Jest decyzja. Pociąg do Krakowa przez Świdnicę codziennie od grudnia
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych poinformował, że w nowym rozkładzie jazdy pociągów (2020 – 2021) przywrócone mają być połączenia Jeleniej Góry z Warszawą i Krakowem. W drugim przypadku pociąg kursować będzie przez Wałbrzych, Świebodzice, Jaworzynę Śl., Świdnicę, Dzierżoniów, Ząbkowice Śl. i Kamieniec Ząbkowicki już od połowy grudnia.
- Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas, że planowane w rozkładzie jazdy pociągi TLK SUDETY Jelenia Góra- Kraków Główny i TLK SZCZELINIEC Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia pojadą od 13 grudnia codziennie. Pociąg TLK SZCZELINIEC wyjedzie z Jeleniej Góry rano a jego przyjazd do Jeleniej Góry zaplanowano późnym wieczorem. Zatrzyma się po drodze na stacjach Janowice Wielkie, Marciszów, Sędzisław, Wałbrzych Główny, NOWA RUDA, KŁODZKO Główne, Kamieniec Ząbkowicki, Paczków, NYSA, Opole Główne, Lubliniec, Częstochowa, Radomsko, Piotrków Trybunalski, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia i Warszawa Centralna. Dla pociągu TLK SUDETY do Krakowa przyjazd i wyjazd z i do Jeleniej Góry zaplanowano w godzinach południowych. Pociąg zatrzyma się na stacjach Janowice Wielkie, Marciszów, Sędzisław, WAŁBRZYCH Główny, WAŁBRZYCH Miasto, Świebodzice, Jaworzyna Śląska, ŚWIDNICA Miasto, DZIERŻONIÓW Śląski, Ząbkowice Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, NYSA, Prudnik, Głogówek, Kędzierzyn Koźle, Gliwice, Zabrze, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakowa, Trzebinia i Krzeszowice. W kwestii połączenia do Kudowy Zdroju i Polanicy Zdroju kursujący w weekendy pociąg IC ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia-Kudowa Zdrój ministerstwo zaplanowało obsługę na podobnym poziomie również w rozkładzie 2020/21 - przekazuje na facebooku Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.
Magistrala Podsudecka, czyli linia 137 jest jedną z najstarszych linii w Polsce. Jej powstanie datowane jest na 1843 rok, czyli od momentu oddania do użytku torowisk łączących Świebodzice z Wrocławiem.
- Linia biegła przez pobliską wieś Jaworzyna, która wkrótce stała się nie tylko dużą stacją, ale pierwszą na terenach Polski (patrząc na dzisiejsze granice) stacją węzłową. Z czasem wojskowi poszli po rozum do głowy i uznali, że kolej w przypadku konfliktu może przyspieszyć transport wojska, dlatego w lipcu 1844 roku z Jaworzyny wyprowadzono nitkę szyn do Świdnicy. Tak powstał pierwszy fragment dzisiejszej Magistrali Podsudeckiej - czytamy na stronie kolejpodsudecka.pl.
Przeczytaj komentarze (87)
Komentarze (87)