Do ZUS w Wałbrzychu i Jeleniej Górze tylko po rezerwacji terminu

piątek, 10.1.2025 10:34 0

Nie chcesz stać w kolejce? Zarezerwuj wizytę w ZUS z wyprzedzeniem, wybierając dogodny termin. Dzięki wcześniejszej rezerwacji można pominąć kolejkę i od razu skorzystać z obsługi.

Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać odpowiadający mu dzień i godzinę.  Wystarczy, że wcześniej umówi spotkanie. Zarezerwować wizytę w Zakładzie można na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w placówce.

- Nasi klienci są zadowoleni, że nie muszą czekać w kolejce tylko przychodzą na określoną godzinę i są od razu obsłużeni. Podkreślają, że to rozwiązanie jest im doskonale znane gdyż od dawna telefonicznie umawiają wizyty w przychodniach - mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

- Ten modelu obsługi wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty przez klienta w wybranej placówce na konkretny dzień i godzinę to efekt naszego dążenia do doskonalenia standardu obsługi klientów oraz likwidacji kolejek – wyjaśnia.

Według rzeczniczki, ten system doprowadzi do znacznego ograniczenie lub całkowitej likwidacji kolejek klientów, którzy czekają w salach obsługi klientów. 

Na Dolnym Śląsku dwie placówki ZUS, Oddział w Wałbrzychu przy ul. Kasztanowej 1 i Inspektorat ZUS w Jeleniej Górze przy ulicy Sygietyńskiego 1 biorą udział w testowaniu nowego modelu obsługi klientów. 

- W tych placówkach proponujemy naszym klientom umówienie wizyty z wyprzedzeniem. Dzięki wcześniejszej rezerwacji, bez kolejki od razu po przyjściu do placówki, korzystają z obsługi w wybranym przez siebie terminie – przekonuje Iwona Kowalska-Matis – Aktualnie wizyty rezerwowane stanowią zaledwie kilka procent wszystkich wizyt. Chcemy, żeby te proporcje zmieniły się na korzyść wizyt umawianych – wyjaśnia.

W placówkach, w których jest prowadzony pilotaż nowego systemu obsługi - klienci mogą skorzystać z wizyty na stanowisku obsługi wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty. Można to zrobić na kilka sposobów: poprzez swój profil na PUE/eZUS, aplikację mZUS, dzwoniąc do oddziału ZUS na numer telefonu podany na stronie www.zus.pl, za pośrednictwem pracownika Informacji ogólnej/dziennika podawczego w SOK przy wykorzystaniu kalendarza PUE/eZUS, dzwoniąc do CKK.

- To nie jest tak, że jak przyjdzie klient, który nie był umówiony to odeślemy go z kwitkiem. Zostanie obsłużony, ale będzie musiał niestety poczekać – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis. – Klient, który nie będzie chciał zbyt długo czekać może na miejscu zarezerwować mu wizytę - dodaje.

Według rzeczniczki, obecnie istnieje możliwość rezerwacji wizyty także w innych placówkach ZUS, w dniu i godzinie wybranych przez klienta.  - Klienci mogą także umówić się na e-wizytę, która odbywa się przy pomocy Internetu. Tą możliwość Zakład wprowadził już kilka lat temu - mówi Iwona Kowalska-Matis.

ZAREZERWUJ WIZYTĘ TELEFONICZNIE

Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo konieczne jest wskazanie placówki, w której ma się odbyć wizyta, oraz sprawy, która będzie omawiana z ekspertem ZUS. Należy również określić dzień i godzinę wizyty. Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z informacjami o terminie oraz numerze rezerwacji. Numer rezerwacji należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania biletów w placówce ZUS.

NUMERY TELEFONÓW DO UMAWIANIA TERMINÓW

  • W oddziale ZUS w Wałbrzychu (ul. Kasztanowa):  tel.: 74 649 71 11
  • w Inspektoracie ZUS w Jeleniej Górze tel.: 509 694 782
  • 22 560 16 00
  • eZUS
  • Aplikacja mZUS 

REZERWACJA ELEKTRONICZNA

Aby zarezerwować wizytę elektronicznie należy zalogować się na swój profil na eZUS i wybrać opcję „Rezerwacja wizyty”. Następnie należy wybrać placówkę ZUS, w której chcemy umówić wizytę oraz temat sprawy, która nas interesuje.

Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i pracujących, świadczenia dla rodzin, zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, a także profil PUE i profil zaufany. Po dokonaniu wyboru tematu sprawy, na ekranie pojawi się kalendarz z bieżącym tygodniem oraz dostępne terminy rezerwacji wizyt. Pierwszą wizytę można zaplanować na godzinę 8:00, a ostatnią na 14:40.

W poniedziałki dostępne są również terminy do godziny 16:40. Po przyjściu do ZUS, na biletomacie należy wybrać opcję „Wizyta zarezerwowana” i wprowadzić swój login do PUE/eZUS. W każdej chwili można odwołać umówioną wizytę.

SKORZYSTAJ Z E-WIZYTY

Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Można spotkać się pracownikiem ZUS przez Internet – podczas e-wizyty. Potrzebny jest tylko dostęp do Internetu, komputera lub telefonu z działającymi kamerką, głośnikiem i mikrofonem. Link do rezerwacji e-wizyty oraz szczegółowe informacje znajdują się na: www.zus.pl/e-wizyta.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)