Powiatowy Rzecznik Konsumentów OSTRZEGA!

piątek, 13.11.2015 09:15 407 0

W ślad za komunikatem dystrybutora energii elektrycznej o pojawieniu się na terenie województwa śląskiego oszustów podszywających się pod pracowników firmy Tauron, próbujących wyłudzić opłaty za naprawy i wymiany legalizacyjne liczników energii elektrycznej.

Rzecznik przypomina, że wymiana, legalizacja, czy serwis liczników energii elektrycznej są bezpłatne i nie powodują zmian w warunkach aktualnej umowy o dostawę energii. Elektromonter, który dokonuje wymiany lub sprawdzenia licznika energii elektrycznej posiada identyfikator z imieniem, nazwiskiem, specjalnym niepowtarzalnym numerem oraz numerowaną legitymację służbową, a konsument mający wątpliwości może sprawdzić legitymację służbową pracownika i jego dane dzwoniąc na infolinię 800 889 909 lub 32 606 0 606. W przypadku podejrzenia oszustwa konsument może zgłosić ten fakt policji. 

Rzecznik Konsumentów  przypomina również o dokładnym zapoznawaniu się z dokumentami przedstawianymi konsumentom do podpisu przez przedstawicieli różnych firmy, odwiedzający konsumentów w ich domach. Zanim podpiszemy jakąkolwiek umowę dokładnie zapoznajmy się z jej treścią i zwróćmy uwagę na nazwę podmiotu, z którym zawieramy umowę. Pamiętajmy, że zanim podpiszemy jakąkolwiek kontrakt wszystkie jego postanowienia powinny być dla nas zrozumiałe. Ważne jest również, aby konsument zachował po podpisaniu swój egzemplarz nowej umowy.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)