Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych na praktykach we Włoszech i Hiszpanii
Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Kłodzku brali udział w projekcie „Euro-praktyki 2 dla Kłodzka” o numerze 2020-1-PL01-KA102-080996 współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ we Włoszech w Bolonii i Hiszpanii w Saragossie.
Projekt był przeznaczony dla uczniów kształcących się w zawodach: technik budownictwa, technik logistyk, technik spedytor, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. W projekcie wzięło udział 56 uczniów w czterotygodniowych praktykach zawodowych. Miejsca odbywania stażu zorganizowali partnerzy zagraniczni w sposób dopasowany do specjalności uczniów. Głównym celem projektu było zwiększenie potencjału uczniów naszej szkoły na rynku pracy poprzez lepsze przygotowanie ich do pracy w swoim zawodzie. Młodzież pracowała w różnych firmach np. SACA Societá Cooperativa a.r.l gdzie do podstawowych zadań należał wyładunek towaru, formatowanie paletowych jednostek ładunkowych, sortowanie paczek, kompletacja zamówień- branża logistyczna i spedycyjna.
EDIL.ENERGIA.S.R.L. gdzie do podstawowych zadań należało przygotowanie materiałów pod wykonanie robót tynkarskich, wykonywanie tynku trójwarstwowego, układanie paneli podłogowych, wykonywanie robót wykończeniowych- branża budowlana. QUALIS EN ERGY gdzie do podstawowych zadań należało przygotowanie i montaż płyt izolacyjnych, montaż instalacji elektrycznej, montaż zaworów pod ciepłą wodę użytkową. Praktyka zagraniczna daje szerokie spektrum możliwości dla młodzieży kształtującej się w obszarze technik budownictwa, technik logistyk, technik spedytor, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Praca w tym sektorze wymaga od kandydata wielu umiejętności, takich jak: poprawna obsługa klienta międzynarodowego, swoboda językowa, komunikatywność, tolerancja, empatia oraz praca w grupie. Włochy i Hiszpania jako kraj o dobrze rozwiniętym sektorze turystycznym, zapewnia doskonałe miejsca pracy, w których praktykant zetknie się z ogromnym przekrojem społeczno-kulturowym.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)