Burmistrz siłą przejmuje część Twierdzy Kłodzkiej [AKTUALIZACJA: rekonstrukcja wydarzeń, filmy, zdjęcia]

piątek, 28.10.2022 18:56 35070 142

Minął niewiele więcej niż tydzień od użycia siły przez straż miejską na terenie Twierdzy Kłodzkiej, a wydarzenia te mało kogo już interesują. Ba, w Kłodzku opinia publiczna zdaje się nie widzieć problemu... Czy burmistrz może używać siły w sytuacji, gdy uzna, że to on ma rację? Czy przy rozwiązywaniu sporów nie liczą się już wyroki sądów, bo władza w sporze z obywatelem może ich nie pytać o zdanie? Burmistrz Michał Piszko trwa przy swoim zdaniu.

Był czwartek, 20 października. Okolice południa. Na teren Twierdzy Kłodzkiej wchodzą urzędnicy burmistrza w towarzystwie czterech strażników miejskich i chcą się dostać do pomieszczeń zajmowanych przez stowarzyszenie Akademia Przygody. Dochodzi do przepychanki. Finał jest taki, że jeden z obrońców twierdzy trafił do policyjnego aresztu i ma zarzuty naruszenia nietykalności cielesnej strażnika oraz poturbowania urzędniczek. 

Jak do tego doszło? Na miejscu byli lokalni dziennikarze i fotoreporterzy, ale pierwszą relację opublikowali po blisko 24 godzinach [Nasz tekst ukazał się o godz. 1:32, 21 października. Pierwszy tekst dziennikarza, który wszystko widział, pojawił się o 10:58]. Reportera portalu doba.pl tam nie było. By zrekonstruować, co zaszło, kilka godzin spędził rozmawiając z uczestnikami zajść. Obejrzał też filmy nakręcone na miejscu zdarzenia, także ten z monitoringu przekazany teraz wybranym przez miasto mediom „celem wyjaśnienia i pokazania zdarzenia”.

Oto co udało nam się ustalić. Nie będziemy przy tym roztrząsać, kto i jakie ma zasługi dla miasta, kto ma większy autorytet, bo na terenie Twierdzy Kłodzkiej doszło do naruszenia porządku publicznego. Nie ferujemy też wyroków, kto jest temu winien. Wiemy też, że straż miejska w określonych warunkach MOŻE użyć siły fizycznej. Czy tak było tym razem?

Jest godzina 15:00. W mediach społecznościowych pojawia się dramatyczny wpis: „W tej chwili jadę do Kłodzka. Przed chwilą moi przyjaciele Mirek i Remek ze stowarzyszenia Akademia Przygody zostali pobici przez Staż Miejską w Kłodzku”. Kim są „Mirek” i „Remek”? Nie, nie są to mafiozi czy choćby chuligani. Mirosław (rocznik 1967) to wieloletni komendant, a Remigiusz (rocznik 1974) kwatermistrz Akademii Przygody. Skąd tak dziwne funkcje jak na stowarzyszenie? Wywodzą się oni z ruchu skautowskiego i mimo swych lat, harcerzami zostali do dziś. Choć są tacy, którzy mówią o nich „harcerzyki”, a inni insynuują im nieuczciwość…

O co idzie w sporze między stowarzyszeniem i miastem? Akademia Przygody od 2005 roku gospodarzy w części Twierdzy Kłodzkiej na mocy umowy użyczenia terenu, która obowiązuje do 2036 roku. Miasto Kłodzko chce skupić tereny fortyfikacji w jednym ręku. Nie rozstrzygamy, kto ma tu rację. Burmistrz Michał Piszko w wydanym 21 października oświadczeniu jednoznacznie stwierdza, że – jego zdaniem – umowa między jej podmiotami już nie obowiązuje. Metody rozwiązywania sporu są jednak co najmniej zastanawiające, a wyobrażenie o funkcjonującym w Kłodzku „państwie prawa” legło w gruzach. Żeby – zamiast iść do sądu, by ten rozstrzygnął, kto ma rację – burmistrz wysyłał straż miejską przeciwko swoim adwersarzom? Będzie musiał mieć bardzo poważne argumenty, bo ostatecznie bez sądu i tak się nie obędzie.

Nie będziemy Państwa zanudzać argumentami formalnymi, przytaczanymi przez obie strony. To spór prawny i prawnicy powinni się nim zająć. Według urzędu mała to być „inwentaryzacja”, a nie zajęcie mienia. Strażnicy miejscy chcieli wejść, członkowie stowarzyszenia nie chcieli ich wpuścić. Strażnicy zagrozili, że użyją przemocy, ich adwersarzy to nie przekonało. Zaznaczmy: strażnicy próbowali przekonać pana Mirosława, by nie utrudniał wykonywania obowiązków przez urzędników. [Oto jeden z filmików, do których dotarliśmy. Przebieg wydarzeń odtworzyliśmy z kilku].

– Jeżeli pan nie odejdzie z tego miejsca, informuję pana, że stawia pan bierny opór i zostanie użyta siła fizyczna do usunięcia pana – mówi jeden ze strażników do pana Mirosława, który zasłania wejście do pomieszczeń twierdzy zajmowanych przez Akademię Przygody.
Chłopaki! Dzwońcie po policję! – krzyczy wtedy pan Mirosław.
Policja już jest za bramą – słyszy od strażnika.
– To proszę policję – mówi pan Mirosław.
– Zrozumiał pan pytanie? Zrozumiał pan? Mamy takie prawo. Czy zrozumiał pan polecenie? Czy zrozumiał pan polecenie, panie Mirosławie? – powtarza strażnik [w tle słychać krzyk: – Dzwońcie po policję!].
Mirek, czy zejść do ciebie? – krzyczy pan Remigiusz.
– No jeśli można… – odpowiada pan Mirosław.
– Dobra, to my idziemy teraz – mówi strażnik.

Do pana Mirosława podchodzi czterech strażników. Zaczyna się szarpanina. Czy doszło do jego pobicia? Pałki zostały za pasem, ale kajdanek użyto. Do wykręcania rąk i powalenia na ziemię również doszło. Tu strony nie różnią się co do faktów. Czterech strażników obezwładniło pana Mirka. Jeszcze zanim znieruchomiał przewrócony przez strażników, do akcji wkroczył pracownik przysłany przez miasto, by gumówką przepiłować kłódkę. W tym momencie nadchodzi pan Remigiusz. Widzi, że jego brat leży skuty na ziemi. Teraz on własnym ciałem zasłania kłódkę. Strażnicy jego też usiłują usunąć, ale nie dają rady. Wtedy jeden ze strażników mówi: – Słuchajcie, stop! Szarpanina ustaje. W tle słychać głos, że policja może rozwiązać problem. – Żeby to było tak, jak powinno być – słychać. 

Strażnicy odstępują, a pan Remigiusz rozkłada ręce i teraz on zasłania sobą drzwi.
Ja jestem w mocy – powtarza. 
– My też jesteśmy w mocy. Chce pan tego? Chce pan mocy? – słyszy od któregoś ze strażników. 
– Proszę bardzo – odpowiada pan Remigiusz. 
Źle to się skończy – słyszy na to od strażnika. 
Proszę bardzo. Ja nie powiedziałem, że chcę z wami walczyć – odpowiada. 
U jego stóp ciągle leży skuty kajdankami brat, pan Mirosław. 
Żyjesz? – pyta brata.
Żyję – słyszy. 
Super! Nie takie rzeczy żeśmy przeżyli – kończy pan Remigiusz. 

Wydaje się, że sytuacja się uspokaja. W pewnym momencie na placu jest 8 policjantów i 4 strażników miejskich! Jak powiedziała nam podinspektor Wioletta Maruszewska z Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku, patrol został na miejsce wezwany przez straż miejską. Było to ok. 11:50.

Burmistrz Piszko w mediach społecznościowych to, co nastąpiło później, opisał tak [Choć też go nie było na miejscu zdarzenia, robi to na gorąco, wieczorem, 20 października]: „Tak, dzisiaj ‚osoba’ [wcześniej burmistrz użył słowa „zwyrodnialec”, ale się zreflektował i poprawił swój wpis] z Akademii Przygody napadła na strażnika miejskiego uderzając go łokciem z wyskoku w głowę, kolejno pchnął pracownika twierdzy, który obsługiwał gumówkę, o mały włos nie przeciął sobie klatki piersiowej. Przy okazji ucierpiały dwie kobiety z komisji inwentaryzacyjnej”

Dużo w tym prawy, ale czy cała? Z monitoringu udostępnionego przez miasto wynika, że do około 12:17 jest spokój. Podjeżdża drugi radiowóz, trwają rozmowy. Dziennikarze są tym wyraźnie znudzeni. Wtedy następuje ponowna próba wejścia urzędników do pomieszczeń zajmowanych przez Akademię Przygody. Pan Remigiusz wcześniej jest spokojny, rozmawia z dziennikarzem, poklepuje go po ramieniu. I nagle… [Wieczorem, 28 października, burmistrz Piszko opublikował ten film na swoim oficjalnym profilu w mediach społecznościowych z komentarzem: „Oceńcie Państwo sami. Od 18 minuty i 30 sekund...”].

Przedstawiciele Akademi Przygody, czyli druga strona, twierdzą, że sytuacja wyglądała inaczej, niż przedstawia to burmistrz. Na miejscu była już policja, sytuacja była wyjaśniana, a mimo to pracownik twierdzy w asyście strażników miejskich ową „gumówką” dalej usiłował przepiłować kłódki. Na to skoczył pan Remigiusz, który – tak twierdzi jego brat – nie chciał nikogo uderzyć, ale stanąć między drzwiami a piłującym i własnym ciałem ponownie zasłonić bramę. Rzeczywiście, osoby z Akademii Przygody nie zaprzeczają, że mógł ktoś przy tym ucierpieć. Pan Remigiusz trafił do aresztu, a sprawa, czy uderzył umyślnie, będzie wyjaśniana. Wiele zależeć będzie od tego, jakie skutki dla zdrowia przyniosła jego akcja ofiarom. Po nocy spędzonej „na dołku” został wypuszczony 21 października, około 15:00, z postawionymi zarzutami. Teraz, jak było naprawdę, spróbuje zapewne ustalić sąd. 

Burmistrz Piszko nie ma wątpliwości. Na facebooku napisał: „Na szczęście wszystko zostało nagrane na kamery oraz są świadkowie. Jestem akurat jakieś pół godziny po zobaczeniu nagrania z kamery – nagranie właśnie jedzie do prokuratora wraz z osobami zgłaszającymi oraz poszkodowanymi. Strażnik jest w szpitalu – jutro wydam na oficjalnym profilu oświadczenie w tej sprawie wraz (jak pozwoli na to prokurator) z nagraniem. Nie ma mojej zgody na przemoc w tym mieście. Na szczęście przy tym całym zajściu było 4 dziennikarzy, którzy to widzieli”. Widzieli, ale dotąd nie powiedzieli co… Zamiast zapowiadanego nagrania, burmistrz opublikował 21 października jedynie zrzut z kamery, który niewiele tłumaczy. Film, przekazany później wybranym mediom, można interpretować tylko i wyłącznie razem z zeznaniami świadków. 

– Myśmy dzisiaj powstrzymali bezprawie! – powiedział nam z przekonaniem wieczorem, 20 października, pan Mirosław, komendant Akademii Przygody. Był wyraźnie rozżalony. W trakcie naszej rozmowy wspomniał o „białoruskich metodach” i o tym, że jeszcze jako nastolatek nieraz oberwał pałką. To była jednak jeszcze milicyjna pałka. Ludzie burmistrza nie mieli nakazu eksmisji wydanego przez sąd, a nawet orzeczenia, że umowa między miastem a Akademią Przygody przestała obowiązywać. Więcej niż niepokoi fakt, że do rozstrzygania konfliktów burmistrzowie używają straży miejskich [o niedawnym przypadku z Lądka-Zdroju pisaliśmy TUTAJ]. Czy ci, którzy nimi dysponują, nadużywają uprawnień? O tym roztrzygnie sąd.

Burmistrz Kłodzka winą za zaostrzenie sytuacji obarcza Akademię Przygody. „Dziś zobaczyliśmy tego konsekwencje. Stanowczo to zaznaczam – nie pozwolę na takie zachowanie i eskalację agresji wobec pracowników urzędu oraz innych, które wykonują swoją pracę” – napisał w oświadczeniu opublikowanym na jego oficjalnym profilu na fb, 21 października, tuż przed godz. 14:00. „W tym miejscu dochodzimy do przerażającej sytuacji, pokazującej metody działania członków Akademii Przygody” – pada w tym oświadczeniu [całość TUTAJ]. Słowa „terroryści” czy choćby „bandyci” nie zostały użyte… I na to przyjdzie czas?

Akademia Przygody twierdzi z kolei, że to „Burmistrz Michał Piszko złamał obowiązujące nas warunki umowy w zakresie trybu jej wypowiedzenia. Zamiast obowiązującej drogi prawnej, wybrał bezprawne działania siłowe, narażając zdrowie i życie członków Akademii Przygody oraz podległych sobie urzędników i służby”. „To, czego doświadczyliśmy 20 października, to brutalny napad” – napisali w oświadczeniu opublikowanym niewiele później niż godzinę po burmistrzu [całość TUTAJ]. A my jeszcze raz spytamy: czy ci, którzy dysponują strażnikami miejskimi, nie nadużywają uprawnień? [kot]

Przeczytaj komentarze (142)

Komentarze (142)

Czytelnik poniedziałek, 24.10.2022 23:35
To jest skandal,niedojsc że AP tyle lat nie dała ani złotówki bo użyczała teren wiec nie dzierżawiła,nie ma też prawa własności nieruchomości ksiąg wieczystych,to jasne jest że zerwanie umowy użyczenia jest prawomocne i każdy sąd wyda wyrok eksmisji,chodzi tylko o zagranie na zwłokę o przeciągnięcie w czasie ale po co? Może nie robią amfy ale coś znaleźli teren budowy tzn co rozkopali ziemię bardzo ciekawe co się kryje za bronieniem twierdzy rodem z obrazu Jana Matejki.
Atlantyda wtorek, 25.10.2022 00:48
1. Umowy sie rozwiazuje, nie zrywa. Za zerwanie umowy sa kary. Tu zaplaci miasto czyli mieszkancy, niestety.
2. Jesli masz jakies uzasadnione podejrzenia, to nalezy to zglosic odpowiednim sluzbom.
Czytelnik wtorek, 25.10.2022 01:34
1.Takie umowy się wypowiada na podstawie kodeksu cywilnego,i nikt nie będzie kary płacił bo za co dziwne wyssane z palca dyrdymaly.Zeby się wypowiedzieć trzeba się doinformowac na czym polega umowa użyczenia,kto jest właścicielem nieruchomości, poczytać kodeks cywilny że ZROZUMIENIEM.
behemot niedziela, 16.04.2023 17:34
No właśnie, ze zrozumieniem, matole:)
Xxl piątek, 04.11.2022 11:37
Dobermany burmistrza w akcji.Rozpędzić taką straż miejską na cztery wiatry.Mam nadzieję,że burmistrz za swoją arogancje zapłaci wysoką cenę.Pajac,nie włodarza miasta.
Benek piątek, 21.10.2022 19:24
Umowa użyczenia zawarta między stronami obowiązuje prawnie i prawnie powinna zostać rozwiązana. Czy burmistrz i jego świta są w stanie to pojąć? Zapis umowy mają chyba obydwie strony? Czy w ratuszu umowa zaginęła tak jak niedawno 2 zera?
Michał, nie Messi sobota, 22.10.2022 12:56
2 zera :-( To przecie tylko kilkanaście milionów mniej na rozwój Kłodzka.
A on "wiedział, nie powiedział a to było tak":
Kłodzczanie, nic się nie stało
Na pensyjce dobrze się jadło i spało
Kłodzczanie, nic się nie stało.
Zorientowany chyba sobota, 22.10.2022 16:04
))))))))) Michał, nie Messi ;-) ależ mi pan zrobił dzień! :D
))))))
Prawnik sobota, 22.10.2022 17:10
O co chodzi?
Prawnik sobota, 22.10.2022 19:38
A już wiem, ale to chyba temat na odrębną dyskusję o "kompetencji" ratusza kłodzkiego. Burmistrz nie zrezygnował z Urzędu po czymś takim? Jakieś osoby odpowiedzialne?
Adam sobota, 22.10.2022 19:51
Zero odpowiedzialności, albo nawet 2 zera.
Atlantyda środa, 02.11.2022 00:09
Dokładnie, ale reakcja mieszkańców też żadna.
To takie same "zera" j środa, 02.11.2022 11:16
KASIA.SZ
Prawnik sobota, 05.11.2022 01:51
Co Koleżanka miała na myśli ?
Prawnik poniedziałek, 24.10.2022 19:10
Już niedługo.
Adam niedziela, 30.10.2022 06:51
Czyli kiedy i co? Bo płacenie kar z publicznych pieniędzy to dalej brak odpowiedzialności.
Mephisto piątek, 28.10.2022 20:30
Jeśli ja wynajmę np mieszkanie córce Burmistrza Piszki i nagle zechce ja wy...gonić z domu to moge siłą ją wy..gonić z chwili na chwilę czy musze prawnie jej wypowiedzieć wynajem mieszkania i dać czas na czynności wypowiedzenia ?
Xxl piątek, 04.11.2022 11:39
Jak masz straż miejską,to możesz wygonić natychmiast.Tak działa zakuty łeb burmistrza.
Prawnik sobota, 29.10.2022 16:43
Wg. urzędu kłodzkiego możesz wygonić i możesz sprawdzać - inwentaryzować ściany, przecinając zamki szlifierką kiedy tylko chcesz.
Luneta Żuraw sobota, 29.10.2022 16:59
To niech nie świrują tylko wpuszczają komisję, która ma prawo, a nawet obowiązek właścicielski wejść na teren i inwentaryzować obiekt. Jeszcze się tam mógł ukrzyżować i gwoździami przybić do tej bramy. Albo klejem super glue przykleić.
Prawnik sobota, 29.10.2022 21:38
Oczywiście, że komisja ma prawo, tylko na pewnych warunkach, które trzeba zachować i do pewnych rzeczy.
niedziela, 30.10.2022 02:19
To nie była inwentaryzacja. Zgodnie z zarządzeniem burmistrza, to było przejęcie mienia. Inwentaryzacja była częścią tej procedury. Powtarzam: przejęcie bez wyroku sądu. Zarządzenie burmistrza jest dostępne na bipie.
Atlantyda środa, 02.11.2022 00:06
No tak. A nóż by się udało tak z biegu.
Bracia Stolec wtorek, 01.11.2022 11:27
A ten ich prawnik to on jest incoguto, czy inco blanco?
Sławnik ze starego grodu środa, 02.11.2022 00:52
Cóż, czy to prawda, że na twierdzę ma chrapkę pewien prywatny podmiot, który w zamian może wkrótce wspomóc finansowo najbliższą kampanię? Czy to prawda, że stawia warunki i nie chce żadnych spadków na obiekcie w postaci AP? Jeśli to prawda, to czy nie powinniśmy zrobić wszystkiego by odwieść Burmistrza od takiego planu? A w ogóle to czy ten chłop nadaje się na kolejną kadencję? Może należy go odwieść i odwieźć?
środa, 02.11.2022 12:52
Chyba jakieś nowe dotacje z UE na zabytki będą?
środa, 02.11.2022 09:30
A potem się obudziłeś i trzeba było zmienić pampersa.
Bracia PìerdoIec sobota, 29.10.2022 17:05
Tam zamiast straży miejskiej lepiej było wezwać pożarną. Jakby solidnie pod ciśnieniem zapodał z węża to od razu byłby swobodny dostęp do bramy w celu swobodnego operowania szlifierką kątową.
sobota, 29.10.2022 13:16
Wystarczy wykazać przed sądem w jakim stopniu zaniedbano przedmiot użyczenia (a to raczej nie będzie trudne) by nastąpiło niezwłoczne rozwiązanie /anulowanie umowy. Zgadnie z jej zapisem podmiot mający obiekt w użyczeniu jest zobowiązany dbać o jego stan, a nie ów stan pogarszać. Sprawa jest jasna i oczywista, a sąd to jedynie formalność.
niedziela, 30.10.2022 02:27
No to trzeba z ZAMGiem zerwać umowę dzierżawy twierdzy. W ocenie stanu technicznego jest ponad 80 pozycji zagrożeń budowlanych. Dokumenty dostępne u Prezesa Spółki. A przypomnijmy, przychody z turystyki są tam ogromne.
niedziela, 30.10.2022 02:41
...sąd to jedynie formalność? A, czyli Burmistrz decyduje swoim zarządzeniem, i to jest wyrocznia? Bo sąd to tylko formalność, wyrok Panu wiadomy? O takim państwie prawa osobiście nie marzę.
Asia sobota, 29.10.2022 16:00
Może Mirek i Romek mają jakąś wiedzę z zakresu Renowacji zabytków ale harakter okropny .Duma ich rozpiera i wybuchła .Jest powiedzenie Pokorne ciele dwie krowy wyssię. Przykro ale nie zajmowali się tak jak powinno powierzonym mieniem i efekt mamy .
Prawnik sobota, 29.10.2022 21:42
Tylko od tego trzeba było zacząć, a nie teraz o tym myśleć.
KASIA sobota, 29.10.2022 14:56
Skoro burmistrz powołuje się na mieszkańców w podejmowaniu swoich decyzji to niech powoła się na uchwałę rady miejskiej, określającą m.in. zasady oddawania nieruchomości gminnych w użyczenie na okres dłuższy niż trzy lata. Czy jest takie umocowanie prawne?
Prawnik sobota, 29.10.2022 16:39
I od tego trzeba było zacząć, czyli wyroku sądu, a nie siłowo wchodzić.
Druga sprawa - trzeba przedstawić jak wyglądał teren użyczony przed użyczeniem, ale tym zajmuje się już Akademia Przygody.
Wg. mnie miasto (urząd) po raz kolejny poległ.
radca Tymoteusz Prawny sobota, 29.10.2022 16:52
Miasto też potrafi zrobić kwerendę i udokumentować co było, a co jest. Nadmierna pewność siebie już niejednego (także prawnika)zgubiła. W razie wątpliwości można też powołać biegłych rzeczoznawców. A wymiernym i namacalnym dowodem faktycznej "działalności" jest stan budynku przy Łukasińskiego. Tutaj też można się posłużyć analogią i odwołać do poprzedniego jego stanu.
niedziela, 30.10.2022 02:34
Sprawdziłem księgi wieczyste tego budynku. Kupiony przez osobę fizyczną od osoby fizycznej w 1997 roku. Nic o Akademii Przygody. Czy waląca się parowozownia to też sprawka Akademii?
Prawnik sobota, 29.10.2022 21:35
Co do pewności siebie - zgadzam się całkowicie, jak zresztą pokazuje ta historia, nadmierna pewność siebie może zgubić. Z rzeczy oczywistej i prostej, jaką jest wypowiedzenie umowy użyczenia zgodnie z prawem, narobiono kłopotu.
I ta historia dotyczy umowy użyczenia, a nie budynku na jakiejś tam ulicy.
KASIA sobota, 29.10.2022 11:19
Trudno zrozumieć sposób działania burmistrza - gdy siłą przejmuje część Twierdzy Kłodzkiej mają zatrudnionego specjalistę od nieruchomości w spółce ZAMG.
Można zadać sobie pytanie dlaczego pan Prezes tolerował obecność tych osób i nie pobierał zapłaty według stawek rynkowych za korzystanie z części obiektu Twierdzy.
Czyżby przez tyle lat prezesowi ZAMG nie przeczytano umowy i nie porównano tekstu z obowiązującą ustawą o gospodarce nieruchomościami itd. oraz ustawą o gospodarce komunalnej. Oznacza to, że było przyzwolenie na taką formę korzystania z nieruchomości przez wiele lat oraz nie opublikowanie zapisów warunków umowy w BiP.
Zatem można się domyśleć, iż burmistrz obawia się konsekwencji prawnych i zaczyna wykonywanie uprawnień właścicielskich w sposób należyty.
sobota, 29.10.2022 12:56
Oznacza to tyle, że w związku z degradacją obiektu przebrała się miarka.
Jacek sobota, 29.10.2022 11:44
Kasia .Zgoda pełna .Ponad 22 lata Akademia jest na Twierdzy i 4 ty Burmistrz .Za poprzednika była próba uregulowania tej sprawy ale zaniechano .Akademia gdyby wykonywała zadania zlecone zgodne z użyczeniem ,powtarzam użyczenie , niebyło by problemu .Po drugie ,przedstawiciele właściciela czyli Gminy Miejskiej chcieli przeprowadzić inwentaryzację mienia uźyczonego. Dlaczego Akademia nie okazała tego mienia ,w czym tkwi problem? Użyczenie nie jest jednoznaczne ze jest się właścicielem .Uźyczajacy jest zobowiązany na kazdą prośbę właściciela okazać mienie uźyczone. Zachowanie Akademi jest dziwne .
Zenobiusz Furman sobota, 29.10.2022 09:32
Najlepiej to jeszcze rozrysować w kolorach i zrobić modele 3D.
Jacek sobota, 29.10.2022 07:40
Pytanko .Czy Akademia Przygody wskaże choć jedną dobrze wykonaną inwestycje -zadanie na Twierdzy? Dlaczego Akademia musiała opuścić Srebnągorę ? W jakim stanie jest most zrodzony ?Inwestycja rozpoczęta 22 lata temu .
Jacek sobota, 29.10.2022 07:43
Sorry .Most Zwodzony Na Źurawiu. Szlagierowa inwestycja Akademi
Grandeee piątek, 28.10.2022 20:01
A to policja straż miejska czy burnistrz nie powinnien okazać np jakiś nakaz itp
Prawnik środa, 26.10.2022 21:55
Akademia Przygody udostępniła na swoim FB skan umowy użyczenia, a wcześniej wydała oświadczenie
https://m.facebook.com/st
ory.php?story_fbid=478100571018441&id=10
0064555060909
NoBody sobota, 29.10.2022 16:48
No i wszystko jasne. Zadziwiające, kto podpisał w imieniu Miasta.
Atlantyda środa, 02.11.2022 00:01
Jakieś konsultacje burmistrz z radą miasta robił w tej sprawie?
Zorientowany sobota, 22.10.2022 15:03
Jestem zażenowany komentarzami. Nikt nie pyta dlaczego pan Mirosław tak usilnie broni się przed zwykłą komisją. Rozumiem, że mógł byś wkurzony, że chcą go wyrzucić ale miasto jest właścicielem obiektu. Wizja i inwentaryzacja przebiegłaby sprawniej (nie zajęcie mienia) gdyby AP wiżeła kluczyk i otworzyła kłódki - zresztą ich prawnik potwierdził, że miasto ma takie prawo. Po co ta szopka? Od czego Akademia chce odwrócić uwagę? Co składuje na Żurawiu, że ściemnia, że tam jest teren budowy (w dodatku o którym właściciel nic nie wiedział). Przecież wszyscy wiedzą, że od lat tam się nic nie dzieje. DOpiero po zmianie dyrekcji nagle ożywił im się fanpage na facebooku i zaczęli coś działać. A gdzie byli wcześniej?
poniedziałek, 31.10.2022 00:11
To nie była wizja ani inwentaryzacja, tylko przejęcie obiektu z wymianą kłódek. Bez wyroku sądowego - przejęcie obiektu, wbrew umowie. Gdyby chodziło o zwykłą wizję, nie byłoby problemu. A co strażnicy i komisja tak bardzo chcieli uratować z tej kazamaty, że trzeba było gościa obezwładniać i dusić kolanem?
A po co ten wielki pośpiech? A może po to, by sprawa przed sąd nie dotarła?
radca Tymoteusz Prawny poniedziałek, 31.10.2022 08:55
Trzeba było wcześniej reagować na wezwania, a nie robić szopkę z adresem do korespondencji na ruinę na Łukasińskiego. Wielokrotnie były pisane pisma, których nikt nie odbierał. To może złożyć trzeba wniosek do sądu rejestrowego o wykreślenie takiego stowarzyszenia, które nie posiada adresu i kontakt z nim w sprawach administracyjnych nie jest możliwy.
Kochane pieniądze sobota, 22.10.2022 15:25
Podczas wyborów samorządowych w 2014 wszyscy od akademii przedszkolaka po akademię przygody o ruchu Pali-kota nie wspomnę -wszyscy staliście murem za szanownie panującym
Pan środa, 26.10.2022 08:07
Może rozwiniesz temat?
Ilona piątek, 21.10.2022 13:15
a dyrektor twierdzy gdzie? wypowie się coś? ( czy jeszcze nie wie) może taki był plan i rozkaz....
Martyn poniedziałek, 24.10.2022 12:26
Kolejni do odstrzału będą przebierańcy z Regimentu.
Marian piątek, 21.10.2022 20:52
Byłem przed 15 laty i widziałem jak Gość pracuje i inwestuje i przywraca do życia coś co NIEISTNIAŁO ! Jak Żuraw był w stanie ruiny i nic z nim nie robiło Miasto to znalazł się ktoś co chciał to zmienić - URATOWAĆ i Odnowić. Zainwestował własne pieniądze i siły czyli Pracę ! Teraz jak już jest ukończone to trzeba zabrać bo Miasto chce mieć z tego korzyść ! To Bandytyzm i rabunek !!! Oddajcie mu co zainwestował razy 2 i odszkodowanie ! Nie dziwię się jego Frustracji i ZŁOŚCI jak ktoś włożył 20 lat pracy i kilkaset tysięcy złotych w odnowienie ma to teraz oddać za darmo !!! Miasto pokazało ja dba o małą twierdzę czyli na Owczej górze Także nie robi nic i popada to w ruinę !!!
Prawnik sobota, 22.10.2022 17:57
Umowy użyczenia dla Akademii na ponad 30 lat. Teren., w tym mury, podniesione z ruiny, a tu wchodzi urzędnik i mówi, że NIE POSPRZĄTANE, to wam umowę wypowiadamy w innym trybie niż przewiduje prawo, a w ogóle mamy fajny POMYSŁ na ten teren.
Adam sobota, 22.10.2022 19:52
Pozostaje mi się tylko zgodzić.
Adam poniedziałek, 24.10.2022 12:24
Zgodzić z "Prawnikiem" oczywiście, bo jakieś przetasowanie kolejności komentarzy nastąpiło.
Elmo niedziela, 23.10.2022 14:27
Na 30 lat? Dlaczego ktoś kto ma kadencję kilka lat zawiera umowę na taki okres? Z drugiej strony rozumiem teraz AP inwestycje i prace na 30 lat, a tu nagle wypier...
Prawnik poniedziałek, 24.10.2022 19:07
No ktoś tą umowę podpisał.
KD niedziela, 23.10.2022 14:51
Jakie inwestycje, od lat nic się nie dzieje, pomieszczenia zagracone złomem, o jakiejkolwiek bieżącej działalności od dawna nikt nie słyszał. Na początku było dużo szumu, żeby się wypromować i chyba głównie o to chodziło. Kooperacji z dyrekcją twierdzy, tak poprzednią, jak i obecną -,praktycznie brak. Obiekt otrzymany na siedzibę doprowadzony niemal do ruiny - to chyba najbardziej obrazowa wizytówka. Chyba nie tylko służby miejskie, ale i inne,powinny się tu przyjrzeć niektórym kwestiom w nieco szerszym spektrum.
Już kiedyś tu byłem piątek, 21.10.2022 23:13
Zgadzam się z twoimi słowami. Mirki mieli grzecznie się odsunąć i patrzeć jak ludzie nie mający żadnych osiągnięć poza głębokością nurkowania wiadomo gdzie na dole u Buraka, przychodzą z obstawą by włamać się do miejsca któremu poświęcili prawie pół życia? Ich zachowanie miało w sobie wiele więcej człowieczeństwa, niż u tych sługusów siebie wartych. Patrzcie ludzie i pamiętajcie. Oto przedstawiciele władzy Kłodzka. Urzędnicy i strażnicy ramię w ramię na usługach kliki...
Gastolog piątek, 21.10.2022 18:02
Gmina (zarząd gminy) nie jest właścicielem tylko urzędnikami. Właścicielami to możecie być swoich zadów i kwater na cmentarzu. Nic nie macie tak naprawde na tym świecie tylko czas przyszły . Nawet jedzenia w żołądku długo nie możecie utrzymać na własność.
sobota, 22.10.2022 15:21
Zgodnie z art. 344 kodeksu cywilnego przeciwko temu, kto samowolnie naruszył posiadanie, jak również przeciwko temu, na czyją korzyść naruszenie nastąpiło, przysługuje posiadaczowi roszczenie o przywrócenie stanu poprzedniego i o zaniechanie naruszeń. Posiadacz a naruszenie


Roszczenie to nie jest zależne od dobrej wiary posiadacza ani od zgodności posiadania ze stanem prawnym, chyba że prawomocne orzeczenie sądu lub innego powołanego do rozpoznawania spraw tego rodzaju organu państwowego stwierdziło, że stan posiadania powstały na skutek naruszenia jest zgodny z prawem.


Na czym polega naruszenie Naruszenie posiadania to ingerowanie w cudze prawo, polegającą na jego zakłóceniu lub częściowym albo całkowitym pozbawieniu faktycznego władztwa nad rzeczą (posiadania). Do naruszenia posiadania może dojść zarówno w stosunku do osoby, której posiadanie wynika z umowy lub przepisu prawa jak i do osoby, która nie posiada tytułu prawnego (posiada bezumownie). Naruszenie posiadania nie będzie działaniem bezprawnym tylko wówczas jeśli odebranie posiadania opiera się na wyraźnym przepisie prawa, orzeczeniu sądowym, decyzji administracyjnej lub zgodzie posiadacza.
Elmo niedziela, 23.10.2022 14:32
Posiadacz to akademia przygody w tym przypadku? i w tym prawniczym bełkocie.
Prawnik poniedziałek, 24.10.2022 19:04
No raczej.
zatroskana mama sobota, 22.10.2022 15:18
Ktory z czlonkow taki agresywny? Mozna ujawnic dane? Ostrzege swoje dzieciaki
Jan Pierdzący poniedziałek, 24.10.2022 12:37
Podobno się spierdział gdy go obalili funkcjonariusze.
Pan poniedziałek, 24.10.2022 10:20
A pan Burmistrz miał być dla mieszkańców i wszystkie sprawy załatwiać ugodowo..... a tu Pan Piszko hipokryta i niech powie co łączy go z podwładną P.Kierownik Bahranowska ,to jest nie moralne pracodawca- podwładny .
poniedziałek, 24.10.2022 11:50
Tego jeszcze brakowało żeby się tłumaczył jakimś pajacom.
Pan poniedziałek, 24.10.2022 12:27
Pajacem to jesteś ty.... a tłumaczyć ma się obowiązek przed mieszkańcami ..w końcu to oni składają się na jego pensję i ma być Transparentny ,ale z tym jest cieniutko... To on dawał publicznie do wiadomości ,że jest dla mieszkańców i będzie załatwia sprawy polubownie bez sądów....... A jak wiesz to jest coś podejrzane skoro p. Kierownik Działu Mienia w Gminie Miejskiej w `Kłodzku ma bliższe kontakty z Burmistrzem .. To daje braku zaufania do finansów publicznych ....
Janek poniedziałek, 24.10.2022 10:15
Czy widzieliście Państwo co narobili na stadionie. Postawiono kolejny płot. Teraz przy samym skate parku. Nie dość że płot jest w bardzo bliskiej odległości od rampy. Może to skutkować że któreś dziecko wyskoczy i na ten płot się po prostu nabór. To jeszcze zmieniono kont płyt z nasypu. I teraz ostre krawędzie wystają i są bardzo niebezpieczne dla dzieciakòw. Zmieniając kont płyt miasto pozbawiło się gwarancji na ten obiekt - BRAWO
redaktor dyżurny poniedziałek, 24.10.2022 11:44
Nie na temat. Wypad z portalu.
Świadek Jehowy niedziela, 23.10.2022 16:30
Nie wiadomo czemu zasłonięte fejsy strażników jak się mocują.
Jurek sobota, 22.10.2022 16:26
Niech burmistrz zrobi porządek x wrakami bez tablic na Zajęczej i Objazdowej i Słowackiego,porządek zaprowadzi na ul.Holdu Pruskiego gdzie na całej długości parkują auta na zakazie ,na ul.Targowej handlarze zajmują oba chodniki i pół drogi a targowisko jest puste,z właścicielami psów które załatwiają się dookoła rynku,Cześka,Browarna,Armii Krajowej,Wojska Polskiego,Kościelna,Plac Kościelny itd.
redaktor dyżurny sobota, 22.10.2022 16:35
Nie na temat. Wypad z portalu.
Jurek poniedziałek, 24.10.2022 08:50
A Ty kolejny z grupy trzymajacej władzę? Kłodzko miasto,gmina,powiat to mini Sycylia,działa na wzór Trójmiasta. Turyści jak tu przyjeżdżają są w szoku jakie tu dziadostwo.Liczy się władza biernych i wiernych co nawet nie wiedzą ile zer powinno mieć 40 mln i napewno nie 5.
Komendant piątek, 21.10.2022 10:46
Dlaczego nie został użyty gaz lub pies służbowy?
Vinc piątek, 21.10.2022 18:07
Piszko to burak! Gdy za pierwszym razem nie wszedł do AP, a za drugim niegrzecznie go wyproszono to za trzecim razem zrobił typowy "wjazd" z "ekipą". Tak się zachowują dresiarze i patusy. Cywilizowani ludzie jesli mają rację to idą do sądu... Pan Piszko i jego urzędnicy to nie święte krowy chociaż wciąż się im tak wydaje. Oni przede wszystkim powinni dawać przykład kultury, poszanowania prawa i obyczajów. Również gdy oponenci nie chcą współpracować... Wyszło jednak szydło z worka! Zapamiętaj to co się tam stało bo gdy i Ty się im sprzeciwisz, czekać Cię będzie ich "sprawiedliwość".

P. S. Panie Burmistrzu. W moim interesie jako mieszkańca Kłodzka jest dalsze funkcjonowanie AP w dotychczasowym miejscu. Proszę to odnotować i nie powoływać się na mój interes realizując swoje prywatne interesy.
Komendant piątek, 21.10.2022 19:09
Dlaczego nie został użyty gaz lub pies służbowy?
Stereofoniczna pralka do szycia piątek, 21.10.2022 19:28
Może w AP uznali, że nie będzie im potrzebny? Honorowo stanęli do obrony swojego dorobku czego nie można powiedzieć o napastnikach Don Padre Piwko
Zorientowany sobota, 22.10.2022 15:06
Serio honorowo jest atakować z buta ludzi, kiedy obok fleksą tną kłódki? Weźcie się wszyscy puknijcie w głowę. Jakby nie mieli nic na sumieniu na zwykłą wizję otworzyliby kłódki aby urzędnicy mogli spojrzeć na swój teren, który tylko użyczają. Jakby ktoś moje mieszkanie zamieniał w ruinę też bym chciał się go pozbyć ino raz
Konstanty Pìzdefon Gałczyński piątek, 21.10.2022 19:34
Jak burmistrz dowódca miasta i najważniejsza osoba przychodzi i mówi proszę opuścić to trzeba słuchać burmistrza, zabrać zabawki i się zwijać.
Jerzy piątek, 21.10.2022 21:09
Chyba za ciasne stringi nosisz i cie jaja bolą aż adrenalina ci na móżdżek bije. Najważniejszy człowiek miasta che. Niejedna babcia na emeryturze jest ważniejsza od tego…Chyba że dla ciebie jest najważniejszą osobą. Wiesz możesz mu nawet du.. wycałować zasr. I pokornie się ukłonić jak za średniowiecza z kapeluszem co machali odchodząc tyłem.
piątek, 21.10.2022 21:27
To najważniejszy w mieście człowiek i wymaga największego szacunku. A tym którzy się tam miotali i skakali, zamiast bezwzględnie podporządkować się poleceniom strażników i policjantów należy wymierzyć prewencyjnie karę trzymiesięcznego aresztu.
Andrzej piątek, 21.10.2022 21:56
Przestań brednie pisać.burmistrz Urzednicy straz miejska i panie z urzedu to świete krowy? Nie łamią praw? To zwykła próba włamania i grabierzy ludzkiego dorobku . To dopiero obłuda! Jak obywatel broni swojego mienia to go skuć i do aresztu na trzy miesiace . To ja w takim razie napisze tak. To was sie powinno na trzy lata zamknąć za to ! Jak barany usłużnie jeszcze słuchacie tempo rozkazow i okradacie ludzi z tylu lat pracy! Wstyd!
Fikołek sobota, 22.10.2022 09:51
i... tak to właśnie wygląda tkwi w Nas gen niewolnika przez zabory,okupacje i inne nabyty!!!! Burmistrz nie jest ze swoją świtą najważniejszy to on jest by służyć społeczeństwu godnie,uczciwie i profesjonalnie jeżeli nie posiada choćby tych cech to na taczki i gnojowisko!!!!! oczywiście ze swoją świtą!
Taniec lekkich goryli piątek, 21.10.2022 22:38
Panie Burmistrzu... Mało Panu na dziś? Proszę już nie pisać komentarzy w swojej obronie...
Prawnik sobota, 22.10.2022 15:20
W ciągu 9 minut - 4 proburmistrzowskie komentarze: Zorientowany, Kolo, Prawny. Ta sama osoba?
Dyrektor twierdzy?
Radzę uważać co się pisze bo widziałem film z tego rzekomego ataku i żadnego "z buta" tam nie było.
Swoją drogą komisja inwentaryzacyjna ze szlifierką chodzi.
Kto spowodował, swoim poleceniem jej użycia, zagrożenie dla życia i zdrowia tam przebywających?
Pozdrawiam Mieszkańców Dkl ! sobota, 22.10.2022 16:12
Bo było latające kolano .Też miałem okazję oglądnąć ten atak na funkcjonariusza publicznego.
sobota, 22.10.2022 15:32
Zagrożenie spowodował ten kto skoczył na pracownika obsługującego WŁĄCZONE urządzenie. Zagrożenie dla siebie i dla niego.
Proponuję przejrzeć relacje dziennikarskie ze zdarzenia na innych portalach.
Cztery osoby, niezależnie od siebie piszą o czymś, czego rzekomo nie było?
Koba sobota, 22.10.2022 15:58
No niezwykle ciekawa interpretacja. Zobaczymy co na to powie Sąd. Co do portali: kto podał im te informacje.? Jak tam byli to rozumiem, że mają zdjęcia i filmy na których widać te uderzenia itd. Jak mają to dlaczego nie ustępniają, a dają tylko jak 2 członków Akademii jest gnębiona przez SM?
sobota, 22.10.2022 16:39
Przyjdzie pora i na filmy.
Kolo sobota, 22.10.2022 16:11
Jestem kolejarzem, ale zona nazywa mnie w lozku czasami "panie dyrektorze", czasami tez jestem dla niej "panem hydraulikiem". Generalnie rozne mam funkcje nocą. Pozdrawiam
Kolo sobota, 22.10.2022 16:16
Dziś zostanę jej prawnikiem. Sama to zaproponowala. Dzieki za rozbudzenie fantazji malzonki ;)
Prawnik sobota, 22.10.2022 17:07
Jak nie dajesz rady jako Ty ..., to może faktycznie spróbuj jako ktoś inny,
Zorientowany sobota, 22.10.2022 15:28
Ciężko uwierzyć, że ludzie tak jak Pan tu siedzą, czytają komentarze i interesują się sprawą i mają odmienne zdanie niż Pan? Gratuluje szerokich horyzontów :D
Prawnik sobota, 22.10.2022 15:29
Krótkie teksty co 1-2 minuty. Ewidentnie 1 max 2 osoby. Czy to już farma?
Zorientowany sobota, 22.10.2022 15:55
Nie farma tylko zorganizowana grupa komunikującą się za pomocą filmików muzycznych na tiktoku. Tak naprawdę to my, płaskoziemcy piszemy te komentarze, polucjący na reptilian i pseudoprawników. Ależ mi pan zrobił dzień! :D
budzik sobota, 22.10.2022 17:57
dobrze, że sam pełnomocnik pana M. uświadomił go, że urzędnicy mogą wejść na wizję i że p.M posłuchał swojej papugi. Tak to by się szarpali wieki :D co za cyrk
Helmut Klopp sobota, 22.10.2022 18:12
Albo by się nadział na flexa i był nieco rozdwojony.
Lewa sobota, 22.10.2022 15:15
Przez rok nowa dyrekcja zrobila wiecej na twierdzy niz przez cale rządy ostatnia p. dyrektor (ups. dyrektorka - przecież feminatywy tak dziś popularne)
Taka tam obserwatorka sobota, 22.10.2022 18:10
Konkrety poproszę.
Lewa sobota, 22.10.2022 18:57
Swoją drogą słaba z pani obserwatorka skoro pani o tych wszystkich inicjatywach nie wiedziała. Czasami warto zamilczeć, jak się nie zna tematu, albo najpierw z tematem się zapoznać i dopiero się głośno wypowiadać. Pozdrawiam i życzę dużo uważności :)
Luneta Żuraw sobota, 22.10.2022 19:47
Albo to poprzednia dyrekcja się udziela.
Lewa sobota, 22.10.2022 18:50
O pani chyba nie czyta innych wiadomości tylko te, które szykanują nową dyrekcję. A przecież wszystko jest w internecie i na miejscu w twierdzy kłodzkiej. No ale specjalnie dla pani skrót twierdzowych wiadomości z roku: 1. Wacław i Ludmiła się robią, rusztowania stoją, ściany oczyszczone, ekipa działa. Detal nad wejściem do poterny ogarnięty, w końcu wycieczki mogą chodzić starą trasą koło czołgu, najlepszy Oktoberfest, czego nie można powiedzieć o zeszłorocznej marnej edycji gdzie na końcu bawiła się jedna osoba do rytmów disco polo (sic!), biletowana choć wspaniała bitwa o twierdze (przynajmniej dyrektor stara się zarobić na rozwój twierdzy, sama impreza się nie zrobi). Nie mówiąc o współpracy z wszystkimi, którzy się zgłaszają – szkoła i wystawa husycka, czytanie Sapkowskiego, speleoklub i odkrywanie niedostępnych korytarzy, współpraca ze Srebrną Górą, zainteresowanie się Owczą Górą, praca ze studentami i projekt przystosowania twierdzy dla osób niepełnosprawnych, Maraton Czterech Pancernych, Zwiedzanie poza szlakiem dla totalnych zafiksowanych pasjonatów fortyfikacji, systematyczne oczyszczanie stoków twierdzy – zmęczyłam się. Starczy? Bo wie Pani, pewnie dużo jest rzeczy które się jeszcze dzieją a nie upubliczniono ich xD Wszystko pani znajdzie w sieci - to co przez rok się wydarzyło jest bardziej imponujące niż maskotka Zniszczysław, ekstremalny bieg i wielkie gadanie o planach i o miłości do twierdzy
gniot sobota, 22.10.2022 15:35
cyrk na kolkach
Piotr piątek, 21.10.2022 15:34
Umowy charakteryzują się tym ze można ją wypowiedzieć
Adam piątek, 21.10.2022 16:38
Oczywiście, w sposób zgodny z prawem.
pawel sobota, 22.10.2022 15:23
tym bardziej gdy ktoś nie dba o obiekt i przez niego popada w ruine
Czarno na białym sobota, 22.10.2022 15:20
"Pełnomocnik Akademii Przygody (...) uświadomił komendanta stowarzyszenia, że Gmina Miejska Kłodzko ma prawo wejść na teren, którego jest właścicielem" tyle w temacie
Kamil sobota, 22.10.2022 15:12
Czy wy ludziki tam byliście i widzieliście jaki teren akademii jest biedny? Idźcie pobiegać zamiast pisać pierdoły
Andrzej piątek, 21.10.2022 20:37
1. Trzeba Respektować Umowy zawarte do 2036 roku 2. Nie można wchodzić na teren bez Mocy Prawnej czyli nakazu 3. Jeśli nie można Eksmitować lokatora z cudzego mieszkania to czego chcieli wejść na teren Akademii Przygody bezprawnie ? 4. Burmistrz ZŁAMAŁ PRAWO !!! 5. Dlaczego Miasto chce przejąć ten WYREMONTOWANY teren ? 6. Miasto powinno skierować sprawę do Sądu do rozstrzygnięcia a nie BEZPRAWNIE chcieć kogoś usunąć czy wejść na czyjś teren ( nawet dzierżawiony ) lub otwierać siłowo - BEZPRAWNIE bramy tnąc kłódki itp.
Prawny sobota, 22.10.2022 15:11
Oczywiście, żę trzeba. Trzeba też dbać o obiekt, który się użycza od miasta do działania. Zważając, że tyle gadają a g**** robią. Czasy świetnosci Akademii dawno minęły. Teren nie jest wyremontowany. Byłeś tam Andrzejku? Wszystko się sypie, zarasta, rozsadza mury. Nie dziwię się, że miasto szybko chce przejąć teren i coś z nim zrobić.
piątek, 21.10.2022 20:54
Proste, ktoś dzierżawi lokal od miasta a Burmistrz przy pomocy swoich żołnierzy chce bezprawnie wejść do lokalu. Platforma w całej okazałości.
KOlo sobota, 22.10.2022 15:07
Zajebiście! Nowa dyrekcja ma pomysł na twierdzę, może Żurawia w końcu ktoś ogarnie i nie będzie popadał w ruinę
piątek, 21.10.2022 20:48
Obecni na miejscu dziennikarze stoją w rozkroku bo jeszcze nie wiedzą po której stanąć stronie. ot rzetelność dziennikarska.
Kłodczanka piątek, 21.10.2022 23:25
Bandyckie metody! Trudno się dziwić, po to bandyctwo utrzymuje tą pseudo straż miejską. Zobaczcie ilu ich jest!
Donat piątek, 21.10.2022 20:37
Czyli mamy Białoruś albo ruski porządek, w mieście nasyla się na ludzi policję , a Starosto nasyla prokuraturę na komentujących w necie sytuację szpitala.
piątek, 21.10.2022 20:56
może bardziej Ukrainę.
aaa piątek, 21.10.2022 19:24
Żenada w wykonaniu burmistrza i jego... , zgadzam się ze słowami pełnomocnika Stowarzyszenia, mam nadzieję, że przy najbliższych wyborach władza w naszym pięknym mieście się zmieni.
Stanisław z Kłodzka piątek, 21.10.2022 13:47
Radni PiS będą bronić Akademi Przygody.Gdy tu nieda się załatwić pojadą wyżej najwyzej .Akademia Przygody sympatyzuje z PiS i to moźe byc jeden z powodów burzy ..Juz niedługo w Kwietniu 2024 PiS przejmie władze w Kłodzku i sympatycy jak Akademia będą docenieni i obronieni
piątek, 21.10.2022 18:40
PiS zubożył społeczeństwo, "załatwił" węgiel i wakacje kredytowe po których ludzie jeszcze więcej i dłużej będą spłacać teraz zajmie się Akademią Przyrody. No to już po Akademii
123 start piątek, 21.10.2022 13:53
Jakieś konkretne dowody sympatyzowania Akademii z PiS bądź PO? Czy tak tylko gadasz na zlecenie? Znam ich i nic mi na temat ich politycznego zaangażowania nie wiadomo.
xyz piątek, 21.10.2022 15:56
Stanisław broni wszystkich , którym dzieje się krzywda, że sam nic nie może to wciąga to w pis i radnego Bartczaka. Bo wróg naszego wroga jest naszym przyjacielem.
Zenobiusz Furman piątek, 21.10.2022 14:49
Nie słuchaj tego Stanisława, to lokalny przygłµp.
Taka tam obserwatorka piątek, 21.10.2022 18:10
"gdyż mamy do czynienia z manipulacją ze strony tejże organizacji.", "Co ważne, mając na uwadze próby manipulacji opinią publiczną przez Akademię Przygody" cytując pana burmistrza. Jakoś tak nie ufam Panu, nie ufam takiej narracji, to jest właśnie manipulacja Panie burmistrzu i to z pańskiej strony opinia publiczna.
Anonim piątek, 21.10.2022 17:53
Bym wam napisał co o tym mysle tyle ze narazie nie mam czasu bo musze „ziemniaki” gotowac ale moze znajde chwil pare to wam coś wygrazmole. Narazie tyle ze zacznijmy od początku .pytanie kto zbudował ten obiekt. Biedni ludzie pracownicy niemieccy ktorzy dawno pomarli ze starosci i wysilku. Kto zarzadza? Jakimi „ustawami”stanowiące „państwo polskie” tylko władza od powojnia stanowiona z kraju wschodu zwykła maf.a na urzedniczych stołkach aż do dziś każda świn.a pcha sie do władzy a dobry człowiek pragnie spokojnego życia a nie chciwości koryta.tak jest niestety w wielu krajach i to ździerstwo stanowi „prawo" w tych krajach. Te ustawy od 1945 roku to farsa! Ciąg dalszy może nastąpi jak znajde czas.
Iwona piątek, 21.10.2022 11:46
Jeżeli jest ważna umowa użyczenia to użyczający nie powinien wchodzic bez zgody osoby której uzyczyl pomieszczenie. Osobiste relacje kierownikow jednostek nie mają tu znaczenia. Policja czy straż miejska musi mieć inne powody aby wejść na ten teren. Czekam na rzetelne informacje o zakończeniu tej sprawy
piątek, 21.10.2022 13:30
Może ktoś dał cynk że tam rosną konopie.
Adam piątek, 21.10.2022 13:38
Dyrektor twierdzy już nie ... nosi dredów.
piątek, 21.10.2022 12:47
Praworzadnosc wg burmistrza. I jeszcze te miejskie ,,karki,, w mundurkach. Po takiej interwencji panstwowe odznaczenie za odwagę.
Szok piątek, 21.10.2022 08:30
Akademia będzie niewygodna, bo dopóki jest na twierdzy, dopóty nie można twierdzy sprywatyzować, co dla mnie jest idiotycznym pomysłem.
Nieszok sobota, 22.10.2022 15:16
Tez bym wywalil takich pseudopasjonatow, niszczacych piekny zabytek.
Klemens Sedes sobota, 22.10.2022 15:23
Może robią tam fetę?
Nieszok sobota, 22.10.2022 15:24
a to byłby ciekawy zwrot akcji :D
? piątek, 21.10.2022 07:45
"Nie będziemy Państwa zanudzać argumentami formalnymi..." - nie ma, jak rzetelność. Chyba właśnie o argumenty chodzi.
doba.pl/dkl piątek, 21.10.2022 08:07
w formalnym sporze między miastem a stowarzyszeniem oczywiście tak. w związku z finałem wydarzenia, które miało miejsce wczoraj – już nie. tu liczyć się będzie postępowanie policji, zapewne pod nadzorem prokuratury, możliwe, że samej prokuratury, a wreszcie – bardzo prawdopodobne – sądu. i ich ustalenia, ewentualnie wyrok.
Żobro piątek, 21.10.2022 20:33
Za te pieniądze które bierzecie to powinniście chociaż stulić uszy i buzie zatkać i słuchać najgorszych krytyk nawet .Jeszcze podskakiwać sie zachciewa jakieś sądy policje prokuratury! Już wam sie całkowicie we łbach pomieszało od tego darmozjadztwa i dobrobytu. Bierzecie kasę to chociaż troche pokory i znosić grzecznie krytykę za te pieniądze możecie. Ludzie za 18 zł na godzine gorsze słowa słyszą od ludzi i muszą to znieść.więc trochę pokory miejcie cwaniaki na urzędzie.
Januszek piątek, 21.10.2022 07:52
Cytat' "Nie ma mojej zgody na przemoc w tym mieście" człecze wybrany przez Lud TEJ Ziemi zaprzeczasz sam sobie wysyłając uzbrojonych rycerzy do czynności czysto administracyjnych,czyżby metody sprawowania urzędu przeniosły się na grunt przemocy????
Ja piątek, 21.10.2022 08:08
A co to za poeta pisze ostatnio dla doby te artykuły