„Autobusy za pociągi” Kolei Dolnośląskich jeszcze na siebie nie zarabiają. Ile samorządy muszą do nich dopłacać?

piątek, 2.2.2024 13:43 3220 4

Od 6 do 9 tys. pasażerów. Tyle miesięcznie przewoziły w 2023 roku „autobusy za pociągi” Kolei Dolnośląskich na trasie Kłodzko-Stronie Śląskie i z powrotem. To dużo czy mało? Wystarczająco dużo, by samorządy mogły znaczącą mniej dopłacać do tych połączeń.

Burmistrz Lądka-Zdroju, Roman Kaczmarczyk – jego gmina dopłaci w 2024 roku przeszło 46 tys. złotych, zamiast 197 tys., jak planowano 2 lata wcześniej – cieszy się, że choć wpływy z biletów nadal nie pokrywają 100 proc. kosztów, ale „naprawdę są imponujące, zwłaszcza w okresie letnim, kiedy nie ma dojazdów do szkół”.

I tu nie ma z czym dyskutować. Siedem par autobusów, siedem dni w tygodniu, w tym w święta, do tego skomunikowanych z pociągami w kierunku Wrocławia, to kapitalny „prezent” dla mieszkańców. My czekamy jednak na choćby przybliżone szacunki, na ile ta komunikacja wpływa na ruch turystyczny, a na ile to jedynie [aż!] lokalny zysk.

Pierwszy „autobus za pociąg” ruszył 5 września 2022 roku z Kłodzka Głównego [pisaliśmy o tym TUTAJ]. Od tego czasu zmienił się przewoźnik, który świadczy te usługi dla Kolei Dolnośląskich. Autobusy już nie są tak eleganckie, ale SĄ! Czy najwcześniej w 2025 roku zastąpią je pociągi i jaki to będzie miało wpływ na liczbę pasażerów? Na razie możecie Państwo prześledzić w naszej galerii dane z 2023 roku. [kot]

Przeczytaj komentarze (4)

Komentarze (4)

Iwona sobota, 03.02.2024 20:16
Autobus to jednak nie kolej. Inny komfort jazdy i inny...
czytelnik piątek, 02.02.2024 13:52
"Siedem par autobusów..." jeśli jeżdżą pojedynczo, to trzeba było napisać...
jancu niedziela, 04.02.2024 12:47
7 par się pisze gdyż jadą tam i z powrotem....
J 23 piątek, 02.02.2024 17:33
Autobusy przechodzą do histori ,ludzie mają swoje pojazdy i nimi...