Czy w Szczytnej policjant pobił zatrzymanego? Sprawa żyje w mediach społecznościowych. [AKTUALIZACJA] Oświadczenie policji

czwartek, 17.8.2023 15:46 39927 54

Rzecz jest poważna, bo o zdarzeniu opowiedział w mediach społecznościowych pan Artur, osoba w Szczytnej znana i przez wielu poważana. W niedzielę, 6 sierpnia, po zakończeniu Wielkiej Fety Agroturystycznej, miał on zostać zatrzymany przez policję, skuty kajdankami, pobity najpierw w radiowozie, a potem na komisariacie. Stracić miał przytomność i wylądować w szpitalu, na oddziale neurochirurgii. Opowiedział o tym wszystkim 11 sierpnia.

AKTUALIZACJA: Policja w specjalnym oświadczeniu z 17 sierpnia twierdzi, że funkcjonariusze zastosowali „adekwatne do sytuacji środki przymusu bezpośredniego”. Dzień później Zbigniew Stonoga opublikował w sieci swój reportaż ze Szczytnej.

Policja nie chciała komentować tej sprawy. Młodszy aspirant Tobiasz Fąfara z Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku przekazał nam jedynie 17 sierpnia, że skoro nie wpłynęło żadne zawiadomienie o przestępstwie, policja nie zajmuje się tematem. AKTUALIZACJA: Późnym wieczorem Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku opublikowała specjalne oświadczenie w tej sprawie. Jego treść podajemy na końcu tego tekstu. Wcześniej również w Prokuraturze Rejonowej w Kłodzku zaprzeczono w czwartek, by prowadzono jakiekolwiek działania wyjaśniające ewentualne pobicie zatrzymanego przez policjanta. Sprawy zatem nie ma? Chyba jednak coś jest na rzeczy...

Zbigniew Stonoga, znany z tropienia afer, ale i skazany prawomocnym wyrokiem za pomówienie, publikuje na facebooku dane policjanta, który miał dopuścić się bicia, jego zdjęcie, fakty (?), które mają go deprecjonować, a nawet jego ojca. Zapowiadał też upublicznienie dowodów, które potwierdzą wersję wydarzeń pana Artura. AKTUALIZACJA. W sieci można znaleźć film, który ma uzasadnić wysuwane pod adresem policji oskarżenia. Opublikowany został 18 sierpnia późnym wieczorem. Nie dołączymy linku do niego, bo pada tam nazwisko policjanta i umieszczone jest jego zdjęcie z dopiskiem „policyjny oprawca wielu ludzi”. Czekamy na wyjaśnienie tej sprawy przez policję i prokuraturę.

Tymczasem okolica huczy od plotek i uważamy, że trzeba je wyjaśnić do ostatniej. Nie mamy powodów, by nie wierzyć panu Arturowi, choć dziwi nas, że nie złożył zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, a przynajmniej nic nam o tym nie wiadomo [zadaliśmy mu to pytanie, ale nie odpowiedział]. Nie chcemy też bez dowodów oskarżać policjanta czy policji, ale – tak uważamy – sprawa jest zbyt poważna i wymaga napiętnowania lub przecięcia plotek. Zadaliśmy zatem policji takie pytania i – AKTUALIZACJA – późnym wieczorem 17 sierpnia, doczekaliśmy się oświadczenia, które publikujemy pod naszymi pytaniami:

1. Czy potwierdzacie, że 6 sierpnia doszło do zatrzymania pana Artura?
– Jeśli tak, jakie były okoliczności tego zatrzymania?
– Jeśli nie, czy podjęliście jakiekolwiek kroki związane z żądaniem sprostowania rozpowszechniania takich informacji?
2. Czy podjęliście jakiekolwiek kroki w obronie publicznie napiętnowanego funkcjonariusza KPP w Kłodzku?
– Jeśli tak, proszę je wskazać;
– Jeśli nie, proszę podać przyczynę.
3. Czy do policji dotarła informacja, że pan Artur – jak twierdzi – został pobity przez jej funkcjonariusza?
– Jeśli tak, czy i jakie działania wyjaśniające zostały podjęte w tej sprawie i jakie są ich ustalenia?
– Jeśli nie, czy teraz jakieś działania wyjaśniające zostaną podjęte, a jeśli nie zostaną, to dlaczego?
 
AKTUALIZACJA. Późnym wieczorem, 17 sierpnia, Komenda Powiatowa Policji w Kłodzku opublikowała „Oświadczenie w związku z interwencją realizowaną 6 sierpnia br. w Szczytnej”. Podajemy je w pełnym brzmieniu:

6 sierpnia br. w Szczytnej na terenie powiatu kłodzkiego, odbyła się impreza masowa pod nazwą „Wielka Feta Agroturystyczna”. Już po jej zakończeniu, funkcjonariusze biorący udział w zabezpieczeniu podjęli interwencję wobec nietrzeźwego mężczyzny, który swoim zachowaniem stwarzał realne zagrożenie dla bezpieczeństwa innych osób. Mężczyzna ten podchodził bowiem do przechodniów i ubliżał im, wykrzykując różnego rodzaju wulgaryzmy, a także machał rękoma, prowokując ich do bicia. Wezwany przez policjantów do zachowania zgodnego z prawem, ruszył pośpiesznie w ich stronę i próbując uderzyć, wykrzykiwał wulgaryzmy pod ich adresem oraz groził im, co zgodnie z obowiązującymi przepisami jest przestępstwem. Został następnie zatrzymany i z uwagi na stan, w jakim się znajdował, trafił pod opiekę lekarzy specjalistów...
W związku z próbą dokonania napaści na funkcjonariusza wykonującego czynności służbowe i niestosowaniem się do wydawanych poleceń, a także stwarzaniem zagrożenia bezpieczeństwa dla innych osób, policjanci byli zmuszeni podjąć stosowne przewidziane prawem działania. Zastosowali więc adekwatne do sytuacji środki przymusu bezpośredniego. W trakcie interwencji i zatrzymania, mężczyzna ten nie przestawał jednak być agresywny, zachowywał się irracjonalnie i nadal znieważał funkcjonariuszy oraz im groził. Nie chciał także podać swoich danych osobowych.
Zgodnie z procedurą, przed umieszczeniem w pomieszczeniu dla osób zatrzymanych, został przewieziony do pełniącego dyżur lekarza SOR, w celu konsultacji specjalistycznej i oceny możliwości jego pobytu w PDOZ. Decyzją lekarza 43-latek pozostał w szpitalu, gdzie następnego dnia po wcześniejszej konsultacji z prokuratorem z kłodzkiej prokuratury, usłyszał zarzuty m.in. za publiczne znieważenie funkcjonariuszy oraz kierowanie gróźb karalnych pod ich adresem.
Z przeprowadzonych badań w szpitalu wynika wstępnie, że mężczyzna w chwili zatrzymania miał w swoim organizmie ponad 2,3 promila alkoholu. Wykonany test na obecność środków odurzających w jego organizmie dał także wynik pozytywny.
W celu kompleksowego wyjaśnienia przebiegu i okoliczności tej sprawy, w związku z pojawiającymi się w social mediach niepotwierdzonymi informacjami, Komendant Powiatowy Policji w Kłodzku zlecił wykonanie czynności policyjnym komórkom kontrolnym i są one obecnie kontynuowane. Do chwili obecnej nie wykazały, aby w trakcie interwencji z udziałem 43-latka doszło ze strony funkcjonariuszy do naruszenia prawa.

Zatem wyjaśnienie sprawy jeszcze trwa. Pan Artur w komentarzu do naszego tekstu zapewnił, że ma dowody na potwierdzenie swoich słów,  sprawą zaś zajmują się jego prawnicy. Czy po policyjnym oświadczeniu dotyczącym tego incydentu podtrzyma zarzuty wobec funkcjonariuszy? [kot]

Zdjęcia pochodzą z  fb pana Artura i Zbigniewa Stonogi.
 
Przeczytaj komentarze (54)

Komentarze (54)

Raven środa, 13.12.2023 07:34
Za takie akcje oraz przeszłość tego osobnika, bo człowiekiem go nie nazwę, powinien dostać jeszcze większy łomot. Z tego co wiem, jest to element kompletnie niestabilny emocjonalnie z obciążeniem genetycznym w kierunku alkocholizmu. Całkowicie popieram Policjanta i jego zachowanie. Naćpany pijak powinien być właśnie tak traktowany.
Artur Ryznar czwartek, 17.08.2023 16:38
Szanowna Redakcjo Doba.pl,

Dziękuję za zainteresowanie tą sprawą. Chciałbym potwierdzić, że faktycznie zdarzyła się sytuacja, o której wcześniej informowałem. Posiadam zebrane dowody oraz nagrania świadków, które potwierdzają przebieg wydarzeń. Na obecnym etapie skupiamy się na zebraniu jak najbardziej dokładnych informacji oraz analizie zgromadzonych dowodów.

Wierzymy, że praworządność oraz uczciwe postępowanie będą tutaj kluczowe. Z uwagi na to, że wciąż trwają dalsze dochodzenia i analizy, doceniamy Państwa cierpliwość i zrozumienie w tej kwestii.
W miarę postępujących wydarzeń, będę próbował na bieżąco informować o wszelkich istotnych postępach w tej sprawie.
Jeśli tylko moi prawnicy pozwolą mi opublikować dowód mojego uszczerbku na zdrowiu oraz nagrań które posiadam, z ogromną przyjemnością podzielę się ze społeczeństwem.
Z poważaniem Artur Ryznar
maciej c czwartek, 17.08.2023 20:20
ciekawe czy wspomnisz, że pijany rzucałeś się do losowych ludzi i zaczepiałeś osoby nieletnie policja zadziałała prawidłowo, tak jak powinna postępować
xyz piątek, 25.08.2023 12:13
Ciekawe kto wspomni o tym co dziecko robiło w nocy na imprezie masowej z pijanymi rodzicami :P
kudowianin piątek, 18.08.2023 08:46
Popieram !
rewers piątek, 18.08.2023 08:57
oglądam właśnie filmik... zwróćcie uwagę na to co się dzieje z radiowozem kiedy policjant z policjantką rozmawiają ze świadkami. Miał facet energię...
Kłodczanin piątek, 18.08.2023 12:41
Robiłeś chamie burdy po pijanemu, to zostałeś spacyfikowany. Następnym razem może sobie to przypomnisz zanim zaczniesz chlać i rzucać się do przypadkowych ludzi. Wielka ofiara w internecie haha
Kudowianin czwartek, 17.08.2023 16:17
Ale Pan Artur był na****** i stawiał czynny opór podczas zatrzymania więc należała mu się lekcja przypomnienia "milicji obywatelskiej"
E.M. niedziela, 20.08.2023 02:26
Na nagraniu nie zauważyłam, że stawiał oprór. Jak wynika z wypowiedzi krzyczał siedząc w samochodzie widząc znane jemu twarze by udzielili jemu pomocy. Tak na marginesie czytając większość wpisów nie rozumieniu ludzi w których jest tyle jadu. Osoby które uważają że P. Artur na ten koszmar zasłużył są takimi samymi bestiami jak jego oprawca
z Kłodzka niedziela, 20.08.2023 12:04
pijany, naćpany i zaczepiający Bogu ducha winnych ludzi który przyszli całymi rodzinami na piknik, jest dla was jakimś autorytetem ? szanowanym obywatelem ? szczytnianie co z wami? obudźcie sie.
mo to dno wtorek, 22.08.2023 16:04
A jakim autorytetem jest 23 letni gówniarz w mundurze sprzedający kopa w radiowozie skutemu Arturowi ?!!!
niedziela, 20.08.2023 09:41
Dlaczego nie wezwano karetki pogotowia ??? Skoro Pan. A był w,złym ' stanie? Te pacyfikacje bywają często niepotrzebne...Sposób ich przeprowadzania też...Nauczcie się rozmawiać...To jest proste...No i dlaczego nie wezwano wsparcia? A gdyby tam było 10, 20 osób do poskromienia to co by 2 policjantów zrobiło? Zaczęliby strzelać do nich???
Cichy szept niedziela, 20.08.2023 06:40
Każdy ma takie same prawa ale gdy robi sie chamsko to niestety ale w takiej sytuacji policjant mial prawo do takiego zachowania pozdro dla pana ..Artur szkoda ze jeszcze bardziej ci tej gęby nie skopał ..
Wojtek czwartek, 17.08.2023 22:08
Z opisu sprawa wygląda poważnie, ale najdziwniejsze wydaje mi się to dlaczego ten Pan poszkodowany nie zgłasza(sił) tego do prokuratury lecz do jakiegoś Pana Stonogi ?!?
sobota, 19.08.2023 23:13
Stonoga to znany gość nawet Talibów widział w Klewkach.Typowy polski pieniacz.
niedziela, 20.08.2023 14:37
Pieniacz to ty.Ale poczytaj w internecie o klewkach
niedziela, 20.08.2023 10:13
Bo to prawda talibowie byli .
Tymek sobota, 19.08.2023 23:27
Mają doświadczenie z pacyfikowaniem Akademii Przygody na twierdzy na zlecenie burmistrza.
Helmut Klopp niedziela, 20.08.2023 12:32
Jakby ich konkretnie spacyfikowali jak np we Francji to do dziś by czuli w kościach.
sobota, 19.08.2023 18:38
Nie ma większej radości od życia w trzeźwości... I krzywych akcji wtedy nie ma... I ogólnie jest lepiej żyć...
sobota, 19.08.2023 14:08
Opisana sprawia powinna być przedmiotem dochodzenia wewnętrznego Policji i wyjaśniona. Tak samo oczekujemy wyjaśnienia w sprawie Szpitala Covidowego w Wrocławiu za ponad 80 milionów i przekazanego ponoć za friko dla jednego z biznesmenów który na tym ma ponoć robić krocie .Publiczne pieniądze mają być czytelnie i zgodnie zprawem wydane o co do grosza rozlicznie i nieważne kto zato odpowiadał czy Wojewoda czy minister Premier itd .Oczekujemy uczciwej katroli tej inwestycji i niema wytłumaczenia covid i szybkość działań za te prawie 90 milionów mógł powstać duży szpital np.Kudowie .Ustawa która oczyszcza takie działania jest szkodliwa i nieetyczna moralnie
sobota, 19.08.2023 18:27
A po co nam kolejny szpital w Kudowie jak w istniejących w powiecie brakuje rąk do pracy ?
Obiektywny czwartek, 17.08.2023 22:55
Oj oj to biedny taki Artur był pijany jak świnia i oćpany jak narkus.....a taki przykładny działacz społeczny zasłużony i ogólnie to dzień dobry na ulicy mówił
Po piątek, 18.08.2023 22:36
A *** cię obchodzi czy pijany czy oćpany ubek nie powinien tak traktować człowieka !!!! Policja to kórwa przebrzydła !!!!! O przepraszam obraziłem kórwe !!Dojebadz dziada
gqw piątek, 18.08.2023 00:22
Czy to znaczy że "stróż prawa" może kopać po głowie(co widać na niedawno opublikowanym filmie) obywatela?
Ups sobota, 19.08.2023 09:17
A gdzie dokładanie widać ?
bo że kopie to widzę ale nie widać żeby kopał w głowę
Qla piątek, 18.08.2023 23:15
Jak nie wykonuje poleceń Pana Policjanta to jak najbardziej... Biorąc pod uwagę upojenie alkoholowe delikwenta ja osobiście poczekalbym na wsparcie i spacyfikował delikwenta i tyle :) i to pod okiem kamer :)
piątek, 18.08.2023 09:26
jeśli jest agresywny... na pewno nie powinien próbować go głaskać po głowie bo sam oberwie
Prawda piątek, 18.08.2023 08:38
Panie obiektywny a jak Panu Jakiś Policjant oklepie facjatę .. to będziesz tęż pisał cytuję " oj oj taki biedny Obiektywny był pijany jak świnia jak ......."
TOM piątek, 18.08.2023 09:56
Jeśli będę pijany, agresywny i naćpany to może mi oklepać.
Szczytnianin piątek, 18.08.2023 07:37
O policyjne konta już się włączyły żeby oczernić poszkodowanego … coś dziwnego że ktoś podczas agrofety był po spożyciu …. ciężko będzie wygrać z policją powodzenie i wytrwałości
Sąsiad z warszawskiej w Polanicy piątek, 18.08.2023 14:26
Widać, że " policyjne" konta komentują. A dlaczego "pan" starszy posterunkowy ***** tak nagle wyczyścil swoje konto na FB i zmienił nazwę użytkownika? Chyba coś jednak ma na sumieniu. Ale wiadomo, koledzy będą go bronić. A co z kamerami na budynku komisariatu w Polanicy? Nie działają? Wtedy można sprawdzić czy przywieźli Artura na komisariat czy na SOR... Teraz kwestia ilu brało w tym udział. Pomożemy.
Xxx piątek, 18.08.2023 21:00
Wyczyścił swoje dane i usunął zdjęcie, ponieważ zostały udostępnione bez jego zgodny. Po drugie został narażony na lincz społeczny przez bandę Sebixów i Karyn, którzy potrafią napisać tylko „jebac policję”.. Może zwróćmy uwagę na to, że „poszkodowany” rzuca oskarżeniami, a na nagraniu nie widać, żeby policjant okładał go pięściami i kopał do nieprzytomność. Jego nagranie u Stonogi jest żałosne. Oczywiście biedny i niewinny..
piątek, 18.08.2023 14:52
Wyczyścił bo jego dane i zdjęcia wykorzystywano bez jego wiedzy i zgody do tego z porcją hejtu (tu pewnie będzie kolejny &)
pozdrawiam i czekam na "kom piątek, 18.08.2023 12:50
Naćpany i pijany "działacz społeczny" Rzygać mi się chce jak to czytam. W pierwszym filmie jak nagrywałeś w samochodzie wspomniałeś, że zostałeś nazwany "pedofilem". Może rozwiniesz tą kwestię ? Dlaczego miałeś zostać zlinczowany przez ludzi ? Co takiego się stało ? Dlaczego o tym nie mówisz ? Pchasz teraz cały wózek gówna w kierunku policji , ale dobrze byłoby wyjaśnić co jest w Twoim wózku. Nie nakręcajcie się tak wszyscy. Większość komentujących to lokalna patola, analfabeci i puste dekle. ****** wiecie i żyjecie tylko tym, co wybiórczo Wam pokażą, pompujecie balon. Policjant go skopał ? Gdzie ? Zobaczcie jełopy na nagraniu jak policjanci rozmawiają z obecnymi tam ludźmi, gdzie w pewnym momencie radiowóz zaczyna się kiwać na boki i reakcja zarówno policjantów jak i obecnych tam osób jest taka sama. Co robił wtedy rzekomy pokrzywdzony ?? układał się do snu, przykrywał się kocykiem czy dmuchał w szybę i palcem rysował serduszko policjantce ??? Niee !!! Rzucał się, robił burdę. Zgodnie z przepisami osoba zatrzymana musi być umieszczona ta tylnej kanapie za fotelem pasażera, przy czym policjant siedzi obok za kierowcą ?? W jaki sposób miał tam wsiąść kiedy zatrzymany szalał ?? Miał tam wsadzić głowę?? Mam nadzieję że Komenda Wojewódzka nie zrobi sobie dobrze, zwalniając ***** dla "dobra służby" żeby pozamykać ryje Karynom i Sebiksom, tylko przeanalizuje wszystko należycie, wyciągnie odpowiednie wnioski i stanie za swoim czlowiekiem.
Szczytnianin piątek, 18.08.2023 18:22
Jeszcze medal dajcie policjantowi , mały włos od tragedii prawie go zabili ….
Biedny obywatel piątek, 18.08.2023 15:25
Może faktycznie policjant przekroczył uprawnienia ale dla mnie tego Pana to powinni już zgarnąć w sobotę i zrobić badania na obecność środków odurzających. Nie powinien brać udziału w OFF-ROAD!
pogromca absurdów piątek, 18.08.2023 13:16
Dość ciekawe oświadczenie policji, a jeszcze ciekawsze wyniki badań na alkohol i toksykologicznych. Teraz dopiero jestem ciekaw finału tej sprawy
Sprawiedliwy piątek, 18.08.2023 13:14
Na nagraniu nie widać że kopie go po głowie, to stanowisko pana Artura. Wysłuchajmy obu stron bo może prawda jest inna
Ja piątek, 18.08.2023 12:59
Czyli nie taki święty ten szanowany działacz społeczny, o którym większość mieszkańców nawet nie słyszała/ ups, teraz już tak/.
piątek, 18.08.2023 12:29
Jak fikał, z liścia wskazane. Tylko ,że on może a policjant nie?
Mieszkaniec piątek, 18.08.2023 08:37
Czytam i czytam znany działacz itp a tu coś innego nie biorę pod uwagę oświadczeń policji ale wypowiedzi ludzi pijany naćpany zaczepiający innych agresywny czy taka osoba powinna być brana pod uwagę organizatorów fety
XXX czwartek, 17.08.2023 23:58
Przykładny obywatel pod wpływem alkoholu i narkotyków bronił się przed złymi Policjantami. Przecież on tylko zaczepiał przechodniów dla zabawy i to takie żarty były.
YYY piątek, 18.08.2023 08:44
No to wszystko jasne . I po co ten cały dym ? Jeśli to prawda, to policja powinna złożyć zawiadomienie
dh piątek, 18.08.2023 00:20
Aha ok, to w sumie usprawiedliwia "stróża prawa" do kopania go po głowie. W sumie to mógł go nawet postrzelić w kolana, bo przecież się awanturował po pijaku, no to można, no nie?
Zenek czwartek, 17.08.2023 18:26
Na tym zdjęciu to jedynie widać jakby policjant wsiadał do radiowozu, a nie bił zatrzymanego tym bardziej, że obok stoją ludzie. Nie bronię nikogo,ale póki co to tylko puste gdybanie dopóki dowodów nie zobaczymy.
obserwator czwartek, 17.08.2023 20:19
To nie zdjęcie tylko klatka filmu więc chyba niedługo ujrzymy reszte chyba....
X czwartek, 17.08.2023 22:26
Kiedyś byłem w podobnej sytuacji, na szczęście tutaj są świadkowie i filmy tym razem nie upiecze się policjantowi tym razem prokuratura nie zatuszuje sprawy trzymaj się Artur i umarzaj bo pewnie Cie obserwują i będą grozić na wszelki wypadek proponuje kamerę do samochodu pozdrawiam dużo zdrówka
Tadeusz Marek czwartek, 17.08.2023 21:29
Dziwne jest że Policja wogule nie interesuje sie tą sprawą.....
czwartek, 17.08.2023 16:29
A te pytania do policji to są tylko na dobie.pl, której policja nie ma obowiązku czytać czy wpłynęły drogą pisemną na Policję?
doba.pl/dkl czwartek, 17.08.2023 18:11
znamy adres policji.
czwartek, 17.08.2023 23:15
Dobrze ,że znacie adres Policji. Dopóki nie ma zawiadomienia o przestępstwie to nic wam do tego. Jeżeli "pokrzywdzony" nie chce współdziałać z organami ścigania to nic wam do tego. Jak będzie zawiadomienie o przestępstwie to i tok sprawy będzie miało odpowiedni tok. A co do Stonogi to po części się z nim zgadzam a po części jest jak ten Kołodziejczyk z agrouni :)
ciekawy czwartek, 17.08.2023 19:39
Szkoda tylko że printscreen wyrwany z całego filmu ale jak nie ma nic więcej na filmie to trzeba print screen wstawić dla zadymy. Stonoga będzie montował film :)
czwartek, 17.08.2023 21:36
Temat jak ten z podpaleniem urzędu w Lewinie. Dużo szumu i ... cisza