Burmistrz Bystrzycy Kłodzkiej pójdzie do prokuratury, a kontroli nad ujęciem wody pitnej nie odda! A co z resztą gminy?

wtorek, 21.11.2023 13:45 16686 84

Ta sesja Rady Miejskiej Bystrzycy Kłodzkiej przejdzie do historii samorządu. Trwała niespełna 8 minut! Radni w tym czasie zdążyli jednogłośnie udzielić poparcia burmistrz Renacie Surmie. Jednoznacznie „za” uchwałą byli też aktywiści społeczni. Co się stało, że 20 listopada trzeba było podjąć tak nadzwyczajne kroki?

Chodzi o koncesję na wydobywanie wody leczniczej z ujęcia w Starej Łomnicy, o co stara się pewna warszawska firma, a wcześniej o określenie wielkości i lokalizacji tzw. obszaru górniczego. Gmina chce, by „obszar ten został wyznaczony w sposób optymalny z punktu widzenia interesu przedsiębiorcy, jak i z punktu widzenia interesu społecznego” [cytat z uzasadnienia do uchwały przyjętej przez radnych]. Gdzie tu miejsce na konflikt? Dlaczego wybudowana już przecież nowa rozlewnia znanej marki „Długopolanka” nie podejmuje produkcji i stan ten trwać będzie?

– Zbudowana jest na kłamstwie i obietnicach bez pokrycia – słyszymy od mieszkańców. Spółka, która jest jej właścicielem stara się o utworzenie olbrzymiego obszaru górniczego, jak twierdzą mieszkańcy i zdaje się z tym zgadzać gmina, zupełnie nieadekwatnego do wielkości zasobów wód podziemnych. Obejmować on ma m.in. gminne ujęcia wody, co może pozbawić mieszkańców kilku miejscowości dostępu do wody pitnej, a Bystrzycę Kłodzką rezerwowego ujęcia wody. Obszar górniczy tworzy się w praktyce w celu ochrony inwestora, a nie właścicieli nieruchomości!

Słyszymy, że zawiadomienie o konsultacjach społecznych w sprawie wydania koncesji Marszałek Województwa Dolnośląskiego wywiesił... na tablicy ogłoszeń i na stronie Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, a gmina i  mieszkańcy nie zostali zawiadomieni, bo... nie są stroną postępowania. I znowu: o co chodzi? Obecny obszar górniczy obejmuje 330 ha. Spółka chce go powiększyć niemal trzykrotnie – do 1033 ha – i szukać wody mineralnej pod ziemią, bo na zakupionych przez nią terenach jej zasoby są niewystarczające. Co to jednak oznacza?

Na każdy ruch właściciele nieruchomości na tym obszarze, w tym gmina, będą musieli uzyskać zgodę właścicieli prywatnej spółki! Jeszcze w okolicach Wielkanocy gmina proponowała spółce kompromis:  wyłączenie 33 hektarów, na których jest ujęcie wody dla Gorzanwa, Starej Łomnicy, Kolonii Muszyn i os. Stara Łomnica. „Nie chcemy się zgodzić na tak duży obszar górniczy, gdyż to spowodowałoby, że spółka mogłaby zaanektować nasze ujęcie wody pitnej” – mówiła wtedy burmistrz Surma „Wiadomościom Bystrzyckim”. Spółka się na to nie zgodziła.

Teraz istnieje niebezpieczeństwo, że wraz z Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego postawią na swoim. Burmistrz Renata Surma jest zdeterminowana. Sprawa trafiła do sądu, choć – z przyczyn formalnych – sprawa może zostać oddalona. Zaalarmowała też Ministerstwo Klimatu i Środowiska, ale wydaje się, że ma asa w rękawie. Zapowiedziała złożenie wniosku do prokuratury. Pani burmistrz nie powiedziała nam, o co konkretnie chodzi, ale stwierdziła, że w konsekwencji może dojść do podważenia zgody dla warszawskiej spółki na wydobywanie wody.

I takie działanie spotyka się z aprobatą mieszkańców. Społeczny Komitet Przeciwko Zwiększeniu Obszaru Górniczego Szczawina, Stara Łomnica, Szklarka, Gorzanów jest przeciwny tzw. kompromisowi, czyli „zrzeczeniu” się przez spółkę jedynie owych 33 hektarów. Dalej wielki obszar górniczy pozostałby praktycznie we władaniu prywatnej spółki, mimo że są tam właściciele! Burmistrz Surma zgadza się, że miałoby to wpływ na rolników z tych terenów czy gospodarstwa agroturystyczne. Kto wygra ten spór? Będziemy pytać wszystkie strony. [kot]

Przeczytaj komentarze (84)

Komentarze (84)

Brunon Polański piątek, 24.11.2023 21:26
Sprawę z ZUKIEM zamietli pod dywan ,tak że pokrzywdzeni musieli jeszcze przepraszać,to tutaj też dadzą radę
Figa piątek, 24.11.2023 21:55
a cóż to za sprawa?
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 15:44
Mieszkam w powiecie Kłodzkim od sześciu lat i ciągle obserwuję tutejsze życie, Refleksje są raczej mało ciekawe. Tu nie przeszła w tym czasie żadna jakaś znaczna inwestycja. Ba ... ci którzy blokują lub wstrzymują te decyzje są niesamowicie z siebie dumni. Czasem tylko odezwie się jakiś głos rozsądku zdziwiony faktem, że powiat Kłodzki się nie rozwija. Nie rozwija się i nie rozwinie bo nawet jakby znalazł się jakiś niepoprawny napaleniec z gotówką który chciałby tu zainwestować i przeglądnie sobie historie poprzednich pomysłów inwestycyjnych, to szybko zrezygnuje. Powiat jest piękny i z potencjałem ale stosunek tubylców do nowego jak "indian do kolei na dzikim zachodzie"
wtorek, 21.11.2023 20:20
Tania siła robocza w PL już nie taka łatwa. Bardziej trzeba szukać poza unią. więc albo te zakładu co już są padną wkrótce albo szanse na nowe inwestycje pozostaną tylko mżonką
DM czwartek, 23.11.2023 07:38
Właśnie dopiero 6 lat...
wtorek, 21.11.2023 15:49
Super inwestycja, wysiedlić cztery miejscowości bo mafia z warszafki po trupach chce zaanektować cały teren? Ludzie albo nie będą mieli wody albo będą płacic krocie za nią.
czwartek, 23.11.2023 07:44
Dokładnie
Lol wtorek, 21.11.2023 18:01
Dokladnie, banda oszustów którzy zwa się jako inwestorzy
D czwartek, 23.11.2023 07:45
Od początku mieli inne zamiary, dobrze to ukrywali.
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 18:39
To samo z elektrownią Młoty, to samo ze spalarnią śmieci czy setkami innych pomysłów. Ludzie ! Jeździcie do pracy do Czech. Tam z pomysłami inwestycyjnymi nikt się nie szczypie. To też wszelkie atrakcje w Czechach są oblegane głównie przez Polskich turystów. To samo w co u nas jest w opolskim. Czesi chcą przy granicy otworzyć odkrywkę by wydobywać glinkę dla naszego przemysłu ceramicznego. Nie ! Bo kurz , bo ze dwie wioski padną ... itp... Tamci wolą jeździć do Niemiec do pracy byle tylko nie powstało coś na miejscu. Nie jestem ekonomistą . Do Kotliny przyjechałem z regionu gdzie wykorzystuje się każdy potencjał i problem jest jedynie z siłą roboczą bo pracy jest więcej jak pracowników. Może warto uczyć się od bardziej obrotnych ?
DM czwartek, 23.11.2023 07:37
no i jeżdżą do Czech... Po za tym narzekamy na smog, choroby płuc z tego powodu, a ty nietutejszy chcesz wyrżnąć co zielone, powpuszczać samych inwestorów, po to, żeby gó..em oddychać i żeby wszystko zabetonować, wtedy na pewno będziemy mieli wodę i czyste powietrze, Gratuluje, jak odpowiada tobie takie powietrze to może proszę się przenieść na Śląsk i zamieszkać w samej kopalni!!!
Felicjuszek wtorek, 21.11.2023 20:16
posłuchaj przyjezdny miotasz się w wypowiedziach chcesz turystyki a równocześnie ganisz tytejszy Lud bo nie chce Młotowskiej elektrowni,spalarniczy innych pomysłów a jak będzie się to miało do turystyki? zabrany piękny teren w Młotach i na dolnej Spalonej?czy zwózka śmieci do spalania ma przyciągać w te tereny do kurortów? a co trudności z scywilizowaniem przybyszów na TE tereny to sie zgodzę jest w tym problem....
Do nietutejszy wtorek, 21.11.2023 18:59
Jeżeli faktycznie jestes nietutejszy to ch....j cie obchodzi ta dyskusja. Bo byc moze jestes tu tylko przejazdem. Albo jedz do czech, do Niemiec. Tam się odnajdziesz bo tutaj sie marnujesz
Zosia wtorek, 21.11.2023 20:18
Czy tobie wypada tak się zachowywać w dyskusji? czy ta obelga podniesie Ciebie na duchu?
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 19:20
To jest właśnie ten stosunek do przyjezdnych. Jesteście zamknięci i zaściankowi. Krytykujecie każdego kto nie jest stąd (choć sami na wzajem też nie przepadacie za sobą). Żyjecie głównie z turystyki choć nie cierpicie turystów. Powiem jako ktoś z zewnątrz : tutaj jest potencjał i to dość spory. Można go wykorzystać ale najpierw musi zmienić się diametralnie podejście tubylców
xxx wtorek, 21.11.2023 19:57
Nikt nie jest przeciwko inwestycją w naszym terenie. Nie oznacza to jednak, że na wszystkie pomysły inwestora trzeba się bezkrytycznie zgadzać. Firma i tak potencjalnie mogłaby utworzyć ogromny teren górniczy, a mimo to nie chce iść na ustępstwa. Woli nie otwierać fabryki, a nie zgadzać się na żadne ustępstwa. Gdyby teren ten został przejęty pod teren górniczy, w tym obejmujący dostęp do gminnego źródła wody, to w praktyce mogliby odmówić dostępu do wody dla mieszkańców. Nie wspomnę już o innych ograniczeniach dla mieszkańców. Nie oznacza to, więc zaściankowości, lecz dbałość o własne bezpieczeństwo., Inwestor jakby chciał to by się dogadał i ograniczył swoje żądania. Skoro nie chce może to oznaczać, że może tam uzyskać tak duży zysk, że warto nawet czekać. Trzeba wspierać Panią Burmistrz w jej dążeniach.
WYB wtorek, 21.11.2023 20:09
Tak! "w jej dążeniach" a gdzie była wcześniej? teraz jak zbliżają się wybory to ocknęła się ??? za wszelką siłę chce odejśc na emeryturę z burmistrzowania ! ale co po sobie zostawi??? gdzie były osoby kompetentne w gminie ,które opiniowały inwestycję??? od tego trzeba zacząć no i też trzeba się zastanowić czy tu nie ma tzw,"lobbowania" ???
w czwartek, 23.11.2023 07:43
Do powiększenia obszaru górniczego opinia była negatywna, inwestor poszedł do sądu gdzie sąd podtrzymywał negatywną opinie, natomiast oni znaleźli inną drogę Marszałka, w trakcie korespondencji gminy z Marszałkiem on podjął decyzję o poszerzeniu obszaru górniczego, z tego co wiem poszedł wałek dlatego sprawa ma taki rozgłos.
czwartek, 23.11.2023 21:23
Pogratulować w takim razie tylko Marszałka. Nie uwzględnił opinii gminy, mieszkańców i wyroków sądów. Wziął on pod uwagę interes inwestora, a nie dobro mieszkańców województwa. Trzeba mieć tylko nadzieję, że uda się tą decyzję w jakikolwiek uchylić, a nasze lokalne władze będą mieli pomysł jak to zrobić i zapewne łatwo im one tego terenu nie oddadzą
wtorek, 21.11.2023 20:13
Pytanie jest o to, czy na etapie wydawania decyzji. pozwoleń na budowę itd. była mowa o tworzeniu obszaru górniczego. Raczej nie było o te mowy. Oni myśleli, że wieśniaków zrobią w konia itd. i jak już wybudują to takie pozwolenie im się będzie należało.
Lol wtorek, 21.11.2023 20:18
Dokładnie. Teraz udają wpanialomyslnych, a zwykle jak maja tacy inwestorzy w swoich obyczajach to chcieli zwyczajnie wydyma ludzi
Julek wtorek, 21.11.2023 20:19
oj,oj tak to nie funkcjonuje!
DM-mieszkanka czwartek, 23.11.2023 08:10
Widzę, że najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy nie mają zielonego pojęcia od kiedy sprawa się toczy i czego konkretnie dotyczy (np. nietutejszy)co miało się wydarzyć i co się wydarzyło. Proszę czytać ze zrozumieniem. Zaczyna się pisanie na temat polityki, ocenianie władz itp. Ten artykuł nie dotyczy waszych żali, w nosie mam wasze pretensje kto, co, kiedy... Cenne są uwagi ludzi, którzy piszą na temat, mogą się wypowiedzieć i mogą coś doradzić. Panie nietutejszy proszę zająć się własnym nosem, a nie przesiedlanie ludzi w Bieszczady, wysyłanie do pracy za granicę. Nie po to mieszkańcy inwestowali w miejsca gdzie mieszkają, żeby jakiś inwestor robił co chciał, nie na wszystko jest zgoda. Jak będziemy na to pozwalać to i za Bieszczady się wezmą. Po za tym chcemy czystego powietrza, natury, według nietutejszego mamy wpuścić przedsiębiorców, żeby wyrżnęli lasy, zabetonowali łąki i będzie nam się, żyło świetnie. W smogu i bez wody, ale za to z Internetem i prądem.
czwartek, 23.11.2023 10:29
Jak szanowna Pani szuka inspiracji wśród komentarzy na Dobie oraz "cennych porad" , to szacun ... Przepraszam, jaki urząd Pani reprezentuje ?
czwartek, 23.11.2023 10:50
Żadnego urzędu nie reprezentuję tylko siebie, nie szukam inspiracji wśród komentarzy na Dobie, czasami jest tak, że ktoś może podpowiedzieć co można jeszcze zrobić w tej sprawie, ponieważ ma jakieś doswiadczenie.
Felek czwartek, 23.11.2023 11:50
a czy sprawa nie jest zamknięta zakonczeniem inwestycji ,która musiała być wykonana zgodnie z pozwoleniem na budowę????
czwartek, 23.11.2023 12:56
Inwestycja tak, rozlewnia stoi jest przygotowana i ok, chodzi o powiększenie obszaru górniczego z 330ha hektarów na 1033 ha, gmina i my mieszkańcy nie chcemy się na to zgodzić.
Felek czwartek, 23.11.2023 16:34
Czy w plnach inwestycji były określone warunki geofizyczne jak i wodnoprawne?
obserwator czwartek, 23.11.2023 17:11
Taką dokumentację przygotowuje się miesiącami. Najistotniejszym jej elementem jest jednak umowa finalna. Powinna ona zawierać oprócz głównego trendu wszelkie ograniczenia i wyłączenia. Tutaj prawnicy mają zawsze pole do popisu bo najczęściej sporządzają ją w taki sposób który pozostawia furtkę swojemu klientowi.
Felek czwartek, 23.11.2023 19:27
To należy rozumieć że pozwolenie nie określało zakres czynności inwestorskich?
Mieszkaniec czwartek, 23.11.2023 15:47
Lokalni właściciele mają rację i swoje studnie, a jakąś spółka z Warszawy nie może zabierać wody mieszkańców.
nietutejszy czwartek, 23.11.2023 07:59
Cieszę się, że udało mi się nawiązać tak burzliwą duskusje choć nie zmieni ona raczej nic w świadomości społecznej, to może choć u kilku osób wywoła refleksje. Jak widać każdy broni swoich zatwardziałych i racji I nie ma siły na to by kogokolwiek przekonać choćby do próby innego spojrzenia na problem. Tu jeszcze długo będzie tak jak jest i to zmienić może jedynie młode pokolenie które najpierw stąd ucieknie, zdobędzie wykształcenie i pozna nowe technologie, a potem wróci by je tu zaszczepić. Dziś problem smogu dotyczy tylko starych domów i sami to widzimy u siebie. Zasoby wodne również można zagospodarować i zabezpieczyć ( w końcu większość naszych wód spływa na północ). Zbiorniki retencyjne też mogłyby służyć turystyce wodnej , a nie być tylko do podziwiania jako twór myśli technicznej. Tu jest potencjał, i to wielki. Można go wykorzystać nie niszcząc niczego ale trzeba zacząć myśleć. Pozdrawiam i kończę te wywody
wtorek, 21.11.2023 19:47
Inwestycja ? Nazwał bym to raczej po imieniu, eksploatacja zasobów naturalnych ! Państwo tu musi działać ze szczególną rozwagą, woda, kruszywa to zasoby wyczerpujące się, a np lasy długo odradzające., więc niech inwestorek nie cwaniakuje, a władza dba o interes lokalnej społeczności. W Niemczech by nie podskoczył tylko słuchał co mu wolno, a tu inwestorek dyktuje warunki ! Bezczelność.
Salomea wtorek, 21.11.2023 22:25
czy jesteś dokladnie obeznany z faktami czy tylko propagandą dla maluczkich?
wtorek, 21.11.2023 20:24
Lasy i tak wytrzebili i to bezczelnie przy samej drodze. Tereny gminy różnorakie, takze Jagodna. Brzydka okolica się porobila a przyjeżdżaliśmy tu z Wroca na grzybki i tego już nie ma w tych miejscach.
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 19:57
No tak... lepiej zainwestować w wiatraki i zatrudnić ludzi do ich kręcenia. Wszystko się wyczerpuje. Górnicy wydobywali węgiel choć wiadomo jest, że zasoby kopalń są ograniczone. Powiem, że zawsze jest jakoś "trend" na którym się zarabia. Nadal powiem, że myślenie co niektórych jest średniowieczne i dlatego ta okolica się nie rozwija
wtorek, 21.11.2023 20:06
Znalazł się Pan z miasta, a może to sam warszawiak, że tak broni pomysłu.
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 20:08
Przyjechałem z takiej miejscowości jak Kłodzko ale bardziej obrotnej
wtorek, 21.11.2023 20:18
O Boże dobry żart nietutejszy z Kłodzka, a pisze jakby z Warszawy co najmniej przyjechał. Miastowy od siedmiu boleści.
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 20:25
Miastowy z niewielkiego miasta ale rozwiniętego. Zresztą .. jak komuś jest dobrze tak jak jest to po co życzyć mu lepiej ?
wtorek, 21.11.2023 21:04
Tak, a jakie walory przemawiają za tym, że Kłodzko jest bardziej rozwinięte
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 21:51
Klodzko ma zabytki, a porządna droga (S8) mogłaby sprawić , że stałoby się jako atrakcja bardziej dostępne dla turystów. Jednak nie wszystkim jest to na rękę bo nowa droga, to łatwiejszy dojazd i pojawienie się większej ilości przedsiębiorców (konkurencji dla betonowego rynku) . Stąd też zawsze będzie grono które będzie blokowało tę inwestycję choćby jakimiś kosztownymi wariantami
czwartek, 23.11.2023 07:29
Dla Pana wiadomości Bystrzyca Kłodzka też ma zabytki.
Do nietutejszy wtorek, 21.11.2023 20:15
Tym bardziej sie dziwię co ty tutaj szukasz. Szkoda marnowac takiego potencjalu jaki posiadasz....
wtorek, 21.11.2023 20:20
Panie nietutejszy piszesz, że przyjechałeś 6 lat temu do powiatu kłodzkiego, a teraz piszesz że jesteś z Kłodzka. Kłodzko to chyba powiat kłodzki.
lola wtorek, 21.11.2023 22:26
ty nie patrz w literki tylko czytaj ze zrozumieniem!
nietutejszy wtorek, 21.11.2023 21:45
Nawet czytanie ze zrozumieniem to jest problem. W którym miejscu napisałem, że jestem z Kłodzka ? Przyjechałem z miejscowości wielkości Kłodzka. W pracy oprócz Polskiego rozmawiałem jeszcze trzema językami. Nie uważam się przy tym za nikogo wyjątkowego bo w swojej pracy byłem przeciętniakiem. Tutaj jest inaczej. Tu każdy czeka na cud. Wszyscy krytykują wszystkich za nic nierobienie, a większość jednak nie robi nic by to zmienić. Komentarze na Dobie pokazują jednak, że najmocniejsi jesteście w języku. A może czas wziąć się za robotę i nie liczyć na innych ? Skończyć narzekanie bo to Wasze miejsce do życia i jakie ono będzie zależy tylko i wyłącznie od Was
Żwirów wtorek, 21.11.2023 22:29
No i Masz całkowitą rację mieszkam TU 70 lat i z całą surowością stwierdzam ,że Masz rację ,jeszcze Nasi Rodacy tkwią w swoich chałupach na stepach i trudno wyzbyć się tamtejszych tradycji a o cywilizowaniu to już całkiem klapa...
Anna z Bystrzycy Kłodzkiej wtorek, 21.11.2023 20:09
Jeszcze w Wrześniu bym chwaliła Pania Burmistrz bo była z PiS ale poparła Opozycjè więc to już nie moja Burmistrz I nie otrzymałam głosu odemnie .
DM czwartek, 23.11.2023 07:24
Pani podejście jest na poziomie małego dziecka, "nie poszło po mojej myśli zabieram zabawki i się obrażam". Moje, Twoje, głosu nie otrzyma... co to ma za związek ze sprawą?
wtorek, 21.11.2023 20:16
Twoja PiS - owska władza już odeszła i jak mówi pewna piosenka "już nie wróci więcej". Bardzo dobrze zrobiła, wzięła od nich co nam się należy i powiedziała, że głosuje na kogo chce.
Anna z Bystrzycy Kłodzkiej środa, 22.11.2023 09:40
Nie odeszla i nigdy nie odejdzie PiS wróci na białej.kasztance jak Piłsudski by wyzwolić Polskę z Niewoli UE I zachodu ..Jarosław Prezes Uzdrowiciel Polski i Świata. Rząd będzie miał.wiekszosc
środa, 22.11.2023 18:07
Bohater, który nazywa mówi o innym sorcie, kanalikach, zdrajcach i niemieckim chamstwie. Raczej to jednak nie bohater, a antybohater.
Obiektyw środa, 22.11.2023 10:16
a skąd wróci ? Zamierzacie teraz tworzyć rząd na uchodźstwie (np w Rosji czy Białorusi) ?
Do obiektyw środa, 22.11.2023 14:46
Haaha, a ty myślisz że ta pseudo koalicja razem wytrzyma nie wiadomo ile???? Rozlecą sie szybciej niż myslisz
obiektyw środa, 22.11.2023 17:07
A wiesz czemu się rozpadł pis ? Bo nie było w nim różnorodności. Polakom potrzebna jest alternatywa , a nie jedna drogą (jak było to za komuny)
Baba środa, 22.11.2023 12:06
Covid w ataku jest lek ogólnie dostępny na świecie trzeba go podać w ciągu 5 dni od zachorowania tabletki do użycia w domu jednak kosztuje w Polsce 7 tysięcy złotych i jest pozbawiony refundacji dziękujemy PiS za darmowe niby leki tylko nie te które ratują życie emerycie szpitale znów pełne a lek nie na kieszeń większości spoleczenstwa
Fikołek wtorek, 21.11.2023 14:15
KTO zaopiniował powstanie w TYM miejscu inwestycji??? Czyżby gmina nie miała pojęcia na co wydaje zgodę??? co stało sie powodem zwiększenia obszaru??? i czy " Długopolanka " jest adekwatną nazwą do TEJ wody??? TEN znak handlowy był przypisany do rozlewni w Szczawinie i na ujęciu Tam wywierconym! O co toczy się gra inwestorów???
mieszanka wtorek, 21.11.2023 16:31
Przecież Gmina wiedziała a teraz przed wyborami robi pod publiczkę .Tej kobiecie nie można ufać od samego początku .Jeszcze nie jedno wyjdzie
czwartek, 23.11.2023 07:21
Ta sprawa ciągnie się od dawna, co gmina wiedziała? a co Pani wie? nie chodzi tu o politykę i wyliczanie kto co itp. tylko chodzi o nas mieszkańców i bezprawne działanie inwestora. Na to co gmina pozwoliła to już zrobili, chodzi teraz na co nie pozwala a robią.
stary piernik wtorek, 21.11.2023 14:46
To jest dość mądre pytanie. Gminy zatrudniają "fachowców" do tego mają możliwości dokupienia dodatkowych opinii i ekspertyz po czym wydają zgodę lub nie . Często jednak bywa odwrotnie i potem jest zdziwienie obrotem sprawy. Takie sytuacje mogą źle świadczyć o kompetencjach
zosia wtorek, 21.11.2023 15:35
tam sami fachowcy z burmistrzem ale ciekawy temat
środa, 22.11.2023 18:47
Do ,, nietutejszego,, życzę Panu koło domu kopalni odkrywkowej z odstrzałem urobku, odwiertów osuszających okolice i farmy fotowoltaicznej do podziwiania widoków , wiatraków żeby dostał Pan nerwicy, aha jeszcze zapomniałem o pirolizie opon żeby się Panu dobrze oddychało skoro lubi Pan takie inwestycje to tego życzę no i żeby ten Pana inwestor zupełnie nie liczył się Pana zdaniem .
nietutejszy środa, 22.11.2023 19:30
Napisał Pan komentarz czyli ma Pan internet. Ma Pan również energię elektryczną skoro ma Pan internet i telefon. Żeby miał Pan te luksusy ktoś musi wdychać spaliny z elektrowni węglowej (bo to trzon energetyczny naszego kraju). Nie będę się ustosunkowywał pojedynczo do każdego Pańskiego punktu . Powiem tylko , że to wszystko co Pan wymienił w naszym społeczeństwie nazywa się CYWILIZACJĄ. Polega to na kompromisie między luksusem, a niedogodnościami. Niesprawiedliwość tego rozwiązania polega na tym, że niektórzy chcieliby mieć luksusy ale najlepiej by to było kosztem innych. Proponuję w takim układzie przenieść się w Bieszczady. Nie ma tam uciążliwości cywylizacyjnych ale i nie ma też cywilizacyjnych luksusów
DM czwartek, 23.11.2023 07:09
Panie nietutejszy, radzę czytać artykuł i komentarze ze zrozumieniem. Cywilizacja, cywilizacją, ale nie po to ludzie budowali się na naszym terenie, żeby przyszedł inwestor i pozbawiał tego czego ludzie szukają na takich terenach jak nasze. Dlaczego ja mam się przenosić skoro to są moje rodzinne tereny, nie było uciążliwości cywilizacyjnych, to przedsiębiorcom dać palca to weźmie całą rękę. Co mi z prądu i Internetu jak nie będę miała wody. Rolnicy będą mocno ograniczeni jak i mieszkańcy. Będziemy inwestorom pozwalać na bezprawie i nie szanowanie otoczenia czyli środowiska, to i w Bieszczadach nie będzie spokoju. Mimo wydawania negatywnych opinii przez gminę i podtrzymywania przez sąd tych opinii, inwestor innymi ścieżkami, nie licząc się z nikim dostał to czego oczekiwał mimo, że sprawa była w toku ("wałek"). Luksus to ja mam teraz ciszę i spokój oraz wodę. Miała być mała rozlewnia, a robi się obszar górniczy.
Y środa, 22.11.2023 20:06
Proponuję Panu większe zorientowanie się w sytuacji, kto stoi za rozlewnią, o tym że ludzie będą mieli problem w przyszłości z jakąkolwiek inwestycją(będą musieli się o wszystko pytać właściciela rozlewni), o tym że woda z wodociągów będzie cholernie droga, bo koszty zostaną przerzucone na zwykłych ludzi, o tym że masa ludzi żeby mieć wodę musi kopać studnie i tego firma z Warszawy im zabroni. To jest ten Pana kompromis?? Dodam że w rozlewni będzie pracować kilka osób(ma być ultra-nowoczesna), więc nawet korzyści z zatrudniania ludzi odpadają. Najlepiej mędrkować nie znając sytuacji, to chyba dobrze że społeczeństwo tutaj nie jest jak Indianie czy Murzyni dwa wieki temu którzy za świecące koraliki sprzedawali wszystko co mieli....
Fikołek środa, 22.11.2023 21:37
Z tego wpisu rozumię że ziemia przejdzie lub już przeszła na własność rozlewni???
po naszemu środa, 22.11.2023 22:03
ja - rozumiem, ty - rozumiesz ...
Fikołek środa, 22.11.2023 22:31
Ty no masz rację ,popełniłem błąd ale to chyba z roztargnienia...Dziękuję
środa, 22.11.2023 21:32
Obserwowałem już kilka prób inwestycyjnych w powiecie i zauważyłem, że żadna nie cieszyła się społecznym poparciem. Każdy oczywiście miał jak najbardziej uzasadnione racje. Pomyślałem sobie wtedy, że chyba na własne życzenie jest tu tak jak jest. Nie wiem więc skąd takie zdziwienie, że miejscowości się kurczą bo ludzie stąd uciekają ?
Fikołek środa, 22.11.2023 18:32
Burgmajstrowa dzielnie wstawia się za mieszkancami w kwestii rozlewni...a to ciekawe zjawisko socjologiczne bo innej sprawie w której mieszkańcy MŁOT ,miejscowości co ma być zalana ,przeciwstawiają się takiemu rozwiązaniu a przy tym ucierpi natura no i tam też są ujęcia wody dla Bystrzycy i po drodze...więc jak to jest z miłością do mieszkańców gminy??? wybiórczo???
Wyborca środa, 22.11.2023 12:29
Jest to Obszar Krajobrazu Chronionego Góry Bystrzyckie, gdzie są Zieloni po wyborach ?
Januszek wtorek, 21.11.2023 15:06
A gdzie to zęby się podziały?
Zmartwiona środa, 22.11.2023 10:23
Moczą się w szklance
Adam środa, 22.11.2023 09:39
Ta Wasza Pani Burmistrz jest z Pisu czy PO. Pytam bo serio nie wiem i ciężko wyczuc.
Borewicz środa, 22.11.2023 09:51
Burmistrz chorągiewka ,bez ambicji bez twarzy .
Zobaczymy z kim będzie na wyborach .
Lanca wtorek, 21.11.2023 22:36
Czy słudzy Ludu wybrani do poprawy bytu tutejszych mieszkańców zajmą się uruchomieniem wód termalnych jakie Gmina posiada??? może by tak TU podziałać by lepiej się wiodło Nam, mieszkańcom co z krwawicy utrzymująTEN ogrom "specow" w gminnych pokojach....?
wtorek, 21.11.2023 20:17
szkoda tylko że tak łatwo oddaje ta Pani także Młoty dla milionów z góry, nie licząc sie ze zdaniem ogromu przyjezdnych w te unikatowe tereny w celach wypoczynkowych.
Kaśka wtorek, 21.11.2023 17:20
Trzeba było wcześniej pomyśleć i wystarczyło tylko zainwestować w ujęcie wody na Nowej Łomnicy. Pomysł przyłączenia wodociągów Starej Łomnicy do źródeł koło Gorzanowa forsował Radny i Sołtys Starej Łomnicy. Teraz trzeba pompować wodę z Gorzanowa do Łomnicy, ponosić koszty pomp i prądu i zmagać się z wiecznymi awariami. Nie wspomnę o zakamienieniu tej wody. A teraz wielkie larum i sprzeciwy władz samorządowych. Trochę chyba za późno. Tylko kto na tym cierpi? ZWYKŁY obywatel. Może należało by powrócić do modernizacji ujęcia w Nowej Łomnicy i podłączenia do niego źródła na Hucie o nieskazitelnej czystości. Tym bardziej, że ujęcie wody zostało zrobione w czynie społecznym przez mieszkańców i funkcjonowało wiele lat. Może Pani Burmistrz o tym nie wie?????
mieszkanka wtorek, 21.11.2023 18:50
pani Burmistrz udaje ,że nie wie to świetna aktorka za chwilę okaże się że drugie dno .Ale od kiedy woda podrożała to ludzie zaczęli myśleć o własnej studni ponieważ zaczęli przeliczać pieniądze
Lol wtorek, 21.11.2023 14:42
Niech inwestor weźmie sobie ta dlugopolanke pod pache i idzie tam skąd przyszedł. W którym normalnym kraju wogole możliwe jest ze jakis szachraj robi sobie odwiertow ile chce i na dodatek jeszcze chce pozbawić ludzi wody. Paszoł won
Józiek z Górnej wtorek, 21.11.2023 17:38
a co Ty taki bojowy ,nie poznaję cię ,zawsze byłeś pogodny a teraz co Ci zadali????
mieszkanka wtorek, 21.11.2023 17:23
A co Pani Burmistrz Bystrzycy powie o budowie ESP MŁOTY
STASIA wtorek, 21.11.2023 16:46
JOKER