Koncerty w Starej Kopalni

wtorek, 25.10.2016 09:06 916 0

Stowarzyszenie Industrial Art zaprasza na promocyjny koncert pod nazwą BEFORE WIF. Wydarzenie to pośrednio powiązane jest z XV edycją międzynarodowej imprezy Wrocław Industrial Festiwal, który rokrocznie odbywa się we Wrocławiu. Po raz pierwszy podczas jubileuszowej już edycji formuła ściśle powiązana z Wrocławiem została poszerzona o działania wykraczające poza stolicę Dolnego Śląska przenosząc się również do Wałbrzycha.

04 listopada 2016 wyjątkowy koncert pioniera niemieckiej elektronicznej awangardy Asmusa Tietchensa. Tego dnia festiwalowa publiczność dowieziona kilkoma autokarami z Wrocławia będzie miała przyjemność zapoznania się z historią Wałbrzyskiej Kopalni oraz uczestniczyć w koncercie

Zanim to jednak nastąpi już w najbliższy piątek koncert BEFORE WIF, który jest zapowiedzią listopadowych wydarzeń w Wałbrzychu i Wrocławiu 

28.10.2016  godz. 18.00
Centrum Nauki i Sztuki
Stara Kopalnia w Wałbrzychu
ul. Piotra Wysockiego 29

W programie:
JOB KARMA
GHOSTS OF BRESLAU
BY THE SPIRITS

GHOSTS OF BRESLAU
Działający od 2001 r. elektroniczno/ambientowy projekt, za którym kryje się Patryk Balawender z Wrocławia. Na wczesnym etapie twórczości skupiał się on na tworzeniu dźwiękowych pejzaży przywołujących ducha trudnej historii swojego miasta. W rezultacie powstała “trylogia” albumów: “Peste”, “And Should The Spring Come…” oraz “Sacred Place”.Po dłuższej przerwie w działalności GOB powrócił w 2013 r. epką “Drowned City”, która wyznacza nowy, skierowany ku dronom, kierunek w twórczości grupy, kontynuowany na wydanej na początku 2016 r epce „Man With The Green Gloves”. Muzykę Ghosts Of Breslau wydawano w labelach z Polski, Hiszpanii, Argentyny i Chin. Dodatkowo Patryk pod pseudonimem Hands Like Clouds nagrał album pt. “Mountain King”, będący kolaboracją z portugalskim neofolkowym zespołem Joy Of Nature.
Linki:www.ghostsofbreslau.net
http://ghostsofbreslau.bandcamp.com/

JOB KARMA
Wrocławski projekt audiowizualny założony w 1997. Grupę tworzą: Maciej Frett i Aureliusz Pisarzewski zaś za stronę wizualną odpowiedzialny jest Arkadiusz Bagiński. Zespół wywodzi się ze sceny post industrialnej, z każdą płytą muzycy poszerzają jednak swoje penetracje na coraz szersze pole mrocznej elektroniki - od ambientu, po techno, dark wave i EBM. Jeden mianownik pozostaje wciąż wspólny - ich muzyka jak podkreślają krytycy to "FILM DLA USZU", bardzo plastyczna i obrazowa, stanowi idealną ścieżkę dźwiękową do nieistniejącego filmu.W swoich sugestywnych występach live- z których grupa zasłynęła - łączą muzykę z elementami animacji i video – artu, ukazując w nich relacje człowiek-maszyna i człowiek-sacrum, a także powolny upadek wszelkich wartości, kosztem postępującej komercjalizacji codziennego funkcjonowania jednostki i społeczeństw. Zespół (jako Job Karma i pod szyldem 7JK wspólnie z Mattem Howden'em) wydał do tej pory osiem płyt w Polsce, Anglii, USA, Włoszech, Austrii i Czechach i zagrał blisko 200 koncertów w Europie, występując wielokrotnie na najważniejszych festiwalach mrocznej muzyki takich jak: Wave Gotik Treffen, BIMfest, Schlagstorm, Elektroanschlag, Mėnuo Juodaragis, Sensoria, Wroclaw Industrial Festival oraz Castle Party.
www.jobkarma.pl

BY THE SPIRITS
Jednoosobowy projekt z pogranicza folku/neofolku oficjalnie powołany do życia w marcu 2016. Inspirowany długimi nocnymi spacerami po tajemniczych dolnośląskich lasach. Jak do tej pory projekt ma na koncie jedno demo oraz koncerty u boku takich klasyków sceny neofolk jak Of the Wand and the Moon oraz Death in June. Kilka dni po koncercie za sprawą Sineater Raecords będzie miała miejsce premiera nowego wydawnictwa "Branches and Old Bones".
https://bythespirits.bandcamp.com/releases

 

04.11.2016  godz. 15.30
Centrum Nauki i Sztuki
Stara Kopalnia w Wałbrzychu
ul. Piotra Wysockiego 29

W programie:
Asmus Tietchens to zdecydowanie jeden z najważniejszych kompozytorów współczesnej muzyki awangardowej. Zainteresowany muzyką eksperymentalną i konkretną już od dzieciństwa, swoje pierwsze kompozycje zaczął tworzyć już w 1965 roku, kreując je przy użyciu wszelkiej maści instrumentów elektronicznych, syntezatorów i pętli magnetofonowych. Tworzonej przez niego muzyki nie da się zamknąć w zaledwie jednej szufladce gatunkowej – praktycznie każde jego kompozycja powstała w pogoni za abstrakcyjną ideą „muzyki absolutnej” i została wykreowana w niemal matematycznym procesie formalnych ćwiczeń i eksperymentów o ściśle określonych ramach i zasadach. Wciąż wierny dźwiękowym eksperymentom w duchu twórczości Karlheinza Stockhausena i innych klasyków awangardy, którzy inspirowali też wielu muzyków industrialnych, tworzy swój własny świat, w którym można odnaleźć wszystko – konstrukcje bliskie pierwotnej elektronice, dźwiękowe glitche, zmienne rytmy, wręcz katedralne, ambientalne brzmienia czy nostalgiczne melodie. Sam Tietchens stwierdza, że jego muzyka nie ma żadnego innego przesłania od czysto estetycznego i jest przeznaczona dla specjalnej grupy odbiorców – dla tych, którzy wymagają od muzyki czegoś więcej niż easy listening.

Więcej informacji:

http://industrialart.eu/wroclaw-industrial-festival/15-wroclaw-industrial-festival

Dodaj komentarz

Komentarze (0)