Weekendowa zbiórka odzieży „Nie nosisz, do Twierdzy przynosisz”: 24-25 marca, Twierdza Kłodzko
Dla 80 proc. Polaków najlepszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych ubrań jest ich oddanie. Weekendowa zbiórka odzieży „Nie nosisz, do Twierdzy przynosisz”.

Dawanie ubraniom drugiego życia to nie chwilowa moda, a ważny trend, który wspiera coraz więcej konsumentów. Możliwości ponownego wykorzystania nieużywanej zawartości szafy jest wiele – Polacy najczęściej oddają ubrania do specjalnych pojemników (42%), rozdają rodzinie lub znajomym (34%) bądź sprzedają (27%). Co piąty badany zanosi odzież na zbiórki (22%) lub przekazuje organizacjom wspierającym osoby potrzebujące (21%).
Pierwszy weekend wiosny to świetna okazja, by przejrzeć garderobę, podzielić się nadmiarem ubrań, a przy okazji zrobić coś dobrego. Zbiórka ubrań w Galerii Twierdza potrwa od 24 do 25 marca Nieużywaną odzież w dobrym stanie można przynosić do centrum w godzinach od 13 do 19 do specjalnie oznakowanego stanowiska zlokalizowanego w centralnej części pasażu. Na miejscu hostessy będą przyjmowały i ważyły ubrania. Dla osób, które we wskazanym terminie przekażą minimum 5 kg odzieży nadającej się do ponownego użytku, przygotowano kupony rabatowe uprawniające do 10% zniżki w 4F oraz 20% w przypadku marki Outhorn a dla pierwszych 60 osób dodatkowo rozdamy bilety do Multikina. Regulamin akcji znajduje się w www.galeriatwierdza.pl .
Udział w zbiórce to nie tylko szansa na wiosenne wietrzenie szafy, ale też realna pomoc. Jak pokazało badanie, dziewięć na dziesięć osób (89%) zgadza się ze stwierdzeniem, że oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by wesprzeć potrzebujących. Za każdy zebrany kilogram odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji Digital University, realizującej projekt Uniwersytet Sukcesu. To program edukacyjny, który wspiera młode kobiety w trudnej sytuacji życiowej i pomaga im rozpocząć pracę w branży IT z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym.
Organizatorem zbiórki jest marka Ubrania Do Oddania, a partnerem głównym EPP, największy zarządca centrów handlowych w Polsce. Akcję wspierają też marki odzieżowe należące do spółki OTCF S.A. – 4F i Outhorn. Dobór partnerów był nieprzypadkowy – 4F od stycznia 2022 r. wdraża strategię 4F Change, w ramach której daje ubraniom drugie życie i przekazuje wsparcie finansowe Fundacji 4F Pomaga. Marka popularyzuje naprawy odzieży czy obuwia i odpowiedzialne korzystanie z nich, by mogły posłużyć jak najdłużej. [-]