12 kolejnych zachorowań na COVID-19 w powiecie dzierżoniowskim

piątek, 9.10.2020 14:15 35020 61

Prezentujemy sytuację epidemiologiczną w powiecie dzierżoniowskim na dzień 9 października - godzinę 14:00.

- Liczba osób objętych nadzorem epidemiologicznym:  14 - osoby zdrowe, z dalszego kontaktu, które prowadzą samokontrolę stanu zdrowia i objawów

- Liczba osób w kwarantannie i izolacji: 362

Kwarantanną na mocy decyzji PPIS obejmowane są osoby zdrowe, z tzw. styczności, tj. mające bezpośredni bliski kontakt z osobą zakażoną lub potencjalnie zakażoną oraz osoby w tzw. kwarantannie granicznej - po przekroczeniu zewnętrznej granicy UE. Wzrost liczby osób kwarantannowanych wynika z objęcia kwarantanną uczniów i nauczycieli z kontaktu z 2 uczniów z wynikiem (+) oraz ich rodzin.

- Liczba osób zakażonych (z wynikiem +) od początku pandemii:  140
* W tym 69 aktywnych.

Nowe zakażenia - 12 osób:
* 3 osoby z Bielawy,
* 1 osoba z Dzierżoniowa,
* 3 osoby z gminy Dzierżoniów
* 3 osoby z gminy Łagiewniki
* 1 osoba z gminy Niemcza
* 1 osoba z gminy Piława Górna

PSSE Dzierżoniów

Przeczytaj komentarze (61)

Komentarze (61)

piątek, 09.10.2020 23:03
Drodzy mieszkańcy powiatu. Na prawdę ciężko patrzeć na to wszystko. Ta pandemia na prawdę istnieje, niestety też wolałbym aby jej nie było. Przyjmijcie to do wiadomości i przestrzegajcie zaleceń. One nie są dla was karą lecz mają chronić was oraz waszych bliskich. To że wam nic nie będzie to wcale nie oznacza że wasza rodzina uchowa się od powikłań w szczególności jeżeli mają choroby przewlekłe. Poczytajcie artykuły naukowe, jeżeli są napisane językiem specjalistycznym to na pewno znajdziecie przystępnie sformułowane opracowania. SARS CoV2 to nie jest to samo co grypa, ponieważ ta dotyka komórki nabłonka oddechowego. Koronawirus atakuję śródbłonek naczyń krwionośnych płuc co powoduje zakrzepice i zatory w naczyniach, a to jest o wiele bardziej niebezpieczne. Nie wierzcie w teorie spiskowe, które są pełne nieścisłości i nie poparte żadnymi dowodami. Służba zdrowia która była niewydolna przed pandemią nie miała szans znieść ją dobrze, stąd te wszystkie nieścisłości i chaos. Pomóżcie walczyć a nie pogrążać społeczeństwo w chorobie. Życzę zdrowia
sobota, 10.10.2020 20:17
nie uchronimi sie przed tym. musimy sie uodpornić i żyć jak przed ta :pandemią " Pomyślałeś o innych chorych . Tez czytałam na wikipedii ale co innego może spróbuj innego żródła wiedzy mieszkanko powiatu. Pracuje od początku tego wariactwa w sklepie byłam na urlopie .rodzina przyjechała z Niemieć. Moja mama chodzi codziennie do sklepu a jest już seniorka i jest ok. ale znam tez osoby co niby przeszły ten wirus no niestety przeszły ją jak grypę
sobota, 10.10.2020 20:26
Moja wiedza nie jest zaczerpnięta z wikipedii. To że teraz jest ok niczego nie wyklucza. Znasz osoby które przeszły go jak grypę ale to nie oznacza że każdy go tak przechodzi. Najprawdopodobniej chorobę przebędzie spora część z nas chyba, że powstanie skuteczna szczepionka, która pozwoli tego uniknąć i właśnie na to czekamy. Obostrzeniami dajemy czas badaczom oraz służbie zdrowia, która i tak sobie nie radzi
sobota, 10.10.2020 21:35
szczepionka piszesz ???? kto kogo zmusi aby się zaszczepił ? a grypa ? Każdy z nas inaczej ją przechodziłj . Wikipedia pewne żródło . Mnie nauczyło życie jak mam postępować. Dużo czytam porownuje dane i nie jest tak żle , wracając do grypy moja koleżanka umarła po powikłanich po grypie mój kolega 2 lata temy na świńską grype. tak tak są jeszcze takie przypadki o nich się nie mowi. i jak to teraz piszą mial choroby wspołistniejące. Tak jest jak organizm w trakcie choroby traci odporność, Osoba która miała tego wirusa 3 miesiące temu czuje sie ok ale w Bielawie zrobili sensację tak pisali na dobie że stan krytyczny. I tak uczy życie jak postepować
sobota, 10.10.2020 21:41
i jeszcze jedno na pewne rzeczy nie mamy wpływu, a szczepionka to nie jes żadne rozwiązanie. moja córka zaczepiła sie któregoś roku na grypę. to była tragedia, nic a nic jej nie pomogła wręcz przeciwnie.
sobota, 10.10.2020 21:54
Otóż nikt nie musi nikogo zmuszać. Mądrzy ludzie sami podejmą się szczepiania, a reszta zobaczymy. Cieszę się, że dużo czytasz ale niestety musisz lepiej dobierać źródła tych informacji, tak żeby móc porównywać prawdziwe dane. Negowanie jednego z największych osiągnięć medycyny udowodnionego wieloma badaniami jest po prostu nie na miejscu. Także przypomnę, że jednostka nie odzwierciedla populacji i dlatego analizować musimy nie pojedyncze przypadki a całą ich ilość, dzięki czemu możemy sprawdzić czy dany przypadek jest istotny statystycznie.
sobota, 10.10.2020 22:11
gdzie te prawdziwe dane????mam iść do biblioteki i czytać encyklopedie tam też kłamią?? ratownik medyczny z ktorym rozmawiałam też klamie chyba żyjemy na innych planetach, Proszę .... co jest osiągnięciem medycyny co ja neguje . Pytam lekarza znajomego to macha ręką i tyle na temat pandemi.
sobota, 10.10.2020 22:15
moja mądra koleżanka zaszczepiła dziecko parę lat temu i co i chore jest . gdzie te osiągnięcia za dużo znam przypadków . nie dam sobie nic wmówić mam swoje zdanie .
sobota, 10.10.2020 22:24
osiągnieciem jest wizyta u stomatologa człowiek nie cierpi tak jak kilkanaście lat temu. nawet dzieci chętnie chodzą , zabiegi gdzie nie kroją np. całego brzucha . laparoskopia na przykład. nie wierzę w szczepionkę która ma powstać w ciagu roku :(
Lukasz niedziela, 11.10.2020 11:32
A w śmierć?
ooo niedziela, 11.10.2020 11:59
śmierc jest nam pisana . Kazdy z nas umrze. wczesniej czy póżniej. I to nic nowego niestety. I proszę nie pisac że jestem dezduszna . Na to szczepionki nie wymyślą . Piszą że ludzie umierają a wcześniej nie umierali młodzi starsi dzieci.
niedziela, 11.10.2020 13:47
Oczywiście, że wymyślą.
sobota, 10.10.2020 22:31
Zapytaj każdego lekarza lub stomatologa co jest większym osiągnięciem. Gwarantuję że usłyszysz inną odpowiedź
niedziela, 11.10.2020 10:20
I tak to jest że jeśli ktoś myśli inaczej to jest nie dobre. Też nie wyobrażam sobie spotkania z Tobą :( ale mam znajomych męża wnuczka (którego terażniejsza sytuacja w szpitalach wykończyłaby ) życie to jest osiągnięcie. Lekarza do pewnych rzeczy podchodzą inacze a inaczej zwykli ludzie. Czy ta czasami słuchasz głosu zwykłych ludzi . dziwne nie podajesz konkretów. Czy TY wogóle żyjesz i oddychasz ??? Dla ciebie wszystkie fakty które są prawdziwe są złe. Zimny człowiek ....
niedziela, 11.10.2020 11:30
Jeszcze raz, przykład jednostki nie odzwierciedla grupy. To jest fakt. Podanie konkretu to podanie wyniku analizy statystycznej z którego możemy coś wywnioskować. Jeden przypadek jest po prostu przypadkiem który nie jest istotny statystycznie. Stosuję się do tego różne wzory matematyczne. Żyje i oddycham, to że patrze na coś z innej strony nie oznacza że jestem zimna.
niedziela, 11.10.2020 12:07
Jaki jeden przypadek ???? wytłumacz te twoje analizy prostym ludziom. Czytając Ciebie to jakbym czytała umowe zawartą w banku gdzie bez prawnika nie wiesz o co chodzi. Statystyki ..... matematyka długo to wam zajmie jeszcze . jesli chodzi o pewne szczepionki to nie był pojedynczy przypadek było swojego czasu o tym głośno. to była grupa dzieci. kończę bo to jest bezsensu. Wzory matematyczne napewną pomogą zwalczyć wszelkie choroby ......
niedziela, 11.10.2020 13:46
Dobrze że skończyłaś, pozdrawiam
sobota, 10.10.2020 22:30
Masz do niego prawo, ale nie chciałabym spotkac sie z tobą w rzeczywistości. Żyj we własnym świecie. Miłego wieczoru i zdrowia
Lukasz niedziela, 11.10.2020 09:53
Uodpornienie po koronawirusie do 4-miesięcy a potem liczba przeciwciał w organiz'mie gwałtownie spada.
Noc niedziela, 11.10.2020 14:11
To w takim razie po kij szczepionka? XD
Tak czy inaczej, poczytaj o Szwecji, tam nie robili żadnego lockdownu, nie kazali nosić masek itp. (jedyny bład jaki popełnili to zbyt słaba ochrona dla Domów opieki dla ludzi starszych - zezwolenie na odwiedziny) tak że już osiągnęli odporność stadną populacji i nie ma już w Szwecji epidemii Covid. To jest rozsądne działanie warte naśladowania, a nie napędzanie bezsensownej paniki stosowane przez nasz (nie)rząd.
niedziela, 11.10.2020 14:34
W szwecji nie ma jeszcze osiągniętej odpornosci stadnej to raz. A dwa ochronne działanie szczepionki nie polega na stałej obecności przeciwciał a wytworzeniu limfocytów B pamięci, które to w razie ponownego kontaktu z patogenem mnożą się i przekształcają w plazmocyty a dopiero te produkują ponownie powstawanie przeciwciał.
niedziela, 11.10.2020 14:48
??????????????
sobota, 10.10.2020 09:20
Najbardziej wiarygodni to byli kiedyś naukowcy radzieccy.
sobota, 10.10.2020 14:04
Ale teraz już minął komunizm i są ludzie którym można zaufać i uwierzyć jeżeli samemu nie jest się wstanie czegoś zrozumieć
sobota, 10.10.2020 14:17
Szkoda tylko, że umknął twojej uwadze zwycięski pochód neomarksizmu na całym świecie, a już zwłaszcza tzw. uczelnie zakżone są jego wirusem.
sobota, 10.10.2020 20:20
Najpierw myśl, później pisz. Taka rada na przyszłość
Piotr piątek, 09.10.2020 16:30
Profesor przyznał, że jeden z nich jest w tak złym stanie, że nie może nic mówić. Drugi "antycovidowiec" już nie zaprzecza istnieniu epidemii. - Jeszcze chwilę temu bardzo aktywnie nas obrażały, przekonywały że Covidu nie ma, że to są jakieś spiski. Dziś jedna z tych osób jest na granicy śmierci, a druga może nie umrze - dodał profesor Krzysztof Simon.
sobota, 10.10.2020 09:18
W telewizorze wczoraj powiedzieli-amen!
sobota, 10.10.2020 21:53
no i ludzie będą umierać na stojąco . dziwne że ci chorzy akurat na niego trafili.... po co on mowi takie rzeczy....szalony profesor a na początku twierdził że to grypa i jak mu wierzć
piątek, 09.10.2020 15:55
w Łagiewnikach Kotułowa zamknęła ośrodek i leczy zdalnie, ale wystarczy przyjść na wizytę prywatna i zbada cię za jedyne 200 zł koronavirus ma swoja cenę
piątek, 09.10.2020 17:17
Po prywatnie jak idziesz to Koronawirusa nie ma :)
Agnieszka piątek, 09.10.2020 16:06
O zamknięciu środków zdrowia świadczącego usługi w ramach NFZ, POZ
Nie decyduje lekarz...
A w jego prywatnym gabinecie decyduje on sam
To jest proste..
Szkoda, że ludzie nie rozumieją takich rzeczy i szerzą dezinformację
piątek, 09.10.2020 19:57
To napisz ,kto zdecydował o zamknięciu tych przychodni.....
sobota, 10.10.2020 00:16
MZ i GiS
Sa wytyczne
Trzeba się troszkę wyedukować
A nie udawać, że jest się królem lnternetu
sobota, 10.10.2020 20:11
nie wszyscy którzy piszą sa królami internetu. Ok przychodnie dostały wytyczne ale nie oznacza to że musimy płacić za wizyty. Ludzie są żli bo nie moga sie leczyć nie mogą sie dodzwonić do przychodni. I tu nie jest im potrzebna wiedza kto zamknął przychodnie. Oni chcą żyć i się leczyć. ministerstwo zdrowia widać jak dba o społeczeństwo wstyd
Batman sobota, 10.10.2020 11:34
I dobrze przynajmniej mochery nie beda tam prasiadywac
piątek, 09.10.2020 17:50
Kłamiesz
sobota, 10.10.2020 08:56
A wiecie, ze dyrektorka jednej ze szkoły w DDZ ma COVID. Sanepid milczy.
sobota, 10.10.2020 09:51
Oczywiście sanepid poda personalia chorych z imienia i nazwiska. Masakra.
piątek, 09.10.2020 15:06
Robią testy to i są zachorowania.
Batman sobota, 10.10.2020 10:22
Jakie testy to saa testy na badanie dna a nie na wirusa baranku
piątek, 09.10.2020 16:08
Dokładnie tak!
Rodzic piątek, 09.10.2020 20:37
A przedszkole w PG koronawirus?
Tymek sobota, 10.10.2020 07:10
E. Wszyscy zdrowi.
piątek, 09.10.2020 20:08
A ile testów zrobiono? Psse nie podaje?
piątek, 09.10.2020 22:25
Jest dużo błędów np: dlaczego numer zlecenia podawany dla badanego jest inny przy sprawdzaniu drogą internetową! Przypadek ? Bałagan!Niekompetencje?kto za to weźmie odpowiedzialność! Ale przecież to praca jak jazda inna -pomyłki się zdarzają
piątek, 09.10.2020 20:00
Drugi "antycovidowiec" już nie zaprzecza istnieniu epidemii. - Jeszcze chwilę temu bardzo aktywnie nas obrażały, przekonywały że Covidu nie ma, że to są jakieś spiski. Dziś jedna z tych osób jest na granicy śmierci, a druga może nie umrze - dodał profesor Krzysztof Simon.
autor piątek, 09.10.2020 17:53
a czy alergie tez sie zapisuje smieszne
piątek, 09.10.2020 19:27
no dokładnie ! Plan i scenariusz napisany To trza go wykonać !
Noc piątek, 09.10.2020 17:22
Tytuł: "12 kolejnych zachorowań na COVID-19 w powiecie dzierżoniowskim"
a później: "- Liczba osób zakażonych (z wynikiem +) od początku pandemii: 140
* W tym 69 aktywnych.
Nowe zakażenia - 12 osób:"

Proszę o rzetelne dziennikarstwo. Wynik + testu i zakażenie nie jest równoznaczny z zachorowaniem!
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd!
autor piątek, 09.10.2020 15:14
Dlaczego szkoły nie przeszły na zdalne nauczanie chociaż na parę dni. W szkołach nie nosi się maseczek a może być sporo bezobjawowych uczniów . Czy trudno przewidzieć co będzie dalej.
piątek, 09.10.2020 15:38
Co się tych szkół tak czepiliscie?? Może zobaczmy co sie dzieje w kosciolach i w sklepach!! Tam też nie nosza maseczek i nikt nie widzi problemu. U mojego syna w szkole noszą maseczki na lekcjach. Oby normalne nauczanie trwało jak najdłużej. Zdalne to porażka i tego też nikt nie widzi.
autor piątek, 09.10.2020 17:19
Szkoła jest obowiązkowa i muszę tam posyłać dzieci a do kościoła idzie kto chce taka jest różnica jeśli ktoś tego jeszcze nie rozumie . Więc nie czuje się bezpiecznie gdy szkoła nie wymaga maseczek .
autor piątek, 09.10.2020 16:58
A u mojego syna w zs3 nikt maseczek nie nosi a jak wiadomo jest tam klasa na kwarantannie.
piątek, 09.10.2020 15:04
dziwne latem był spokój . Ludzie wyjeżdzali w góry nad morze bez masek. Teraz jest okres tak jak co roku zachorowań na grypę. Takie to wszystko dziwne nie trzyma się całości
piątek, 09.10.2020 15:07
Chyba ty się ntrzymasz nic w tym dziwnego
piątek, 09.10.2020 16:09
Przypadki grypy zapisuje się na konto covid i tak statystyka puchnie a naród tkwi w strachu.
piątek, 09.10.2020 17:15
RACJA ! Ktos kiedys za to "beknie" albo nie doczeka hm
Ja piątek, 09.10.2020 15:07
Kiedyś na testy kierował Cię sanepid,teraz lekarz rodzinny...resztę domysl się sam
Łukasz piątek, 09.10.2020 15:07
Przecież te testy nadają się tylko na śmietnik.
Ewelina piątek, 09.10.2020 16:30
Dokładnie tak, zdalne nauczanie to porażka. Wciąż mnóstwo osób nie robi sobie nic z miseczek, nosi je na brodzie, albo zdejmuje gdy kupuje, nawet Panie ekspedientki, wystarczy iść do dom I