Strasznie śmierdzi. Mieszkańcy mają dość!

wtorek, 25.7.2023 18:45 67588 278

Mieszkańcy Bielawy, Dzierżoniowa i Pieszyc od kilku tygodni informują naszą redakcję oraz na portalach społecznościowych o nieprzyjemnym zapachu, który jest bardzo uciążliwy, szczególnie w upalne dni i w godzinach wieczornych. Problem nie jest rozwiązany od dłuższego czasu. Lokalna społeczność oczekuje, że odpowiednie instytucje podejmą wreszcie skuteczne kroki w tej sprawie.

Kto odpowiada za uciążliwości zapachowe? 

Mieszkańcy informujący naszą redakcję o problemie jako możliwe źródło odoru podają zakład ECO w Bielawie, oczyszczalnię ścieków w Bielawie lub składowisko odpadów przy ul. Kilińskiego w Dzierżoniowie. 

Poprosiliśmy Wydział Ochrony Środowiska i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie o odniesienie się do wskazanej przez mieszkańców uciążliwości.

                                                                                  Oświadczenie Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie

Wydział Ochrony Środowiska i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie informuje, iż wiele wskazuje na to, że źródło odorów może pochodzić z rejonu ulicy Ceglanej w Bielawie. 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Starosta Dzierżoniowski nie posiada kompetencji organu ochrony środowiska do prowadzenia kontroli lub podjęcia innych działań prawnych, które mogłyby skutecznie rozwiązać problem. Właściwym organem do kontroli jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego oraz Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu. Dlatego też Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie wielokrotnie zgłaszało ten ważny społecznie problem do tych instytucji i zwracało się z prośbą o podjęcie działań w kierunku wyeliminowania odoru. Z naszych informacji wynika, że wymienione wyżej instytucje prowadzą obecnie odrębne postępowania administracyjne i kontrolne według posiadanych kompetencji.

W przypadku pojawienia się uciążliwości zapachowej prosimy o zgłaszanie tego faktu do:

- Wydziału Środowiska Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, Dział Gospodarki Odpadami, ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław, tel. 71 770 42 62, e-mail: aneta.skrzypek@dolnyslask.pl`

- Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu, ul. A. Mickiewicza 16, 58-300 Wałbrzych, tel. 74 842 33 22, e- mail: walbrzych@wroclaw.wios.gov.pl

 

Problem ciągnie się od trzech lat

 

Problem z duszącym odorem  odczuwalnym w godzinach wieczornych pojawił się w 2020 roku i  dotyczy ogromnej liczby ludzi zamieszkujących nasz powiat. W miesiącach letnich uniemożliwia on normalne funkcjonowanie, otwarcie okien w mieszkaniach. Cierpliwość mieszkańców w tym zakresie została już wyczerpana. O sprawie pisaliśmy kilkakrotnie:

Smród nie do zniesienia w Dzierżoniowie i Bielawie

Smród w Dzierżoniowie i Bielawie - działania WIOŚ i UMWD

Znowu śmierdzi!

Tymczasem przeprowadzona w 2020 roku kontrola instalacji przetwarzania odpadów przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu "nie potwierdziła jednoznacznie, że kontrolowany obiekt jest źródłem zgłaszanych uciążliwości". Oprócz inspektoratu, organem kontrolnym jest obecnie Marszałek Województwa Dolnośląskiego. 

Zachęcamy naszych czytelników do pisania w komentarzach, w jakich rejonach odczuwalny jest odór, w jakim mieście, przy jakiej ulicy.  Udostępniajcie ten artykuł na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Tym razem będziemy monitorować sprawę do momentu jej rozwiązania.

Przeczytaj komentarze (278)

Komentarze (278)

poniedziałek, 11.09.2023 20:45
Smród na Tęczowym
Ewa wtorek, 12.09.2023 07:45
Straszny smród o poranku ul. Akacjowa
Dorka poniedziałek, 11.09.2023 21:34
Nadal.smiwrdai strasznie Lawendowa
Masakra czwartek, 31.08.2023 08:01
31 sierpnia godzina 6:45 ul. Staszica - straszny smród.
Czy są jakieś nowe informacje od organów kontrolnych?
piątek, 01.09.2023 08:23
mam wrażenie, że te komentarze ciągle pisze jedna i ta sama osoba- ewentualnie rodzinnie wszyscy razem siadają, przy kolacji i zdają relacje o czymś czego nie ma :)
Klon środa, 30.08.2023 22:20
Nie mogą kontrolować czy nie chcą po prostu mają to w du..e
Zamknięte okna przez cały dzień. środa, 23.08.2023 23:51
Pitu, pitu. Kiedy robimy demonstrację z banerami i plakatami? Z zaproszeniem ogólnopolskich stacji tv? W wielu miastach się bywało, ale tutaj "najlepiej pachnie". Może jakaś promocja DDZ?
mona1234 wtorek, 29.08.2023 12:09
jestem za. nie da się wytrzymać tak smierdzi. neistety juz codziennie , a doba niestety wstrzymuje posty o smordzie. szkoda. mysłałam ,ze dobe zalezy na żetelnej informacji!
czwartek, 24.08.2023 23:09
Telewizja ogólnopolska będzie to tylko kwestia czasu. Niech nie kręcą mieszkańcami, że są czy będą kontrole. Nikt się nie pofatyguje wieczorem czy w nocy a wtedy śmierdzi najbardziej.
środa, 23.08.2023 23:59
No to kiedy?przed ratuszem
czwartek, 24.08.2023 23:13
Starostwo powinno zająć się tym problemem na co oni czekają.
czwartek, 24.08.2023 21:13
Rano OKROPNY SMRÓD na ul.Cichej musiałam twarz zakryć wracając z pracy,teraz okropnie śmierdzi na Tęczowym gdzie mieszkam
Uuuu czwartek, 24.08.2023 21:10
Znowu śmierdzi nie da się spać przy otwartym oknie śmierdzi z wysypiska koło PKP albo z tej segregacji odpadów nieda się spać przy otwartym oknie w całym Dzierżoniowie śmierdzi zależy w którą stronę wieje na dzierżoniowskiej też śmierdzi jak wieje w stronę Bielawy to w Bielawie a miasto Kate na to kładzie ludzie koło dworca co mieszkają to karaluchy im przychodzą do domu masakra jakaś . 24.08.2023r.
środa, 23.08.2023 22:02
Już dość, włodarze nic z tym nie robią. Najważniejsze są wybory co tam, że wieczorem Dzierżoniów dusi się w smrodzie. Dziś jest taki odór, że nie można wytrzymać. Więcej lansowania się z politykami na rynku lub magiczne czwartkowe wieczorki taneczne z seniorami. Trzeba poruszyć telewizję, może to coś da, tylko to zostało.
piątek, 25.08.2023 14:03
Masz rację, należałoby oczyścić rzekę Piława bo śmierdzi niemiłosiernie
środa, 23.08.2023 23:40
"Trzeba, niech coś z tym zrobią ,tak nie może być,zróbcie coś z tym smrodem "- takie wpisy już od dłuższego czasu.Trzeba !!!!to się spotkać ,protestować ,iść na sesję rady miejskiej, zaprosić włodarzy np o godz.
2 w nocy pod swój dom żeby tam postali sobie w tym smrodzie do rana .
mieszkaniec Smrodowa, tu od smro czwartek, 24.08.2023 00:02
Proponuję lokalne referendum. Czy zmieniamy nazwę miasta z "Dzierżoniów" na "Smrodowo". Niech obywatele zadecydują.
Mieszkanka Dzierżoniowa czwartek, 24.08.2023 01:09
Znowu śmierdzi tak się nie da żyć.Trzeba zrobić grupę na FB tak jak że spalarnią i działać. Ten smród nas truje !!!!
mona1234 środa, 23.08.2023 07:57
Obrzydliwy nieustający smród śmietniskowy w Bielawie, przy ul. Piławskiej. cuchnie codziennie!
Kto wydał zezwolenie na śmietnisko tak blisko budynków mieszkalnych?
gdzie jest ochrona środowiska, ochrona mieszkańców
xyz środa, 23.08.2023 12:45
Dziwne, że ten smród potrafi przeskakiwać przez ulice bo na Dzierżoniowskiej w Bielawie nic nie czuć. w sumie już mnie nic nie zdziwi jak czasami "ten zapach" leci pod wiatr to i czemu skakać się nie nauczył :)
Batalionow wtorek, 22.08.2023 22:17
Batalionów Chłopskich przy rondzie czeskim w Dzierżoniowie, cuchnie codziennie wieczorem, nie da sie oddychać
Paweł środa, 16.08.2023 07:57
16.08.2023, środa, godzina 7:40 rano. Smród czuć nawet na ul. Lawendowej w Dzierżoniowie. Mieszkałem 30 lat we Wrocławiu ale nawet zimą w czasie smogu nie waliło tak jak tutaj latem. Hasło "Dzierżoniów nastraja pozytywnie" znów bezpodstawne...
czwartek, 17.08.2023 12:58
Dziwne, też mieszkam na ul. Lawendowej w Dzierżoniowie i nic nie czułam tego dnia rano ...
Fgh środa, 16.08.2023 10:51
Strefa 06:00 śmierdzi mocno
środa, 09.08.2023 15:16
SMROOOD NA OSIEDLU ZIELONYM W DZIERZONIOWIE, CODZIENNIE, A DWOJE BURMISTRZÓW TAM MIESZKA....ALE IM NIC NIE SMIERDZI PRAWDA???
ddz poniedziałek, 07.08.2023 23:39
07.08.23 r godz 16 znowu śmierdzi na dolnej Bielawie
Jadwiga czwartek, 27.07.2023 09:54
A wystarczyło dogadać się tylko w sprawie spalarni i nie było by problemu. Przeciwnicy spalarni naopowiadali głupot zrobili ludziom wodę z mózgu i may jak mamy. A wystarczało tylko zamiast opowiadać jakieś niestworzone historię zorganizować dla tych największych oponentów autokar i pojechać np. do Belgii czy Holandii. Zobaczyć na miejscu jak to wygląda,porozmawiać z mieszkańcami, zrobić wywiad. Jestem przekonana że prawie wszyscy którzy byli przeciw spalarni sugerowali się tylko opiniom tych największych krzykaczy którzy mieli w tym swój interes . I niech wypowie się chociaż jedna osoba która była na zachodzie widziała spalarnie,rozmawiała z mieszkańcami pobliskiej okolicy,i wie jak taki obiekt funkcjonuję,jakie są zabezpieczenia,i jak jest kontrolowany przez instytucje odpowiedzialne za to. Niewiedza rządzi i karmi się ignorancją
Czytalem duzo środa, 09.08.2023 08:43
W poblizu najnowoczesniejszej spalarni w Holandii w Harlingen, przekroczone sa normy rakotworczych dioksyn i furanow. W Dzierzoniowie bedzie lepiej?
Hela czwartek, 27.07.2023 10:03
Dokładnie spalarnia, ludzkie nie mają wiedzy na ten temat i obawiają się że to będzie śmierdziało,jest tyle informacji w internecie wystarczy tylko czytać ze zrozumieniem.hela
czwartek, 27.07.2023 10:06
Droda Pani. Proszę nie porównywać standardów ochrony środowiska Polski z Belgią czy Holandią. Ma Pani dokładne realia jak jest w Polsce na przykładzie katastrofy na Odrze.
czwartek, 27.07.2023 10:15
Jadwiga, Hela xD Sami sobie wymyślacie te imiona? Obok spalarni leżałaby taka sama śmierdząca góra śmieci czekających na spalenie, więc jak to niby miałoby rozwiązać problem? Żyjemy w Polsce, a nie w Belgii ani w Holandii.
Xxx czwartek, 27.07.2023 21:07
Pora poczytać trochę o spalarni , w Polsce istnieją i ludzie nie narzekają za mało wiedzy.
środa, 26.07.2023 06:55
Kiedyś bezczelna Pieszczuchowa mi powiedziała, że to z wodociągów a wszyscy wiem, że to z ECO.
BB wtorek, 08.08.2023 17:46
Pani Peszczuch nie jest bezczelna.Jest bardzo kulturalną osobą ,była doskonała nauczycielką matematyki.Robi duzo dobrego dla miasta.Wypraszam sobie takie impertynencje.Podpisz sie pod swoim nazwiskiem.Ja też to zrobię
środa, 26.07.2023 17:12
Był czas się przyzwyczaić ,PIS rządzi już 8 lat.
wtorek, 08.08.2023 11:58
Starosta mieszka zdala od smrodu
wtorek, 25.07.2023 19:34
Komu jest potrzebne starostwo!? Po co jest starosta i reszta urzędników żyjących na koszt podatnika? Nic nie mogą! Niczego nie robią, tylko podatki na swoje pensje zbierają.
wtorek, 25.07.2023 19:37
Dokładnie, co tych we Wrocławiu obchodzi że w Dzierżoniowie śmierdzi...dlaczego nasze Starostwo nie posiada kompetencji?
wtorek, 25.07.2023 21:36
Normalnie, prawnie nie mogą skontrolować instalacji, na którą decyzję wydał marszałek czy ktoś inny. Wios powinien być tam codziennie skoro mogą skontrolować.
Janina środa, 26.07.2023 21:46
decyzje akurat wydał starosta i prawnie akurat ma możliwosc skontrolowania zakładu. Nie powtarzajmy bzdur za kimś, kto nie wie co gada..
czwartek, 27.07.2023 07:49
w poprzednim artkule na temat smrodu jest wyraznie napisane ze zmieniło się prawo i pozwolenia przejął marszałek. aktualnie starostwo nie ma prawa nic zrobic. moze jedynie zadzwonic i poinformowac. drozdowski smieje nam sie w twarz bo wie ze nic nie moga mu zrobic
wtorek, 08.08.2023 06:53
To starostwo wydało pozwolenie na prowadzenie tego typu działalności zarówno dla ECO i firmy, która nazwoziła śmieci z Niemiec koło PKP i się ulotniła. Teraz lokalni działacze z PO zwalają winę na innych, żeby chronić kolesi że Starostwa
Doksztalcsie czwartek, 27.07.2023 17:08
Ślepy lud.. Jak napisze w artykule że w Bielawie pachnie kwiatami to też będziecie to wszyscy ślepo powtarzać?? Nieznajomość prawa szkodzi, a wystarczy poszukać trochę w internecie i wyrobić swoje zdanie na ten temat a nie ślepo wierzyć pismakom..
w wtorek, 25.07.2023 20:14
no właśnie, komu potrzebne starostwo
Iiii wtorek, 25.07.2023 20:39
Radni tylko pogadają jak zwykle i nic nie zrobią bo pewnie udziały w tym mają i niezłą kasę nie ubija się dojnej krówki i ręki co karmi nie gryzie
wtorek, 25.07.2023 21:16
Z tym tematem to albo do Radka Drabczyka, ,lub do Jarka Rudnickiego,lub do Maćka Kiessewettera,reszta prawdziwki,palcem nie ruszą....
wtorek, 25.07.2023 22:45
Hahaha. Tak oczywiście! Śmiech ma sali!
środa, 26.07.2023 06:26
Żart. A co oni o tym do tej pory nie wiedzą?
środa, 26.07.2023 06:55
Przecież Drabczyk to pierwsza wazelina Kucharskiego, nie żartuj nawet.
środa, 26.07.2023 13:49
Co ty za głupoty piszesz do dobry człowiek dużo pomaga i na pewno więcej niż ty .Nigdy nikomu dupy nie liże sam pracuje na swój wizerunek .Oceniam go pozytywnie
Poinformowany środa, 26.07.2023 07:35
Pan Jarek Rudnicki akurat jak wyszła sprawa budowy spalarni śmieci na terenie ciepłowni to nic nie zrobił w tej sprawie, tak samo Pan Radek. Zaś Pan Maciek na spotkaniu obywateli w tej sprawie próbował wszystko wyciszyć żeby ludzie nie zaczęli w tej sprawie działać.
środa, 26.07.2023 08:39
Pan Jarek po krótkiej i nieudanej chyba karierze w jakimś wiejskim ośrodku kultury ma teraz państwową posadę w polskiej instytucji gospodarki budżetowej zarządzanej przez PiS. Panie Jarku, czemu nie chwali się Pan tym na Facebooku? Czy Dzierżoniów 2023 też ma jakieś związki z PiS-em? Czy PiS będzie Pana popierał w wyborach? Chciałbym wiedzieć.
Trzeźwomyśląca czwartek, 27.07.2023 14:58
Jest jakaś różnica między samorządowcem,a politykiem?
piątek, 28.07.2023 07:57
Jest. Bardzo duża. Samorządowiec to osoba zaangażowana w sprawy i w rozwój samorządu. Można być samorządowcem nie będąc politykiem. Można być politykiem i być samorządowcem. A jak można udawać niezależnego samorządowca startując z partyjnych list? Tu już trzeba zapytać kogoś kto to przećwiczył w praktyce.
piątek, 28.07.2023 12:34
Ok to ja mówię sprawdzam! Ewidentnie pijesz do Rudnickiego. Słucham uważnie, kiedy, gdzie i z jakich PARTYJNYCH list startował Rudnicki. Pewny swoich racji udzielisz informacji za chwilę. Czekam cierpliwie.
środa, 26.07.2023 09:32
Związek z PiSem? ojojoj :(
środa, 26.07.2023 09:49
Można było się tego spodziewać najważniejsze są stanowiska i kasa, a reszta to mydlenie oczu. Sprawdziło się to czego się spodziewałem. W najbliższych wyborach lepiej uważać na niego i jego Dzierżoniów 2023.
środa, 26.07.2023 10:05
Chciałbym to usłyszeć od zainteresowanego, bo potrzebuję wiedzieć czy jak idę na piknik z dziećmi na osiedlu organizowany przez Dzierżoniów 2023 to idę na piknik pisowski?
środa, 26.07.2023 10:59
Wal śmiało. Tel. 500 078 618 - ogólnodostępny.
środa, 26.07.2023 11:22
A czyj to numer?
piątek, 28.07.2023 20:17
Zabrakło odwagi zadzwonić? Wystarczy wpisać w Google i się dowiesz. Cwaniak w necie - p..da w świecie.
sobota, 29.07.2023 13:51
Panie Jarki niech się Pan tak nie podnieca. Wyszło szydło w worka.
sobota, 29.07.2023 18:06
Kup sobie zestaw burmistrza tzn. dwieście i dwa marsy i przestań gwiazdorzyć.
Tak jest środa, 26.07.2023 12:27
Myślę że Pan Rudnicki już zaorał siebie i Dzierżoniów 2023. Ludzie mają dość PiSu i ludzi z nim powiązanych w jakikolwiek sposób.
środa, 26.07.2023 13:20
to się okaże, ale nie spodziewałem si, zawód
środa, 26.07.2023 13:31
Zgadzam się ze dużo ludzi ma dość PiSu i ludzi z nim powiązanych. Po wyborach, jak PiS je przegra większość tych ludzi będzie udawała ze nie miała z PiS nic wspólnego, ale ludzie będą pamiętać. Jest taki rodzaj człowieka - jak dają kasę lub stołek to jestem za. Smutni ci ludzie.
środa, 26.07.2023 14:11
PIS- mają dość? Zgoda. A co takiego robi PO? Przecież włodarze Pieszyc i Dzierżoniowa to PO i co zrobili przez tyle lat? Drozdowski jest monipolistą na naszym terenie, robi co chce. Za wywóz odpadów płacimy więcej jak ludzie w dużych miastach, cały syf z okolicy zwozi do naszego powiatu. Więc proszę powiedzieć co osoby które wybraliśmy i są popierane przez PO, oraz sami się legitymują jako członkowie tej partii, co oni zrobili dla dobra mieszkańców? Nic. Umywają od wszystkiego ręce. Lansują się przed ratuszem z politykami lub na marszach nie wiadomo przeciwko komu lub czemu, albo na ścieżkach biegowych lub rowerowych. No jeszcze wszyscy byli na otwarciu wieży na Sowiej. Tak to ciężko pracują nasi włodarze.
środa, 26.07.2023 14:31
Tak, wielu ludzi ma dosyć PiS i dosyć ludzi związanych z PiS, dowód znajdziesz w spadających słupkach i panice tego pana co potrafi obrażać czyjąś aparycję co jest żenujące. Masz prawo go popierać, głosować na PiS. Ja mam prawo twierdzić inaczej. Wiesz, to się nazywa wolność słowa i demokracja. A gdyby PiS nie kupowało głosów w kościele pompując do niego tak ogromne pieniądze to byłoby na zlikwidowanie tego problemu i wielu innych. Pis rządzi już wiele wiele lat, ale jak coś się stanie to wini jacyś Niemcy i Tusk. Może Ty wiesz, dlaczego zablokowano kontrole takich składowisk? ps. To nie Tusk to zablokował - tak podpowiadam. Mam głęboko gdzieś co robi PO. Krajem rządzi PiS i PiS ponosi odpowiedzialność, że potrafi tworzyć prawa, które nie pozwoli na taką grandę z odpadami.
czwartek, 27.07.2023 11:26
Inni mają cię nie dość, po kokardy.. i co? dalej marnujesz tlen
środa, 26.07.2023 15:43
Kup se młotek albo weź koło i....
czwartek, 27.07.2023 09:42
i co?
wtorek, 25.07.2023 21:23
Oni tak zainteresowani miastem ,jak jurcio .s wyrokiem za jazde po pijaku,'autorytet moralny ' tego nędznego tfujn
Hhhh poniedziałek, 07.08.2023 12:45
Pokarzą to co muszą aby ludzią oczy zamydlić pewnie w te dni bendą działać filtry czy coś innego lub bendzie coś wyłączone żeby nie śmierdziało a po tych dniach otwartych załorze się że problem powrócił i zaś bendzie smrud czemu tego nie zamkną jak już ma być to niech przeniosą zdaleka od zabudowań najlepiej bardzo daleko a jeszcze niech usuną te śmieci koło PKP tam też jest wysypisko i ludzią karaluchy po chałupach latają a władze miasta mają to gdzieś potrują nas albo jakaś zaraza bendzie przecież to skarżenie biologiczne.
Mieszkaniec poniedziałek, 07.08.2023 12:58
Jak ktos ma klapki na oczach to nawet jakby lawenda tam pachnialo to by mówił, że śmierdzi. Nie rozumiem tej przypiętej łatki, boicie sie isc na dni otwarte do ECO , zeby czasem nie zmienic zdania na temat smrodu?
Mieszkaniec piątek, 04.08.2023 09:58
ECO zorganizowało Dni otwarte, ale co z tego, jak pokażą to co chcą pokazać i w godzinach kiedy nie śmierdzi. Niech pokażą co robią z odpadami BIO, to z nich tak śmierdzi, to wszystko kiśnie i tak jest, tylko dlaczego w innych miastach tego nie czuć? Też mają takie odpady.
Kto tam będzie niech nie da się omamić pięknie zorganizowanej fabryce. Pytajcie o te odpady. Ludzie......róbmy coś, bo nas wykończą tym "czystym" powietrzem.
xxx poniedziałek, 07.08.2023 12:41
Może czas ruszyć głową i pomyśleć, że to ktoś inny wypuszcza smrody a nie ECO.
mieszkaniec DDZ niedziela, 06.08.2023 17:27
Ludzie nie chcieli sie budowac na wioskach bo smierdzialo z tamtejszych gospodarst a teraz w Dzierozniowie nie da rady okna otworzyc , kiedy jest deszczowo lub mgielnie jakby celowo te smrody wypuszczali by byli nie do wykrycia ale kto- Urzedy miasta DDZ , Bielawy powinny sie za to wziac nizeli podawac numery by to mieszkacy zglaszali .Placimy podatki wezcie ze skladek,skrabca czy chol....wie z skad ...i zajmicie sie tym
sobota, 05.08.2023 12:11
Dzisiaj po przerwie od 27 lipca Dolna Bielawa od rana "otulona" smrodem pewnie w celu zachęty aby skorzystać z aromaterapii w sierpniowych Dniach Otwartych ECO... DOBA powinna umiecić stałą zakładkę po tytułem : "gdzie dziś czuć fetor z ECO Pieszyce" aby kuracjusze wiedzieli gdzie jest miejsce terapii zabiegowej...
środa, 02.08.2023 22:07
Widzę że Doba zaczęła usunąć niewygodne komentarze na temat Pana Rudnickiego ( ten o wyroku)
Halina poniedziałek, 31.07.2023 23:35
31.07.2023 od godziny 19-tej niesamowity smród na Osiedlu Jasnym, nie da się otworzyć okien.
piątek, 28.07.2023 10:27
Wojewódzki Inspektorat
Ochrony Środowiska we Wrocławiu
ul. J. Chełmońskiego 14, 51-630 Wrocław

Petycja


My niżej podpisani - mieszkańcy Bielawy (i nie tylko) - działając w myśl ustawy z dn. 11.07.2014 r. (z późn. zmianami) o petycjach, wnosimy o podjęcie działań zgodnie z kompetencjami Inspekcji Ochrony Środowiska, działań skierowanych dla wyeliminowania uciążliwości odorowych płynących z funkcjonowania Zakładu ?ECO" Ekologiczne Centrum Odzysku Sp. z o.o. ul. Bielawska 6 w Pieszycach.

W lipcu 2020 roku wystosowaliśmy również petycję o podobnej treści jak wyżej w stosunku do tego przedsiębiorstwa. Minęły trzy lata i zamiast ustania emisji odorów lub zmniejszenia się natężenia uciążliwości płynących z tego tytułu - jesteśmy obecnie narażeni na coraz częstsze dni kiedy musimy się zmagać ze smrodem trudnym do zniesienia.
Mimo kontroli przeprowadzanych przez WIOŚ (w reakcji na poprzednią petycję) w Zakładzie ECO - nie byliśmy dostatecznie informowani od 2020 roku o ewentualnych czynnościach podejmowanych przez Przedsiębiorstwo dla eliminacji odorów lub o realizowanym ewentualnym programie naprawczym w tym względzie przez Przedsiębiorstwo. Sytuację taką oceniamy jako lekceważenie naszych obywatelskich praw i żądamy przedstawienia harmonogramu działań naprawczych nałożonych na Przedsiębiorstwo.
Obecnie od początku 2023 roku uciążliwości odorowe drastycznie się nasiliły. Skutkiem pracy tej firmy jest emisja do środowiska strasznego fetoru, którego jesteśmy przymusowymi odbiorcami, krótko mówiąc panuje taki odór, że nie jesteśmy w stanie normalnie funkcjonować - nie możemy wtedy przebywać w ogródkach, nie tylko rekreacyjnie, ale też nie możemy prowadzić prac porządkowych i uprawowych, jesteśmy wtedy zmuszeni do przebywania w domach i zamykania okien.
Odczytujemy ten stan rzeczy w ten sposób, że właściciele firmy ECO ewidentnie nie radzą sobie z istniejącym problemem emisji odoru podczas funkcjonowania Zakładu. Kilka razy w ciągu tygodnia - szczególnie w godzinach porannych gdy wiatr z kierunku północnego (od Pieszyc) nawiewa fetor trudny do zniesienia - mamy świadomość tego, że odbiera nam się prawo do mieszkania w niezanieczyszczonym środowisku!
Nasi przyjezdni goście dowiadując się o przyczynach utrzymującego się fetoru kwitują często taką sytuację słowami ^jak wy tu możecie mieszkać w takich warunkach^ i czujemy się wtedy upokorzonymi obywatelami II kategorii?? 18.07.2023
wtorek, 01.08.2023 11:12
A może proszę wziąć pod uwagę fakt , że wytwórcą odorów jest ktoś inny?
mieszkaniec Dzierżoniowa piątek, 28.07.2023 11:15
Gdzie można podpisać w/w petycję ?
Ludzie, spotkajmy się i zacznijmy walczyć o godne warunki życia, o zapewnienie podstawowego prawa jakim jest możliwość oddychania nieskażonym rakotwórczymi substancjami powietrzem, zanim...zaczniemy ciężko chorować i umierać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!
piątek, 28.07.2023 12:10
DOBA swego czasu w trosce o interesy grup trzymających władzę starannie ukryła treść petycji - DOBA podobnie jak te grupy uważa, że do smrodu trzeba się przyzyczaić
piątek, 28.07.2023 12:17
petycja została przesłana 18 lipca i od 27 lipca jak na razie nie śmierdzi
Mieszkaniec wtorek, 01.08.2023 11:34
jak nie śmierdzi....widac wiatr wiał ci w inną stronę. Wczoraj znów śmierdziało.
piątek, 28.07.2023 12:22
I co bocianki latają ,grubo szyte
poniedziałek, 31.07.2023 21:11
Okropny smród na Tęczowym
*** poniedziałek, 31.07.2023 07:35
Na ul. Słowackiego moim zdaniem smurd jest największy
Hmmm sobota, 29.07.2023 23:40
Coś na profilu u Pana Rudnickiego od 5 dni wielka cisza żadnego postu itp.
niedziela, 30.07.2023 11:57
Ale martwisz się czy jak?
Zainteresowani likwidacją smrodu sobota, 29.07.2023 10:34
Na Oś.Tęczowym też okropnie śmierdzi zwłaszcza wieczorem kiedy chciałoby się schłodzić mieszkanie
czwartek, 27.07.2023 23:05
To zgnilizna moralna tak śmierdzi.
piątek, 28.07.2023 23:11
Ul. Żeromskiego w Dzierżoniowie.
autor środa, 26.07.2023 02:59
Właściciel śmieciarni to Drozdowski, który ma dobre układy z proboszczem w Pieszycach i z biskupem we Wrocławiu. Boją się go ruszyć.
środa, 26.07.2023 07:07
Zamien proboszcza na burmistrza a biskupa na starostę i się będzie zgadzać.
piątek, 28.07.2023 12:15
Od wczoraj to jest od czwartku 27 lipca - nie śmierdzi aż dotąd ... Prawie jak cud! Przed chwilą stado pięciu bocianów przeleciało na Dolną Bielawą w kierunku ECO - one też zareagowały na cud!
piątek, 28.07.2023 12:18
BZDURA - wczoraj wieczorem tzn 27 lipca w DDZ śmierdziało
Mieszkaniec piątek, 28.07.2023 09:59
Dla przypomnienia: śmierdzi nie tylko rano....przed 7.00, w południe czuć zapach, wieczorem....kolo 20.00.....w zeszłym roku jak był szum, to zmienili godziny i śmierdziało zamiast 22.00 to koło 2.00 w nocy, jak wszyscy śpią, ale jak sie człowiek obudził to było nie do zniesienia. W czasie upałów najbardziej, wszystko zależy w którą stronę wiatr wieje, a co do Oczyszczalni, to chciałem przypomnieć, iz oczyszczlania zawsze była i jakoś nie śmierdziało, każdy wie, ze to na pewno ze śmieci ( nie będę podawał nazwy firmy ). Jak przechodzicie koło "naszych" smietników - to czuje sie ten sam zapach.
Szkoda tylko że zapytany p.Burmistrz.....czy czuje smród....odpowiada.....on nie czuje. Kiedy to sie zmieni, aby Dzierżoniów był miastem przyjaznym mieszkańcom i turystom, a tak wysiadając na dworcu PKP od razu mamy na powitanie smrodek.
Bardzo ładna reklama dla miasta.
piątek, 28.07.2023 00:27
Piława Dolna Ul. Wierzbowa i Szkolna
środa, 26.07.2023 07:50
$$$$$$ Drozdowski $$$$$$
Ma w kieszeni BURMISTRZA i innych. Który mądry mu sprzedał ziemię tak blisko miasta? Może inaczej... Za ile?
13 środa, 26.07.2023 08:51
Były burmistrz Bielawy.
Teraz powinien mieć podłączoną bezpośrednio rurę z tym odorem do swojego pięknego domku na europejskim.
0000 czwartek, 27.07.2023 21:34
Po całości jadą z tym smrodem w nocy chyba jest najgorzej coś obrzydliwego tego smrodu nie da się opisać raz oki ale to ciągle w godzinach nocnych się powtarza na Strefę w Dzierżoniowie nie da się przebywać na zewnątrz
Mieszkanka czwartek, 27.07.2023 20:21
Os.Błękitne też smród niesamowity
czwartek, 27.07.2023 19:48
Ten smród pochodzi z Bielawy z sortowni śmieci Drozdowskiego i ot cała filozofia....na wieczór wyłącza się pompy i dlatego tak wali
czwartek, 27.07.2023 19:31
Okolice rynku tragedia
wtorek, 25.07.2023 21:20
A może tak skrzyknąć sie i zablokować dostawę śmieci?
ZA środa, 26.07.2023 17:00
świetny pomysł !!!!! niech nasze śmieci leżą pod domami tygodniami i nikt nie będzie nic z tym robił, po jakimś czasie szczury wszystko same zjedzą i po problemie
rosa75 czwartek, 27.07.2023 08:50
Proponować w XXI wieku pozostawianie śmieci na miejscu i usprawiedliwiać nieudolność władzy, która skrupulatnie egzekwuje podatki i wszelkie opłaty, na przykład śmieciowe, to jakby utrwalić konserwatyzm obecnej władzy w Polsce we wszystkich już obszarach życia społecznego i fuzjologicznego; może więc zamieńmy domy na jaskinie i wyposażmy się maczugi i załatwiajmy sprawy śmierdzące w lesie?
Generujemy mniej śmieci, ale żądajmy ich cywilizowanej utylizacji. Po prostu.
obce śmieci środa, 26.07.2023 19:46
Posiedź godzinę w aucie, zobaczysz ile aut na obcych tablicach tu zwozi śmieci
Samo zło czwartek, 27.07.2023 21:03
Zazdroszczę rentgenu w oczach a może jednak coś wywożą. Nie no rzeczywsicie obce rejestracje w powiecie to samo zło.
MATI środa, 26.07.2023 21:53
Nie przemawia do mnie argument... jakby nie ma obowiązku zmiany rejestracji.
Na moim osiedlu śmietniki śmierdzą. Ale jak mają nie smierdziec jak mimo tego, że ktoś rano posprząta to za chwilę gorzej jaka w chlewie. Może zaczniemy od robienia porządku ze sobą i nauczymy się korzystać z kubłów... bo największy problem widzę w ludziskach, którym za daleko 20 cm do kubła.
wtorek, 25.07.2023 21:28
A pana/ pani. Śmieci gdzie trafia? Produkujemy ale składowiska mieć nie chcemy? Spalarni też nie. Jak najdalej od nas? Zdaje sobie sprawę z problemu ale jednak kto wytwarza te śmieci? Również my.
Nie wpuszczać obcych śmieci środa, 26.07.2023 19:43
Wystarczy że nie będą przywozić obcych śmieci i już nie będzie śmierdzieć.
czwartek, 27.07.2023 08:38
LIKE!
wtorek, 25.07.2023 21:37
Drozdowski - nie graj wariata - tylko zabezpiecz sterty śmieci przed deszczem!!! W internecie można znaleźć filmiki śmieci kałuży... Wystarczy wkleić Bielawa tzw. ECO Drozdowski w rzeczywistości wysypisko śmieci
XYZ środa, 26.07.2023 16:43
Smuteczek że w dzisiejszych czasach niektórzy nie potrafią szukać aktualnych informacji, porażka i sztuczny zamęt żeby tylko podkręcić temat
środa, 26.07.2023 16:46
aktualna informacja - godzina 16.46 - ulica Żeromskiego w Bielawie - okropnie śmierdzi!
bielawianin środa, 26.07.2023 17:43
tak w tym rejonie jest straszny smrod i to od dluzszego czasu
Rowerzysta środa, 26.07.2023 22:00
Potwierdzam
Oooo czwartek, 27.07.2023 16:03
Podobno straż miejska jeździ po polach i szukają kto wyrzuca gnojówke udają że nie wiedzą z kąd ten smrut to chyba jasne co roku to samo fetor z segregacji odpadów ktoś kasę na tym tszepie i dlatego tego nie zlikwidują ludzie się od tego wkońcu pochorują to powinno być zdała od zabudowań a nie pośrodku 3 miejscowości zimą tylko nie śmierdz a robactwo się wkońcu ludzią do chałup dostanie przecież tam jest wszystko arsenał broni biologicznej.
Xxx czwartek, 27.07.2023 21:00
Widać jakie wyrzucasz śmieci skoro tak smierdzi
czwartek, 27.07.2023 17:42
"Dlatego też Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie wielokrotnie zgłaszało ten ważny społecznie problem do tych instytucji i zwracało się z prośbą o podjęcie działań w kierunku wyeliminowania odoru. " Powinniście drążyć temat i poprosić o pokazanie tych rzekomych próśb oraz ich rzekomych następstw. Te urzędasy są bezczelne.
Mieszka czwartek, 27.07.2023 15:35
Taka to kraina z zapachami chanel
czwartek, 27.07.2023 14:40
Zwracajcie uwagę, kogo wybieracie na radnych, bo okazuje się, że jedyne, co reprezentują, to swoje malinowe nosy podczas chlania wódeczki z odpowiednimi osobami. Prawdziwych problemów nie potrafią rozwiązać.
bielawianka 111111 czwartek, 27.07.2023 13:38
Nie wierzę w to co czytam. Władze które powinny reagować na skargi obywateli każą im dzwonić po różnych instytucjach. Przecież to starostwo(celowo piszę z małej litery)powinno działać w naszym imieniu. Cisną mi się na usta ostre słowa pod ich adresem.
czwartek, 27.07.2023 12:00
Śmieszne jest to zrzucanie winy na oczyszczalnię ścieków :) Przecież codziennie przejeżdżają tiry z odpadami za którymi unosi się ta charakterystyczna woń.
czwartek, 27.07.2023 12:04
Kolesie od wysypiska próbują odwrócić od siebie uwagę.
czwartek, 27.07.2023 12:10
Facet bierze do siebie jak najwięcej śmieci, bo dzięki temu ma więcej kasy, ale nie zwiększa przy tym wydatków na zabezpieczenie, bo nikt nie potrafi go do tego zmusić. Skutkiem tego jest fetor na pół powiatu. Przecież to jasne jak słońce.
Wąz środa, 26.07.2023 23:34
Pajacu nie zasłaniaj się dziećmi, to nie karta przetargowa
czwartek, 27.07.2023 10:19
Powodem smrodu jest to, że koleś od wysypiska oszczędza na jego zabezpieczeniu. Wielka tajemnica rozwiązana.
eM środa, 26.07.2023 11:35
Czy ktoś zainteresuje się oczyszczalnia ścieków? Temat wałkowany a nadal nic nie zrobione. Zero kontroli nic.
czwartek, 27.07.2023 11:06
To jest inny smród niż z kanalizacji
środa, 26.07.2023 12:09
Widać, że nie byłeś w pobliżu ECO. Gdybyś był to od razu rozpoznałbyś ten specyficzny słodko kwaśny zapach fermentujacych odpadów bio i wiedziałbyś, że to z ECO.
środa, 26.07.2023 16:00
Nie wal głupa jak skorumpoana inspekcja...
czwartek, 27.07.2023 09:33
Dzisiaj tj.sroda rano o 6 było nie do wytrzymania okropny smród ani okien otworzyć nie można otworzyć róbcie coś ludzieee.....
Hela. czwartek, 27.07.2023 08:58
Ciekawe czy sprawdzali smród z wodociągów i świniarnia,w Dzierżoniowie z okien widać składowisko śmieci i nikomu nie przeszkadza centrum przesiadkowe chluba Dzierżoniowa. Brawo.
czwartek, 27.07.2023 08:49
Zrobić spalarnie i szybko po śmieciach.
czwartek, 27.07.2023 07:39
Rynek DDz, w ostatni poniedziałek to śmierdziało nawet w samo poludnie.
Ktoś środa, 26.07.2023 22:21
Trzeba się zmobilizować i gówno pogonić gówno śmierdzi bo temu pajacowi pieniądz nie śmierdzi więc won z tym syfem syfiarzu
mieszkanka GrotaRoweckego DDZ środa, 26.07.2023 22:36
Grota Roweckiego w DDZ też wiecznie śmierdzące, ale...odór zaczyna się od 22 lub 23. Okna otworzyć nie można było w upalne dni.
Mieszkaniec ddz środa, 26.07.2023 22:06
Batalionów, Makowe, dolna Bielawa. Smród śmieci. Śmierdzi tam gdzie wieje od śmietniska
ELA środa, 26.07.2023 21:48
Czytam i nie wierzę. Po pierwsze - rozwiązanie proste - swoje śmieci zostawiajmy w swoich domkach. Z pewnością zapach będzie cudny. Po drugie niedługo w całej Polsce będzie czuć za sprawą Bielawy... może przestańcie powtarzać jeden za drugim, a sami spróbujcie pomyśleć.
TERESA środa, 26.07.2023 07:56
98 KOMENTARZY I NIKT NIE ODNIÓSŁ SIĘ DO PROŚBY ''DOBY'' O PODANIE REJONU W JAKIM JEST WYCZUWALNY SMRÓD ?
TO JA BĘDĘ PIERWSZA : OSIEDLE SŁONECZNE DZIERŻONIÓW , GODZINY WIECZORNE.
środa, 26.07.2023 08:17
Prosze zglaszac tam gdzie Doba napisała a nie w komentarzach.

W przypadku pojawienia się uciążliwości zapachowej prosimy o zgłaszanie tego faktu do:

- Wydziału Środowiska Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, Dział Gospodarki Odpadami, ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław, tel. 71 770 42 62, e-mail: aneta.skrzypek@dolnyslask.pl`

- Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu, ul. A. Mickiewicza 16, 58-300 Wałbrzych, tel. 74 842 33 22, e- mail: walbrzych@wroclaw.wios.gov.pl
środa, 26.07.2023 23:24
Zgłaszałam najpierw do Wałbrzycha, uprzejma pani powiedziała że dziś mieli już kilka zgłoszeń i oni o tym wiedzą, że może przyjąć zgłoszenie ale lepiej na Wrocław... Niestety nikt nie odbierał, więc telefon na Straż Miejską, przyjęli zgłoszenie, powiedzieli że już wiedzą i tyle... I tak w kółko, wszyscy wiedzą i nikt nic nie może. Pytanie tylko jak bardzo szkodliwe są te związki dla naszego organizmu. Teraz są wakacje ale w roku szkolnym gdy śmierdzi to bardzo często mocno jest to odczuwalne w okolicy gdzie jest szkoła, przedszkole, żłobek na dolnej Bielawie i to wdychają małe dzieci!!! Często nie wychodzą z budynku bo się nie da:(
środa, 26.07.2023 09:55
Weźcie się w końcu za robotę urzedasy za to sam płacimy a nie wyreczacie się ludźmi. Jak trzeba na Strajki Kobiet i inne marsze organizować to latacie po miastach, wsiach i stolicach a tu tyłka nie możecie ruszyć nagle i prosi się mieszkańców. Idzcienac*uj!
środa, 26.07.2023 11:30
urzędasy w starostwie dzwonią do wioś i marszałka. sama zgłaszałam i pani przekazała moją skarge. nic poza tym zrobić nie mogła. wejsc na zakład sami nie mogą. dopoki marszałek i wioś sie tym nie zainteresuja, a mają w nosie to nic ich nie ruszy. skoro decyzja jest w kompetencjach marszałka to on na to zezwolił i powinien cos z tym zrobić!!!
Janina środa, 26.07.2023 21:37
Dlaczego tylko marszałek i wios? Przecież decyzja była wydana przez staroste
Krystian środa, 26.07.2023 11:57
To z Bielawskiej oczyszczalni !
Omg środa, 26.07.2023 22:11
Ze sralni. Pracownik ECO chyba wpis popełnił. Nie rozrużniasz smrodu śmieci od fekaliów?
ZYX-PL środa, 26.07.2023 10:41
Kuriozum. Starostwo namawia mieszkańców żeby sami dzwonili lub e-mailowali do Wrocławia lub Wałbrzycha. Tym samym potwierdzają, że nie nadają się na piastujące stanowiska w Starostwie !!? Panie Starosto, zatrudnij pan w ich miejsce ludzi kompetentnych i skutecznych.
środa, 26.07.2023 11:25
Według prawa starosta nie może nic zrobic z tak duzym przedsięwzięciem. nie ma prawa wejsc na zakład. jedynie wioś lub marszałek który posiada decyzje na ta sortownie.
Janina środa, 26.07.2023 21:42
Który przepis zabrania staroście wejścia tam? a który wskazuje ze tylko wios i marszałek mogą? Nie powtarzajmy głupot po kimś, kto nie wie co gada..
Bielawianka środa, 26.07.2023 19:41
Może prościej i szybciej będzie podanie ulic,na których NIE ŚMIERDZI. W godzinach rannych również nie da się wytrzymać np. Ul. Świdnicka Dzierżoniów, Parkowa Bielawa, Dolna Bielawa, droga Bielawa-Dzierżoniów itp.....
środa, 26.07.2023 19:31
Aktualizacja: godz. 19.30 capi okropnie droga Bielawa-Dzierżoniow, zrzygac się można
środa, 26.07.2023 15:27
środa 26.07. śmierdzi Józefówek za Bielawą
wtorek, 25.07.2023 23:58
Ciekawe który łapówki za to bierze
Mieszkanka DDZ środa, 26.07.2023 18:23
Dzierżoniów ul. Staszica. Śmierdzi od 2 do nawet 4-5 razy w tygodniu, w zależności, w którą stronę wieje wiatr. Zwykle w godzinach wieczornych. W upalne wieczory nie da się posiedzieć na dworze bo smród nie do wytrzymania. Masakra jakaś.
Aga środa, 26.07.2023 08:07
Codziennie śmierdzi na drodze między Bielawa a paieszycami, na nowym rondzie na drodze Dzierżoniów Pieszyce, droga Bielawa Dzierżoniów to samo. Wieczorami śmierdzi nawet na osiedlu różanym w okolicach alei bajkowych gwiazd.
środa, 26.07.2023 18:37
na Lawendowej kolo dino wali to co dopiero osiedla
środa, 26.07.2023 09:53
W Piławie Dolnej też śmierdzi, szczególnie smród odczuwalny w godzinach porannych i wieczornych
środa, 26.07.2023 11:52
Na różanym to chyba te róże tak waniają.
Gość środa, 26.07.2023 18:21
Kto rządzi Ddz ? Taki samorząd że aż śmierdzi w Dzierżoniowie
środa, 26.07.2023 16:44
patrz w google hasło "Bielawa tzw. ECO Drozdowski w rzeczywistości wysypisko śmieci"
K środa, 26.07.2023 13:06
Moim zdaniem tez to oczyszczalnia !
środa, 26.07.2023 17:18
Ile ci zapłaciło ECO za pisanie takich bzdur, żeby zrzucić winne na oczyszczalnie? Zrób kurs na Ceglana to się przekonasz
środa, 26.07.2023 14:31
I taki był cel. Ucieczka przez urzędowy wydział propagandy od tematu smrodu i nielegalnego składowiska. Jak to zrobić? Najlepiej napisać o Rudnickim. Zadać pytania, samemu sobie odpowiedzieć i jest inny temat? Jest.

A smród był, jest i będzie. Dopóki grupa trzymająca władze będzie rządzić w tym mieście.
środa, 26.07.2023 14:37
Zapominasz, że "grupę trzymającą władzę" wybrali mieszkańcy w wolnych wyborach
środa, 26.07.2023 14:48
Dziwisz się ze ludzie się tym interesują? Gość twierdzi że jest apolityczny a startował do wyborów z różnych partyjnych lis, ostatnio wystartował do rady miasta, a zaraz potem do parlamentu. Nie zagrzał długo miejsca w wiejskim ośrodku kultury, teraz pracuje na państwowej posadzie i jakość cisza o tym, choć na swoim facebooku ściska pieski, kotki, wozi wózkiem po górach niepełnosprawne dzieci. Dla mnie to jest budowanie wizerunku pod kampanię na burmistrza. Ma prawo, jak każdy. Znalazł pracę, wstydzi się? Jest osobą publiczną, to jego wybór. O prywatnych osobach nikt nie pisze.
Tak jest środa, 26.07.2023 15:43
Nie wstydzi tylko ukrywał, bo dobrze wie że nie ma szans w wyborach jak wyjdzie powiązanie z PiS, no i dobrze że za wczasu wyszło. Przynajmniej w końcu ludziom otworzą się oczy na to jakim naprawdę jest członkiem.
Tak jest środa, 26.07.2023 16:23
Człowiek (skóry za nie przypilnowanie autouzupełniania)
środa, 26.07.2023 09:16
W Pieszycach w urzędzie od dawna śmierdzi i jakoś ludzie wytrzymują
środa, 26.07.2023 14:04
To wina Niemiec,. Złożyć skargę do KE tak robi ten mądry rząd. Rządzi już 8 lat ale winny jest Tusk lub Niemcy. Istny kabaret.
środa, 26.07.2023 14:32
Winni Tusk i Niemcy. Tak mówi mały wódz.
środa, 26.07.2023 10:48
Wali kiszonką już od Wilczego Głodu im bliżej Pkp tym gorzej
Mieszkaniec środa, 26.07.2023 15:00
No jak przy PKP od kilku lat leży sterta śmieci i nikt nic z tym nie robi to co się dziwić.
ja środa, 26.07.2023 13:17
Chyba każdy z nas rozróżnia zapach fekaliów ze sciekow od zagniłych odpadów a to ewidentnie jest fetor z odpadów bio.
My środa, 26.07.2023 12:39
Smrod jest okropny na Skalkach miedzy osiedlam Blekitnym a Rozanym.Najbardziej smierdzi ok godziny 5 i 6 rano.
Piotr środa, 26.07.2023 11:38
Sprawdźcie oczyszczalnie ścieków!
tom środa, 26.07.2023 11:48
A ty co z UM w Dzierżoniowie jesteś ze próbujesz kogoś zmylić.?
środa, 26.07.2023 12:48
Piotrze - nie rżnij głupa - zrób sobie spacer na drodze przy oczyszczalni i "segregatorni ECO" - zanim stracisz przytomność przy ogrodzeniu ECO to zadzwoń na 112
środa, 26.07.2023 11:51
To nie oczyszczalnia! Wystarczy przejechać sie w ten rejon w godzinach porannych i wieczornych i wszystko wiadomo, a potem podążać w stronę w którą wieje wiatr
Hdhfh wtorek, 25.07.2023 21:34
Kino…
Starostwo i Ratusz są pierwsi ale tylko do cykania promocyjnych fot na Dobie..gdy pojawi się jakiś większy problem dziwnym trafem znikają ;)
środa, 26.07.2023 12:05
Radni, burmistrzowie do roboty! Wrocław tu nic nie pomoże, a kontrolę czy postępowania mogą ciągnąć się latami. To Wy musicie zacząć rozmawiać z właścicielem ECO, szukać rozwiązań i usunąć źródło problemu! To Wy nas reprezentujecie, to Wy jesteście dla nas! To Wam powinno zależeć aby dogadać się z ECO!
środa, 26.07.2023 12:25
We Wrocławiu są SZCZURY i zjadają śmieci
środa, 26.07.2023 11:32
Zacznijmy masowo dzwonić do WIOŚ i Marszałka, niech rusza dupe z wrocławia i coś z tym zrobią skoro nasi urzędnicy nie mają prawnych możliwości interweniowania. Może wtedy władze się obudzą.
środa, 26.07.2023 11:58
Mają możliwości! Może niewynikające wprost z przepisów prawa, ale mają, gdyby tylko chcieli... Współpracują z Drozdowskim w różnych sprawach, więc jako partnerzy mogliby dogadać się, znaleźć wspólne rozwiązanie tego problemu. Nie zapominajmy że to nasi urzędnicy oddali w ręce prywatne ECO i pośrednio są odpowiedzialni za tą całą sytuację że smrodem
zDolna Bielawa środa, 26.07.2023 11:12
Indolencja władz Bielawy w temacie smrodu jest porażająca. Pan burmistrz Andrzej - nic nie mogę - Hordyj powinien sprawę rozwiązać dawno temu. Wszyscy wiedzą skąd śmierdzi, a on nie? Dlaczego nic nie był w stanie poradzić? Nie mógł, czy nie chciał? Jak nie mógł to dlaczego, a jak nie chciał to też dlaczego. Ktoś wie co tu jest grane???
środa, 26.07.2023 11:29
Hordyj mieszka na górnej Bielawie - jemu nie śmierdzi.
środa, 26.07.2023 11:17
Nie ma się o co pieklić - na końcu napiszą że rolnik gnojówkę wywoził a na wysypisku odpala na kilka tygodni sprzęt do odsmrodzenia i po temacie
środa, 26.07.2023 10:45
Na Tęczowym osiedlu też czuć to dziadostwo w upalne wieczory
Zdesperowany środa, 26.07.2023 11:10
Panie Burmistrzu! Co śmierdzi w Dzierżoniowie wieczorem?!
Dzierzoniowianka środa, 26.07.2023 10:04
Osiedle makowe - smród prawie codziennie
Jjjjj środa, 26.07.2023 10:33
TEN SMRÓD POCHODZI Z CEGLQNEJ W BIELAWIE
środa, 26.07.2023 10:03
Na Daszyńskiego, zazwyczaj ok 21 zaczyna śmierdzieć
środa, 26.07.2023 10:00
Na Dolnym Śląsku rządząca w sejmiku koalicja PiS i Bezpartyjnych Samorządowców skutecznie dotąd blokowała kontrole składowisk śmieci. Michał Dworczyk miał nawet na spotkaniu koalicyjnym oświadczyć, "że on sobie ich nie życzy". Podziękujcie Michałkowi i tym, którzy głosowali na piss.
środa, 26.07.2023 10:01
A co do tej pory zrobili w tej sprawie włodarze powiatu, burmistrzowie i wójtowie? Problem trwa już 3 lata. Rozumiem, że na podstawie obowiązujących przepisów nie są uprawnieni do kontroli ECO, ale nie zapominajmy że to oni i za zgodą ich ECO zostało przekazane w ręce prywatne- Pana Drozdowskiego. Czy jako włodarze dbający o dobro mieszkańców coś w tym temacie zrobili? Niedługo wybory i przyjdzie czas na rozliczenia ich również z tego problemu, który dotyczy już przynajmniej 4 gmin powiatu dzierżoniowskiego!!!
Mieszkanka Pieszyc wtorek, 25.07.2023 21:47
Na dolnych Pieszycach też smród nie do wytrzymania rano i wieczorem jak zawieje od Bielawy. Szczególnie jak się zanosi na deszcz lub jest wilgotno. Trzeba to zgłosić do INTERWENCJI może oni coś pomogą bo lokalne urzędasy tylko się klepią po ramionach i nic z tym nie robią. Przecież nie doczepią się do Drozdowskiego jak to kolega. Musi się zmienić to kolesiostwo w urzędach to od razu temat się rozwiąże.
Majka środa, 26.07.2023 09:53
CAŁA PRAWDA
środa, 26.07.2023 09:51
Jak dobrze zawieje z Bielawy to i w Piławie Dolnej śmierdzi, okien nie da się otworzyć. Smród fermentujacych odpadów odczuwalny zazwyczaj z rana i ok godz. 21 -22
B.m środa, 26.07.2023 06:28
Smród jest ewidentnie z skadowska. Znajomy tam pracuje i mowi ,ze pan D. to sie smieje tylko z tego. A odor zaczyna si zazwyczaj z rana, jak rusza te odpady. Na ul.Boh.Getta nie mozna okien otworzyć. A mowią ze i Pieszycach smierdzi od rana.
środa, 26.07.2023 09:22
Oczywiście że Drozdowski się śmieje, kto mu co zrobi? I ON CHCE SPALARNIE ZROBIĆ!!!!!! co to by było...lata by nam się skróciły z tego co on by tam spalał.
środa, 26.07.2023 09:20
Ktos kto sie zna, ma sile, powinien tym kierować. Zorganizować PROTESTY przeciwko ECO BIELAWA/Drozdowskiemu, zorganizować pisma przeciwko ECO BIELAWA/Drozdowskiemu, zmobilizować ludzi, zgłoszenie do Telewizji. LUDZIE MAJĄ DOSYĆ !!!!!!!!!!!!
Trzech burmistrzów i starosta po środa, 26.07.2023 09:13
Doba mam pomysł burmistrz że starosta powinni rozbić namiot na ceglanej wtedy by wiedzieli gdzie smierdzi
środa, 26.07.2023 08:14
ECO Bielawie/DROZDOWSKI: Radze sie tym ostro zainteresować (dziekuje Doba, teraz dobrze na grubszej skali). Radzę się zainteresować tym że nie tylko z naszej gminy przejmujemy odpady, więc dlaczego płacimy tyle samo co w innych gminach? Nie pamiętacie wypadek śmieciarki z Nysy w Kwietniu?!?! Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na wszystkie pozwolenia który Pan D otrzymał na otwieranie sortowni. Szybko się znajdzie haczyk tylko trzeba dobrze poszukać ;)
środa, 26.07.2023 09:08
Haczyk jest : w planie zagospodarowania przestrzennego jest zapis że odory nie mogą być odczuwalne za ogrodzeniem zakładu ECO. Plan który jest prawem miejscowym uchwalonym przez Radę w Bielawie zawiera taki właśnie zapis. Burmistrz w piśmie napisał - owszem, zgodnie z prawem nie poinno być emisji odorów... ale "nie mamy płaszcza i co nam zrobicie?"...
Dolna Bielawa środa, 26.07.2023 08:18
Dolna Bielawa a konkretnie ulica Kolejowa, Wolności, Żeromskiego w okolicy przedszkola, żłobka. Nie można normalnie funkcjonować, pracować, w domu okien otworzyć, dzieci nie chcą być na dworze. Przy upałach smród zmusza nas do zamknięcia się w domu przy zamkniętych oknach. A jak się ochłodzi to okien też nie można otworzyć bo wali strasznie
Mieszkaniec środa, 26.07.2023 08:16
Śmierdzi na Kilińskiego,Zielona rano koło siódmej ja
Xxxx wtorek, 25.07.2023 23:55
Śmierdzi całą dolna Bielawa smród okropny najlepiej zainterweniować do telewizji ale nie do doby do innej żeby był wstyd pokazany jak się zajmują w Bielawie i nie tylko nic. Z tym nie robią a człowiek ma to wdychać 21 wiek a jedna gnojówka ostatnio codziennie i rano i popołudniu i wieczorem dyskryminacja ludzi totalna
środa, 26.07.2023 09:16
I dokladnie tak, to powinno być zgłoszone gdzieś do Telewizji
Zły Obywatel środa, 26.07.2023 07:59
Czas zakończyć z tym gównem i zamknąć to ECO. W końcu będzie czym oddychać
zadośćuczynienie środa, 26.07.2023 05:37
Sąd powinien zsjac się sprawą z powództwa mieszkańców . A zadośćuczynienie na cele charytatywne
środa, 26.07.2023 06:59
Jaki cele charytatywne? Kasa powinna być dla ludzi, którzy muszą żyć w t smrodzie. Oni przeznaczą na co będą chcieli.
Kierowca wtorek, 25.07.2023 21:43
Ale Drozdowskiemu kasa nie śmierdzi !
środa, 26.07.2023 09:15
ch... d... i smrodu kupa z wami - a pieniądze z nami
Baba yaga środa, 26.07.2023 04:12
Posmarował nie jednemu w okolicy to jest kryty..planuje wybudować hotel w Rosciszowie dzieki tej sortowni a wy będziecie dalej te smrody nosem wciągać..robią was jak chca,niestety..
ECO smród środa, 26.07.2023 05:42
Ponoć ceny nieruchomości spadają przez ten smród
ale jaja środa, 26.07.2023 05:59
Od kilku tygodni?
XXX środa, 26.07.2023 00:17
Panie Burmistrzu , mieszkam w Bielawie od dzieciństwa i tak się nie działo . Proszę nie grać wariata i odbijać pinponga czy to oczyszczalnia czy sortownia. Wiem i jestem w 100% pewny że to Sortownia pana Drozdowskiego . Od początku kiedy powstało to składowisko i magazyn zaczęły się problemy z uciążliwym smrodem. A oczyszczalnia była i takie rzeczy się nie działy .Wstyd dla miasta kto tu przyjedzie zastanówcie się panie Władzo.
Albo my mieszkańcy w końcu zróbmy coś z tym bo pojedyncze osoby nie dadzą rade.
środa, 26.07.2023 06:25
Ale to nie tylko w Bielawie.Tak samo w Pieszycach i Dzierżoniowie, smród że nie ma czym oddychać a władze mają nas w nosie.
ja wtorek, 25.07.2023 19:52
A to co na pola sie wylewa to nie smierdzi?
wtorek, 25.07.2023 22:13
Śmierdzi jeden góra dwa dni. A nie prawie codziennie.
Ja środa, 26.07.2023 08:42
To chyba żart. Chyba że gdzieś dalej wysypiska to rzadziej dolatuje ten smród. Na dolnej Bielawie wali prawie codziennie i tak naprawdę bez względu jaka jest pora dnia bo i rano i w ciągu dnia , wieczorem i w nocy
Nie aż tak wtorek, 25.07.2023 20:28
Nie na trzy miasta i nie jakieś szkodliwe śmieci
Pozdr wtorek, 25.07.2023 19:53
Czas przywyknąć . Kiedyś były gospodarstwa i ludzie żyli teraz wielcy eko nawet gałęzi nie da się spalić bo zaraz straszą karą. Brak słów
środa, 26.07.2023 07:02
Kiedyś to był naturalny nawóz i nikogo nie truł. Gnojowica pomagał w urzaźnianiu gleby pod uprawy. Teraz to jest bomba ekologiincza, syf, kiła i malaria. Pracownicy tych zakładów pchoruja na serca i inne dolegliwości.
wtorek, 25.07.2023 20:02
Prawda.Sami jestescie winni ze tak wam smierdzi,Zobaczcie ile my smieci produkujemy.
środa, 26.07.2023 08:21
ECO Bielawa przyjmuje śmieci z innych gmin. W kwietniu był wypadek śmieciarki z Nysy na terenie Bielawy. A wiesz ile taka osoba w Nysie płaci za odpady? TYLE SAMO CO W DDZ!!!!!!!!!!!!!!!! Informacja dostępna na stronie Gminy, warto poczytac.
ul .Ceglana ECO wtorek, 25.07.2023 20:18
Śmieci przywożą do nas z wielu innych miast. Kilka ciężarówek dziennie. Gdyby to były tylko nasze śmieci to by nie śmierdziało
wtorek, 25.07.2023 23:25
Dzisiaj jednego już po 6 rano widziałem i już wracał rozładowany
Kiedyś to było wtorek, 25.07.2023 20:22
Kiedyś ,kiedyś ... Kiedyś to się jeździło też bryczką .
I nie było tyle szkodliwych substancji w śmieciach.
wtorek, 25.07.2023 22:12
Ciekawe , czy te składowiska odpadów i oczyszczalnia mają zainstalowane odpowiednie do wielkosci bariery antyodorowe?
środa, 26.07.2023 07:06
To nie oczyszczalnia, nie słuchaj tychbklamcow z ratusza. Najlepiej się samemu wybrać i sprawdzić.
środa, 26.07.2023 07:31
Czytaj ze zrozumieniem , pytanie dotyczy składowisk odpadów i oczyszczalni, bo w jednym i drugim przypadku takie instalacje są wymagane. Jeżeli są to powinny być prawidłowo użytkowane a ich wydajność dostosowana do wielkości składowiska czy też oczyszczalni. Wątpię, czy takie instalacje są dostosowywane do rozrastającego się składowiska odpadów, skoro któraś z kontroli potwierdziła jakiś czas temu oszczędzanie na środkach antyodorowych. Co do oczyszczalni, właściciel tej instalacji powinien wypowiedzieć się w tej materii aby nie było wzajemnego podrzucania kukulczego jajka.
wtorek, 25.07.2023 20:00
W bielawie smierdzi a władze maja nas gdzies. Pokażemy im to przy urnach
wtorek, 25.07.2023 20:04
W Bielawie nie ma włodarzy.Tam tylko są u koryta zeby kasę brać
Mieszkaniec wtorek, 25.07.2023 19:58
Proponuje aby wszyscy zaczeli zgłaszać sprawę do mediów, nie lokalnych, a krajowych takich jak #TEMATDLAUWAGI czy inne tego typu programy, najprędzej to zadziała, jeżeli wszyscy się zjednoczymy i wyślemy mnóstwo zgłoszeń jednocześnie, wystarczy napisać krótkiego maila na poniżej podany adres uwaga@tvn.pl
Czym wiecej wiadomości, tym większa szansa na jakikolwiek odzew, niestety na lokalne Bielawskie/Dzierżoniowskie władze nie ma co liczyć... Ręka rękę myje $$$ !
środa, 26.07.2023 00:02
Doba , czy TVN to jedno i to samo.
wtorek, 25.07.2023 23:15
Są ludzie, i są 'człowieki'powiedzcie,którego z radnych miejskich i powiatowych nazwiesz' ludziem',a który 'człowiekiem'?Kto Wam kiedykolwiek pomógł,a który h..ja warty?
wtorek, 25.07.2023 23:07
Wyjść trzeba na rynek Dz-wie i odwiedzić Burmistrza!
wtorek, 25.07.2023 23:11
Zapraszam pod "ECO" Bielawa i potem do burmistrza. Protest na całego!!!
Mieszkanka Bielawy wtorek, 25.07.2023 23:05
Wiadomo że wali smrodem, przecież w Bielawie jest sortownia odpadów, a odpady same w sobie śmierdzą,zwłaszcza te bio, ot tajemnica. Chyba lepiej że to utylizują niż ma się to walać po ulicach,dopiero wtedy jaki byłby smród.
Okoń wtorek, 25.07.2023 20:34
Musimy zgłosić sprawę do TV! Dobrze ktoś w komentarzach napisał. Jedynie to coś nam chociaż trochę pomoże..
wtorek, 25.07.2023 22:03
Ale w czwartek tany, tany dla seniorów,będzie fajnie,a że smród po nocy,trudno,to nie nasza wina...
wtorek, 25.07.2023 22:12
ECO Sp. z o.o. (Sortownia odpadów). To miejsce. Już wielokrotnie to stwierdziłem jeżdżąc w tamtym rejonie rowerem
Tu też śmierdzi wtorek, 25.07.2023 21:52
Bielawa, ul. Tulipanowa
ge wtorek, 25.07.2023 21:05
Problem to kolejny rok, i nikt nic nie wie.
wtorek, 25.07.2023 21:06
Setki ciężarówek śmieci miesiecznie to musi śmierdzieć.
Kamila wtorek, 25.07.2023 21:21
Śmierdzi w calym Dzierżoniowie. Czy to rano czy wieczorem. Nie nozna posiedziec we wlasnym ogrodku bo wali jak ze smietnika. Panie Kucharski czas ruszyć te cztery coraz grubsze litery i stanąć murem za mieszkańcami. Na zielonym też Śmierdzi. Czy Pan tego nie czuje??,
MK wtorek, 25.07.2023 21:18
Proponuję skrzyknąć się na social media i zrobić pospolite ruszenie w kierunku smrodu.
Będzie znalezione i zatopione :)
vvv wtorek, 25.07.2023 21:14
dolna Bielawa ul. Dzierzoniowska. smród okropny. dzwoniąc do Wrocławia odpowiedzieli że ktoś wyraził na to zgodę i po rozmowie
wtorek, 25.07.2023 20:59
Jak dzieci we mgle...i nie wiecie kto rządzi w mieścinie?
ddz wtorek, 25.07.2023 21:04
bat.chłopskich dzierżoniów
wtorek, 25.07.2023 20:34
wez rower jeden z drugiem i podjedz
wtorek, 25.07.2023 20:40
Odpowiedż na poziomie pewnego mizernego aktorzyny,który uchlany jechał samochodem,a teraz ma pretensje ,że minister i prokurator się go czepiają,bo on przecież'nic nie zrobił'jak to pewnie po pijaku usiłuje jako 'autorytet' przekazać na onetie.pliu...Chcecie ,aby powróciły czasy,aby takie opite kreatury mówiły Wam co jest dobre,a co złe???
mieszkaniec Dzierżoniowa wtorek, 25.07.2023 20:57
Chyba najwięcej do powiedzenia w temacie ma Starostwo. Jednak Starosta mieszka w Niemczy a tam nie śmierdzi. Z drugiej strony Urząd Miasta też niewiele robi. Czy y trzeba nam wypadku jak w Zielonej Górze gdy podpalono składowisko by coś się ruszyło w temacie? Skoro Burmistrz ma pieniądze by wspierać remont dróg wojewódzkich to czy wspólne siły Gminy , Miasta i Starostwa nie mogą rozwiązać problemu. Tłumaczenie się brakiem ustawy odorowej ,nie zadowala nas mieszkańców. Czasami urzędnik musi wyjść ze swojej strefy komfortu i może coś ponad przepisy wykonać. Oczekuję że Burmistrz, Starosta i Wójt podejmą wspólne kroki i nasze podatki wykorzystają na zadowolenie naszych oczekiwań a nie czasami wydumane pomysły. Smród w południowej części Dzierżoniowa od Kolejowej przez Świdnicką po osiedle Złote jest nie do przyjęcia. Nieważne co jest źródłem, czy Podwalna czy Drozdowski. Po to płacimy podatki by żyć godnie. Dlatego pokażcie co potraficie . Włodarze – do dzieła !!!!
wtorek, 25.07.2023 20:56
Przecież to śmierdzi z tego ECO. Jadąc rowerem z Pieszyc do Bielawy to można zwymiotować jak zawieje smrodem.
pg wtorek, 25.07.2023 20:46
Os.Jasne , ddz
wtorek, 25.07.2023 20:14
Śmierdzi już całymi dniami. Jeszcze nam tylko spalarni brakuje, a Pan burmistrz Bielawy jak zwykle nic nie robi.
OLO wtorek, 25.07.2023 20:21
Oj bez przesady Andrzej ciężko pracuje ku chwale swojej rodziny. Trza kupić kolejne mieszkania!!!
Mieszkaniec wtorek, 25.07.2023 20:27
Ciekawe jest wygląda oświadczenie majątkowe
Uuu wtorek, 25.07.2023 20:36
To niech pracuje ale nikt nie musi tego wąchć jak chce to niech sam wącha
wtorek, 25.07.2023 20:36
proponuję wybrac sie na spacer po deszczu pod ECO i odrazu rozwieją sie wszyskie wątpliwości skąd smierdzi
Dzierżoniów wtorek, 25.07.2023 20:34
Strasznie śmierdzi a jak jest upał to wieczorami okna nie otworzysz bo tak śmierdzi jak mamy spać przy zamkniętych oknach bo jak się otworzy to jak byś się w śmietniku połorzył taki smrud wszędzie a dbajmy o jakoś powiedz. A jeszcze jedno śmierdzi też z mecelera teraz z Cooper Standard bo chyba jak się zrobi już ciemno to wyłanczają filtry i leci na zewnątsz tak się nie da żyć potrują nas wszystkich i nie musimy tam pracować gdzie jest burmistrz niech coś zrobi z tym fetorem i z Cooper Standard i stek segregacji śmieci. Wali w całej Bielawa, Dzierżoniowie i Pieszycach .
Marcus Bielawicus wtorek, 25.07.2023 20:15
Śmierdzi strasznie.Analiza szkodliwych czynników nic tu nie da.Podobnie nie ma to sensu jak badanie szkodliwości na zdrowie biesiadników bąka puszczonego przez małego Jasia. Wszyscy kręcą nosami i tyle.
wtorek, 25.07.2023 18:55
Śmierdzi przy ul. Kolejowej w Dzierżoniowie, smród jest duszący, nieporównywalny z żadnym innym
Obywatel wtorek, 25.07.2023 19:00
Zgodę na składowisko śmieci miał kto wydać i kasować podatki... tylko posprzątać nie ma komu. Takich mamy nieudolnych włodarzy w mieście. Oby się nie skończyło jak pod Zieloną Górą....
wtorek, 25.07.2023 18:58
nie wiadomo? Śmierdzi z oczyszczalni i od sortowni Drozdowskiego?
Ndhd wtorek, 25.07.2023 21:38
Nic im nie zrobisz.. są w układzie z Ratuszem od lat
podatnik wtorek, 25.07.2023 19:08
To my mamy dzwonić do Wrocławia w tej smierdzacej sprawie a może tak paniusie z Urzędu Miasta powinny zając się tematem i dzwonić. My mieszkańcy zgłaszamy problem do UM i prosimy o załatwienie sprawy.
Pionek wtorek, 25.07.2023 19:48
A urząd miasta burmistrz starosta i ich całą banda za co biorą pieniądze podatnika?Jak im się nie podoba dzwonić to niech się zwolnią i zatrudnia w prosektorium tam będą mieli spokój.A tu brać się za robotę albo wy*******ać ze stanowisk
Czytelnik wtorek, 25.07.2023 19:34
Śmierdzi na ulicy Świdnickiej, Sowiogórskiej. Odór uniemożliwia normalne funkcjonowanie!
Wyborca wtorek, 25.07.2023 19:06
Jest coś takiego jak radni.Sa miejscy gminni Powiatowi.Ludzie zgłaszajcie im te problemy.Oni od tego są jak dupa od srania aby ludziom pomagać!Ich praca nie polega tylko na składaniu kwiatów i pobierania diety.Teraz ich czas Niech pokażą co zrobią z tym problemem.A wy jako wyborcy podczas głosowania im za to podziękujecie.Albo dostaną wasz głos albo nie.Duzo ich jest może np.Pan Kowalczyk Roman się pokaże ze załatwi coś dla ludzi.Moze Pięt może Guzek A może np.Pan Piorun ulży ludziom w cierpieniu.To tylko przykłady nazwisk ale każdy z nich ma pole do popisu.CZEKAMY
wtorek, 25.07.2023 19:20
Radni powiatowi nie są wyborco od "rozwiązywania "trudnych spraw w powiecie, oni mają to w 4 literach. Oni są od brania kasiory, od obsadzania różnych dodatkowych stołków np w zarządach miasta lub gminy czy lokalnych spółkach. Im nie śmierdzi. A ponieważ są to cwaniacy to wiedzą jak znowu załapać się na kolejną kadencję. Także naiwny wyborco......marnie to widzę.
wtorek, 25.07.2023 19:06
powiaty są do likwidacji, takie podejscie do tematu to czysta ignorancja>
wtorek, 25.07.2023 19:01
Smierdzi nie tylko wieczoram ale też i rano.Ten odór jest nie do wytrzymania. Na ul. Andersa w Dzierżoniowie rano i wieczorami nie można otworzyć okna. Ten fetor czuć równiez na Bat. Chłopskich, os. Słonecznym i w calej cześci miasta. Może jak będzie śmierdzieć w całym Rynku to Urząd Miasta będzie działać a nie tylko wymieniać dobre kostki brukowe, Mam nadzieję że problem będzie rozwiązany bo to przecież "nowoczesny Dzierżoniów"a nie śmierdzący.
wtorek, 25.07.2023 18:52
Typowa "spychologia".