Dolnośląscy przedsiębiorcy na miedzynarodowych targach. Też prowadzisz firmę? Możesz do nich dołączyć

piątek, 22.11.2024 13:22 1664 1

Dolnośląscy przedsiębiorcy dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego w ramach projektu Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw po raz kolejny mogli uczestniczyć w międzynarodowym wydarzeniu gospodarczym. Targi technologiczne WebSummit w Lizbonie dały im szansę rozwoju swoich firm poprzez śledzenie trendów, rozmowy biznesowe, prezentację swoich usług i produktów.

Realizowany przez Wydział Współpracy z Zagranicą UMWD wraz z Wydziałem Rozwoju Regionalnego UMWD oraz Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o. projekt  Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw ma wspierać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z terenu całego Dolnego śląska. Wartość projektu - 21,5 mln złotych, przy 70% udziale środków europejskich) samorząd województwa przeznacza na organizację i pokrycie kosztów udziału dolnośląskich przedsiębiorstw w międzynarodowych misjach gospodarczych.

                               WebSummit w Lizbonie: stoją (od lewej): Piotr Gorączko - Test Army, Wojciech Bochnak - wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego,
                                     Tomasz Sajewski, CRP EDU, Damian Mróz - radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, Marek Łapiński - wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa
                                     Dolnośląskiego oraz Adam Mazur - prezes Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej 

 W targach WebSummit w Lizbonie w dniach 11-13 listopada uczestniczyło dziesięciu dolnośląskich przedsiębiorców: Meeting Application Sp. z o.o., Nadaje Broadcasting Sp. z o.o., 25wat Sp. z o.o., Testarmy group S.A., Gamefound Sp. z o.o., Identt Sp. z o.o, Synergia Pro Sp. z o.o., Produkcja Chmur Sp. z o.o., 4soft S.A., CRP Edu Sp. z o.o.
Tematyka WebSummit koncentruje się na technologiach internetowych, marketingu, zakresie sztucznej inteligencji, Click@Mortar, Crypto, DepTech, dziennikarstwie i kapitalizmie wysokiego ryzyka. Podczas czterech dni targów spotkało się 70 tysięcy uczestników z ponad 150 krajów oraz prelegentów reprezentujących firmy technologiczne, urzędników rządowych, artystów i przedstawicieli mediów.  

 

Tomasz Sajewski reprezentował istniejącą od piętnastu lat wrocławską firmę CRP EDU dostarczającą kontent edukacyjny dla psychologów, nauczycieli, osób zajmujących się osobami z niepełnosprawnościami:
- Tworzymy kontent edukacyjny rozwijający kompetencje i wiedzę w celu zwiększania wartości na rynku pracy. Na targach Websummit nie znajdujemy naszych klasycznych klientów, którzy kupują kursy, natomiast zdecydowanie stawiamy na kierunku ekspansji zagranicznej. Sprzedajemy nasze produkty w Polsce, Ukrainie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i szukamy partnerów w innych krajach, by rozszerzać te nasze możliwości. Myślimy nad modelem franczyzowym, chcemy znaleźć takiego lokalnego partnera, który mógłby pomagać nam wejść na dany rynek, zrobić research, czy tego typu produkty mogłyby się sprzedawać, a następnie pracować jako regionalny przedstawiciel. Po targach w Madrycie działamy na zasadach tego typu partnerstwa i Portugalia stanowi obecnie kolejny kierunek. Liczymy też na rozszerzenie w ten sposób ewentualnej współpracy na Brazylię.

Tomasz Sajewski przyznaje, że obecnie największe wyzwanie w branży edukacyjnej stanowi sztuczna inteligencja, która może ją zrewolucjonizować, dlatego warto obserwować te zmiany na wczesnym etapie i zacząć je wdrażać.
- Powoli wdrażamy rozwiązania sztucznej inteligencji w tworzeniu artykułów czy materiałów edukacyjnych. Wspieramy się sztuczną inteligencją, bo wiemy, że będzie też tak działać nasza konkurencja. Na rynku widoczne są przede wszystkim trendy związane z tworzeniem treści edukacyjnych, zarówno pod kątem materiałów do czytania, powstają też oczywiście rozwiązania do przetwarzania treści zarówno na audio, jak i na wideo, co jest bardziej atrakcyjne. Część kursu AI wprowadza do odpowiedniego narzędzia i sama tworzy samą prezentację i występującą w niej osobę. Często są to rozwiązania związane z wykorzystaniem osób zatrudnionych w firmach, potem AI będzie tworzyć całą wersję edukacyjną w sposób zautomatyzowany, bez mojego człowieka. To bardzo ciekawe kierunki.

Piotr Gorączko z wrocławskiej firmy Test Army Group, promował usługi w zakresie cyberbezpieczeństwa, uczestniczył już w ramach projektu Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw w targach w Madrycie.

- Zajmujemy się cyberdecyzją, testowaniem i audytami różnych stron, usług, produktów. Na targach w Lizbonie liczymy na zdobycie nowych klientów, poznanie potencjalnych partnerów biznesowych i oczywiście zainspirowanie się istniejącymi już rozwiązaniami i zorientowanie się, co przyszłość przyniesie. Nie mamy stoiska, ale przez aplikację można umówić się z klientami na miejscu, bądź w ich biurach lub są też tutaj miejsca na spotkanie. W ramach wyjazdu oprócz targów uczestniczymy także w wieczorach integracyjnych, podczas których mogliśmy poznać różne osób decyzyjne z branży IT, porozmawiać, wymienić się pomysłami, zobaczyć, jak funkcjonuje rynek europejski i amerykański. Obecnie ten rynek jest wyzwaniem, ale zawsze po prostu trzeba więcej się starać i bardziej dbać o klientów, żeby się przebić. Bardzo dużo rynków wchodzi teraz w recesję, jak na przykład Niemcy. W związku z tym nie tylko nasi klienci, ale ogólnie firmy stonowanie podchodzą do budżetów i mają blokadę w kwestii inwestycji oraz kupowania różnych usług bądź produktów. To będzie się pogłębiać, ale jeśli dana firma zadba o najlepszy poziom usługi bądź produktu, to można się oczywiście przebić. Tak działa selekcja naturalna między różnymi firmami.

                                Jan Duraziński z firmy 25wat na targach Web Summit w Lizbonie

- Spotkałem wielu bardzo ciekawych ludzi z Polski, UK, USA, Bułgarii i Austrii. Z częścią z nich jest realna szansa na dalszą współpracę biznesową na różnych polach. Jedną z najważniejszych lekcji, jaką wyniosłem z Web Summit 2024, to jak kluczowe jest jasne określenie celu przy każdym projekcie czy przedsięwzięciu – także przy udziale w takiej konferencji. Można pojechać z różnych powodów: edukacyjno-rozwojowych, networkingowo-sprzedażowych, PR-owych czy jeszcze innych. Jednak bez jasno wytyczonego celu łatwo się zagubić w ogromie możliwości, jakie oferuje takie wydarzenie - ocenia Jan Duraziński z wrocławskiej firmy 25wat. - Dlatego ważne jest, aby już przed wyjazdem odpowiedzieć sobie na pytanie: „Dlaczego tam jadę?”. Czy chcę zdobyć nową wiedzę i inspiracje? Nawiązać relacje biznesowe, które przerodzą się w konkretne projekty? A może zwiększyć widoczność naszej marki? Jasny cel pozwala zaplanować ścieżkę działania – wybór odpowiednich sesji, zaplanowanie spotkań czy wykorzystanie takich okazji jak afterparty do rozmów biznesowych. To podejście można zastosować do każdego projektu naszego zespołu. Jasny cel i dobrze przemyślana strategia to klucz do pełnego wykorzystania potencjału – konferencji lub jakiegokolwiek innego przedsięwzięcia, nad którym pracujemy. Koniecznie muszę podkreślić wsparcie, jakie otrzymaliśmy od Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej. Grzegorz Małyga i Mateusz Pasierbski byli absolutnie niezastąpieni. Podczas Web Summit miałem przyjemność spotkać się z Joanną Pilecką, ówczesną ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Portugalii. Mimo że byłem nieco onieśmielony rozmową z tak ważną osobistością, jej otwartość i wsparcie sprawiły, że czułem się swobodnie. To doświadczenie pokazało, jak istotną rolę odgrywają przedstawiciele dyplomatyczni w promowaniu polskich firm za granicą.

Jeżeli prowadzisz swoją firmę na Dolnym Śląsku w sektorze MMŚP i jesteś zainteresowany promocją swoich produktów i innowacji na rynkach międzynarodowych to projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” jest kierowany właśnie do Ciebie!

Projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 oraz ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Okres realizacji: 03.03.2024 r. – 01.12.2025 r.

Celem projektu są krajowa i międzynarodowa promocja gospodarcza przedsiębiorstw i gospodarki Dolnego Śląska dla pozyskania nowych rynków zbytu i nowych inwestorów, wsparcie procesów inwestycyjnych dolnośląskich MMŚP (badania i rozwój, skuteczne wdrażanie wewnętrznych polityk internacjonalizacji przedsiębiorstw), Wspieranie praktyk informacyjno-promocyjnych o charakterze międzynarodowym w MMŚP. Grupą docelową są mikro, mali i średni przedsiębiorcy wyłącznie z terenu województwa dolnośląskiego, ze szczególnym uwzględnieniem tych, których działalność wpisuje się w regionalne inteligentne specjalizacje Dolnego Śląska, określone w Dolnośląskiej Strategii Innowacji 2030, potencjalni inwestorzy, partnerzy handlowi, importerzy, eksporterzy.

Regionalne inteligentne specjalizacje objęte projektem to: Chemia i medycyna, Auto-moto-aero-space, Surowce naturalne i wtórne, Maszyny i urządzenia, Zielony ład – specjalizacja horyzontalna, Przemysł 4.0 – specjalizacja horyzontalna, „Życie wspomagane technologią” – specjalizacja horyzontalna.

W ramach projektu mikro, mali i średni przedsiębiorcy z Dolnego Śląska uzyskają wsparcie merytoryczne i finansowe związane z ekspansją na rynki międzynarodowe, czyli udziałem w międzynarodowych misjach gospodarczych na targi. Projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” zakłada w sumie organizację 28  misji gospodarczych dla przedsiębiorców na następujące targi i wydarzenia: Collision Toronto 2024 oraz 2025, XR Fair Tokyo 2024, Expand North Star Dubai – edycja 2024 oraz 2025, TechCrunch Disrupt - edycja 2024 oraz 2025, DLD Tel Aviv 2025, Medical Japan Osaka 2025, Tech Show London 2025, HKTDC Hong Kong Electronics Fair 2025, AIM Summit Dubai 2025, EXPO 2025 Osaka, IFA Berlin 2024, DMEA 2025, Web Summit Lisbon 2024, BeautyAsia Singapore 2025, World Summit AI Amsterdam 2025, IoT Tech Expo Amsterdam 2024, Connectivity World Madrid 2024, Space Tech Expo Europe – edycja 2024 oraz 2025, Viva Technology 2025, INTEC – Targi Lipskie 2025, Riga Food 2025, PELENE 2025, Computex Tajpej 2025.

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

poniedziałek, 25.11.2024 07:26
Suma ,sumarum pojechał do Lizbony jeden przedsiębiorca i cały samolot urzędników.To takie Polskie.