Marketing w branży fashion - jak reklamować swoją markę?

wtorek, 5.4.2022 13:52 596

W Polsce powstaje coraz więcej marek odzieżowych, a Polacy coraz chętniej kupują rodzime ubrania, które często charakteryzują się wyższą jakością od produktów sieciowych. Jednak w jaki sposób zadbać o marketing branży odzieżowej i jak reklamować sklep internetowy?

Gwałtowny rozwój branży e-commerce

Początek pandemii i związanych z nią obostrzeń, które stanowiły spore utrudnienie w codziennym życiu, były czynnikami które wyraźnie przyczyniły się do rozwoju branży e-commerce. W końcu zdecydowanie łatwiej i szybciej było dokonać zakupów online, zamiast stać w długich kolejkach do sklepów, w których obowiązywały limity klientów, a dodatkowo w pomieszczeniu trzeba było nosić maseczkę. Taka sytuacja sprawiła, że w roku 2020 około 38% całej branży modowej posiadało swoje sklepy online, a zgodnie z prognozami specjalistów - sytuacja ta ma zmieniać się w kierunku zwiększenia udziału e-commerce w całej branży.

Plan marketingowy to podstawa

Reklama w branży fashion nie będzie efektywna bez odpowiednio przygotowanego planu marketingowego. Warto przy tym pamiętać, że samo budowanie planu w obecnych czasach, gdy źródeł dotarcia do klienta jest tak wiele, a preferencje odbiorców różnią się w zależności od grupy wiekowej czy zainteresowań - jest wyjątkowo skomplikowanym zadaniem.

Przedsiębiorca musi wiedzieć już na samym początku, do jakiej grupy docelowej chce trafić, jakimi kanałami, jaki rodzaj polityki chce prowadzić itp. Duże znaczenie ma również odpowiednie zaprojektowanie tzw. lejka konwersji, który - w uproszczeniu - ma doprowadzić od zauważenia danej marki odzieżowej do podjęcia decyzji zakupowej.

Sprzedaż towaru online - tak czy nie?

Jak wspominaliśmy, e-commerce zyskuje coraz większe znaczenie dla branży fashion. Choć wiele firm posiada punkty stacjonarne, statystyki jasno pokazują, że coraz większe znaczenie dla działalności danego przedsiębiorstwa ma sprzedaż online. W związku z tym ogromne znaczenie ma prawidłowe zaprojektowanie sklepu internetowego. Fashion marketing oparty o nieintuicyjny sklep bez łatwego dostępu do produktów, których poszukuje klient, z pewnością zakończy się niepowodzeniem. Dlatego też dobrze jest powierzyć tworzenie sklepu online doświadczonemu specjaliście, który przygotuje stronę tak, by nawigowanie w jej zakresie było intuicyjne dla odbiorców.

Budowanie marki w branży fashion

Prawidłowy fashion marketing nie obędzie się bez efektywnego budowania marki. W końcu w przypadku odzieży kluczowe znaczenie ma estetyka i marketingowa otoczka marki, dlatego dobrym rozwiązaniem może okazać się m.in. nawiązanie czasowej lub stałej współpracy ze znanym projektantem. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia współpracy z influencerami. Warto jednak wybierać osoby powiązane z branżą fashion w mniejszym lub większym stopniu.

Pozycjonowanie strony i Google Ads jako marketing marki odzieżowej

Marketing marki odzieżowej powinien opierać się również na pracy ze specjalistami SEO. Odpowiednie pozycjonowanie strony zapewni dobrą pozycję w wyszukiwarce i tym samym pozwoli na bycie dostrzeżonym przez potencjalnych odbiorców. Kampania Google Ads, szybko i skutecznie doprowadzi ruch na stronę sklepu, zwiększając sprzedaż i rozpoznawalność firmy.

Social media - jak duża znaczenie ma obecność w mediach społecznościowych?

Reklama w branży fashion nie obędzie się również bez obecności w social mediach. Obecnie większość odbiorców posiada konta na popularnych serwisach, takich jak Instagram, Facebook, czy TikTok. To właśnie stamtąd czerpie podstawową wiedzę o działaniach ulubionych marek. Dobrze prowadzony profil, który pozwala na "podejrzenie" działania danej firmy od podszewki wzbudza zainteresowanie odbiorców i sprawia, że chętniej podchodzą oni do dokonywania zakupów.

Reklama w branży fashion ma ogromne znaczenie. Jej odpowiednie zaplanowanie może zaważyć na sukcesie lub niepowodzeniu marki, dlatego warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej lub domu mediowego. Warszawska Grupa Mediowa przeprowadzi Cię przez proces tworzenia marki i napędzi sprzedaż sklepu odzieżowego.

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-i-marketing-marki-odziezowej-jak-wypromowac-swoja-marke-ubran/