ZUS "miga" do klientów

poniedziałek, 18.4.2016 13:27 266 0

Jesteś osobą niesłyszącą i wybierasz się do ZUS? Możesz skorzystać z pomocy wideotłumacza. Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił nową usługę dla osób niesłyszących. Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej biegli w języku migowym będą wspierać obsługę w salach obsługi klientów.

Już dziś w 243 placówkach ZUS, w tym także w Wałbrzychu, osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników przeszkolonych z języka  migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo-Migowego (SJM). Dzięki ich umiejętnościom w całej Polsce w 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy. Część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące, jest jednak na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom niesłyszących klientów, Zakład uruchomił usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi 43 oddziałów. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia, powinny wybrać symbol „ucha” podczas wyboru tematu obsługi na biletomacie w jednostce ZUS. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą elektronicznie umówić się na wizytę z usługą wideotłumaczenia w wybranej jednostce Zakładu.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych stale podnosi standardy obsługi osób niepełnosprawnych. Budynek Oddziału ZUS w Wałbrzychu wyposażony jest w windy, a na parkingu znajduje się pięć miejsc dla osób niepełnosprawnych. Sala obsługi klientów i pokoje lekarzy orzeczników znajdują się na parterze budynku. Budynek jest pozbawiony barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów przez 24 godziny na dobę, są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.

źródło: mat. prasowe

Dodaj komentarz

Komentarze (0)