Kiedy warto zainwestować w marketing mix?

poniedziałek, 16.12.2024 20:41

Nie da się ukryć, że współczesny rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny. To zmusza firmy do przyjrzenia się swoim strategiom marketingowym. Chodzi przede wszystkim o to, by przyciągnąć nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. Bardzo popularnym narzędziem jest marketing mix. Takie innowacyjne podejście pozwala zaplanować działania, które odpowiadają na potrzeby rynku i oczekiwania konsumentów.

Co to jest marketing mix 7p?

W przypadku marketingu mix można mówić o rozszerzeniu klasycznego modelu strategii opartej na takich elementach jak produkt, cena, dystrybucja i promocja. Specjaliści doszli do przekonania, że należy je uzupełnić o uwzględniono dodatkowe składniki, takie jak ludzie, procesy i dowody fizyczne. Dzięki temu mniejsze i większe firmy mogą tworzyć spójną i efektywną strategię marketingową, dostosowaną do wymagań rynku.

Tego typu strategia sprawdza się przede wszystkim przy wprowadzaniu nowego produktu lub usługi na rynek. Na starcie określa się jego cechy, sprawdza się, czy cena jest odpowiednia oraz dobiera się kanały dystrybucji, by były jak najskuteczniejsze. Poza tym oczywiście planuje się promocję oferty, dotrzeć do potencjalnych klientów. Rozbudowując strategię do marketingu 7P, warto też uwzględnić aspekty takie jak interakcje z personelem, jakość procesów obsługi klienta oraz środowisko, w którym usługa jest świadczona. Tu najczęściej będziemy mówić o wyglądzie lokalu czy też jego czystości.

Jak dopasować strategię do oczekiwań klientów?

Najczęściej firmy decydują się na rozwinięcie obecnej strategii marketingowej, jeśli mają problem z dotarciem do swojej grupy docelowej lub. Tego typu wdrożenia są też niezbędne, gdy aktualne działanie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Nowy model ma za zadanie dostosować ofertę do aktualnych potrzeb rynku, przeanalizować ceny, sposób dystrybucji czy promocji. Przede wszystkim koncentruje się na perspektywie klienta oraz pozwala stworzyć atrakcyjną ofertę, która dla kupującego będzie wartościowa, konkurencyjna, a wygodne zakupy i dobra komunikacja staną się dodatkowymi argumentami.

Odpowiedz na oczekiwania konsumentów. Zadbaj o zadowolenie klientów

Korzystanie z pełnej wersji modelu 7P z pewnością wyróżni firmę na tle konkurencji. Pozwala bowiem lepiej zrozumieć doświadczenia klientów i odpowiedzieć na ich oczekiwania. A coraz częściej dotyczą one interakcji z pracownikami oraz takich procesów obsługi, które na pozór wydają się błahe. Natomiast konsumenci przykładają wagę na przykład do tego, jak zapakowane są zakupy. Warto też zwrócić uwagę na rozwijanie marketingu online w oparciu o SEO, social media marketing, reklamy Google. To pozwala na szybsze dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i budowanie przewagi nad konkurencją.

Więcej na prissani o marketingu 7P.