Kierowca Toyoty usłyszał zarzut. Grozi mu do 8 lat

środa, 22.10.2014 14:25 54948 43

21-letni kierowca Toyoty usłyszał zarzut spowodowania wypadku komunikacyjnego ze skutkiem śmiertelnym i decyzją kłodzkiego sądu został aresztowany na 3 miesiące. Grozi mu kara do 8 lat pozbawienia wolności.


Do tragicznego w skutkach zdarzenia doszło 18 października na drodze między Zieleńcem a Dusznikami-Zdrojem. Kierowca osobowej Toyoty stracił panowanie nad pojazdem i wjechał w dwie idące poboczem osoby. W wyniku zdarzenia piesi, 28-letnia kobieta i 32-letni mężczyzna z woj. opolskiego ponieśli śmierć. Prokuratura potwierdziła także, że kobieta była w ciąży.

- Kierowca został przesłuchany i został mu przedstawiony zarzut. Prokurator zdecydował się wystąpić do sądu z wnioskiem o tymczasowe aresztowanie. Sąd Rejonowy w Kłodzku zastosował wobec kierującego pojazdem mężczyzny, środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania na okres 3 miesięcy – mówi Ewa Ścierzyńska, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Świdnicy.

Kierowca był trzeźwy. Podczas przesłuchania 21-latek tłumaczył, że chciał ominąć pojazd, który stał na poboczu.

- Faktycznie, na poboczu stał samochód jednak czy to przyczyniło się do tego wypadku, to będzie ustalane w trakcie śledztwa. Z cała pewnością i taki jest wstępny zarzut, nie dostosował prędkości do warunków atmosferycznych oraz charakteru drogi, którą się przemieszczał – tłumaczy Ewa Ścierzyńska.

Mężczyźnie grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.


O wypadku pisaliśmy TUTAJ

Przeczytaj komentarze (43)

Komentarze (43)

czwartek, 30.10.2014 21:06
A Pani notariusz z Polanicy zabiła motocyklistę , wymusiła pierwszeństwo i co ? Dlaczego Pan Prokurator nie wystosował wniosku o areszt ? Gdzie wyrok dla Pani notariuszki ? Dalej prowadzi kancelarię. Małolat by trzeźwy !!! czysty !!! , udzielał pomocy po wypadku, sęk w tym że nie jest synem jakiejś figury , a już na pewno nie jest notariuszem. Wyrazy współczucia dla obu rodzin :(
ja niedziela, 02.11.2014 20:20
DOKŁADNIE !!!!
sla czwartek, 06.11.2014 14:19
Dokładnie, Makarska zabiła gościa na motorze bo wymusiła pierwszeństwo perfidnie i co, nikt jakos nie pisze ze chodzi po wolności... Adam sam musial zapierdzielac żeby zarobić na auto, dom i wychować brata i mala siostrzyczke bo ojca nie miał a matka sama nie dawala rady z fryzjerki... To jest spokojny gościu, znam go od paru lat i wiem, ze to co ma teraz w glowie jest gorsze niż dożywocie.
styna czwartek, 23.10.2014 00:18
Wy mu zróbcie testy na obecność narkotyków!!!!! a nie alkomat mu daliście <szokkk> Trawsko jarał jak fajki <masakra jakaś 8 lat buuuhaha zabił dwie osoby hmmm a to że w tej kobiety [*] brzuszku biło malutkie serduszko to sie nie liczy !! Polskie prawo nadaje sie do Du...y a może i nawet nie tam bo większego smrodu narobi!!
bartecki czwartek, 30.10.2014 23:12
Nie pisz takich śmieci że jarał!!! Chłopak ciężko zapierdalał żeby coś w życiu osiągnąć i jak skończył? psycha zryta na zawsze. Wyrazy współczucia dla rodziny ofiar i dla kierowcy. Kto zna dobrze kotlinę to wie jakie zdradliwe mamy drogi.
sla sobota, 25.10.2014 17:39
jebnij się w łeb, miał robione testy
Taki_sobie_czytelnik wtorek, 28.10.2014 07:50
Och ta prokuratura w Kłodzku. Jak oni łatwo szafują przepisem o tymczasowym aresztowaniu. Mówię wam więc "chłopy" z prokuratury i "chłopy" z sądu rejonowego: Art. 258. Przesłanki stosowania tymczasowego aresztowania. To jest to czego nie czytaliście na studiach "fachowcy" od wymiaru sprawiedliwości "powiatowej". Nie czytaliście, nie rozumiecie lub nie chcecie zrozumieć no a może wam nie pozwalają "statystyki"? Szafujecie tym przepisem i to zawsze !!! Może któryś z was "mędrcy" temidy powie w którymś momencie przy takim przypadku, że są inne środki zapobiegawcze na które wam "chłopy" nałożyli przełożeni klauzulę: "nie zwracać uwagi"?
Ekspertmotoryzacyjny sobota, 25.10.2014 14:25
Czy przykładne ukaranie, bardzo surowe, pomoże rodzinom ofiar? Czy wskrzesi osoby, które zginęły? Jasne, kierowca powinien ponieść karę, ale nie należy niszczyć czwartego życia.
Poza tym, jakim prawem jeździł tym ponad dwudziestoletnim truchłem? Czy było sprawne technicznie? Ta Toyota sukcesy rajdowe święciła 20 lat temu, teraz to przecież złom. #pdk
piątek, 24.10.2014 23:09
za błedy sie płaci i to dużo mam nadzieje ze konsekwencje beda adekwatne do tego co zrobil i w chu..u mam co ma w glowie i czy psychicznie wytrzyma ale przezyl mlody gnój '' (taka osoba byla odpowiedzialna za obsluge rajdow )'' a dwoje tzn 3 zgineło ludzi....swiat jest okrutny a mlody niech siedzi az zrozumie co zrobil
piątek, 24.10.2014 20:27
Dajcie jednej i drugiej rodzinie spokój ''''''''
''''''''
''''''''
''''''''
'
mieszkaniec kotliny piątek, 24.10.2014 13:55
LUDZIE...Przestańcie pisać "jakby Tobie sie to przytrafiło to co dożywocie". Jesteście nie poważni. Nic nie wspominają ani o usterce samochodu (np. pęknięty drążek),ani o złym stanie zdrowia kierowcy(np. omdlenie) wiec niestety ale musiał popełnić jakiś błąd,a za błędy się płaci. A jeśli chcecie pisać "jakby tobie sie to przytrafiło" to najpierw sami sie zastanówcie nas tymi słowami ale nie ze strony oskarżonego czyli kierowcy tylko od strony rodziny ofiar(może wtedy zrozumiecie że kara musi być i to surowa) wyrazy współczucia dla rodziny ofiar...
syzyf piątek, 24.10.2014 19:17
nie pier...ol głupot, jechał jak idiota . zabił , wyrok za zabójstwo, i ja w stanach , trzy razy po 50 lat z możliwością wyjścia po 3/4 wytoku
środa, 22.10.2014 17:09
będzie w zawiasach bo był trzeźwy
THP piątek, 24.10.2014 13:33
Nic nie będzie w zawiasach.....
Na pewno będzie siedział a sąd pokaże ile.
nie oceniam czwartek, 23.10.2014 19:33
Wiecie co nie znacie sytuacji nie wiecie jakie były warunki na drodze nie to żebym go usprawiedliwiała bo nawet go nie znam ale skoro stał tam samochód inny na drodze a on musiał ominąć te przeszkodę to może faktycznie to też się przyczyniło do tego wypadku nie można od razu kogoś oczerniać i oskarżać NIE BYŁO NAS TAM
czwartek, 23.10.2014 18:17
Powiem tak piszecie pierdoły bo nie wiecie jak naprawdę było tylko pier... domysły jestem ciekawy jak by wam takie coś się przytrafiło to co dożywocie pasowało by wam ? i bez tekstów że jechał jak waria...t bo nie jest napisane ile jechał ...
środa, 22.10.2014 16:47
zabił "trzy" osoby. 8+8+8=24:)
należy mu sie! ale to i tak za mało... taaak polskie prawo..
czwartek, 23.10.2014 18:13
jak tobie by się to przytrafiło dał bym ci dożywocie za pisanie głupot .
qazqaz84 środa, 22.10.2014 15:06
8 lat to za jednà osobe powinien dostac.
czwartek, 23.10.2014 18:11
a jak tobie by to się przytrafiło to co w sądzie byś krzyczał że chcesz dożywocie ?
eeee piątek, 24.10.2014 19:19
nie ma przytrafiło, to jest zabójstwo , i nie ma tłumaczenia
ja środa, 22.10.2014 19:45
nie znasz okoliczności nie znasz drogi a wyrokujesz....
czwartek, 23.10.2014 21:35
jak by wolno jechał to by nie doszło do tego
polskie prawo... środa, 22.10.2014 15:48
Za MORDERSTWO 2 osób samochodem do 8 lat, za mordersto "normalne" od 8 lat do dożywocia. Jak mordować to tylko samochodami !
czwartek, 23.10.2014 18:08
widać pusty jesteś !!!
czwartek, 23.10.2014 00:22
Morderca z kamienia pomorskiego dostał 12 lat. Gdzie sprawiedliwość? Nie znam chłopaka ani szczegółów wypadku ale kara 8 lat jest za wysoka. W porównaniu z tym co po pijaku zabił 6 osób
czwartek, 23.10.2014 18:07
Morderca z kamienia pomorskiego dostał 12 lat. bo pewnie zabił w efekcie a tu był wypadek nikt nikogo nie chciał zabić to po co takie pierd...
anula czwartek, 23.10.2014 08:19
Kara powinna byc sroga tym bardziej ze byl trzeźwy. Niech zastanowia sie inni sto razy zanim wcisna pedal gazu. Jak chca szalec to na pola gdzie nikogo nie ma a nie na publicznych drogach. Jeszcze troche to nie bedzie mozna wyjsc z domu bo znowu w kims sie obudzi szalony rajdowiec...
czwartek, 23.10.2014 18:04
Sroga za to że był trzeźwy a jak by był pijany to ok puknij się w łeb przecież nie jest napisane ile jechał to nie zakładaj że cisną jak pojebany nie dostosował prędkości do warunków atmosferycznych to znaczy że mógł jechać dozwoloną prędkością 90 na godz bo to jeszcze nie było na terenie zabudowanym !!!
wwwww piątek, 24.10.2014 19:26
durniu a znasz ten teren, ten kawałek drogi, zawsze mokry , zacieniony, to jakie 90 idioto....
sfagier poniedziałek, 27.10.2014 17:17
sam(a) się puknij w łęb, 90km/h ..... brak słów
karol czwartek, 23.10.2014 11:52
to tragiczny wypadek nie śmiać sie
anonim czwartek, 23.10.2014 10:24
KK przewiduje 8 lat, dostanie 5 , posiedzi maks 2. Jeżeli jest normalnym chłopaczkiem, który zapier.... i zrobił największy błąd swojego życia to nie podniesie się z tego psychicznie nigdy.
kierowca czwartek, 23.10.2014 09:46
Współczucia dla rodzin, chlopakowi też współczuję, pewnie psychicznie leży..
czwartek, 23.10.2014 07:52
fakt kara w sumie grozi śmieszna oczywiście w porównaniu np do kradzieży batonika od 3 mies do 5 lat , do 8 lat za zabicie trzech osób nie wiem kto tworzy prawo
czwartek, 23.10.2014 00:49
zbulwersowana jestem totalnie !
środa, 22.10.2014 21:31
smiechu warte sądy polskie to smiech na sali 8 lat za dwoje ludzi w tym kobieta w ciazy ladnie sie dzieje naglasniajcie sprawe kto tylko moze... 20 lat za zabojstwo zwykle z nozem albo innym narzedziem a ze samochodem w nich wjechal to 8 lat gdzie jest sprawiedliwosc ja sie pytam ...sprawiedliwosc musi byc
rodzina środa, 22.10.2014 21:18
A może 5 lat tylko...
obiektywny środa, 22.10.2014 20:07
Polskie sady powinny bezprzykladowo karac!!! Dyche conajmniej, wysokie odszkodowanie dla rodzin ofiar i pokrycie wszystkich kosztów zwiazanych z pogrzebem itd itp! Na zachodzie jesli sprawca smierci nie posiada prywatnego ubezpieczenia obowiazkowego pokrywa wszystkie koszta obojetnie w jakim temacie!!! Karac bezprzykladowo jak najsurowiej azeby zapobiec na przyszlosc podobnym wypadkom! Kazdy tuman bedzie wtedy wiedzial i sie dwukrotnie zastanowi ze ma jechac tak azeby nikt nie ucierpial! W puszce nakazac tumanom wykonywanie pracy azeby mieli z czego splacac odszkodowania! Nie zechca pracowac to na obiad zupka jak 50 lat temu i wtedy niech zdychaja z glodu! Po pijaku zabijaja, po trzezwemu zabijaja! Dlaczego? Bo prawo w Polsce jest za lagodne!!!
środa, 22.10.2014 19:55
nie osądzajcie jak nie wiecie jakbylo...zycia nikomu to nie wroci, a tak jak bedzie winny bedzie siedzial w cieplym wiezieniu i jeszcze sie skarzyl, a tak najlepsza kara byly by ciezkie roboty w kamieniołomie, a nie wczasy w kiciu...
osoba postronna środa, 22.10.2014 18:54
Jest to wielka tragedia dla obu stron, ale celowo chłopak w tych ludzi nie wjechał co innego gdyby był pijany to by zmieniło postać rzeczy, mysle ze sam fakt ze zginęły dwie osoby jest juz wielka kara dla tego chłopaka mysle ze nazywanie tego morderstwem nie jest w porzadku
:) środa, 22.10.2014 17:57
Nic tylko rozjeżdżać swoich wrogów:D lepsze to niż 25:)
piter74 środa, 22.10.2014 17:11
Jakich dwóch - trzech przecież ta kobieta była w ciąży - a przejechać gnoja samochodem