„To podłość kopać leżącego zasłaniając się prawem”

środa, 2.12.2015 20:30 89588 87

„To podłość kopać leżącego zasłaniając się prawem” - między innymi takie hasła pojawiły się na transparentach z jakimi kłodzcy kupcy przyszli pod miejski ratusz. Wszystko na znak protestu przeciwko budowie nowych sklepów wielkopowierzchniowych w Kłodzku. Niezadowolenie handlowców rejestrowały kamery telewizji Trwam.

- My, jako Polacy mamy przecież fundamentalne prawo do tego żeby we własnej ojczyźnie móc pracować, rozwijać się w sposób nam nienarzucany. Ten kapitał, który przez środowiska liberalne przedstawiany jest jako kapitał, który będzie wnosił rozwój, tak naprawdę jest kapitałem bardzo destrukcyjnym. Podam tutaj przykład. W Niemczech struktura własności jest od 9 do 1, a mianowicie 90% rynku handlowego, handlu detalicznego jest skupiona de facto w rękach przedstawicieli niemieckich, choćby Lidl czy Kaufland – mówił Grzegorz Kogut ze Stowarzyszenia Przedsiębiorców i Handlowców Ziemi Kłodzkiej.

Głos w tej sprawie zabrał również radny Rady Powiatu kłodzkiego, Jerzy Dec, który przekonywał, że wstrzymanie budowy marketów będzie korzystne dla każdego mieszkańca. 

- To co się dzieje, to jest chyba rekord Polski jeśli chodzi o ilość marketów na jednego mieszkańca. Marketyzacja postępuje, pan burmistrz upiera się przy swojej decyzji i tak naprawdę sytuacja jest coraz gorsza. Są narzędzia do tego, aby to powstrzymać, przede wszystkim pan burmistrz i apeluje do niego jeszcze raz, aby swoją decyzję uchylił, bo istnieje taka możliwość. Jest możliwość, aby ten handel w dalszym ciągu przynajmniej na tym poziomie, na którym on jest, bronić – mówił Jerzy Dec. - Budżety lokalne, budżety miast czy powiatu ucierpią na następnych lokalizacjach marketów. Wszystkie te kwoty podatkowe, które odprowadzają wielkie sieci powierzchniowe mają się tak do podatków od małych i średnich przedsiębiorstw, jak 1:40 czy 1:50. W związku z tym, budżety lokalne będą po jakimś czasie uszczuplone przez te kwoty odpływające za granicę. Po drugie, jakość usług, handlu w centrum miasta praktycznie z dnia na dzień się pogarsza. Miasto pustoszeje, ciężar życia gospodarczego przenosi się na zewnątrz i następuje zupełna degradacja centrum w małych miasteczkach, które przecież powinny żyć tak jak to było 20 lat temu.

Temat budowy nowych hipermarketów od lat budzi w Kłodzku wiele kontrowersji. W 2012 r. kłodzcy kupcy interweniowali już w tej sprawie u poprzedniego włodarza miasta. O spawie pisaliśmy TUTAJ. 

- Poprzednia władza jest odpowiedzialna za powstanie wielu marketów, które zniszczyły część polskich sklepów. W 2012 r. obecność telewizji Trwam była takim przełomem, która zaowocowała tym, że władze dosłownie kilka tygodni po wizycie zaczęły blokować powstanie kolejnych marketów. Taka sytuacja trwała przez 2 lata. Burmistrz poprzedniej kadencji został za to pozwany do sądu. Ja teraz nie zachwalam poprzedniego burmistrza, bo wielu źle o nim mówi nie znając pełnej prawdy i ja też jej nie znam. Każdy kto poczynił jakieś złe rzeczy uważam, że powinien odpowiedzieć za nie przed sądem czy też instancjami konkretnymi, żeby nikt nie zarzucił mi zaraz, że pochwalam czy popieram tego człowieka. Jedno jest pewne blokował przez 2 lata wszelkie markety. Za to był pozwany do sądu przez jakąś polską spółkę, która reprezentowała niemiecką firmę. Jak to jest żeby Niemcy pozywali polskiego burmistrza do sądu? Dla mnie to jest coś niebywałego – tłumaczył Jerzy Motyka, kłodzki handlowiec.

Poseł Prawa i Sprawiedliwości, Michał Dworczyk tłumaczył natomiast, że do takiej sytuacji by nie doszło gdyby w 2008 r. Trybunał Konstytucyjny nie uchyliłby ustawy regulującej tę kwestię.

- Ja chciałbym zadać z pozoru zaskakujące pytanie. O czym my właściwie dzisiaj rozmawiamy? Wydaje się, że rozmawiamy o sklepach wielkopowierzchniowych, hipermarketach, ale tak naprawdę my dziś mówimy o tym czy Polska będzie silnym krajem. Dlaczego? Dlatego, że silny kraj to silna klasa średnia, a silna klasa średnia to przede wszystkim drobny biznes, firmy rodzinne i drobny handel. Musimy sobie uzmysłowić, że 1 miejsce, które jest tworzone właśnie w sklepach wielkopowierzchniowych to jest likwidacja ok. 4-5 tworzonych i funkcjonujących w rodzinnych firmach. To dramatyczne zestawienie pokazuje jaki skutek i wpływ mają na drobny handel oraz rodzinne firmy, sklepy wielkopowierzchniowe – komentował poseł Michał Dworczyk - W 2007 r. została przyjęta ustawa, która wprowadzała możliwość wypowiedzenia się samorządu, zablokowania jeśli będzie trzeba, budowy takich sklepów ze względu na ważne przesłanki społeczne. To w takich sytuacjach z jakimi mamy do czynienia dzisiaj umożliwiłoby w sposób znakomity zabezpieczenie mieszkańców, drobnego handlu, miasta przed wejściem tutaj kolejnych, wielu sklepów wielkopowierzchniowych. Niestety w 2008 r., chyba jest uprawnionym powiedzeniem, że pod pretekstem, wykorzystując kruczki prawne, Trybunał Konstytucyjny tę ustawę uchylił.

Niebawem w Kłodzku mają powstać kolejne sklepy wielkopowierzchniowe. Odpowiedzialnością za ich powstanie miejscowi kupcy obarczają obecnego włodarza miasta. O komentarz w tej spawie poprosiliśmy burmistrza Kłodzka, Michała Piszko. Poniżej publikujemy treść oświadczenia. 

Przeczytaj komentarze (87)

Komentarze (87)

Kłodczanin środa, 02.12.2015 21:17
Lidl w Kłodzku jest potrzebny jak komarowi krew.
sobota, 05.12.2015 19:24
komarzyce pija krew, jak powtarzasz bzdurne powiedzenia to chociaż z sensem
Mieszkanka poniedziałek, 08.02.2016 13:42
Uważam,że LIdl jest w Kłodku b.potrzebny.Nigdy za dużo zdrowej konkurencji.Dość ponoszenia się brudnej Biedronki.
czwartek, 03.12.2015 06:25
a dewocjonalia jak k**wie majtki
Damian wtorek, 08.12.2015 06:33
Wszystkie markety, ktorych wlascicielami sa obcokrajowcy powinny zostac jak najszybciej zlikwidowane.
Europejczyk środa, 09.12.2015 00:19
A takiemu de.ilowi powinno się zabrać zachodni samochód jak masz, pralkę, lodówkę, telewizor i wszystkie rzeczy z zachodu - Polski Ba.anie !!!
środa, 09.12.2015 20:17
******* to ty jesteś. W dodatku wydaje ci się, że jest inaczej.
autor wtorek, 08.12.2015 12:17
Jak na absolwenta szkoły specjalnej ,to jesteś bystry jak woda w klozecie.
autor sobota, 05.12.2015 15:48
Dobry i tani jest market DINO najblizej Klodzka jest w Nowej Rudzie,teraz buduja w Ziebicach.Przykladowo slonina jest po 1.99 na promocji bardzo tanie sa udka itd,polecam ten sklep.
MIRABELKA sobota, 05.12.2015 08:45
MY CHCEMY LIDLA PANNO ŚWIĘTA!!!!
O USŁYSZ WOŁAŃ NASZYCH GŁOS!!!!!
autor czwartek, 03.12.2015 18:20
Miejsce Szpytmy - jest w więzieniu.
piątek, 04.12.2015 16:11
Twoje miejsce jest w kolejce psychiatry kolego. :)
autor. piątek, 04.12.2015 16:44
S.zpytma już przebywał psychiatryku .po przewałce - bedąc burmistrzem,teraz tylko zakład karny.Nie mam kolegów wśród cweli.Zapamiętaj.
moherek piątek, 04.12.2015 11:18
Elektorat pisu - z przodu jest dymany przez obleśnego kaczyńskiego,a z drugiej strony przez kościół polsko-pedofilski
kupujący w markecie środa, 02.12.2015 21:43
Kupcy z Kłodzka to drobni oszuści ,nie mający pojęcia o handlu.Jestem za prawdziwym handlem w tym mieście.Niech żyją markety.
Racjo czwartek, 03.12.2015 12:27
Handel w marketach to prawdziwy handel? Człowieku, zmanipulowany jesteś przez nie do cna: inne ceny na wystawkach, inne przy kasie, zamotane promocje, oferowany azjatycki chłam, wyciskanie najniższych cen u producentów (cieszysz się, jak kupujesz i zajadasz kiełbasę za 4,99 w której jest 2% mięsa, a reszta - nie wiadomo, co?). W marketach wcale nie jest taniej, a na pewno gorsza jakość produktu. Mam sprawdzone. Nie ma nic za darmo, tylko dureń tego nie rozumie. Ciekawe, czy składki z marketów starczą na ZUS dla uprawnionych. Jak na razie, to ci DROBNI zapewniają większość potrzebnej kasy.
Sepetowska Paulina piątek, 04.12.2015 11:10
Tak to prawda i mam nadzieje że Duda i nowy rząd rozgoni tę bandę w Polsce i Kłodzku tez.
mikiriki sobota, 05.12.2015 08:42
je*ał cię pises!
autor niedziela, 06.12.2015 07:57
TWOJE SKLADKI to idą na ochronę bydlaka kaczyńskiego.Frajerze,zapamiętaj - nie zastąpisz pendolino parowozem
obywatel Polski piątek, 04.12.2015 10:59
Sam jesteś oszustem bo każdy sadzi według siebie. Jestes oszust i fantasta i kto cie wychował?
autor niedziela, 06.12.2015 07:51
Uderz w stół a nożyce się odezwą.Ciebie w dzieciństwie ,czasami kościelny nie wydymał.
środa, 02.12.2015 21:50
i takie buraki jak ty !!!!
autor czwartek, 03.12.2015 05:41
Ty lachociągu - pomódl się o zdrowie.
czwartek, 03.12.2015 09:17
Dlaczego nie możemy mieć polskiego supermarketu. Ja tez robię zakupy w supermarketach nalezących do zagranicznych sieci handlowych, bo gdzie mam kupować? Ale gdyby był wybór to z pewnościa poszłabym do polskiego hipermarketu zamiast dawać zarabiać Portugalczykowi, Francuzowi, czy Niemcowi. To o to tu chodzi. Dlaczego nie ma polskich super - i hipermarketów, bo Polaka nie stac na taki biznes. Zakres opodatkowania w przypadku Polaka byłby zupełnie inny, a obcokrajowiec ma zwolnienia z podatków.
czwartek, 03.12.2015 21:11
Sensowny komentarz ale wyznawcy TVN-u tego nie rozumieją, patriotyzm gospodarczy jest im obcy, wolą dać zarobić Niemcom czy Francuzom. Jeżeli maja powstać te markety to jestem za takim opodatkowaniem ich aby część ich zysków pozostawała w Polsce a nie wyprowadzana do "firmy matki".
zwolennik powstania Lidla czwartek, 03.12.2015 20:57
panie piszko bardzo dziękuję że przyznaję pan że to NIE pana zasługa iż w Kłodzku powstanie Lidl. Bardzo się cieszę że były Burmistrz zdołał załatwić tę sprawę zanim pan dorwał się do władzy :)
Tadesz z Torunia czwartek, 03.12.2015 00:28
Wczoraj byłem już 2x w tym tygodniu w Lidlu i Kauflandzie w Zabkowicach i zostawiłem tam sporo gotówki ! W Kłodzu nie moge zostawić tych pieniedzy w tych sklepach więc Kłodzko TRACI ! U motyki nigdy NIC NIE KUPIE !!!
czwartek, 03.12.2015 20:12
Jakie Kłodzko traci?? Traci co najwyżej Portugalczyk i Francuz, bo wybierasz niemieckie sklepy. A ci ludzie, którzy pracują w tych sklepach, nawet kłodzkich, są wynagradzani adekwatnie do swojej pracy. Czy to, że jeździsz do Zabkowic, oprócz Twojego paliwa, w jakiś wymierny sposób przekłada się na dochody zwykłego Kłodzczanina?? No chyba nie.
Walenty czwartek, 03.12.2015 20:43
Nie przekłada się na dochody Kłodczanina bo moje pieniądze zostawiam w Ząbkowicach ! Jak bedzie taki market w K-ku to zatrudnią pracowników ( w wiekszości z Kłodzka i okolic ) z Powiatu kłodzkiego i dostaną pensje Kłodczanie !!! Proste ? Teraz zbierają info przy kasach inne markety jako sondaż aby wybudować następne markety w Ząbkowicach skoro w tych co juz są mają takie WIELKIE obroty i tylu klientów ! W następnych trzeba będzie zatrudnić ludzi i dadzą im pracę i pensję do kolejnych marketów w Ząbkowicach itp !
piątek, 04.12.2015 08:42
Boże Drogi, ale tu nie chodzi tylko o to, żeby zapie..ać w kasie u szwaba za łyżkę ryżu !!!Nie rozumiesz tego??? Bardzo płytkie rozumowanie u Ciebie występuje. Polak najwyraźniej ma wpojone głęboko do łba, że całe życie ma rąbać i g.wno z tego mieć!!!!!
Sepetowska Paulina piątek, 04.12.2015 10:41
A galerie powstały żeby ludzie tam pracowali jako galernicy a my drobni przedsiebiorcy na stare lata mamy wyjeżdżać do niemiec i tam zmieniać pampersy szwabom jak oni mordfowali moich dziadow. wierze że burmistrze Kłodzka beda rozliczeni ze swoich intryg i spekulacji. Trzymam kciuki za drobnych przedsiebiorców miasta Kłodzka i okolic.
czwartek, 03.12.2015 20:14
"A ci ludzie, którzy pracują w tych sklepach, nawet kłodzkich, są wynagradzani adekwatnie do swojej pracy? "- to było pytanie, bo moim zdaniem sa wyzyskiwani, ile się da, ile prawo pozwala.
w czwartek, 03.12.2015 13:51
Niech się pogodzą z tym ze większość woli tańszy produkt w markecie niż na rynku w Kłodzku który umiera na wieczór i możesz dostać wpierdziel od cyganow.
czwartek, 03.12.2015 20:05
Tak, zeżre nawet g.wno, byle było tanie.
klient osiedlowy środa, 02.12.2015 21:27
U mnie na osiedlowym sklepiku gdzie robie codzienne zakupy towar sprzedawany jest o 30 % drożej niz w marketach. Gdyby nie konkurencja marketów ceny byłyby jeszcze o 50 % wyzsze. Kogo na to stać ? Kilkudziesieciu włascicieli sklepików znacznie poprawiło by sobie stopę życiową a my zęby w ścianę.
czwartek, 03.12.2015 20:02
A zastanów się, dlaczego jest 30% drożej. Czy to zawsze wynika tylko z pazerności sprzedawcy. Jeśli przedsiębiorca jest obłożony podatkiem dochodowym, vat, podatkiem lokalnym, zusem, srusem itd. to jak ma funkcjonować. Ja nie lubię małych sklepików, bo wybór w nich żaden, ale bądźmy obiektywni. Uważam, że markety sa dobre, ale powinny być POLSKIE!!!!!
mieszkaniec czwartek, 03.12.2015 12:35
Kolejny akt przemocy wobec pracowników ratusza i jednostek podległych! Dziś nowy dyrektor KCKSiR Marek Mazurkiewicz rzucił się w siedzibie instytucji na pl. Jagiełły na Bogu ducha winną kobietę! Kobieta, prawniczka, śmiała zwrócić uwagę p. Mazurkiewiczowi, iż ten łamie prawa pracownicze podległych mu osób. Jak się okazuje p. Mazurkiewicz nie wytrzymał słów krytyki i odpowiedział w postaci przemocy wobec kobiet. Na miejscu pojawiała się straż miejska i policja. Nie od dziś wiadomo, że w poprzednim miejscu pracy p. Mazurkiewicz nie cieszy się dobrą opinią. W polanickim Centrum Kultury, gdzie był dyrektorem, również dochodziło do incydentów zakrawających o mobbing. Sprawa zaszła tak daleko, że znalazła swój finał w sądzie. M. Mazurkiewicz, członek PO, został dyrektorem dzięki znajomości z p. Skrobotem i burmistrzem Piszko. To kolejna osoba, po panu M. Kołcie, która na przestrzeni ostatnich tygodni stosuje fizyczną przemoc i agresję wobec swoich podwładnych.
janek czwartek, 03.12.2015 12:36
Skandal goni skandal. Burmistrzu Piszko, kogo pan sprowadza do Kłodzka? Pana kadry to totalne dno!!!! Skrobot (komunalne mieszkanie dla jego córki) , Kołt, Mazurkiewicz, Oktawiec (i syf na basenie), senatorowie z PO w zarządzie spółki ZAMG. Córka Józefa Trockiego, kandydata na burmistrza Kłodzka, zatrudniona tuż po wyborach na stadionie. Listonosz Ostrowski, z zaplecza wyborczego Piszki, w Wodociągach. Nowe sekretarki w ratuszu z biura poselskiego J. Szulca. Sekretarz gminy z gminy Stoszowice (koneksje PO). Wiceburmistrz, mega arogancki, Tracz ze Szczytnej. Prawnicy z kancelarii z Wrocławia. Rodzina radnego Dudy, nijaki Grzesiu, w KCKSiR. I wiele wiele innych …..
Sepetowska Paulina piątek, 04.12.2015 10:49
PO to padalce i ich dni sa już policzone.
załamana czwartek, 03.12.2015 18:19
jeżeli to prawda to powinny się tym zainteresować odpowiednie urzędy przede wszystkim inspekcja pracy i prokuratura, czy Picholu znowu po dywan jak z pachnącym inaczej i oczywiście wina pracownika bo bidusia zdenerwował, masakra czego się doczekaliśmy
ola środa, 02.12.2015 21:59
Piszko znowu o Szpytmie. Minął już rok od wyborów a wciąż wszystkiemu winny jest poprzedni burmistrz. Czy Piszko nie ma jaj? Czy naprawdę nie umie sam zająć się żadną sprawą i nie odwoływać się do poprzedników. Co to za manager? Duża a nie włodarz.
ola środa, 02.12.2015 22:00
Dupa nie włodarz.
czwartek, 03.12.2015 16:48
Poprzednik powinien wrócić do Kłodzka i wytargać go za uszy :) za brak kompetencji i blokowanie rozwoju miasta.
czwartek, 03.12.2015 13:32
https://www.youtube.com/watch?v=qYqqQoBP
G5E
Monisia W. po raz kolejny robi z siebie pośmiewisko.
Mieszkaniec Kłodzka - płacący po czwartek, 03.12.2015 00:48
Tysiące Kłodzczan CHCE następnych marketów !!! Lidla, Kauflanda, Aldi, Castoramy, Brico i innych !!!
Tysiąc czwartek, 03.12.2015 12:40
Jakie tysiące - część za granicą, część tam nie chodzi, bo za stara (to oni jeszcze powodują, że miasto nie jest do cna wymarłe), część pracuje w tych marketach i ma na co dzień dość tego, co i jak tam serwują.
I - mam sprawdzone - w marketach nie jest taniej, a sprzedają frajerom chłam (azjatycki lub wyżyłowany do maximum na producentach). Ludzie, nie ma nic za darmo - korporacje muszą przecież odprowadzać coraz większą kasę do swoich krajów!
czwartek, 03.12.2015 09:22
Polak jest generalnie głupi. Zamiast pilnowac swojego interesu, dba o kiesę Niemca, Francuza itd. Do wszystkich lewaków - przestańcie oglądać propagandowe media, w których klarują wam, że jesteście nowocześni!!!!!!!!!!!
Pm czwartek, 03.12.2015 12:03
Jestem za protestem przeciw powstawaniu kolejnych, zagranicznych sklepów wielkopowierzchniowych !
Rodaku, pomyśl - jak kupiec kłodzki może konkurować z międzynarodową sieciówką (która wysysa ostatnie poty od pracowników i nie ma takich obciążeń podatkowych - dzięki swoim prawnikom uciekają od płacenia podatków w Polsce). Wymuszają od rodzimych producentów (rolnicy, zakłady produkcyjne branżowe), maksymalnie niskie ceny. Ci z kolei marnie płacą pracownikom - kółko się zamyka.
Na producentach z Azji wschodniej nie muszą niczego wymuszać, bo ci, wykorzystując na maxa pracowników (również dzieci),łamiąc podstawowe normy pracy, oferują towar za cenę, z którą polski producent nie ma szans konkurować.
A rodak goni w niedzielę ileś kilometrów, żeby nakupować "dóbr" o 20 gr taniej/sztukę. Zamiast na spacer, wybiera "exodus na markety": tyle ich jest do obskoczenia, a wszystkie mamią promocjami (np. 500 g kiełbasy za 4,99 - jaka jest jej zawartość i wartość ? - smacznego i zdrowego!). Rodak mądry, rodak patriota...
W wielu krajach (Szwajcaria, Niemcy) wielkopowierzchniowe sklepy w niedzielę są pozamykane - ludzie przebywają z rodziną, korzystają z rekreacji, odpoczywają.
Miasta Kłodzka już nie ma - centrum świeci pustkami, czasem ktoś przemknie, żeby wziąć "chwilówkę" - kasa potrzebna na "markety".
Brawo włodarze i obywatele miasta, za jakieś kilka lat będzie trzeba podjąć decyzję i ogłosić przetarg na stopniowe wyburzanie tego niepotrzebnego reliktu, jakim jest MIASTO KŁODZKO!
czwartek, 03.12.2015 19:46
Tak, a u nas jest dzień wolny od handlu, a w przeddzień ludu w marketach i kolejki, jakby mieli tydzień w schronie siedzieć. Niestety, nasze społeczeństwo jest nadal biedne i niedouczone. Cieszy się, że kupi udko za 3,99 nie zastanawiając się wiele, co tak na prawdę w siebie wtłacza. Ważne, że tanie. Po pierwsze markety powinny być rodzime, a po drugie 50% żywności powinno być wycofane z obrotu jako szkodzące naszemu zdrowiu. Z czego sa nowotwory?? Z trujących śmieci, które regularnie spożywamy. Przerażające jest to, że chcąc kupić coś w miarę wartościowego i odżywczego przechodzimy przez regały jak przez pole minowe. Czytajmy etykiety, kupujmy jak najmniej przetworzone produkty. Cena czyni cuda, ale czasem nie warto. I to dotyczy i marketów i drobnych sprzedawców.
Pm piątek, 11.12.2015 11:18
Zgadzam się w 100% z argumentacją!!!
X-man środa, 02.12.2015 21:46
Niech pan Motyka pilnuje swoich dewocjonaliów albo otworzy sklep pod Jasną Górą !!
siwy środa, 02.12.2015 22:56
Pan Motyka zapomniał ja mu Szpytna umorzył długi teraz pewno ma i szuka pomocy by nie płacić
moherek czwartek, 03.12.2015 11:11
Motyka niech zacznie płacić czynsz ,za swój beznadziejny sklep
piłka środa, 02.12.2015 22:04
i nauczy się parkować i jeździć zgodnie z przepisami!
czwartek, 03.12.2015 10:36
100%
autor czwartek, 03.12.2015 07:11
Pisowskie mendy ,to zwykła komuna i katolska ciemnota.
czwartek, 03.12.2015 10:14
POPIERAM!!!!!!!!!!!!!!!!
czwartek, 03.12.2015 09:36
https://www.youtube.com/watch?v=qYqqQoBP
G5E
czwartek, 03.12.2015 08:56
SMIESZNI CI KUPCY, BO SAMI ROBIĄ ZAKUPY W SUPERMARKETACH DO DOMU I DO SWOICH SKLEPÓW ODSPRZEDAJĄC JE Z MARŻĄ.......
WIĘC CZEGO CHCĄ?
czwartek, 03.12.2015 09:13
A gdzie mają robić? Przecież zostały juz prawie tylko supermarkety.
czwartek, 03.12.2015 13:35
u swoich kumpli z ktorymi strajkuja...
moherek czwartek, 03.12.2015 06:16
To dobrze, że TV SRAM pokazuje najbardziej zdegenerowane kłodzkie gęby
Pani Krysia czwartek, 03.12.2015 00:41
Nie wpuszczać tych kupców i ich rodzin do marketów na całym dolnym śląsku ! NIGDY ! Zróbmy zdjęcia tych kupców i gońmy ich z marketów jak się pojawią kiedykolwiek i gdziekolwiek !
moherek czwartek, 03.12.2015 05:13
A w nagrodę mają codziennie przez 24h oglądać TV TRWAM.
czwartek, 03.12.2015 10:15
MOHEREK,komenty super...popieram i pozdrawiam
Heniek czwartek, 03.12.2015 00:52
Wg motyki 1 cpn i moze 2 sklepy w tym 1 jego, jak było 40 lat temu !
Misio czwartek, 03.12.2015 00:33
Zbojkotujmy Motykę i tą babę z transparentem, tylko gdzie ona ma swój sklep ? Ma ona sklep w Kłodzku ? Czy ona to tylko klakier do protestu ?
Parafianin czwartek, 03.12.2015 00:23
Motyka ! - ze zrytym beretem, jak nie podoba się tobie budowa marketów w Kłodzku to wyjedź do Lublina albo Torunia ze swoim asortymentem tam będziesz mieć duże obroty ! Tylko, że w Lublinie też są markety i co ty mocherze zrobisz ??? Może ojciec dyrektor coś z tym zrobi. Chcesz wpędzić Kłodzko w stan średniowiecza bo inne miasta juz mają te markety od dawna ?
aksa środa, 02.12.2015 21:50
W Zabkowicach maja LIDL,KAUFLAND i BRICO INTERMARCHE i BIEDRONKE tez i jakos prywatni kupcy nie placza. Nalezy pamietac tez o tym , ze nasze miasto jest centrum handlowym powiatu i tu zaopatruja sie mieszkancy calego powiatu, a wiec witamy wiecej markietow.a wybor gdzie ludzie pojda kupowac pozostawmy ich gustom, potrzebom i PORTFELOM.
jhv środa, 02.12.2015 23:54
"Biedronkowice" a nie Ząbkowice,najbardziej brackiej miasto na północ od Kłodzka...
jhv środa, 02.12.2015 23:55
"Biedronkowice" a nie Ząbkowice,najbardziej burackie miasto na północ od Kłodzka...
Kika środa, 02.12.2015 23:16
Proszę niech Ci co nie chcą marketu odwiedzą Nowa Rude i okoliczne miejscowosci zobaczą jakie ceny oferują małe sklepy .Marża w tych sklepach jest bardzo wysoka .
siwy środa, 02.12.2015 23:06
widzicie na tych zdjęciach jakiś handlowców po za Motyką same moherowe berety i słuchacze radia Maryia
krewny środa, 02.12.2015 22:47
Widać motyka zapomniał jak był monopolista w Kłodzku sklep RTV, kilkanaście lat temu, teraz wielki katolik i obrońca hadlu. Na tych zdjęciach widać pisdowska Kłodzka elite, wielkie halo o nic!!!, markety były są i będą budować - nowe miejsca pracy, podatki itd... Czas się rozwijać a nie cofać.
autor środa, 02.12.2015 22:55
pisdzielce tego nie kumają ,to brunatne buractwo
krewny środa, 02.12.2015 22:57
Do Syrii ich wszystkich wysłać!!
moherek środa, 02.12.2015 22:40
Ta tv trwam ,to jest z Korei Północnej...
autor środa, 02.12.2015 22:07
Telewizja Trwam popiera tylko ciemnotę.
środa, 02.12.2015 22:24
zapomniałeś dodać i TVN
ggg środa, 02.12.2015 22:14
Ale wy macie problemy ?? Wybudują sklep i jak nie bedą ludzie do niego chodzic ludzie to go zamkną .
środa, 02.12.2015 22:14
Jedyny, obiektywny tekst
Maniek środa, 02.12.2015 21:43
Należy dodać jeszcze ilu lokalnych przedsiębiorców zarobi na etapie budowy nowych marketów. Hurtownie i firmy budowlane, pracownicy budowlani, brukarze, itp, itd. Każda budowa wiąże się z dużym ożywieniem w branży. Lokalne firmy zarobią i zapłacą podatek.
konsument środa, 02.12.2015 21:41
Sklepow moze byc mnostwo, ale wybor " gdzie kupuje" nalezy do mnie. A ja kupuje tam, gdzie jest odpowiedni wybor towarow i oczywiscie KONKURENCYJNE ceny. Protest kupcow jest nieuzasadniony.Mamy wolny handel i KONKURENCYJNOSC.
Jezeli w sklepach protestujach osob beda konkurencyjne ceny, to wszyscy beda tam kupowac. A niby dlaczego mam za ten sam towar placiv wiecej, skoro moge placic mniej!!!
Fill środa, 02.12.2015 21:26
Miasto się rozwija i niema innego wyjścia.. duże sklepy muszą być bo są wygodne dla wszystkich.. tak jak w innych miejscowościach o dużym potencjale. a Pan M....ka po tym całym cyrku, który urządza nam już od kilku lat najlepiej by chciał żeby wszyscy ustawili się w kolejce po figurkę Matki Boskiej u niego. 90te lata się skończyły i monopol kupców... teraz ludzie chcą mieć wybór
ja. środa, 02.12.2015 21:31
Wara,od tego gdzie chcę i u kogo robić zakupy.Skoro chcę w markecie,to tam będę robić.!!Lidl?tak!powinien być.!
pawel środa, 02.12.2015 20:55
Tym handlowcom i prywaciarzom trzeba przypomnieć o demonstracji jak będą robili w niedzielę zakupy w Galerii, albo jak będą oferowali umowy śmieciowe w swoich sklepikach. Duże sieci handlowe, które zazwyczaj się otwierają w centrach wielkopowierzchniowych przynajmniej dają umowę o pracę, a jak nawet nie dadzą to i tak wypłacają zawsze pieniążki za przepracowane pieniążki.
lolex środa, 02.12.2015 21:18
Tak dokładnie banda