O krajowej "ósemce" z minister infrastruktury i rozwoju
Minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak odwiedziła Kłodzko. Podczas spotkania z samorządowcami z powiatu kłodzkiego, ząbkowickiego oraz dzierżoniowskiego poruszony został temat drogi krajowej nr 8. W spotkaniu wzięli także udział: poseł Monika Wielichowska, senator Stanisław Jurcewicz, wicemarszałek województwa dolnośląskiego Andrzej Kosiór i dyrektor GDDKiA Robert Radoń.
- Walczymy o udrożnienie tej drogi, o bezpieczeństwo. Tą drogą jeżdżą do nas turyści, kuracjusze do 5 uzdrowisk, mieszkańcy. Stąd wywożone jest kruszywo na budowę dróg krajowych, autostrad, nasypów kolejowych. Droga jest bardzo niebezpieczna. To jest jeden z najbardziej krytycznych odcinków w Polsce i chcielibyśmy w końcu zacząć chociaż fazę przygotowawczą do gruntownej modernizacji tej drogi – mówiła poseł Monika Wielichowska.
- Zdajemy sobie sprawę, że droga krajowa nr 8 nie mieści się w korytarzach, ale jest bardzo potrzebna. Ja dzisiaj jechałam z Wrocławia i właściwie trudno jadąc tą drogą nie być świadomym jak ta droga jest potrzebna. Podczas rozmowy na ten temat kilka miesięcy temu pomyśleliśmy sobie, że skoro droga krajowa nr 8 nie może skorzystać z tych preferencji, które są dla korytarzy trzeba znaleźć inną metodę na modenizację tej drogi – mówiła podczas spotkania w kłodzkim starostwie minister Maria Wasiak - Pomyśleliśmy sobie o takim programie wieloletnim opartym na porozumieniu rządu z samorządami. Poprosiłam wtedy GDDKiA o przygotowanie takiego wstępnego planu etapowania tej modernizacji. Taki plan został przygotowany, Generalna Dyrekcja jest we wspołpracy z panem marszałkiem, który przygotowuje tzw. dokumentację korytarzową. Jak wiemy nie jest to tylko kwestia modernizacji po jakimś ustalonym śladzie, to jest w wielu miejscach konieczność wybudowania tej drogi w innym miejscu, ominięcia miejscowości. Chcielibyśmy wykorzystać dokumentację, którą przygotował pan marszałek, tak aby przejść do następnego etapu tj. budowania dokumenacji o charakterze technicznym.
Modernizacja odcinka z Magnic do Kłodzka miałaby zostać podzielona na trzy etapy: z Magnic do Łagiewnik, z Łagiewnik do Ząbkowic, z Ząbkowic do Kłodzka.
Podczas spotkania podpisana została deklaracja mówiąca m.in. o wykorzystaniu gotowego już studium pasma rozwoju południowej części województwa przygotowanego przez samorząd województwa, o wybraniu wariantów pod względem trasy oraz węzłów, skrzyżowań z udziałem władz samorządowych na podstawie rozwiązań technicznych i szacowanych kosztów tych rozwiązań, o przyjęciu rozwiązań, które zminimalizują ilość bezpośrednich włączeń drogi, aby podnieść bezpieczeństwo na drodze i komfort podróży a także o współpracy GDDKiA z samorządami związanej z przekazywaniem gruntów pod inwestycję.
Przeczytaj komentarze (27)
Komentarze (27)
albo znowu klamią przed wyborami zeby utrzymac się przy korycie bo ciezko sie im od niego oderwac albo poprosty wielichowska nic nie robila 8 lat w tej sprawie tylko udawala, nie wiem co gorsze ale ja tej ekipy napewno juz nie poprę , wole korwina, milera, kaczora , kazdego tylko nie tych klamcow
Komu trzeba i ile dać w łapę żeby w końcu ktoś ruszył dupę w tej sprawie?
A jak patrzę na nieudolny i BEZSENSOWNY remont na odcinku Szczytna-Duszniki to jestem przekonany ,że spokojnie jeszcze można zarobić w dzisiejszych czasach na "legalnych" przekrętach. W jakim kraju my żyjemy??
Ciekawe co te wszystkie mądrusie z PO i PIS-u zrobią z jak Czesi wybudują autostradę do Nachodu, dalej będą udawać że nie ma problemu?...