Poszukiwanie pracy – przydatne narzędzia

wtorek, 4.1.2022 11:55 228

W procesie poszukiwania pracy warto wykorzystać przydatne narzędzia, które pozwolą nam znaleźć najlepszą ofertę i wziąć udział w rekrutacji na wymarzone stanowisko.

Gdzie szukać ofert pracy

Internet pełen jest ofert pracy – trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać. Codziennie tysiące nowych propozycji dodawane są przez pracodawców na różnych portalach. Najwygodniejszym narzędziem, które może pomóc nam w poszukiwaniu pracy jest agregator ofert. To portal, na którym znajdziemy propozycje z partnerskich baz ofert pracy. Mnóstwo opcji w jednym miejscu! Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy szybko sprawdzić i porównać oferty wielu firm. Jest to zdecydowanie bardziej efektywna metoda niż wpisywanie w wyszukiwarkę hasła "praca Warszawa" i odwiedzanie każdej z wyświetlonych stron.

Jednym z tego rodzaju agregatorów jest HitPraca.pl. To portal bardo intuicyjny w obsłudze, który zawiera nie tylko tysiące ogłoszeń z całej Polski i zza granicy, ale również praktyczne porady, które wykorzystać możemy w procesie szukania pracy. Na stronie mamy także możliwość włączenia powiadomień mailowych, dzięki którym nie przegapimy nowych ogłoszeń.

Jeszcze jednym agregatorem wartym uwagi jest Jobimi.com. Na tej stronie z kolei znajdziemy ogłoszenia z polskiego i czeskiego rynku pracy. Wiele ofert zawiera nie tylko opis stanowiska, wymagania czy ogólną informację o benefitach, ale również widełki cenowe, w jakich może mieścić się nasza pensja. Dzięki takiej informacji zawęzimy poszukiwania i lepiej przygotujemy się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Pracy szukać można też w social mediach. Zakładane są tam specjalne grupy, na których dodaje się na bieżąco ogłoszenia. Często użytkownicy wymieniają się też opiniami, co pozwala od razu dowiedzieć się czegoś więcej o potencjalnym pracodawcy. Warto też podpytać znajomych z innych firm – może wiedzą coś o prowadzonym u nich naborze i będą nas mogli polecić. Często takie polecenie pomaga naszemu CV przejść przez pierwszy odsiew, a szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną rosną. Jeszcze jednym narzędziem przydatnym w procesie poszukiwania pracy może być strona internetowa danej firmy. Jeśli jakiś podmiot szuka pracowników, tam właśnie może umieścić informacje o otwartym naborze. Przy okazji, warto szczegółowo zapoznać się ze stroną i z danymi o firmie – taka wiedza przyda nam się podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Przebieg rekrutacji

Po znalezieniu oferty, wysyłamy CV. To ono stanowi naszą wizytówkę, przyciąga uwagę rekruterów. Dlatego też powinniśmy zadbać o to, aby było profesjonalne i interesujące. Dobrze jeśli CV jest szczegółowe ale napisane zwięźle. Zawrzyjmy w nim dane o naszym wykształceniu, drodze zawodowej. Rekruterów zaciekawić mogą wszelkie informacje o dodatkowych umiejętnościach, zainteresowaniach, ukończonych kursach czy szkoleniach. Jeśli nasze CV się spodoba, zostaniemy zaproszeni na rozmowę rekrutacyjną. Często też w przebiegu rekrutacji zleca się zadania praktyczne, które mają sprawdzić kompetencje kandydata.

Podczas rozmowy prawdopodobnie padną pytania o oczekiwane zarobki, doświadczenie, przyczynę zmiany pracy. Warto wcześniej przemyśleć sobie odpowiedzi, jakich możemy udzielić, a nawet z kimś przegadać ten temat. Lepiej przygotowani będziemy czuć się pewniej i spokojniej podczas samej rekrutacji.