Kilka pomysłów na skuteczną reklamę firmy

czwartek, 25.3.2021 14:44 437

Niezależnie od tego czy dopiero ruszasz z nowym biznesem, czy też działasz na rynku od wielu lat, musisz znaleźć odpowiedni sposób na wypromowanie swojej firmy. W każdym sektorze konkurencja jest olbrzymia, dlatego bez skutecznego marketingu trudno o sukces i duże zyski. Przedstawiamy kilka sprawdzonych pomysłów na reklamę, które mogą wykorzystać zarówno duże, jak i niewielkie przedsiębiorstwa.

  1. Gadżety firmowe

Coraz więcej firm przenosi swoje działania promocyjne do sieci. I nic dziwnego, ponieważ Internet rzeczywiście jest w tej chwili jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacyjnych. Nie należy jednak lekceważyć tradycyjnych metod reklamy. One wciąż mają znaczny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Zamów więc gadżety firmowe. Kalendarz, kubek, ekskluzywny długopis, przybornik czy teczki ofertowe z nadrukiem, w których znajdą  się materiały reklamowe to bardzo dobry pomysł. Takie gadżety możesz wręczać podczas targów, spotkań z kontrahentami i klientami albo dołączać do zamówień, jeśli prowadzisz sklep wysyłkowy. Ważne by tego typu przedmioty odznaczały się solidnym wykonaniem i estetycznym wyglądem, ponieważ świadczą o jakości usług w twojej firmie. Jeśli nawet gadżet jest wykonany porządnie, to oferowany produkt tym bardziej. Ponadto osoby posługujące się gadżetami z logiem marki, przyczyniają się do jej dalszej promocji. Być może właśnie dzięki temu ktoś inny pozna nazwę firmy i wejdzie na stronę, by zamówić produkty.

  1. Zadbaj o opakowanie

Prowadzisz sklep online? Czy wiesz, że znaczenie ma nie tylko jakość produktu, lecz także sposób w jaki go zapakujesz? Towar można dostarczyć w standardowym szarym kartonie, ale znacznie lepszym rozwiązaniem jest przeistoczenie opakowania w dodatkowy nośnik reklamowy. Zwykłe kartony klapowe zamień więc na pudełka fasonowe z nadrukiem. Ten model opakowania prezentuje się znacznie lepiej, a dzięki oryginalnej grafice wyróżnisz się spośród setek innych sklepów wysyłkowych. Na kartonie może znaleźć się wszystko: logo firmy, hasło reklamowe, podziękowania za zakup czy grafika. Co istotne, nie musisz samodzielnie przygotowywać projektu. Wystarczy zamówić opakowania z nadrukiem na stronie: zPapieru.pl, a otrzymasz pomoc profesjonalnego zespołu graficznego.

  1. Działaj w mediach społecznościowych

Można powiedzieć, że firma, która nie ma swojego konta w popularnych mediach społecznościowych praktycznie nie istnieje. Załóż więc profil marki i regularnie umieszczaj na nim treści. Ważne, by publikować wpisy dość często i wzbogacać je o zdjęcia. Warstwa graficzna ma w tym przypadku bardzo duże znaczenie i to właśnie ona najczęściej przyciąga uwagę użytkowników. Nie ograniczaj się jednak wyłącznie do tworzenia postów. Postaraj się także regularnie odpowiadać na komentarze odbiorców. Dziękuj za pozytywne opinie i reaguj na negatywne wpisy, starając się rozwiązać problemy sygnalizowane przez autorów komentarzy.

  1. Zachęcaj odbiorców do aktywności

Dodawanie treści to jedno, ale trzeba jeszcze znaleźć sposób na zachęcenie odbiorców do aktywności. Organizuj więc konkursy, zadawaj w postach pytania i poproś o przesłanie zdjęć związanych z Twoimi produktami. W ten sposób klienci staną się współtwórcami strony.

  1. Nagraj spot reklamowy

Już dawno minęły czasy, gdy spoty reklamowe zarezerwowane były wyłącznie dla dużych firm. Teraz prawie każdy dysponuje sprzętem, który pozwala tworzyć dobrej jakości filmy i zdjęcia. Nagraj więc własny spot reklamowy. Jedyne czego potrzebujesz to pomysł i podstawowy program do obróbki filmów. Na takim spocie możesz pokazać swoje produkty, zademonstrować pracę zespołu lub opowiedzieć coś o marce. Ważne, by filmik był krótki i atrakcyjny dla odbiorców.

  1. Nie rezygnuj ze strony internetowej

Coraz więcej osób twierdzi, ze zwykłe strony internetowe to przeżytek. Wbrew temu twierdzeniu, nie warto rezygnować z założenia strony WWW. To właśnie na niej możesz w przejrzysty sposób ukazać wszystkie najważniejsze informacje o świadczonych usługach: ofertę, cennik, rekomendacje czy regulamin. Wszystkie ważne treści będą zgromadzone w jednym miejscu, co jest bardzo wygodne dla odbiorców.

Konkurencja na rynku jest coraz większa, a więc także działania marketingowe muszą być bardziej pomysłowe i skuteczne. Zadbaj o profesjonalne gadżety, wybierz stylowe opakowanie na produkty i bądź aktywny w sieci, a dzięki temu firma zyska wielu nowych klientów.