LOT AW podsumowuje lato w Aglomeracji

środa, 15.9.2021 15:14 1096 0

Boom na lokalne atrakcje i moda na turystykę pieszą. Nowa rzeczywistość i nowe wyzwania. Członkowie Lokalnej Organizacji Turystycznej Aglomeracji Wałbrzyskiej wstępnie podsumowali sezon letni 2021. Poznajcie ich opinie.

Anna Żabska, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Aglomeracji Wałbrzyskiej,

prezes zarządu Zamku Książ w Wałbrzychu:

-Tego lata zadbaliśmy o to, aby każdy wakacyjny weekend można było spędzić na poznawaniu Aglomeracji Wałbrzyskiej.  W ramach  akcji #Odkrywaj Lokalnie zorganizowaliśmy 20 wycieczek do najatrakcyjniejszych miejsc naszej zachwycającej krainy. Pod opieką profesjonalnych przewodników, zupełnie za darmo, wzięło w nich udział ponad 500 osób. Wycieczki i inne działania były możliwe dzięki dofinansowaniu naszych projektów przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Urząd Marszałkowski. W Zamku Książ, gdzie ma swoją siedzibę LOT AW, a także w innych obiektach należących do organizacji, już drugie lato z rzędu można było także zrealizować rządowy bon turystyczny.

Wakacje były czasem na lokalne  wycieczki dla młodych członków  pięciu  Szkolnych Klubów Turystycznych. LOT AW zorganizował je w ramach projektu Ambasadorzy Turystyczni w Aglomeracji Wałbrzyskiej. Na potrzeby klubów powstał paszport turystyczny Aglomeracji Wałbrzyskiej. Wersję online tej atrakcyjnej publikacji można pobrać na stronie internetowej LOT AW.  Materiały promocyjne i informacyjne udostępnialiśmy zarówno w wersji internetowej, jak i tradycyjnej. Regularnie wznawiamy i uaktualniamy cieszące się dużą popularnością  tematyczne mapy, które ułatwiają poruszanie się po Aglomeracji wg naszych wskazówek. Dzięki tym bezpłatnym, kolorowym drukom turysta poznaje smaki aglomeracji, atrakcje dla dzieci, liczne wieże widokowe, a ostatnio także obiekty noclegowe LOT. Naszą działającą społecznie organizację tworzy dziś już 37 podmiotów. Jestem bardzo zadowolona, że prowadzone przez nas działania przynoszą zamierzone efekty.

Barbara Adamska

Gł. Spec. ds. Promocji, Turystyki i Kontaktów z Mediami

Urząd Gminy Nowa Ruda

-Widzimy dużo większy ruch turystyczny w Wzgórzami Włodzickimi niż w latach ubiegłych, szczególnie duże zainteresowanie jest Wieżą na Włodzickiej Górze.

Katarzyna Tecjak – dyr. Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej

-Muzeum Kolejnictwa realizuje obecnie duży projekt inwestycyjny z programu Interreg i nawet rozważaliśmy na sezon wyłączenie placówki ze zwiedzania, ale zdecydowaliśmy jednak, że jedynie ograniczymy przestrzeń. To była dobra decyzja bo ruch turystyczny był tak duży jak przed pandemią. To był bardzo udany sezon turystyczny.

Wioleta Sowa – dyr. CKiT w Walimiu (Sztolnie i Zamek Grodno)

-Góry Sowie są teraz tak popularne jak Karkonosze i obserwujemy dużo większy ruch turystyczny przy naszych atrakcjach niż w roku ubiegłym. Cieszy nas także to, że już rozpoczynają się rezerwacje na wycieczki szkolne.

Szymon Lach, Dworzysko:

-Jako Kompleks Dworzysko mieliśmy w sezonie dużo gości, dla nas czynnikiem sprzyjającym jest pogoda, kiedy jest ładnie, to więcej osób korzysta naszej oferty. Duże znaczenie dla dobrego sezonu miały trzy czynniki 1-mamy bardzo dobrego kucharza i kuchnię 2 – nastawiamy się na lokalne produkty i korzystamy także z naszego ogrodu 3 – wykorzystaliśmy okres pandemii na szkolenia zespołu, co wpłynęło bardzo na podniesienie standardu obsługi.

Andrzej Sawicki – Schronisko Andrzejówka:

-Bardzo dobrze oceniamy sezon, widzimy, że osoby do nas wracają, nie tylko turyści ale także tzw. „lokalsi”, czyli osoby z naszego regionu. Widzimy, że poza otoczeniem naszą bardzo mocną stroną jest nasza kuchnia. Obserwujemy jak popularne staje się jedzenie wegetariańskie i wegańskie, a też nasza kuchnia odpowiada na te potrzeby.