Wpadka Kolei Dolnośląskich: Mogliśmy kupować bilety o połowę taniej. Już się jednak zorientowali... [AKTUALIZACJA 2]

środa, 23.11.2022 11:22 4839 10

Koleje Dolnośląskie ogłosiły, że jej pasażerowie zyskali nową opcję zakupu biletów. Była rewelacyjna, choć chyba nie o tym myśleli jej organizatorzy. Za bilet – w wyniku błędu – płaciło się tam o połowę mniej, niż dotąd. AKTUALIZACJA: przedstawiciel przewoźnika poinformował nas, że trzeba będzie dopłacić resztę u konduktora. Po południu, 23 listopada, błąd został usunięty. 

„Przewoźnik uruchomił właśnie swój sklep internetowy i zapewnia, że jest to najszybsza dostępna możliwość zakupu biletu na przejazd liniami KD” – poinformowało nas biuro prasowe Kolei Dolnośląskich. I podało informację, jak taki bilet kupić:

  1. Na stronie kolejedolnoslaskie.pl wpisz skąd, dokąd, kiedy i o której godzinie chcesz jechać.
    Sprawdziliśmy i wpisaliśmy, co trzeba. Na monitorze komputera pokazał się taki obrazek:
  2. Określ pozostałe parametry biletu m.in. typ i przysługujące zniżki.
    Określiliśmy i wpisaliśmy, co trzeba. Na monitorze komputera pokazał się taki obrazek:
  3. Wpisz swoje dane i adres e-mail.
  4. Kliknij „kup teraz” i opłać zakup.
  5. Bilet zostanie przesłany na podany przez pasażera adres e-mail. Podróżny musi go zachować do kontroli.

Jeszcze raz sprawdziliśmy. Dotąd bilety kupowaliśmy w systemie koleo.pl, ale teraz skorzystaliśmy z rady Kolei Dolnośląskich. Potrzebowaliśmy bilet na godzinę 13:58 z Lądka-Zdroju do Wrocławia Głównego. Bilet normalny, bez żadnych zniżek. Taką przecież opcję wybraliśmy w systemie i… zaskoczyła nas rewelacyjna cena: 15,70 zł. Oto ten bilet:

Obowiązująca taryfa na tej trasie to nadal 31,40 zł. Wiemy już, że to błąd systemu Kolei Dolnośląskich. Blety tak zakupione nie były jednak ważne bez dopłaty! Można było zatem przez internet kupować do woli, ale... nie cieszyć się z tego, że było tak tanio. Na bilecie pojawiało się OF:50, czyli trzeba było mieć uprawnienia do zniżki. Malutkimi literami można to znaleźć na bilecie.

Po co więc Koleje Dolnośląskie chwaliły się nowym system sprzedaży biletów, który nie działał prawidłowo? A jeszcze do tego, zamiast podziękować reporterowi portalu doba.pl, że zwrócił uwagę na błąd, podnosić na niego głos przez telefon? To pewnie ten nowoczesny marketing... Najciekawsze z tego jest, że przewoźnik nie chce brać odpowiedzialności, za SWÓJ błąd. Ciekawe, jak by na to zareagował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdyby któryś z klientów się doń poskarżył? Spytamy o to. [kot]

PS Pełną dokumentację zakupu biletu, czyli tzw. screeny, oraz błędów systemu Kolei Dolnośląskich, mamy w naszym archiwum. 

Przeczytaj komentarze (10)

Komentarze (10)

Podróżnik piątek, 25.11.2022 08:31
Koleje dolnośląskie, raczej sam prezes poustawiał tak wszystkich, aby spadła...
Bracia Pierd olec środa, 23.11.2022 21:11
PiS musi przejąć kolej od samorządów i będą bilety tańsze...
obserwator środa, 23.11.2022 21:30
Tu się zgodzę po raz pierwszy ale ... pis robi...
Konduktor KD środa, 23.11.2022 12:20
Jak ktoś kupuje ofertę FIP a pisze tam, to ma...
doba.pl/dkl środa, 23.11.2022 12:25
W systemie KD NIE BYŁO innej możliwości. Jako pasażer nie...
Ania środa, 23.11.2022 15:42
doba.pl na bilecie jest jak byl napisane, ze przy legitce...
doba.pl/dkl środa, 23.11.2022 17:13
Droga Pani... A zna Pani decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i...
A. środa, 23.11.2022 20:41
Ahahaha ok, to jutro kupie bilet ze znizka na legitymację...
mm środa, 23.11.2022 20:26
Pewnie że ich błąd. Na pokazanym bilecie stoi wyraźnie -...
Bracia PìerdoIec środa, 23.11.2022 12:23
Kto nie dopłaci tego się wysadzi w połowie trasy z