Jak nie czytam, jak czytam! - Podróż z książkami i Vivaldim przez 4 pory roku
„Cztery pory roku z książką !” - to hasło tegorocznego wspólnego czytania w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 w Wałbrzychu. Czytanie to przyjemność, relaks i dobra zabawa zarówno w chłodne i deszczowe jesienne dni, jak i długie wieczory zimowe, czy przy rozkwitającej przyrodzie i pełnym słońcu wiosną oraz latem. Takie podejście do czytania zaprezentowali uczniowie wałbrzyskiej „Piętnastki”. Uczestnicy akcji czytali, siedząc wokół symbolicznych drzew reprezentujących 4. pory roku.
Społeczność „Piętnastki” bierze udział w ogólnopolskiej akcji czytelniczej, organizowanej przez „Bibliotekę w Szkole”, już czwarty raz z rzędu, czyli od I edycji w roku 2016. Wskazywane przez organizatora głównego cele wspólnego czytania są niezmienne: popularyzacja pozytywnego wizerunku książki, promocja czytelnictwa, budowanie pozytywnych skojarzeń z książką oraz pokazanie potencjału bibliotek szkolnych. A przy okazji bity jest każdego roku rekord w liczbie osób czytających w jednym momencie. Jest to symbol akcji „Jak nie czytam, jak czytam !”
Społeczność „Piętnastki” już dwukrotnie została nagrodzona i wyróżniona za najciekawiej przeprowadzoną akcję czytelniczą w skali ogólnopolskiej – w 2016r. za akcję od hasłem „Książki i sport” oraz w 2018r. za „Lato z książką”. W PSP nr 15 w Wałbrzychu podczas tegorocznej edycji, 7 czerwca 2019r., czytały jednocześnie 482 osoby (w tym 450 uczniów). Jeszcze nie wiemy, jak te liczby prezentują się w skali całego kraju, ale w poprzednim roku, w całej Polsce czytało jednocześnie 406825 uczniów, w tym 523 z „Piętnastki”.
Czytanie to przyjemność i relaks. Podczas wszystkich dotychczasowych edycji „Jak nie czytam, jak czytam !” uczniowie wałbrzyskiej podstawówki zawsze czytali przy muzyce relaksacyjnej. Obecnej edycji towarzyszyły „Cztery pory roku” A. Vivaldiego. Zazwyczaj takie muzyczne wsparcie nastraja pozytywnie aktywną czytelniczo młodzież i dzieci. A czytanie w miłych i niecodziennych okolicznościach jest sympatycznym akcentem urozmaicającym zwykłe szkolne dni.
Komentarze (0)