Straciła 50 tysięcy złotych - uwierzyła fałszywemu policjantowi

czwartek, 4.1.2024 12:39 1288 2

Oszuści wyłudzający pieniądze są wciąż aktywni. Wczoraj 85-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego straciła 50 tys. złotych, stając się ofiarą przestępców działających metodą "na policjanta". Kobieta, pod legendą, że jej pieniądze w banku są zagrożone, zgodnie z instrukcjami wypłaciła swoje oszczędności i przekazała oszustom. Pamiętajmy, że policjanci nigdy nie angażują nas w swoje działania i przede wszystkim, nie zażądają od nas przekazania pieniędzy w żaden sposób. Jeżeli odbierzemy telefon z takim żądaniem to na pewno dzwoni przestępca!

 Wczoraj świdniccy policjanci zostali poinformowani, że mieszkanka naszego powiatu została oszukana metodą „na policjanta”. Kobieta straciła 50 tysięcy złotych.

 - Dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako funkcjonariusz policji i poinformował seniorkę, że jej pieniądze są zagrożone przez dwoje podejrzanych pracowników banku, w którym kobieta ma konto. Mężczyzna w rozmowie polecił w międzyczasie wykonanie połączenia na numer alarmowy 112 gdzie miała potwierdzić dane swojego rozmówcy. Po wykonaniu tego połączenia 85-latka uwierzyła, że rozmawia z policjantem i chcąc ustrzec się przed kradzieżą wykonywała polecenia mężczyzny -  mówi aspirant Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.

Ze swoim rozmówcą była w ciągłym kontakcie telefonicznym i tak jak polecił poszła do banku i wypłaciła kwotę 50 tysięcy złotych. Zgodnie z poleceniami oszusta przeszła kilka ulic dalej i na wskazanej ulicy poczekała na osobę która miała odebrać od niej pieniądze. Opisany przez rozmówcę mężczyzna zjawił się i pieniądze zostały przekazane. Rozmówca polecił by kobieta wróciła do domu i czekała na informację o przebiegu „akcji”.

W drodze powrotnej do domu 85-latka spotkała córkę której opowiedziała swoją historię i wówczas córka uświadomiła ją że padła ofiarą oszustów.

Świdniccy policjanci po raz kolejny przypominają, by rozważnie podejmować decyzję, gdy w grę wchodzą oszczędności naszego życia. Zbyt ciężko i długo pracowali Państwo na swoje oszczędności, aby teraz oddawać je przestępcom! Oszuści stosują różne techniki, przed którymi musimy się skutecznie bronić. Najlepiej przerwać rozmowę, a następnie wybrać numer alarmowy. Pamiętajmy przy tym, by skutecznie zakończyć poprzednie połączenie. Wybierając numer podczas aktywnej innej rozmowy nigdzie się nie dodzwonimy. Takie „sprawdzenie„ tożsamości często proponują oszuści. Nie dajmy się zastraszyć, korzystajmy z pomocy bliskich nam osób. Pamiętajmy też, że żaden policjant nie odbiera pieniędzy, a tym bardziej nie będzie wysyłał nikogo, by je od Państwa odebrał.

 

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

Barbara czwartek, 04.01.2024 17:54
Zastanawia mnie w tym wszystkim rola banku. Przychodzi do okienka...
czwartek, 04.01.2024 14:33
Ja rozumiem babcią się zakręciła ale co robią pracownicy banku...