Kłodzko: Zdecydowana większość pracowników opowiedziała się za strajkiem

czwartek, 4.4.2019 21:06 48239 83

Zdecydowana większość pracowników szkół podstawowych i przedszkoli (poza Przedszkolem nr 3) prowadzonych przez Gminę Miejską Kłodzko opowiedziała się w referendum za strajkiem. Obecnie nie znamy jeszcze szczegółów ewentualnego protestu. 

- W najbliższy piątek dowiemy się, czy strajk się odbędzie. Z kolei o tym, jak ewentualnie będzie on wyglądał, będziemy wszyscy wiedzieć dopiero w poniedziałek – będzie wiadomo ilu nauczycieli rzeczywiście przystąpi do strajku. Pamiętać trzeba, że każdy dzień strajku może wyglądać inaczej – każdego dnia może w nim udział wziąć inna ilość nauczycieli. Dyrektor nie ma prawa żądać od nauczycieli wcześniejszej deklaracji udziału w proteście, stąd też nie ma możliwości ustalenia, jak strajk będzie przebiegał. Jednocześnie dyrektor ma obowiązek zapewnić uczniom i przedszkolakom bezpieczne warunki pobytu w placówce, jednak w przypadku strajku może dysponować jedynie nauczycielami, którzy nie biorą w nim udziału (jeśli tacy będą). Można zatem spodziewać się, że w danej szkole (przedszkolu) nie będą odbywać się zajęcia lub będą się one odbywać w ograniczonym zakresie. Jeżeli placówka nie będzie mogła zapewnić opieki uczniom, nie będą oni mogli w niej pozostać - wyjaśnia Michał Piszko, burmistrz Kłodzka. - Rodzice będą na bieżąco informowani przez dyrektorów o przebiegu strajku. Postaramy się także zamieszczać aktualne informacje na stronie internetowej miasta i profilu fb burmistrza Kłodzka Michała Piszko. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość w tej trudnej dla wszystkich sytuacji - dodaje. 

Przeczytaj komentarze (83)

Komentarze (83)

Komuszki-PiSiuszki czwartek, 11.04.2019 23:47
Haha, ale się PiSiury odpaliły;)) Tacy mądrzy, tak walczą o rację swoich guru z Wiejskiej i Nowogrodzkiej (przede wszystkim), a nawet nie pomyśleli, że ich mały führer nawet by ich nie oszczał gdyby stali w ogniu;))
Śmiech na sali piątek, 05.04.2019 08:43
Zawsze im mało... który pracownik ma dwa miesiące płatnego urlopu... ferie... długie weekendy... przerwy świąteczne??? W główkach się przewraca hahaha ale ... póki PIS daje to każdy próbuje wywalczyć jakąś część padliny dla siebie hahaha
Arecki poniedziałek, 08.04.2019 15:59
Naprawdę jesteś taki głupi czy tylko udajesz ? Ja słyszałem, że nauczyciele maja 4 m-ce wakacji ha ha ha.
Zainteresowany niedziela, 07.04.2019 07:11
Trudno zrozumieć potrzeby kazdego z nas. Gdziekolwiek i jakkolwiek pracuje.Zarobki zawsze były zmorą wszystkiego natomiast pasja i powołanie sprawiały iż wykonujemy to co kochamy.Obciążenie psychiczne jakie spada na nauczyciela jest ogromne.Dzieci i młodzież dorastajaca czesto ma wiecej do powiedzenia i wiecej praw niż dyrektor.Rodzice sa bardzo wymagajacy a nauczyciel może tylko uczyć.Gdzie się podzial ten szacunek do nich kultura osobista na lekcji itd.za moich czasów za przeszkadzanie na lekcji i pyskowki natychmiast byl wpis do zeszytu i rodzic w szkole nie mowimy tu o wolnosci slowa i tolerancji lecz o SZACUNKU DO NAUCZYCIELA ktory uczyl szacunku DO WSZYSTKICH .teraz to nauczyciel Uczy sie jak prowadzić lekcje.wszyscy kometujacy macie racje kazdy z osobna .faktem jest to że malo zarabiamy pozwólmy więc kazdemu kto ma do tego prawo walczyc o swoje . KASJERZY MACIE WOLNE NIEDZIELE .POLICJA STRAŻ LEKARZE WYWALCZYLI SWOJE.NAUCZYCIELE TRZYMAM ZA WAS KCIUKI.A teraz popatrzmy na wieś na ROLNIKÓW jak ich skomentujecie pracuja od switu do nocy czasem 24/24 gdy na swiat przychodzi nowy zwierzak w ich zagrodzie .Na dodatek potrafimy im dokuczac a zdani są nasiebie.Też pracuje tylko fizycznie też mam małe zarobki zdaza sie że w święta idę do pracy lub w niedziele zależy jak dyżur wypadnie ale sam czlowiek jest kowalem swojego losu wiec jesli macie siłę walczyć walczcie.
MrNahfar niedziela, 07.04.2019 09:33
Dziękuję za mądry komentarz. Pozdrawiam
Ja niedziela, 07.04.2019 09:58
Każdy z nas chciałby zarabiać więcej i nie może być tak, że ci co mogą strajkować dostaną 1.000 zł. a inni nie dostaną nic. Żeby jednemu dać trzeba innemu zabrać niestety. A drodzy nauczyciele pomyśleliście o tych dzieciach, które nie wiedzą co z nimi będzie, co z ich egzaminami, od których zależy ich przyszłość, w jakim stresie teraz żyją.
Kamis niedziela, 07.04.2019 11:55
No tak,tysiąc zł podwyżki + np. 1.500 zl na troje dzieci=2.500. Do tego pensja i.... mają jak lekaże ktorzy w niedziele i na nocki robią.
nemo niedziela, 07.04.2019 23:56
Policji dali marne grosze na pocieszenie a 1000 zł podwyżki to juz przesada! Jak nauczycieli można porównywać do policji, której funkcjonariusze mają bardzo wysokie ryzyko zawodowe, święta w pracy weekendy w pracy ewentualnie jeden weekend wolny i też nie zawsze... Z całym szacunkiem do nauczyciela ale dajmy się zwariować niech się postawią w sytuacji rodziców którzy zarabiają najniższą krajową ..
niedziela, 07.04.2019 19:49
Mało im???
niedziela, 07.04.2019 21:28
Beznadzieja,Policja strajkowala ale w pracy była A szlachta nauczycielska kosztem dzieci chcą na rządzie który chce im dac tylko nie na raz strajkować mam nadzieję że patriotami się nie nazywają
niedziela, 07.04.2019 23:16
#fuckpis
Ewa piątek, 05.04.2019 00:12
W Bystrzycy ... CISZA .
Adsd piątek, 05.04.2019 15:59
Jedynka idzie w poniedziałek tak mi powiedzieli o godz.14 Chyżne coś się zmieni Ale na razie żadnych wiadomości
Bystrzyczanin piątek, 05.04.2019 19:39
Dwojka tez idzie.
chodzący piątek, 05.04.2019 20:23
Jedynka idzie do pracy,
a dwójka idzie na strajk
Woy piątek, 05.04.2019 21:10
W dwójce chociaż pożądnie deografii uczą,a w jedynce... :-/ dzieci same 1 i mierne mają.
piątek, 05.04.2019 22:45
W jedynce dyro pisowiec wiec swoim się nie postawi.
Elżbieta piątek, 05.04.2019 23:41
A w tej jedynce to ponoc macie marnych nauczycieli ,dzieci na korki rodzice wysyłają. Dawajcie do nas:-) w dwójce jest spoko :-D i bedziemy strajkować.
Mariola sobota, 06.04.2019 14:12
Z tymi korkami to masz racje. Moje dwoje dzieci 5kl.i 7kl chodzą na korepetycje:-(
Wioletta niedziela, 07.04.2019 23:33
Mój syn z geografii ma korepetycje. Wożę Go dwa razy w tygodniu do Kłodzka. Z lekcji guzik potrafi :-(
Mimi1234 czwartek, 04.04.2019 22:55
Jak sie nie podoba to niech sie zwolnią sa inni hetni na to stanowisko pracy. Malo ludzi szuka pracy jako nauczyciel. Jak nie pasi to jak pisze wyżej post do Biedronki na kase .
obserwator piątek, 05.04.2019 12:57
Ignoranci i nieuki mają zawsze najwięcej do powiedzenia na temat szkoły.Trzeba się było uczyć, a nie" rzucać w szkołę kamieniami", to też bylibyście uprzywilejowanymi nauczycielami.
Szlaban niedziela, 07.04.2019 12:47
Nieuki bo tak ich UKI nauczyli.
Bogobojowy piątek, 05.04.2019 12:10
Nie dość że się nie namęczą w pracy, mają jako nieliczni 2 miesiące urlopu ( choć w skali roku pewnie więcej) to jeszcze się nierobom pracować nie chce więc strajkują. Zawsze to kolejne dni wolnego. A won do "prawdziwej" pracy lenie śmierdzące !!!! Dostalibyście 26 dni urlopu na cały rok to by wam rura zmiękła.
sobota, 06.04.2019 18:46
Popieram gościa wyżej
sobota, 06.04.2019 21:52
Popieram. Najlepiej w maju w trakcie matur.
Kris niedziela, 07.04.2019 00:17
A w maju, w maju jak bedą mieli wolne w "majówkę"
H niedziela, 07.04.2019 10:47
Skoro nauczyciele mają tak dobrze , to zostań jednym z nich .
Kamil niedziela, 07.04.2019 11:16
Skoro nauczyciele mają tak źle to niech pojdą na bezrobotne. Są inni którzy wezmą tą posadkę.
Cccc piątek, 05.04.2019 20:41
Świetny komentarz popieram w 100 procentach
piątek, 05.04.2019 22:34
Tak jes
xxx.xxx piątek, 05.04.2019 00:48
Oj jacy biedni Ci nauczyciele muszą pracować 18 godzin w tygodniu. Jak można się tak przepracowywać. Inni za najniższą 40 godzin każdego tygodnia bez dodatkowego wolnego przy każdej okazji czy 2 miesięcy urlopu. Ciekawe czy te podwyżki, które próbują wywalczyć strajkiem przełożą się na jakość nauczania?
ANKA piątek, 05.04.2019 09:05
nie przełoży się to na jakość nauczania. Tak już jest. Mnie bulwersuje to, ze wiele osób po studiach wyższych zarabia minimum i przy 40 godz. tygodniowo. Smutne.
obserwator piątek, 05.04.2019 13:00
Ignoranci i nieuki mają zawsze najwięcej do powiedzenia na temat szkoły.Trzeba się było uczyć, a nie" rzucać w szkołę kamieniami", to też bylibyście uprzywilejowanymi nauczycielami.
Miro sobota, 06.04.2019 00:23
Pewnie jesteś jakimś hejterem i piszesz te brednie. Każdy z nas w życiu dokonuje wyborów. Wybrałeś studia i chcesz być mięśniakiem społeczeństwa to twój wybór. Mogłeś przecierz wybrać inny kierunek. Nie wiedziałeś że jako nauczyciel nie zarobisz dużo? Do kogo masz te pretensje? Dlaczego nie poszedłeś na jakąś polibudę lub studia medyczne albo prawo? Zarabiał byś więcej ale niestety to ty byłeś wówczas mizernotą bo się tam nie dostałeś. Wiec nie miej teraz pretensji do innych i nie obrażaj.
sobota, 06.04.2019 12:38
Słownik ortograficzny się kłania.
Złanasystem piątek, 05.04.2019 23:02
Pracujemy 40 h w tygodniu, a ile spędzamy przy zadaniach domowych, przygotowaniach do sprawdzianów naszych dzieci?Bo nauczyciel nie potrafi nauczyć o zwala na rodziców swoje zadania nauczenia materiału. Po jaką cholere zadawane są zadania typu makiety, drzewa genealogiczne itp.?
Magda piątek, 05.04.2019 23:29
Podpinam sie pod posta.Dokladnie tak jest. Ja po pracy bym chciała odpocząc,a syn podchodzi i chce abym Mu np.zadanie z matmy pomogła bo pani zadała,a nie wytłumaczyła.
sobota, 06.04.2019 22:03
Odpoczywaj, dzieci nie ważne
Woy sobota, 06.04.2019 22:52
Szkoda,ze dla nauczycielki nie jest wazne aby wytłumaczyc DZIECKU . Ja jak jestem w pracy to staram sie aby wykonac dobrze swoja prace, i nie patrze aby ktoś wykonał ją za mnie.
sobota, 06.04.2019 23:51
Kiedyś nauczyciele to byli ludzie z pasją, z misją do nauczania. Teraz to rzemieślnicy nierzadko nie potrafiący przekazać dzieciom swojej czasami wątpliwej wiedzy.
Żenada piątek, 05.04.2019 08:42
Biedactwa. Ja zapraszam na głupią kasę w markecie. Noszenie,dźwiganie, rozładowywanie towaru, użeranie się z bucami-klientami, odpowiedzialność finansowa za braki w kasie. Co najmniej 40 h/tyg 160h/mies. Za najniższą krajową. Brak możliwości dłuższego urlopu niż 4-5 dni,gdy na sklepie są braki kadrowe. A jeśli tak to w każdej chwili mogą Cię ściągnąć z wolnego,bo ktoś jest na L4. Więc urlop spędzasz w pracy. Ja z chęcią się zamienię.
sobota, 06.04.2019 16:08
No co Ty, przecież ONI są po studiach wyższych....jak pójdą do pracy fizycznej?
sobota, 06.04.2019 21:56
Nauczyciele na kasy!
Kasjerzy na nauczycieli!
Podmiejski piątek, 05.04.2019 08:52
Jak PiS tak chce dekomunizacji to niech zniesie karte nauczyciela z wszystkimi przywilejami i niech tych żłobów obowiązuje normalny kodeks pracy hehe to im sie strajków odechce. Zapierdzielać a nie strajkować nieuki
.. piątek, 05.04.2019 14:00
Znieść kartę? Dopiero by się działo. Ta broni nędznych nauczycieli.
sobota, 06.04.2019 16:11
Cytat za Wikipedią:
"Karta Nauczyciela jest krytykowana ze względu na demotywujący i kosztowny dla Skarbu Państwa system wynagrodzeń, liczne przywileje oraz obszerność definicji zawodu „nauczyciela” (w myśl ustawy nauczycielami są też np. bibliotekarze czy logopedzi).

Według Związku Miast Polskich największymi problemami Karty są roczne urlopy „na poratowanie zdrowia”, długie urlopy (łącznie 79 dni), niskie pensum przy nieweryfikowalnym czasie pracy poza szkołą, praca nauczycieli na kilku etatach, odpisy na doskonalenie nauczycieli, demotywująca i nieweryfikowana ścieżka awansu nauczycielskiego, jednorazowe zasiłki w wysokości dwóch miesięcznych pensji"
Krótko mówiąc - darmozjady
fessta piątek, 05.04.2019 18:51
Chcecie pracować po 18 godzin ? To się zatrudnijcie zamiast tu ujadać jak burki o kasach sklepowych czy Skodzie! I tyle.
Nikt! sobota, 06.04.2019 14:36
A Ty jak chcesz zarabiac wiecej to jedź na truskawki do Holandii.
Dani 86 piątek, 05.04.2019 12:05
Chcą zarabiać duże pieniądze. Pytam więc za co ?. Za 18 godzin pracy w tygodniu, to przecież dla zwykłego pracownika mniej niż 1/2 etatu. Jakie są efekty ich pracy ? Takie że dzieci muszą brać prywatne korepetycje . Zresztą może o to chodzi żeby nie nauczyć w szkole tylko udzielać korków za 40-50 zł za godzinę. Niezły interes.
Rozwiązuję całki piątek, 05.04.2019 12:26
Nie płać ucz sam, jak nie umiem układać płytek to biorę glaxurnika. Prawda jest taka że im mniej wiecie na jakiś temat tym mocniej dyskutujecie, a imgorzej wykształcony tym agresywniejsxy ton. Do biedry wystarczy elementarne pojęcie o aretmetyce - poziom 3 klasy szkoły podstawowej, a układy równań czy całki to dla krzykaczy kosmos nie do osiągnięcia. Więc warto się zastanowić zanim wdacie się w dyskusje.
piątek, 05.04.2019 12:38
To powiedz jeszcze „ całka” po co ci sinus, całki i inne pierdoły? Czy chociaż raz w życiu przydało się to do czegoś?
R.c. piątek, 05.04.2019 12:45
To się wykorzystuje do uczenia waszych dzieci żeby nie wypisywały na forach gupot.
Pl sobota, 06.04.2019 01:07
Nie gupoy tylko głupot nauczycielu.
Jakub piątek, 05.04.2019 19:41
Ani całek ani innych ... w szkole nie nauczę! To tylko na korkach poznasz!
Dani 86 piątek, 05.04.2019 13:58
Z tonu Twojej wypowiedzi można wnioskować,że możesz mieć coś wspólnego ze szkołą, ale po poziomie twojego pisania, mam nadzieję,że nie. Co to jest ,, aretmetyce" ?
Dani 86 piątek, 05.04.2019 14:04
Do : Rozwiązuję całki. Z tonu Twojej wypowiedzi można wnioskować,że możesz mieć coś wspólnego ze szkołą, ale po poziomie twojego pisania, mam nadzieję,że nie. Co to jest ,, aretmetyce" ?
R.c. piątek, 05.04.2019 14:43
Brawo czytasz ze zrozumieniem
.
R.c. piątek, 05.04.2019 14:49
Agresywny komentarz sugerueje brak kultury osobistej i mizerne wykształcenie.
??? piątek, 05.04.2019 23:02
Pani Aniu przecież to Pani Nas uczyła ???
Polka piątek, 05.04.2019 22:44
Mało tego w czasie pracy zazwyczaj w-f iści dorabiają jako np.instruktorzy jazdy. Ja wciągu pracy nie mam takiej możliwości
obserwator piątek, 05.04.2019 12:53
Ignoranci i nieuki mają zawsze najwięcej do powiedzenia na temat szkoły.Trzeba się było uczyć, a nie" rzucać w szkołę kamieniami", to też bylibyście uprzywilejowanymi nauczycielami.
piątek, 05.04.2019 20:32
Tusk dałby wam strajk, poszły by gumowe kule jak na górników i kończyło by się strajkowanie.
niedlapo piątek, 05.04.2019 21:06
Mnie PODATNIKA nikt nie pyta czy mam im dać podwyżki . Ja mówię NIE za szantaż na DZIECIAKACH.
mieszkaniec piątek, 05.04.2019 00:01
jak wam malo to na budowe,albo do skody!!!
obserwator piątek, 05.04.2019 12:57
Ignoranci i nieuki mają zawsze najwięcej do powiedzenia na temat szkoły.Trzeba się było uczyć, a nie" rzucać w szkołę kamieniami", to też bylibyście uprzywilejowanymi nauczycielami.
beka piątek, 05.04.2019 23:00
TAAA te nieuki robią kanalizacje , kładą kable itp i zarabiają po 4-5 tysi netto a nie 2500 brutto jak nauczyciel hahahaha
obserwator piątek, 05.04.2019 23:28
I to jest patologia!
sobota, 06.04.2019 00:05
Dla kogo patola? Fachowiec który coś umie jest patolą?
Ewa piątek, 05.04.2019 00:14
Dobre :-)
piątek, 05.04.2019 22:34
Ewuniu nie posikaj się że śmiechu .....
Borys piątek, 05.04.2019 23:33
Inteligencji Cię w szkole nie nauczyli... .
vvvvv piątek, 05.04.2019 01:35
Wstydu nie mają ci "nauczyciele"
Komuna się skończyła i nie powinno być karty nauczyciela i przywilejów.
W szkołach nie podlegających budżetówce nauczyciele zarabiają dużo mniej na normalne umowy o prace i jakoś nie strajkują.
Nie chcą pracować? To zwolnić dyscyplinarnie i znaleźć innych ludzi do pracy.
Nie każdy nauczyciel załapał się do dobrze płatnej budżetówki. Znam takich, co pracują w Czechach na produkcji, chętnie poszliby do pracy w szkole.
obserwator piątek, 05.04.2019 13:01
Ignoranci i nieuki mają zawsze najwięcej do powiedzenia na temat szkoły.Trzeba się było uczyć, a nie" rzucać w szkołę kamieniami", to też bylibyście uprzywilejowanymi nauczycielami.
piątek, 05.04.2019 19:14
Ale cie rura boli.... Ale prawda jest taka, że miernoty, które zostały nauczycielami to najbardziej roszczeniowa grupa społeczna... Jakby wam zabrać socjalistyczną kartę nauczyciela to byście chyba zawyli sie na śmierć - obiboki
xxx.xxx piątek, 05.04.2019 17:48
Innych od nieuków wyzywasz, a sam za wiele do powiedzenia nie masz skoro tyle razy to samo powtarzasz. Niestety przyjmijcie do wiadomości, że są ludzie lepiej od Was Nauczycieli wykształceni. A jeśli tak dobrze jesteście wykształceni i tacy mądrzy i doświadczeni to chyba ze znalezieniem dobrze płatnej pracy nie powinno być problemu. No chyba, że jest inaczej i lepiej narzekać no i może strajkiem kosztem dzieci coś wywalczyć.
obserwator piątek, 05.04.2019 23:34
Dawaj wykształciuchu do szkoły!!Też możesz zmienić pracę!
zatroskana matka piątek, 05.04.2019 18:47
Ignorantem jest ten kto tak pisze bo jak na razie nie umiecie uczyć naszych dzieci ( wyjątkiem kadra przedwojenna, to im należy się szacunek za nasze wychowanie ) dzisiejsza kadra nauczycielska nie umie się nawet wysłowić ,wiadomości powiela z lekcji na lekcje nie wprowadzając nic nowego a przecież nauka idzie do przodu i tak lecą Wam godzinki za monotonie wykładu albo podany tylko temat lekcji , który uczeń musi sam przerobić w domu. Gorzej jest gdy dotyczy to nauk ścisłych bo kto ma pokazać uczniowi sposób rozwiązania zadania gdy brak nawet w zeszycie przykładu To dopiero jest ignorancja z Waszej strony bo za nieuczenie chcecie wynagrodzenie i to jakie ? Rozliczcie się z wynagrodzenia za korepetycję którą pobieracie za lekcje ,które winny być wyłożone w szkole .Ja ze swej pracy jestem rozliczona z wykonania zadań a kto rozlicza nauczyciela, bo przecież nie uczeń , a argumentując to stopniami ośmieszacie się bo uczeń który chcąc coś umieć musi pobierać korepetycje za która płacą rodzice.Jesteście opłacani podwójnie z moich pieniędzy raz oficjalnie a drugi raz pod stołem bez żadnych podatków i to ma być uczciwe ?
piątek, 05.04.2019 23:59
Teraz co druga osoba jest po studiach wiec wyluzuj
Anka piątek, 05.04.2019 08:15
W budżetówce mają jeszcze 13-stki.
czwartek, 04.04.2019 21:41
Jak się nie podoba to do biedronki na kasę, siedzą w tych szkołach i kawkę piją...
Miro czwartek, 04.04.2019 23:23
15 lat temu ukończyłem studia i wydawało mi się, że zawsze będę pracował po kierunku bo na tamte czasybył całkiem intratny. Niestety życie zweryfikowało moje plany i już pięciokrotni zmieniałem pracę i prawie zawsze jakoś się odnalazłem w nowym zawodzie. Wytłumaczcie mi więc drodzy nauczyciele co was tak trzyma w tej szkole skoro wam tak źle. Po co się męczyć. Rząd Was olewa to olejcie ten zawód. Świat należy do odważnych a dla chcących więcej zarabiać to wydaje mi się, że pracy nie brakuje.
Borys piątek, 05.04.2019 08:13
A co z tymi nauczycielami co biorą 500+ ? Albo podwyżka albo zasiłek !