Komentarze (130)

Polak piątek, 03.07.2015 19:14
"Nie zabraklo parlamentarzystów z PO, nozkami przerabiają a tymczaem karawana idzie dalej
Nieopublikowane taśmy to prawdziwa bomba, która zmiecie z powierzchni ziemi cały platformiany ukła

Dziennikarze tygodnika "Do Rzeczy" ujawnili notatkę Centralnego Biura Śledczego z akt śledztwa w sprawie afery podsłuchowej. Wynika z niej, że istnieje jeszcze mnóstwo nieopublikowanych nagrań poważnie obciążających obecną ekipę rządową. Wśród nieujawnionych materiałów ma być m.in. rozmowa Jana Kulczyka z Pawłem Grasiem. Najbogatszy Polak miał ustalać z prawą ręką Tuska kwestie dotyczące przejęcia państwowego giganta chemicznego CIECH S.A. na warunkach dogodnych dla Kulczyka.

Przypomnijmy, że w czerwcu ubiegłego roku rząd Tuska sprzedał należącą do Skarbu Państwa grupę chemiczną CIECH spółce kontrolowanej przez Jana Kulczyka za 619 mln zł. Zgodnie z notatkami CBŚ, do których dotarł tygodnik "Do Rzeczy" - w tej sprawie wcześniej wiele się działo na linii rząd Platformy - najbogatszy człowiek w Polsce. Istnieją nagrania rozmów Jana Kulczyka z: Janem K. Bieleckim (chodziło o możliwość dotarcia Kulczyka do grona zaufanych ludzi Tuska), z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa Pawłem Tamborskim (Kulczyk miał wywierać na Radę Nadzorczą CIECH SA naciski za pośrednictwem Tamborskiego) oraz z Pawłem Grasiem (ustalenia w kwestii przejęcia przez Kulczyka CIECH SA na warunkach stawianych przez tego ostatniego).



Jakby tego było mało, zgodnie z treścią opublikowanej notatki Kulczyk spotkał się także z prezesem NIK - Krzysztofem Kwiatkowskim. "Podczas rozmowy Jan Kulczyk sonduje możliwość uzyskania preferencyjnych rozwiązań prawnych dla spółek, których jest właścicielem przy czym słychać wyraźny nacisk ze strony Kulczyka, aby interpretacja przepisów przez NIK była korzystna dla Kulczyka. Kwiatkowski poleca konkretne osoby, które mogą udzielić pomocy w tej sprawie. Sprawa dotyczy prawdopodobnie przejęcia firmy CIECH przez Jana Kulczyka. Kwiatkowski powołuje się na jakąś sprawę na terenie Ukrainy, w której wykorzystując swoje możliwości rozwiązał ją w podobny sposób na korzyć zainteresowanego" – czytamy w notatce CBŚ ujawnionej przez tygodnik "Do Rzeczy".

Przypomnijmy, że w lutym na jaw wyszły meldunki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (CBA), z których wynika, iż władze naszego kraju miały sprzedać akcje CIECH-u poniżej ich wartości rynkowej. Zdaniem Marka Falenty - zatrzymanego w związku z "aferą taśmową" - w zamian za to przedstawiciele rządu mieli przyjąć tzw. "korzyść majątkową". - "W związku z korzystnym dla spółki KI CHEMISTRY z/s w Luksemburgu przeprowadzeniem transakcji zbycia 51% akcji CIECH SA. OŹI (Osobowe Źródło Informacji) podkreślił, że według opinii analityków giełdowych cena za pakiet akcji uzyskana przez Skarb Państwa była o kilkaset milionów niższa od wartości rynkowej. Oźi poinformował, że negocjacje w tej sprawie prowadził były wiceminister Skarbu Państwa Paweł Tamborski (obecnie kandydat na szefa GPW), odpowiadał za tą transakcję i skupiał na sobie uwagę mediów." - czytamy w ujawnionym wcześniej przez media meldunku CBA.

W kontekście powyższego odnotujmy, że obecnie za jedną akcję "Ciechu" na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie trzeba zapłacić 52,80 zł - to jest o 21,80 zł więcej niż wynosiła cena jednostkowa akcji, po której rząd sprzedał "Ciech" spółce należącej do holdingu Kulczyk Investments (31 zł). To też oznacza, że pakiet blisko 20 mln akcji, jakie spółka Kulczyka nabyła od Skarbu Państwa, jest dzisiaj warty około 1,05 mld zł. Gdyby dr Jan podjął teraz decyzję o sprzedaży tego pakietu za cenę rynkową, to zyskałby na takiej operacji blisko 430 mln zł.
piątek, 03.07.2015 19:27
o nawet tu platna dziwka pisowska sie produkuje:):) czyli pracownicy biur pisu musza zasmiecac net:):)
psychoniesioł poniedziałek, 12.02.2018 13:59
co, widok krzyża wywołuje u ciebie, ty POwska dziwko aż takie odruchy? Rudy mlaskający kmiot płaci ci za wierszówkę, czy schet zleca trollom dodatkowe zajęcie, bo na ulice już nawet najprymitywniejsi wyznawcy sekty PO już nie chcą wychodzić, bo za mało im płacą? Zużywasz niepotrzebnie powietrze na naszej planecie, zrób coś z tym.
piątek, 03.07.2015 19:36
Do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie został złożony wniosek o zbadania zasadności nadania ich przodkom polskiego obywatelstwa. Wszystko bowiem wskazuje na to, że zostało ono wyłudzone.

Na wstępie trzeba powiedzieć, ze Kaczyńscy nie są to żadnymi filosemitami, nie są oni też zwykłymi Żydami. To czystej wody i największej próby nacjonaliści żydowscy, probujący w sposób wyjątkowy budować na gruzach RP… Judeopolonię.

Co wiemy o Kaczyńskich?

Rajmund Kaczyński, urodzony w Grajewie z matki Franciszki ze Świątkowskich, zrodzonej w Gronowce koło Odessy, z rodziny Naczelnego Prezesa Sądu Wojskowego z okresu stalinizmu, pułkownika armii czerwonej Wilhelma Świątkowskiego – też urodzonego w tej samej Gronowce. Sami bracia Kaczyńscy podają, że przodkowie Rajmunda Kaczyńskiego po mieczu byli wysokimi oficerami armii carskiej.

Co to oznacza? Jedno! Nie mógł on być Polakiem, bo ci byli na ogół albo prawie zawsze – wyznania katolickiego. W imperium Rosyjskim obowiązywał od polowy XIX wieku carski ukaz, który zakazywał piastowania wysokich urzędów przez Polaków wyznania rzymsko-katolickiego oraz Żydów mojżeszowego wyznania. Identyczna sytuacja dotyczyła innych wysokich posad, np. dyrektora stacji kolejowej. Zatem funkcja oraz imiona zarówno Rajmund jak i Wilchelm wskazują na to, że mogli to być Żydzi wyznania ewangelickiego. Nic dziwnego. Zarówno w Polsce zaborowej jak na wschodzie Europy było całe mnóstwo takich haskalizowanych (Haskala) Żydów. Do Rosji przenosili się w ramach kolonizowania południowych rubieży cesarstwa rosyjskiego tj. tworzenia tzw. „Nowej Rosji”. Pierwotnie Nazwisko Świątkowski, brzmiało Sviatkowski, co można potwierdzić w bazie genealogicznej jewishgen.org. Interesującym źródłem informacji o żydowskich i ewangelickich osadach i ich składzie są żydowskie strony www, pokazujące osadnictwo, budowanych na zasobach archiwów rosyjskich państwowych. Na wschód Europy szli polscy i pruscy (menonici) Żydzi.

Przodkowie po stronie ojca, np. matka ojca Rajmunda, Aleksandra Kaczyńskiego, Zofia z domu GUTOWSKA, też wykazują żydowskie korzenie.

Zaskakujące jest też to, ze ojciec Rajmunda Kaczyńskiego ożenił się z Żydówka z Odessy, co miało miejsce około 1922 roku, będąc kolejarzem w okolicach Grajewa, granicznej stacji kolejowej. W tym czasie przez ta cześć granicy przybywało z rejonów Odessy mnóstwo żydów uciekających z Rosji wskutek prześladowań przez bolszewików lub rożnych innych pogromów. Na stronach żydowskich poświęconych koloniom żydowskim na południowej Ukrainie, są umieszczone dokumenty, np. wizy ze zdjęciami mówiące o tym ze uzyskiwano je w drodze przestępstw miedzy innymi w konsulatach polskich w krajach bałtyckich. Aby dostać się z rejonu Rygi czy Tallinna w kierunku na Warszawę niestety trzeba było przejechać jedyną linią kolejową tj. przez Grajewo.

Czy tam właśnie ojciec Rajmunda Kaczyńskiego wyszukał sobie przyszłą żonę?

Przemyt Żydów z Rosji organizowały organizacje żydowskie z Wielkiej Brytanii oraz USA. Centralą tej przestępczej działalności była Łódź, a miejscami gdzie przechowywano na początku przemyconych żydów był szkoły religijne.

Dalsza poszlaka żydowskiego pochodzenia jest fakt, potwierdzany przez samych Kaczyńskich, mówiący o tym, że po przeniesieniu się do Baranowicz na Polesiu, Franciszka Kaczyńska zajmowała się prowadzeniem agencji nieruchomości. Ze stron internetowych związanych z tym miastem i rożnych innych dowodów, np: książki telefonicznej, wynika, że w 100 % pośrednictwa nieruchomościami było zdominowane przez Żydów. Jeden wpis dotyczy Kaczyńskiej – jest w nim przypis – interes żydowski. Jeszcze większe zdziwienie budzi to, że kiedy Żydzi polscy uciekali na wschod Europy, rodzina ojca Kaczyńskich, a konkretnie – jak podają sami Kaczyńscy sam Rajmund, przeprowadził się do Warszawy – czyli pod okupację niemiecką.

W jednej z publikacji książkowych (Zdrajcy narodu?) dotyczących Volksdeutschów jest mowa o tym, że na Zachód jechali żydzi. Na peronach kolejowych, podczas postojów pociągów Żydzi z Zachodu dziwili się Żydom ze Wschodu, że ci uciekają do niemieckiej strefy wpływów, tj. pod okupację niemiecką. Wtedy nie mógł nikt wiedzieć, o jakich Żydów chodzi. Wyjątkowo dziwnym jest to, ze prócz szczątkowych informacji dotyczących Rajmunda nie do odszukania w publikacjach podawanych przez samych Kaczyńskich są informacje dotyczące dziadka i babki. Co się z nimi stało? Póki co nie wiadomo.

W przypadku Rajmunda Kaczyńskiego i jego ojca oficera armii carskiej jest znamiennym to, ze do czasu wejścia w życie Traktatu Ryskiego musiał on mieć rosyjska przynależność państwowa i być obywatele imperium rosyjskiego. Gdyby było inaczej, to nie byłby tak wysoko postawionym oficerem. Kaczyńscy twierdza, ze wśród ich przodków był nawet generał carski. Co to oznaczało dla niego w późniejszym okresie? Otóż, a aby otrzymać stwierdzenie lub uznanie obywatelstwa polskiego w ramach Traktatu Ryskiego, nie można było być wysokim oficerem armii carskiej lub piastować inne wysokie funkcje państwowe.

Z tajnych dokumentów, różnych rozporządzeń i ogólników z lat 30 wynika, że nie można było nadać obywatelstwa takim osobom. Nadto koniecznym było dokładne badanie życiorysów takich osób, w tym przodków począwszy od 1863 roku, w szczególności zaś, czy przodkowie nie byli beneficjentami skonfiskowanych majątków. Kaczyńscy taki majątek posiadali pod Łomżą.

W przypadku Rajmunda Kaczyńskiego istnieje jeszcze jedna wątpliwość. Jest nią okres zaraz po II wojne światowej i jego rzekoma akowska działalność. Tu nie ma prawie żadnych informacji, prócz tego, ze studiował on na Politechnice Łódzkiej. Jeżeli chodzi od działalność w Powstaniu Warszawskim, to z analizy monografii oddziału AK „Baszta”, nie wynika, aby taka osoba należała do tego oddziału.

Dziwnym jest też to, że ten „akowiec”, już w 1945 roku w październiku, załapał się nas studia na Politechnice Łódzkiej. Inni za działalność w AK byli prześladowani, a pan Rajmund studiował zdobywając w ciągu roku z hakiem tytuł magistra.

Dalsza działalność Rajmunda jest znana – beneficjent okresu stalinizmu.

Żona Rajmunda była Jadwiga Kaczyńska z domu Jasiewicz, córka Aleksandra Jasiewicza oraz Stefanii Szydlowskej primo voto, Fyuth,.

Jadwiga, jak sama podaje, urodziła się w Starachowicach w 1926, jako córka inżyniera budującego Zakłady Starachowickie. Kiedyś Pani Jadwiga w jednym piśmie chlapnęła, że braćmi stryjecznymi byli Adam i Jerzy Szydłowski, urodzeni w 1924 roku w Sosnowcu. Dalsza kwerenda, wykazała, że syn jednego z braci stryjecznych, Adam Szydłowski, będący obecnie zastępca USC w Będzinie, jest przewodniczącym Zagłebianskiego Centrum Kultury Żydowskiej. Informacja ta jest dostępna na stronie www tego stowarzyszenia.

Adam Szydłowski w jednej z rozmów potwierdził, ze jego ojciec i stryj wyglądali z rysów tak, że powinni trafić jako Żydzi z pierwszym transportem do Oświęcimia. Jak widać bliska rodzina braci Kaczyńskich ma żydowskie pochodzenie. Sam Adam Szydłowski junior, twierdzi, że nie wie nic o tym, jakoby był rodzina do prezydenckiej rodziny. Obydwie rodziny dziwnym zbiegiem okoliczności twierdza, że są z Szydłowskich tego samego herbu. Jako naczelnik USC w Będzinie nigdy tez nie zajrzał do ksiąg i nie wie, w jakiej wierze zostali ochrzczeni ojciec i stryj. Jerzy Szydłowski, stryj Jadwigi Kaczyńskiej zginął w KZ Mauthausen. Za życia był dyrektorem gimnazjum im Prusa w Sosnowcu i załozycielem wielu drużyn harcerskich. Zona Jerzego Szydłowskiego pochodziła z Galicji i nazywała się z domu Mokrasinska. Z tego samego rejonu pochodzą przodkowie Szydłowskich i Jasiewiczów. Taka informacja jest do odszukania w publikacjach pisanych z udziałem Kaczyńskich.

Z monografii szarych szeregów wydanej w Starachowicach wynika, że skończył on UJK, przy czym z rejestru danych miasta Sosnowica, wynika, iż ukończył on chemie na Politechnice Lwowskiej. Jerzy Szydłowski przynależał do klubu BBWR

Krótko jeszcze do Aleksandra Jasiewicza. Do 1939 roku mieszkał on przy Al. Jerozolimskich 87. Próba sprawdzenia książki meldunkowej nie przyniosła efektu bowiem akurat dla tego domu się nie zachowała. Obok tak, ale nie dla tego domu.

Aleksander Jasiewicz miał w 1940 roku dotrzeć do Starachowic i zamieszkać wraz z rodzina na czas wojny. W czasie okupacji zamieszkiwał on wraz z rodzina w urzędniczej dzielnicy, tj Orłowie. Sama Kaczyńska twierdzi jednak w wypowiedzi dla Gazety Starachowickiej, ze na koniec wojny zamieszkiwała ona w leśniczówce przy drodze wylotowej na Wierzbicy. Co wiec się stało, ze z Orłowa Jadwiga przeprowadziła się pod miasto, do leśniczówki?

Jest jedno pewne wytłumaczenie. Otóż, AJ był inżynierem budownictwa pracującym w zakładach Starachowickich również w czasie okupacji. Zapewne tam dorabiał! W jednej z żydowskich publikacji wydanych w Starachowicach wynika, ze 20 sierpnia 1943 roku hitlerowcy otoczyli ścisłym kordonem zakłady i zabrali około 1000 osób. Wszystkie osoby wywieziono do Bliżyna filii Majdanka i dalej do Oświęcimia.

Czy był wśród nich ojciec Jadwigi? Jeżeli zatem założyć, iż AJ był wśród internowanych, to zasadnym jest próba tłumaczenia, ze leśniczówka mogła służyć jako miejsce ukrywania się matki i córek.

Dziwny los AJ wydaje się tez potwierdzać fakt, że nie pojawia się on w żadnych publikacjach powojennych dotyczących losów rodziny Jasiewiczów czy tez seniorów Kaczyńskich. Jest Jadwiga, jest Rajmund, jest Stefania Szydłowska (na zdjęciu z lat 50) ale nie widać nikogo innego. Dlaczego? Czy zginęli w ramach Holokaustu? Czy z tego powodu jest patologiczna niechęć do Niemców?

Dalsza kwerenda dziejów przodków zarówno Jasiewczow jak i Szydłowskich, doprowadziła do Bukowiny i województwa Braclawskiego. Tam właśnie na stronie internetowej http://www.odessa3.org, lub na stronie http://www.jewishgen.org, można było odszukać przodków tych rodzin. Są to okolice Niemirowa koło Winnicy, Radautza w Rumunii oraz Czerniewic na granicy ukraińsko-bukowińskiej. Można była nawet odszukać informacje dot. ślubu Jas(i)ewicza z Szydłowską. Z tych samach dokumentów widać, że protoplasta rodu Szydłowskich był Leon SZYDŁOWSKI.. Taka osoba jest podawana przez samych Kaczyńskich. Rejony też był wyjątkowo żydowskie. Z innych żydowskich stron internetowych, a mianowicie z bukowińskich ewangelików, wynika wprost, że byli to Żydzi.

Strony tych ziomkostw prowadzone na amerykańskich serwerach internetowych w sposób ewidentny pokazują, ze mamy do czynienia z jednej strony z kolonizatorami niemieckimi tamtych stron, a z drugiej ci ludzie wyraźnie potwierdzają, ze są Żydami, oraz ze im tęskno za heimatem. Co ciekawe, nikt z tych Żydów nie używa typowego dla Żydów imienia, np. Riwka, Lejser itd. Same niemieckobrzmiace. Ostatnio media niemieckie donoszą, że do RFN przybyla znaczna ilość ukraińskich Niemców wyznania mojżeszowego. jeżeli byli by to jedynie potomkowie dawnych menonitów, to dlaczego dziś deklarują sie jako wyznawczy judaizmu?

Nie bez znaczenia jest tez to, ze Kaczyński podaje w dla WPROST, ze Neyli Jasiewicz, stryjenka, w okresie miedzy wojennym był lekarzem na dworze króla Rumunii. Czyż to nie potwierdza skąd byli Jasiewiczowie vel Jasiewiczowie? Inna sprawa – Kaczyński twierdzi, ze Jasiewiczowie byli dobrymi znajomymi Józefa Becka, ministra Spraw Zagranicznych. W tym miejscu trzeba zaakcentować, ze Józef Beck był Żydem rumuńskiej prowinencji (zresztą zmarł w Rumuni, rzekomo – jak podają sami Kaczyńscy- na rekach Neyli Jasiewicz) kalwińskiego wyznania.

Wszystko zatem wskazuje na to, ze rodziny Szydłowskich i Jasiewiczów byli konwertowanymi luteranami pochodzącymi z Ukrainy i Bukowiny. Pewna odpowiedz dała by analiza wykazu członków zboru ewangelickiego lub ewangielicko-reformowanego z Warszawy za lata do 1939.

Takie dokumenty są w całości znajdują się one w AGAD – Warszawa, jednak archiwum pokazuje spis członków filialu Paproć Duża (miejsce ślubu Piłsudskiego) ale nie chce nic pokazać tego samego z terenu Warszawy. Dlaczego?

Indagowany ostatnio o potwierdzenie pochodzenia Lech Kaczyński odpisał, iż nie musi on tego podawać. Jednak w ostatnich dniach będąc na Kazimierzu w Krakowie – Lech Kaczyński przyznał wobec obecnych… że historia narodu żydowskiego jest jego historią…

Teraz pozostaje jedynie udać się do pewnych archiwów zagranicznych i zakupić metryki. Do dokładniejszego zbadania pozostaje tez inny aspekt życia Rajmunda Kaczyńskiego, a mianowicie za okres II wojny światowej. Nie da się wykluczyć ze niedługo światło dzienne ujrzą nowe okoliczności.

Trzeba tez zadać pytanie – w jakich okolicznościach ewakuował się on z Warszawy w Kierunku na Pruszków i Skierniewice. Z dokumentów poniemieckiego zespołu archiwalnego EinwanderungsZentrale Litzmanstadt wynika, ze w tym samym czasie i w tym samym kierunku ewakuowało się około 10 tyś. Volksdeutschy. Póki co nie da się nic wyjaśnić, AP w Warszawie odmówiła bowiem wglądu do Volkslisty, przy czym wgląd do takich dokumentów wyraziła naczelna dyrekcja w odniesieniu do łódzkiej volkslisty. Na Volksliście są jednak np Sasinowie…

Prócz tego, ze Kaczyńscy są Żydami ważniejszym jest zbadanie wszystkich aspektów ich zachowania tak są jak ich przodków – to wydaje się bardziej ciekawe. Kaczyńscy maja bowiem tendencji do konfabulacji jeżeli chodzi o życiorysy.

Najważniejszym powodem prowadzenia tych badań jest fakt wyjątkowej przychylności władz stalinowskiej Polski do rodziny Kaczyńskich. Jeżeli ma się jednak w rodzinie takich stalinowców jak płk. Wilhelm Świątkowski, to trudno było być prześladowanym. Osobne pytanie, to kwestia ministra sprawiedliwości z lat czterdziestych, Henryka Świątkowskiego. Kaczyńscy wspominają, iż maja PPSowskie konotacje. Ten ostatni był ppsowcem.

W związku z powyższym został złożony do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o zbadanie w trybie ówcześnie obowiązujących ustaw, czy polskie obywatelstwo nie zostało wyłudzone, a przede wszystkim – w jakim trybie nadano przodkom braciom K. polskie obywatelstwo?

Zbigniew NOWAK

Poniżej zainteresowania badawcze jednego z najważniejszych historyków Żydowskiego Instytutu Historycznego:
dr Paweł Fijałkowski – zajmuje się dziejami Żydów w dawnej Polsce (X-XVIII w.), historią polskiego protestantyzmu, pradziejami Mazowsza oraz obyczajowością starożytnych Greków i Rzymian.
Najważniejsze publikacje:
Mennonici na Mazowszu (od połowy XVIII w. do 1945 r.), „Rocznik Mazowiecki”, t. 13, 2001,
Parafia św. Mikołaja na Kamiennej Grobli w Królewcu jako centrum polskiego luteranizmu w Prusach, „Studia Historica Slavo-Germanica”, t. 22, 1997-1999,
Rozwój społeczności ewangelickiej i powstanie sieci parafialnej w środkowej Polsce w II połowie XVIII i początkach XIX w., w: Przeszłość dla przyszłości. Z dziejów luteranizmu w Łodzi i regionie łódzkim, pod red. B. Milerskiego i K. Woźniaka, Łódź 1998,

Cudowne przypadki z życia Kaczyńskich-Kalksteinów …

1) Pierwszy cudowny przypadek w życiu Jarosława to zawrotna kariera jego ojca Rajmunda. Tuż po wojnie żołnierzy AK, rozstrzeliwano, osadzano w więzieniach, sadzano na nogach od stołka, torturowano, w najlepszym razie wykluczano z życia społecznego. Tymczasem Rajmund Kaczyński, żołnierz AK, tuż po wojnie, dostaje od stalinowskiej władzy wypasiony apartament na Żoliborzu, jak na tamte czasy rzecz poza zasięgiem zwykłego obywatela, nawet szarego członka PZPR.
2) Cud drugi, żołnierz AK, mąż sanitariuszki AK, dostaje posadę wykładowcy na Politechnice Warszawskiej i oboje żyją sobie z jednej pensji jak pączki w maśle. W tym czasie gdy w Polsce rządzi Bierut, a właściwie Stalin rządzi Bierutem, posada dla Akowca na uczelni brzmi jak ponury żart, jednak rzecz miała miejsce.
3) Cud trzeci, rodzą się bliźniaki i jako dzieci akowskiego małżeństwa, na początku lat 60, kiedy większość dzieci akowców opłakuje swoich rodziców, albo czeka na ich powrót z więzienia, nasze orły zabawiają się w reżimowej TV.
4) Cud czwarty. Jarosław Kaczyński jako jedyny działacz opozycji kręgu doradców Lecha Wałęsy, nie zostaje internowany.
5) Cud piąty, Jarosław Kaczyński odmawia (tak twierdzi) podpisania lojalki i jako jedyny opozycjonista odmawiający władzy PRL zostaje zwolniony do domu, co więcej nikt go nie nęka, w okresie 1982-1989.
6) Cud szósty, Jarosław Kaczyński jako jedyny opozycjonista ma sfałszowaną teczkę i jako jedyny opozycjonista domagający się powszechnej lustracji, ujawnia swoja teczkę dopiero po naciskach prasy.
7) Cud siódmy to cud zagadka. Jaki jest związek między ofiarowanym Rajmundowi Kaczyńskiemu przez PRL apartamentem na Żoliborzu, pracą w czasach stalinowskich na Politechnice Warszawskiej, karierą filmową bliźniaków i brakiem internowania Jarosława Kaczyńskiego w stanie wojennym?

Kto wie? Czym aż tak bardzo mógł zaimponować władzy ludowej żołnierz AK Rajmund Kaczyński, że władza otoczyła jego samego, jego żonę z AK i dzieci szczególna troską. Opowieściami o wykańczaniu bolszewików?
Kto wie, czym mógł zaimponować oficerowi SB Jarosław Kaczyński, że ten po odmowie podpisania lojalki wypuścił go wolno i nigdy już nie nękał?

Adam Szydłowski z Centrum Kultury Żydowskiej

Adam Szydłowski, prezes Zagłębiowskiego Centrum Kultury Żydowskiej w Będzinie, bliskim krewnym braci Kaczynskich. Obie rodziny twierdzą, że przez ponad 60 lat nie utrzymywaly z sobą kontaktu… nawet o sobie nie wiedziały.

Kim jest Adam Szydłowski, prezes Zagłębianskiego Centrum Kultury Żydowskiej?

Informuje, że przeciwko Wirtualnej Polsce zostaje złożony pozew o spowodowanie zamknięcia tego serwisu. Przyczyną miały być rzkomo antysemicie treści i popełnianie przestępstw. Już po O. Rydzyku widać, jakie to przestepstwo antsemityzmu popełniaja Polacy podający prawdę. Od zamykania tego rodzaju serwisów czy czasopism są sądy czy postanowienie prokuratura, a nie Wirtualna Polska.
Zostaje też do UOKi K złozony wniosek o uznanie regulaminów Operatorów Hostingu za niezgodne z konstytucja. Pieniaczom, którzy twierdzą, że moje maile są ofertą handlowa odsylam do Dzienników Ustaw i Centrum Doskonalenia Zawodowego. W Polsce obowiazuje polskie prawo, a nie „Tablice Mojzeszowe”, jak twierdzi Stasinski z GW.

Adama Szydłowskiego poznałem „tropiąc” żydowskie akcenty w życiorysie braci Kaczyńskich. Cala historia z żydostwem Kaczyńskich zaczęła się przypadkowo od publikacji teczki Jarosława Kaczyńskiego, w której oficer zajmujący się Kaczyńskim uznał go za filosemitę. W teczce była też zawarta informacja ukazująca miejsce urodzenia Jadwigi Kaczyńskiej, z domu Jasiewicz, matce Kaczyńskich – z domu Szydłowska. Żeby sprawdzić, ja k to jest z pochodzeniem naszych rządzących udałem się do Starachowic aby przeprowadzić dziennikarskie śledztwo.

Na początek odwiedziłem ludzi związanych z „Szarymi Szeregami”, bowiem matka braci twierdziła tu i owdzie, że była czynnym członkiem tej organizacji. Dotarcie do tych ludzi nie było to trudne! Spotkałem się z weteranem tamtych czasów… panem Derelatką. Człowiek ten od prawie końca wojny zajmował się dokumentowaniem działalności partyzanckiej oraz innych organizacji walczących w tym Szarych Szeregów. W swoich zbiorach posiadał miedzy innymi monografie dotyczącą tej organizacji. Jadwiga Jasiewicz nie byla znana nikomu przez 60 lat. (Historia wygląda na wymyśloną) Są w niej wymienione nazwiska poległych lub zamordowanych harcerzy, w tym założyciela drużyn Jerzego Szydłowskiego, ale ani śladu po mamusi Kaczyńskich. Z zawartych informacji wynika, iż Jerzy Szydłowski był dyrektorem gimnazjum im Prusa w Sosnowcu. Został o n zamordowany w 1951 roku w Mauthausen Gusen.

Jerzy Szydłowski nie stałoby się przedmiotem moich dociekań, gdyby nie fakt, że Jadwiga Kaczyńska pisząc historie swoje działalności w Szarych Szeregów na terenie Starachowic przekazała ponad pół roku Derelatcie informacje, z której wynikło, iż miała ona dwóch stryjecznych braci… Adama i Jerzego Szydłowskiego, rodzonych w Sosnowcu w 1924 r., synów Jerzego Szydłowskiego, owego dyrektora z Sosnowca.

Taka sytuacja dowodzi, że Jerzy Szydłowski był faktycznie stryjem Jadwigi Kaczynskiej, z domu Jasiewicz z domu Szydłowska.

Nie było lekko odszukać zarówno Jerzego jak i jego synów, a tym bardziej wnuczków. Dopomógł przypadek. W lokalnym dodatku, bezpłatnej gazecie… METRO, której wydawca jest Gazeta Wyborcza, odnalazł sie syn jednego z braci stryjecznych Jadwigi Jasiewiczównej. Z artykułu… „TORA JEDZIE NA FLORYDE” wynikało, że prezesem Zagłebiowskiego Centrum Kultury Żydowskiej jest niejaki… Adam Szydłowski.

Ustalenie kontaktu telefonicznego nie nastręczało problemów, bowiem wszelkie dane, dotyczące jego osoby, widnieją na stronie www tegoż stowarzyszenia. Trzeba było coś wymyślić by uzyskać potwierdzenie, ze jest on synem któregoś z braci stryjecznych Jadwigi Kaczyńskiej. Już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej Adam Szydłowski potwierdził, ze jest synem Jerzego urodzonego w 1924 roku jak brat bliźniak Adama. Zaskoczenie było duże. Bliska rodzina Kaczyńskich, syn brata stryjecznego matki prezydenta jest… żydowskim aktywistą, ba nawet prezesem lokalnej organizacji, w miesicie, które przed II wojna światowa uchodziło za stolice żydostwa.

Na lokalnych będzińskich stronach Żydzi będzińscy chełpią się tym, iż na 30 radnych miejskich wszyscy byli Żydami. Trzeba było użyć dziennikarskiej prowokacji być dotrzeć do informacji potwierdzającej, czy Adam Szydłowski wie o tym, ze jest rodziną do Jadwigi Kaczyńskiej. Oczywiście trudno było się z góry zapytać, czy wie o tym, ze jest bliską rodzina do prezydenta RP, bo pewne zacząłbyz góry podejrzewać, iż bardziej tu chodzi o prezydenta niż o niego samego i rodzinę Szydłowskich. Zastosowałem dziennikarską prowokacje. Wymyśliłem więc, że moja matka była nieślubnym dzieckiem Jerzego Szydłowskiego i pokojówki, pracującej u rodziny Szydłowskich. Pan Adam nie za bardzo dowierzał, ale postanowił zweryfikować podaną informacje. Zagadnięta Adama Szydłowskiego babcia potwierdziła, iż dziadek faktycznie miał dziecko na boku. W taki właśnie sposób staliśmy się „rodzina”.

Pan Adam jest w Będzinie urzędnikiem Stanu Cywilnego i nie ma on większego problemu z weryfikacją ksiąg trzeba było wymyślić dane osobowe dla mojej rzekomej babci niczym agenci CBA. Tu sprawa była łatwa, bowiem Żydzi prowadzą w Internecie ogromne banki metrykalne. Gdyby pan Adam chciał sprawdzać pokojówkę, to ta akurat miała prawdziwe dane. Zapytany o swoje żydowskie pochodzenie nie chciał tego potwierdzić wprost, ale swoje żydowskie zainteresowana argumentował tym, że w kulturze żydowskie wychowała go babcia mieszkająca na będzińskiej Syberce. Zapytałem wprost, czy jeżeli moja matka była Żydówka po swojej matce pokojówce, to czy sprawdzili swojego ojca i stryja urodzonych w 1924, tj. w jakim wyznaniu zostali ochrzczeni i zarejestrowani? Jak przystało na osobę zajmująca się dziejami żydostwa w Będzinie, co nóź bywająca w Izraelu, kierownika USC w Będzinie – odpowiedz brzmiała… NIE!

Nic… dalej brnęliśmy w historie naszych przodków. Pan Adam zaproponował, abym podesłał mu fotkę mojej mamusi bo jak będzie miał zdjęcie, to od razu pozna po rysach, czy jesteśmy rodzina… czy była Żydówka? Usłyszałem tez coś bardzo dziwnego. Otóż, pan prezes Centrum Kultury Żydowskiej w Będzinie, stwierdził, ze tata i stryj mieli taki wygląd, że powinni zostać wywiezieni z pierwszym transportem Żydów do Oświęcimia. Dopiero na końcu zapytałem mojego przyszywanego ciotecznego brata, czy wie, ze jesteśmy rodziną do Kaczyńskich? W odpowiedzi, znawca dziejów żydostwa, aktywista zydowski, badacz genealogiczny dla Żydów, kierownik USC, osoba, która jak twierdził wykonuje badania genealogiczne dla Żydów z całego świata, stwierdził, iż nic mu o tym nie wiadomo. Wiedział jednak to, że są z tych samych Szydłowskich, do których przyznają się Kaczyńscy, tj. tego samego herbu.

Jerzy Szydłowski, był w od 1935 roku radnym miasta Sosnowca, należał do BBWR.

Na koniec pytanie – czy Kaczyńscy nigdy nie interesowali się jako Żydzi, co stało się z braćmi stryjecznymi ich matki? Wiedzieli, gdzie są urodzeni, gdzie mieszkali, co robił przed wojną stryj matki, ale nic pozatym. Czy można też uwierzyć Adamowi Szydłowskiemu, że badając losy dziadka nigdy nie natrafili na rodzinę Kaczyńskich? Jest to tym bardziej dziwne, że Jadwiga Kaczyńska na zapytanie jakiegoś kombatanta ze Starachowic potrafila jednak podać dokładne dane osobowe Adama i Jerzego Szydłowskiego oraz jego żony. To wiedziała, ale z jakiegoś powodu nie potrafila lub nie chciała nawiązać kontaktu z stryjecznymi bracmi. Co jest powodem, że nie chcą się do siebie przyznać. Czy tym powodem jest aktywność Adama Szydłowskiego jak oczywistego Żyda.

Zbigniew NOWAK
Źródło: raportnowaka.pl

Uwaga red. polonica.net:
Zastanawia nas, jeszcze jeden przypadek: czy Kalkstein, ten który wraz z Fornalską i innymi żydami wydali w ręce gestapo gen. „Grota” Roweckiego dowódcę Armii Krajowej i Państwa Podziemnego, …to tatuś, a może kuzyn bliźniaków?, …bo jeżeli tak, to by wyjaśniało wszystkie wątpliwości.

Share this:
sobota, 15.08.2015 22:28
ludzie opamietajcie sie. to jest banda zboczencow . jaki Bog ?? gdzie on jest ???
Koniokrad poniedziałek, 12.02.2018 13:56
zamknij ryj tępy odmóżdżony POlszewicki KODerasto i idź oglądać pamiętniki z wakacji, bo to twój POziom niedorozwoju, psychopato!
sobota, 04.07.2015 12:56
Proponuję postawić drogę krzyżową z przełeczy na szczyt
środa, 01.07.2015 17:42
Sądzę, że dla ochrony środowiska bardziej przydatne byłyby wychodki !
sobota, 04.07.2015 12:53
To postawmy wychodki też dla zwierząt, żeby chronić środowisko baranie.
taka prawda niedziela, 28.06.2015 15:12
Tu pisza ci co biora sluby,koscielne ,prowadzaja dzieci do komunii, bierzmowania, chrzszcza je .Po kolendzie zamiast otwierac drzwi chowaja sie w wc W sumie nienawidza tego przymusu,tej tyranii jedynej prawdziwej wiec tu odreagowują takimi wpisami. Jacy pasterze takie owieczki .Wstyd.
czwartek, 02.07.2015 21:50
moja sasiatka wielka katoliczka idzie na rekolekcje do spowiedzi potem da komuni a na koncu pisze donosy na nas i nazywaja ja kapucha mlodzi ludzie to jest cala rodz kblow oprucz 1 corki i ziecia
piątek, 03.07.2015 19:35
wiem o kim pisze.... to jest ta ktora lata z ziecim po sadach a jej cor. wglada jak baba chlop
dona piątek, 03.07.2015 17:29
Na pewno piszesz o sobie.
dona piątek, 03.07.2015 17:34
pracujesz w służbach kościelnych?
piątek, 03.07.2015 14:32
banda debili.Zbudujcie domy dla samotnych matek
piątek, 03.07.2015 06:01
Człowiek pochodzi od małpy.
wtorek, 30.06.2015 09:34
smutne te komentarze ......
czwartek, 02.07.2015 21:43
niestety mlodziez nie jest temu winna w szkole dostaje sie oceny za pochodzenie i lizustwo prace po znajomosci i w co maja wierzyc zgadza sie ze w kult pieniadza
wtorek, 30.06.2015 13:22
Do smutnego tematu.......
sobota, 27.06.2015 12:07
21 wiek a fanatycy religijni budują świątynie. Jak wygra PIS w wyborach to też będę musiał składać rączki jak prosty lud na powyższych zdjęciach. To przykre :-(
Bielawianka niedziela, 28.06.2015 16:26
Masz rację to co się dzieje jest przerażające.Nasz kraj się cofa wszędzie kapliczki świątynie i pomniki Chrystusa żeby to jeszcze szło w zgodzie z przykazaniami ale im więcej budują obiektów sakralnych tym większa obłuda i zakłamanie.Może klerowi chodzi o wydarcie jeszcze lasów państwowych bo w ziemie już się obłowili.Uważamy się za światły naród a durniejemy coraz bardziej.
dona środa, 01.07.2015 18:45
To już obłęd,parafialne zidiocenie.
środa, 01.07.2015 17:43
Spoko! . nie wygra. :)
sobota, 27.06.2015 13:53
Zdaje się, ze na składanie rączek nie masz ochoty, więc będziesz je ewentualnie składał tylko po to, żeby się dopasować do tłumu. Mieliśmy już takie czasy, kiedy wszyscy pasowali do wszystkich. Ty już formuj się na buntownika. PiS czy nie PiS- rączek nie składaj !
Autor :( wtorek, 30.06.2015 21:03
A efekt końcowy będzie taki, że nie będzie już można kupić sobie piwa na Wielkiej Sowie. Pozdrawiam wszystkich.
ona wtorek, 30.06.2015 18:44
paranoja ,katolom to już w makówach się przewraca, a szalety miejskie by postawili ,a nie kaplice ,jak już to propozycja na każdej klatce schodowej kapliczka, na przystankach itd. Polski ciemnogród.
,
Mika niedziela, 28.06.2015 20:22
poswiecenie kaplicy? zyjemy w 21 wieku nie w sredniowieczu
xxl wtorek, 30.06.2015 14:04
Jeśli dla ciebie wiara w Boga to średniowiecze to tylko ci współczuć.
czwartek, 02.07.2015 21:58
te stare larwy chodza do kosciola a pozniej siedza na lawce przed 15 wBielawie i plotkujaNA CZELE ZE STARUCHA
czwartek, 02.07.2015 22:04
ZNAMY TE 3 PUSTAKI
Turysta i miłośnik W,Sowy wtorek, 16.08.2016 20:42
Wybudowanie kaplicy na W. Sowie to skandal ci co to wymyślili to winni iśćdo kryminału co za dureń miał ten pomysł.
Dziwię się nadleśniczemu że wyraził zgodę chyba chce być święty Dec mu to załatwi aż się zdziwi. Nie ma się co dziwić to pisowiec.
Turysta piątek, 23.12.2016 19:36
Co za debil wymyślił budowę kaplicy na W. Sowie mógł wybudować ją w domu.Pisowcy będą mieli się gdzie spotykać i entuzjaści radia maryja.
wtorek, 30.06.2015 08:04
Jak ktoś chce być bliżej Boga to proponuję wieże widokowa na Górze Parkowej w Bielawie. Nauka dowodzi i to coraz częściej, że powstaliśmy i obrócimy się w proch kosmiczny. Ciesze się, że nie dałem się ogłupić.
sinki poniedziałek, 29.06.2015 22:15
kler pajacuje i tyle.
niedziela, 28.06.2015 12:13
W pracy trzeba siedzieć cicho, bo można wylecieć, to tutaj się trochę popyskuje. Doba wentylem emocjonalnego bezpieczeństwa.Dobrze, że jesteś, Dobo ! Im większy życiowy problem, tym większy krzyk na Kościół, bo przecież teraz nie można żyć uczciwie, a Kościół tego uczy. I nie piszcie o nieuczciwych księżach, bo każdy odpowie za siebie. Wasze małe lub większe kanty zamykają się w rodzinach...i rzadko wychodzą na jaw.
poniedziałek, 29.06.2015 15:31
Niewolnicy powinni siedzieć cicho.
Megi poniedziałek, 29.06.2015 13:21
Dziękujemy i nie zapominajmy drodzy rodacy po co żyjemy na tym świecie .
zawsze w naszej historii był BÓG ,HONOR i OJCZYZNA .
poniedziałek, 29.06.2015 13:38
tak tak szczegolnie w czasie targowicy:):)
ka poniedziałek, 29.06.2015 11:04
Teraz szlaki zniszczą pielgrzymi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
poniedziałek, 29.06.2015 10:40
JAK KOMUŚ NIE PO DRODZE Z PANEM BOGIEM TO JEGO SPRAWA, NIE BĄDŹMY KOŁTUNAMI , SKOŃCZMY KRYTYKOWAĆ WSZYSTKO I WSZYSTKICH.
Tratata poniedziałek, 29.06.2015 06:29
A jegomość Dec to tak na piechotę, w traperkach ?
ALLAHA NE KLERA niedziela, 28.06.2015 18:42
Brakuje jeszcze największego na świecie FIGURY JEZUSA
niedziela, 28.06.2015 19:34
niech meczet jeszcze zrobią haha
I bylo sobie Wielka Sowa niedziela, 28.06.2015 19:10
Nie długo to kapliczki na placach zabaw dla małych dzieci będą stawiać ! Co to się dzieje Hm
NIE zezwalać niedziela, 28.06.2015 18:44
Kto wydał zezwolenie na budowę a może to SAMOWOLKA BUDOWLANA?
adam niedziela, 28.06.2015 18:30
moze postawic wiecej kapliczek wzdluz kazdego szlaku na wielka sowe i zmienic nazwe na swieta sowa
niedziela, 28.06.2015 14:09
Tych zadowolonych nie wiadomo z czego leśników należałoby UKARAĆ za brak reakcji na wjazd samochodami na Wielką Sowę.
niedziela, 28.06.2015 17:01
To samochody leśników.
niedziela, 28.06.2015 19:28
dokładnie
niedziela, 28.06.2015 16:58
Proponuje wyasfaltować drogę na szczyt i zrobić lądowisko.
dona sobota, 27.06.2015 21:42
Kaplica na każdym szczycie, następna będzie na Kalenicy.Żarłoczność kleru nie ma granic.
turysta niedziela, 28.06.2015 16:36
Tak tak zagarniają co mogą mało im hektarów i kamienic jeszcze trzeba polskie lasy.Tylko czekać jak będą stać z tacą i opłatę pobierać.Wstyd na cały świat że nasze osiągnięcia to budowa sanktuariów co krok to kapliczka kościoły,pomniki Chrystusa a fałsz i zakłamanie coraz większe.Niestety popadamy z jednej skrajności w drugą.Może nowe pokolenie zmądrzeje .
niedziela, 28.06.2015 15:58
O! Milicjant co tam siedzi to służbowo czy się nawrócił?
iko niedziela, 28.06.2015 14:07
Posel Świlo z Partii Oszustow przybyla ,by ogrzac się w majestacie biskupow. A kilka dni temu glosowala za antyludzką ustawa o in vitro. Czy rowniez brala komunie bo jesli tak to brala ja swiętokradczo
niedziela, 28.06.2015 15:48
To jedna z lepszych posłanek. Wszędzie bierze czynny udział i wie co się dzieje w rejonie. Jak będą wybory to mam ochotę oddać na tą Panią swój głos, ale się zastanowię bo nie chcę na PO.
niedziela, 28.06.2015 17:30
to sobie zaglosuj na garkotluka ze swiebodzic:)
niedziela, 28.06.2015 14:28
jednak zwolenikow pis nalezy skrobac i to ustawowo:):)
niedziela, 28.06.2015 15:28
Zobaczymy za rok, jak TO, będzie obrysowane sprejamy, poobijane flaszkami, poobpalane ogniskami. A w koło plastik.
iko niedziela, 28.06.2015 13:57
Posel Świlo z Partii Oszustow przybyla ,by ogrzac się w majestacie biskupow. A kilka dni temu glosowala za antyludzką ustawa o in vitro. Czy rowniez brala komunie bo jesli tak to brala ja swiętokradczo
iko niedziela, 28.06.2015 13:25
Posel Świlo z Partii Oszustow przybyla ,by ogrzac się w majestacie biskupow. A kilka dni temu glosowala za antyludzką ustawa o in vitro. Czy rowniez brala komunie bo jesli tak to brala ja swiętokradczo
niedziela, 28.06.2015 11:18
Dużego tego Toi Toia postawili, ale żeby aż go poświęcać ?
niedziela, 28.06.2015 12:18
Nie jesteś w internecie bezkarny. Dla wierzących w kaplicy,w Tabernakulum, mieszka żywy Jezus. Porównywanie kaplicy do ...... jest grubo przesadzone !
niedziela, 28.06.2015 14:29
a kto ten jezus?
niedziela, 28.06.2015 18:00
Znowu mój ulubiony 125...Masz gorszy dzień ? Tego to już w przedszkolu uczą. Musiała cię ominąć wszelka edukacja. Poza tym imiona własne piszemy wielka literą.
niedziela, 28.06.2015 19:59
moze nie wszelka ale na religie nie uczeszczalem z powodu ksiedza sadysty:):) widocznie bog tak chcial:):)
niedziela, 28.06.2015 22:11
W klasach I-III uczą katechetki. Mogłeś się wtedy już dowiedzieć, kim jest Jezus. Jak zwykle ,125, zmyślasz.
poniedziałek, 29.06.2015 05:20
i widzisz nie masz racji mnie uczyl sadysta ksiezulo:):) a ty jak zwykle uwazasz ze masz racje:):) no jak kazdy katotalib:):)
poniedziałek, 29.06.2015 10:36
Oczywiście, ze uważam, ze mam racje, bo w klasach I-III uczą tylko katechetki lub zakonnice, w przedszkolach tylko katechetki. Księża w miastach uczą w szkołach średnich i gimnazjach. Chyba że jesteś ze wsi, ale tam znowu wartości religijne wpajają rodzice, więc musiałbyś wiedzieć, kim jest Jezus.
poniedziałek, 29.06.2015 13:40
gluptasku kiedys religie byly w kosciolkach matolku:):) ale oczywiscie masz racje tak jak tadzia z olkusza to uczciwy czlowiek:):)
U.S.A. - Army niedziela, 28.06.2015 19:37
Zamknij twarz ty osiedlowy knurze, bo zaraz Ci tą Vectrę zablokuję i spędzisz tydzień bez internetu.
niedziela, 28.06.2015 19:58
to imie? jakies dziwne:):) nie polskie:)
t sobota, 27.06.2015 22:10
Wreszcie! Teraz prosimy o BIEDRONKĘ!!
niedziela, 28.06.2015 11:12
haha
lub Pizzernie jeszcze :) niedziela, 28.06.2015 11:39
KFC lub MacTusk tez by sie zdało tam postawić !
turysta sobota, 27.06.2015 13:49
A jest tez WC,aby nie chodzic w krzaki?
niedziela, 28.06.2015 11:15
No ta kaplica to wc
niedziela, 28.06.2015 12:15
Ty się trochę licz ze słowami, bo to już zakrawa na obrażę uczuć religijnych, a nie jesteś w internecie bezkarny.
niedziela, 28.06.2015 12:57
Weź coś najlepiej przeciw bólowe lub tabletkę do ssania to ci pomoże chyba, że już przechodzisz menopauzę? To już musi ciebie boleć
niedziela, 28.06.2015 13:42
mozesz go pocalowac w jarka
sobota, 27.06.2015 12:43
kto wydaje pozwolenia na jazde autem na wieka sowe?
sobota, 27.06.2015 21:14
ignac z nadlesniczym
kibel górski niedziela, 28.06.2015 11:04
teraz nikt. przecież jedziesz się modlic do "szefa". Tak więc quadowcy, motocyklisci ( terenowi, szosowi ), kierowcy aut wszelkiej maści na Sowę, na Wielka Sowę, a jak ktoś bedzie szie czepiał - to sie go oskarży o obrazę uczuć religijnych.. I jeszcze niech powiat koniecznie położy asfalt, bo jak nie - to się też go pozwie.
Dzierzoniowianin niedziela, 28.06.2015 10:53
Bardzo dobry pomysł. Wieża widokowa, przekaźnik, kiedyś w planach obserwatorium-niestety nizrealizowane.To wszystko wytwory reki ludzkiej wzbogacające szczyt.Teraz czekamy na wyciąg i powrót zjazdówcow.Nie ma na tym obszarze jakiś wybitnych przyrodniczych skarbów i okazów,wiec działalność inwestycyjna pod rozsądnym nadzorem wskazana.Skorzystaja z tego wszyscy.
sq9cwz niedziela, 28.06.2015 10:12
ale siara więcej tam nie pojadę jeszcze meczet i synagoga i będzie komplet .no to jeszcze kasprowy giewont świnica babia góra ,zostało tego jeszcze do budowy
czarnoland wygrywa sobota, 27.06.2015 12:33
po co to komu może jeszcze drogę krzyżową wzdłuż szlaku, i na każdym skrzyżowaniu ksiondz z tacą
niedziela, 28.06.2015 07:08
Droga krzyżowa już jest, jakbyś chodził po górach to byś wiedział.
sobota, 27.06.2015 16:41
daj spokój..wiesz że im dużo nie potrzeba..pójdziesz następnym razem i już będzie
gr sobota, 27.06.2015 20:33
RPG 7 i po sprawie ile lat się interesowali wierzą widokową ? ruina była i po czasie komuny ale teraz kaplica...Doszedł na wielką sowę i kaplica...
niedziela, 28.06.2015 07:06
Ty się zainteresuj słownikiem a nie rpg, tumanie.
gr niedziela, 28.06.2015 11:26
Oj tam zaraz tumanie.Teraz to jest wieża wiary więc...a,że jestem ateistą to mogę przedstawić swoje poglądy na temat budowania takich obiektów.
olo sobota, 27.06.2015 14:46
Jezus też się w złoto stroił ??
niedziela, 28.06.2015 07:00
A ile miał dzieci ?
niedziela, 28.06.2015 02:29
Panie nadlesniczy jest pan bardzo zaklamanym czlowiekiem:):)
cyd sobota, 27.06.2015 23:21
Ludzi poza oficjelami niewiele...za to tłum samochodów widać i jak to się ma do ochrony środowiska...przecież to rezerwat...ja bym od razu dostał mandat
sobota, 27.06.2015 11:04
Sukces Pani Burmistrz !!! A tłum na otwarciu też niesamowity.
sobota, 27.06.2015 22:25
sxpaniała ta pani burmistrz - gratulacje
sobota, 27.06.2015 22:38
przepeaszam, wspaniała ta pani burmistrz!
sobota, 27.06.2015 12:14
Gdzie swiętosci nowak smolarz piorun i wielu wielu innych
sobota, 27.06.2015 19:08
we Wrocławiu
d sobota, 27.06.2015 18:19
Teraz trzeba będzie plebanię wybudować i mianować proboszcza...
moher sobota, 27.06.2015 17:38
Ale szambo - jak za komuny'
uwolnić sowę sobota, 27.06.2015 17:29
Dec był na Ślęży u Staszaka i postanowił mieć swój szczyt na tej górze jeszcze musi coś być
afg sobota, 27.06.2015 17:09
No to koniec spacerów.
Memento Wielka Sowa.
q sobota, 27.06.2015 16:46
O matko jakie "tłumy". Szkoda, że ten tłum to nie spontaniczna zbieranina zwykłych mieszkańców i turystów, ludzi którym ta kaplica powinna być tam potrzebna. Ja tu widzę większość mundurowych borowików, kler jakieś organizacje pożytku pseudopublicznego wiszące na garnuszku różnych urzędów, reszta to pewnie ich rodziny. Politycy ich przydupasy, rodzina, kler i okołourzędowe towarzystwo wzajemnej adoracji wszystko z parciem na szkło przed wyborami. Wielka mi sensacja. W urzędzie sobie kaplice postawcie, a nie szlaki turystyczne niszczycie.
Obywatel sobota, 27.06.2015 16:38
Szczyt Wielkiej Sowy należy do Episkopatu Polski. Spróbujcie wynająć kawałek pod jakąkolwiek działalność, to zobaczycie sami komu trzeba zapłacić. Opłata za metr kwadratowy zwala z nóg. Chyba mniejsze stawki w hipermarketach mają.
sobota, 27.06.2015 15:49
Atole jak tam jutro spędzicie Niedzielę ? Bo jest wolna. Miło co ?
sobota, 27.06.2015 12:18
Czego wy chcecie- to jest mała kapliczka. Ludzie idą w góry i nie mają sposobności być na Mszy św. Niektórzy mają jeszcze potrzeby duchowe, a ci , którzy ich nie mają, nie muszą tam wchodzić.
sobota, 27.06.2015 14:49
Dodam jeszcze ze ok kapliczka mala ale do cholery zobacz ile pieknego terenu zryte to raz. Dwa teraz tam beda auta jezdzic bo przeciez klecha i dewoty na nozkach nie wejda. To juz nie bedzie to samo piekne miejsce na wypoczynek cala rodzina. Niech tam jeszcze ku**a market postawia bo moze komus sie obiadu zachce gotowac albo zapomni papieru toaletowego. A co tam. Kolo kapliczki niech biedronke wybuduja!!!!
sobota, 27.06.2015 21:48
A potem będzie już tylko koniec świata. Hiperbolizacja rzeczywistości przekształcona w wizję przyszłości wywołana dużym piwem.
Zły pomysł Bardzo sobota, 27.06.2015 15:05
Proponuje Biedronke ! Tam jeszcze nie ma ! ALe masz 100 % racji ! To nie miejsce na Kapliczke ! Bylo fajnie ale to ,,,,,kiedyś :(
Bez sensu to wszystko sobota, 27.06.2015 15:10
Mlodzież przyjedzie na ognicho z gitarami pospiewac piwko Itd To odrazu beda zgrzyty tych ala sie "modlących" ze za głośno itd
niedziela, 28.06.2015 07:12
To że jest kapliczka nie oznacza, że tam non-stop będą się odbywały modły. A młodzież z ogniskiem i gitarami to nie jest jakaś obraza boska żeby nie mogła się bawić blisko kapliczki.
sobota, 27.06.2015 15:42
a ile tak dziwuch bylo bzykanych szkoda miejsca:)
sobota, 27.06.2015 14:42
To niech sie zdecyduja. Albo w gory albo na msze. Ewentualnie w gory po mszy. A jak ktos ma potrzeby duchowe to.z rozancem w rece niech na sowia pocina. Kapliczka nie potrzebna
sobota, 27.06.2015 21:45
" Niepotrzebna" pisze się łącznie, przed powtarzającym się spójnikiem stawiaj przecinek, nazwy własne pisz wielka literą i nie mieszaj stylów. Co taki analfabeta może wiedzieć o potrzebach duchowych. Nawet nie wiesz, co oznacza ten termin.
sobota, 27.06.2015 14:40
Mala czy nie mala kapliczka. Pieniadze tylko nie potrzebnie wydane. Na to to kuzwa pieniadze sa ale dla biednych rodzin to nie. I po kij ta kapliczka tam? Dewoty zanim tam wejda to najczestszymi autami beda karawany pogrzebowe. Marnotrastwo pieniedzy. Jakby kosciolow na naszym terenie bylo malo.
Tera tam jest brzydko sobota, 27.06.2015 14:42
100 % Racji ! Fajne miejsce było , to nawet tam zagracą ! Na Plebani niech se stawiają !
sobota, 27.06.2015 14:36
beda muzulmanie miec co wysadzac:)
sobota, 27.06.2015 14:29
kler zagarnia teren???
sobota, 27.06.2015 12:43
21 wiek a ciemnota swietuje:):)
sobota, 27.06.2015 13:58
Dewotki jazda na szczyt.
sobota, 27.06.2015 13:56
DECA WNIEŚLI W LEKTYCE? MARNY SPEKTAKL
sobota, 27.06.2015 12:49
Szkoda pisania. Dobrze, że mi nie odbija i jestem zdrowy na umyśle,
sobota, 27.06.2015 13:50
Sam to nikt tego nie może ocenić. Alkoholik nie wierzy , ze jest alkoholikiem. Myślę, że te powazniejsze choroby psychiczne też nie podlegają samopoznaniu.
sobota, 27.06.2015 20:36
Lepiej być alkoholikiem niż oszołomem.
niedziela, 28.06.2015 06:59
dosc ze pijak to jeszcze oszust:):)
sobota, 27.06.2015 13:06
Nie schlebiaj sobie bo w samouwielbienie popadniesz!
sobota, 27.06.2015 14:34
jaki tam durniu trzepales juz dzis gruche?:)
wierny sobota, 27.06.2015 12:03
Po co zaśmiecać góry takimi budowlami. Ludzie gdzie wy macie rozum. Proponuje jeszcze na księżycu postawić.
sobota, 27.06.2015 11:00
jak znowu kaplica ,jak moja babcia nie wie to ja tez ,heh