Rok temu województwo przejęło dwa odcinki linii kolejowej Henryków - Ciepłowody. Jak je wykorzysta?

wtorek, 23.3.2021 15:45 6443 5

W marcu 2020 roku samorząd województwa dolnośląskiego przejął dwa odcinki linii kolejowych 320 (Ciepłowody) oraz 335 (Ciepłowody - Henryków). Jakie plany ma województwo wobec tych odcinków, na których tory zostały już dawno rozebrane?

 

Linia kolejowa nr 335 (LK 335) na ponad 10 kilometrowym odcinku Henryków – Ciepłowody została przejęta przez Województwo Dolnośląskie w marcu 2020 r. Jak zapewnia samorząd województwa, jest to zasadnicza część projektu inwestycyjnego związanego z odbudową infrastruktury kolejowej w tym miejscu. Natomiast odcinek linii nr 320 o długości 3,3 km stanowi nieruchomość uzupełniającą, niezbędną do rewitalizacji LK 335.

KLIKNIJ ŻEBY POWIĘKSZYĆ

 


- LK 335 została przejęta w celu umożliwienia transportu koleją kruszywa z kamieniołomów w Targowicy. To pozwoli na odciążenie z ruchu ciężarowego dróg powiatowych i wojewódzkich, które dziś wymagają stałych napraw i remontów. Często przejeżdżające przez okoliczne miejscowości ciężarówki stanowią również potencjalne zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców, a także zmniejszają ich komfort życia - mówi Doba.pl Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Jak dodaje dyrektor, infrastruktura kolejowa została na tym odcinku zdemontowana, co oznacza konieczność jej budowy od podstaw. Termin rewitalizacji linii uzależniony jest od pozyskania środków finansowych na realizację tego zadania.

 

 

 

Przeczytaj komentarze (5)

Komentarze (5)

Gość wtorek, 23.03.2021 23:48
W Piławie Górnej jest Kolej a ciężarówki w kierunku Ząbkowic i w kierunku Dzierżoniów Świdnica zawalają wszystkie drogi jakie tylko się znajdują. Według mnie słaby przekaz do ludzi.
Orło wtorek, 23.03.2021 18:36
Nie mam pojęcia po co ktoś dodaję takie artykuły. Nie mają kasy na to by latać dziury nie mówiąc już o ogarnięciu kasy na zrobienie jakiegoś dłuższego odcinka drogi w naszym powiecie gdzie naprawdę nie ma jak przejechać. Od 2011 albo 2012 oni pozyskują na to kasę
eny wtorek, 23.03.2021 20:40
Coś Ci się pomieszało, przecież to chodzi o drogi. Czy Ty masz pojęcie ile wahadeł wagonów wywoziło bazalt .Pracowałem na PKP.
Amfiboliteus wtorek, 23.03.2021 23:42
A z drugiej strony proszę samemu się zastanowić. Temat kruszywa żeby odciążyć gminne i powiatowe drogi od ciężarówek które pozyskują kruszywo z Targowicy. Teraz proszę sobie odpowiedzieć. W która stronę najczęściej ciężarówki wyjeżdżają z Kopalni Targowicy? Strzelin Wrocław i Ząbkowice Kłodzko Dzierżoniów Świdnica. A oni zastanawiają się jak ogarnąć kasę żeby... Żeby zabrać kasę a nic nie zrobić. W sumie nie zdziwię się jak już dawno wzięli kasę i oni już o niej nie pamiętają ( zawszę mogą zgonić że zainwestowali ale sory ukradli szyny) a wiem ze na odcinku Targowica Henryków na starej lini kolejowej nie planuje się żadnych inwestycji i nigdy nie będzie. Dlatego mydlenie ludziom oczu to jak dostać 13 czy 14 emeryturę a że młodsze pokolenie jak i starsze odczuje przy najpotrzebniejszych w życiu codziennych zakupach to już się nie liczy. Dostali wzięli dali innym itp. ***** ***
Orło wtorek, 23.03.2021 23:28
Rozumiem że chodzi o drogi tylko od kilku kilkunastu lat starają się mają plany a co robią? Patelki jak jeździły tak jeżdżą a na odcinku Targowica Ciepłowody Henryków to tylko zajeb... złom. I ani tego aniii tamtego nie ruszają. Czyli morał... Dziury na drogach musza zostać a na logikę taki odcinek dla pociągów to raczej się nie kalkuluje. Wszyscy kłamali i będą kłamać więc przez tyle lat gadania czyli od euro 2012 co było w Polsce nic się nie ruszyło i tym bardziej się nie ruszy teraz. Z całym szacunkiem dla Pana ale to jest tak jak śnieg pada i zawiewa z prawej strony a pracownicy drogówki dostają polecenie że siatka ma być z lewej... Taka przenośnia może Pan zrozumie. Św. Barbara nam w tym nie pomoże