Podpisano umowę na przebudowę mostów i wiaduktu na trasie Kłodzko-Wałbrzych

sobota, 27.2.2021 11:01 3733 6

Ponad 43 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na usprawnienie podróży i przewozów ładunków między Kłodzkiem, a Wałbrzychem. Przebudowane będą dwa mosty nad Nysą Kłodzką i Ścinawką oraz wiadukt kolejowy. Na inwestycje w regionie Kłodzka PLK przeznaczyła już ponad 150 mln zł. Przebudowano m.in. stację Kłodzko Miasto i Kłodzko Główne. Przebudowywana jest stacja Ścinawka Średnia.

Fot: PKP PLK

Przebudowa mostu nad Nysą Kłodzką, rzeką Ścinawką i wiaduktu kolejowego zwiększą sprawność ruchu kolejowego z Kłodzka do Wałbrzycha. Przebudowywane obiekty zapewniają obecnie ruch po jednym torze. Wykonane prace pozwolą na przejazd pociągów po dwóch torach. Będzie lepsza możliwość organizacji połączeń pasażerskich. Sprawniej pojadą składy towarowe m.in. do Ścinawki Średniej i miejsc załadunku kamienia. Ruch pociągów towarowych prowadzony jest z Nowej Rudy w stronę Kłodzka i dalej w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego i Wrocławia.

– Kolej, najbardziej ekologiczny środek transportu, staje się sprawniejsza na terenie całej Polski dzięki miliardowym inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego. Na Dolnym Śląsku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już zwiększyły możliwości kolei. Dzięki podpisanej umowie, kruszywa z regionu Kłodzka sprawnie i bezpiecznie pojadą na inwestycje. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i coraz bardziej przewidywalną – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Podpisana dziś umowa na przebudowę mostów i wiaduktu na trasie Kłodzko – Wałbrzych to kolejne zwiększenie możliwości kolei na terenie Dolnego Śląska. Inwestycja pozwoli na rozwój przewozów pasażerskich i znacznie poprawi warunki przewozów towarowych na trasach, którymi wożone są kamień i materiały na budowy w całej Polsce. To bardzo ważne działanie dla gospodarki – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Największym z przebudowywanych obiektów jest most nad Nyską Kłodzką i drogą o długości ponad 200 metrów. Obiekt z dziewiętnastego wieku o kratownicowej konstrukcji stalowej jest otoczony opieką konserwatorską. Jego charakter zostanie zachowany. Przeprawa będzie odnowiona i wzmocniona. Podobne zabiegi przejdzie most nad Ścinawką o długości 180 m. Przebudowa obejmie także wiadukt nad ul. Półwiejską. W ramach podpisanej umowy wykonane będą również prace, które obejmą tory i rozjazdy. Zaplanowano roboty z branży teletechnicznej i elektroenergetycznej.

Umowę na „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla przebudowy trzech obiektów inżynieryjnych: most w km 0,346; wiadukt w km 0,654; most w km 1,824 linii kolejowej nr 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny w ramach projektu pn.: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap II” będzie realizować konsorcjum firm w składzie: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom Sp. z o. o. (Lider Konsorcjum) i Dromosttor s.c. Paweł Chapiński Ireneusz Chapiński (Partner Konsorcjum). Wartość umowy wynosi 43 579 674,81 zł netto.

Kolejna inwestycja PLK zwiększa możliwości kolei w rejonie Kłodzka

Przebudowany został na stacje przystanek Kłodzko Miasto. Inwestycja o wartości blisko 70 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych. W bieżącym roku zakończy się modernizacja stacji Ścinawka Średnia. Przebudowane tory stacyjne o łącznej długości ponad 5 km, wymienione rozjazdy i wyremontowany wiadukt kolejowy usprawnią odprawianie ciężkich składów towarowych, wywożących kruszywo z pobliskich kopalń. Odnowiony zostanie też peron na tej stacji. Wartość tej inwestycji – finansowanej ze środków budżetowych wynosi ok. 80 mln zł.

Przeczytaj komentarze (6)

Komentarze (6)

Alleluja i do przodu! środa, 03.03.2021 15:31
Nie no brawo, szkoda że Pan minister jak przekazywał pieniądze...
Piotr czwartek, 04.03.2021 08:28
Ok są rzeczy których nie ma a powinny być. Ale obiektywnie dzięki inwestycji Państwa już nie potrzeba dreptać na główny jak przez lata ludzie chodzili jak matołki bo nikt nie potrafił dokończyć tego co Niemcy zaczęli. Jak by nie było dworzec jest nowiutki czyściutki i nowoczesny. A najlepiej porównać to do zarządzanego przez Kłodzkie władze PKS. Turysta który przyjedzie pociągiem wysiądzie na stacji i przejdzie przez PKS to oczy ze zdziwienia będzie przecierał.
Ojciec Tadeusz nasz Prometeusz środa, 03.03.2021 15:47
Zwiększa możliwości Kolejowe w rejonie Kłodzka!!! Dobre sobie, a...
Krajan poniedziałek, 01.03.2021 23:48
Po co te remontu, zapaść Kłodzka trwa w najlepsze, wiec...
Tomi niedziela, 28.02.2021 12:55
Najpiękniejsza trasa kolejowa z Nowej Rudy do Wałbrzycha. Niesamowite estakady...
Leon sobota, 27.02.2021 18:26
...a te kamieniołomy to Nasi Rodacy prowadzą????