Galeria do artykułu 'Kłodzkie obchody 80. rocznicy Rzezi Wołyńskiej i kontrowersyjne wystąpienie jednego z gości. Czy to nie jest „nasza wojna”?'

niedziela, 16.7.2023 20:54 7296 28

Komentarze (28)

niedziela, 16.07.2023 21:03
Poprawność polityczna nakazuje niektórym milczeć . Jednak nikt nie dał nam prawa przebaczać w imieniu tych których wymordowano tylko dlatego, że byli Polakami. Nasi rodacy zapłacili najwyższą cenę za "wolność Ukrainy " - bo taki był powód tych mordów
Zen środa, 19.07.2023 08:48
Najgorzej jak ANALFABETA HISTORYCZNY zaczyna się wypowiadać, cyt. "Nasi rodacy zapłacili najwyższą cenę za "wolność Ukrainy " - bo taki był powód tych mordów ". Jesteś osobnikiem, który NIE POSIADA PODSTAWOWEJ wiedzy historycznej. Kierownictwo zbrodniczej OUN, UPA wiedziało w 1944 r. doskonale, że żadnej Ukrainy jako państwa po II wojnie światowej nie będzie, ale jasno mówili Ukrainy tu nie będzie, ale Polaków też tu nie będzie. Wbij sobie do swojego pustego łba, że przyczyną ukraińskich bestialskich zbrodni na polskich kobietach, dzieciach i starcach był UKRAIŃSKI SZOWINIZM. Ukraina nie zezwala na ekshumacje, bo wie ile leży w tych dołach śmierci pomordowanych małych polskich dzieci i kobiet, a wtedy cały świat by zobaczył podwaliny ich państwowości.
Zen środa, 19.07.2023 08:53
W jednym masz 100% racji - NIKT NIE MA PRAWA PRZEBACZAĆ w IMIENIU POMORDOWANYCH, ani hierarchia kościelna, ani politycy.
doba.pl/dkl niedziela, 16.07.2023 21:08
przeczytał / przeczytała pan / pani tekst?
niedziela, 16.07.2023 21:20
Przeczytałem. Komentarz jednak odniosłem ogólnie mając na uwadze przede wszystkim podejście naszego rządu do tego tematu.
niedziela, 16.07.2023 21:19
Polityka polega na mówieniu jak najmniej, żeby wzajemnie móc rozmawiać, a nie oskarżać i się wściekać. Tutaj nie było polityki w tym sensie, tylko wręcz mocne oskarżenia w stronę Ukraińców.
Maschinengewehrschütze środa, 19.07.2023 08:28
Jakie rozmowy są z Ukrainą w tym temacie? Zero. Nul. Duda z ukraińskimi braćmi,budującymi swą państwowość na gloryfikacji banderowskich zwyrodnialców , czekał na wyciszenie tematu a tu zonk w tym roku. Dużo młodych ludzi na marszach wołyńskich to pozytywny obraz wbrew antypolskiej i proukraińskiej narracji mediów w sinożółtych barwach.
środa, 19.07.2023 12:56
Moja rodzina kilkadziesiąt lat temu również okrutnie ucierpiała przez Ukraińców. Ale tutaj problem polega na tym, że Ukraina nie stanowi teraz dla nas najmniejszego problemu w porównaniu z Rosją. Jeśli ludzie się kłócą, to nigdy obie strony nie uważają jakiejkolwiek opinii za jednolitą. Każda strona ma "swoje racje" i nic na to nie poradzisz. To samo dotyczy nie tylko naszych prostych konfliktów, ale znacznie mocniej stosunków międzypaństwowych i widzenia historii.
Zen środa, 19.07.2023 14:55
Tja, twoja rodzina ucierpiała. Piszesz same bzdury: (1) "Ukraina nie stanowi teraz dla nas najmniejszego problemu" - stanowi problem i to duży, od kwitnącej ideologi banderowskiej, niszczenia śladów polskości na kresach, zaprzeczaniu faktom historycznym, braku zgody na ekshumacje, roszczeniowym traktowaniu Polski po zalewanie naszego kraju swoimi produktami rolnymi, które miały przecież jechać do głodujących dzieci w Afryce, napływ osadników ekonomicznych i drenowanie polskiego budżetu. Według najnowszych badań sondażowych większość mieszkających w Polsce Ukraińców deklaruje, że po zakończeniu wojny wcale nie chce wracać do siebie. (2) Każda strona ma "swoje racje" i to stwierdzenie dot. "naszych prostych konfliktów" - ja nie widzę żadnych racji w bestialskim, okrutnym mordowaniu bezbronnych kobiet i dzieci i dla mnie to nie był "prosty" konflikt. Niestety to nic nowego, wcześniej była np. rzeź Humania, ale o tym pewnie też nie słyszałeś. O tym dlaczego Adam Bobola został ogłoszony świętym męczennikiem też nie słyszałeś.
sobota, 29.07.2023 15:43
Oj, Zen napisal, ze poprzednik wie mniej od niego lub nie zna przynajmniej prostych faktow, mimo ze Zen nie wie co wie poprzednik. Gluptasek napisal tez bzdurki o Ukraincach, ktore przez wielu sa odczytywane jako slowa podobne do nazistow.
czwartek, 20.07.2023 09:23
Prawda ! Ten kraj nas ekonomicznie wykończy. Zaraz skończy się konflikt, znów się pogodzą (bo więcej ich jednak łączy niż nas z nimi), a my zostaniemy z problemem i milionami obcokrajowców z grupy innowierców
sobota, 29.07.2023 16:04
O innowiercach:
"Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski podpisał w piątek ustawę wprowadzającą nowy termin święta Bożego Narodzenia w Ukrainie. Odtąd będzie ono obchodzone nie 7 stycznia, lecz 25 grudnia. Zmianie uległy też daty kilku świąt świeckich" :D
sobota, 29.07.2023 15:52
Ekonomicznie moga nas wyprzedzic. W to moge uwierzyc. Jednak innowiercami nie sa, bo to w wiekszosci katolicy. Caly dzisiejszy poludniowy wschod Polski to kiedys Rus Czerwona, wiec duzo nas laczylo. Mieszkali tam przeniesieni dla naszego rozwoju Niemcy (Gluchoniemcy). Wszystko bylo i jest do dzisiaj wymieszane, ale wiekszosc to chrzescijanie, a roznice to blahostki, typu lekko zmieniony symbol tego samego krzyza. Przed wojna my Polacy traktowalismy Ukraincow jak obywateli gorszego sortu, wiec pokazali nam w czasie wojny, gdy juz nie mielismy przewagi prawa po swojej stronie, ze jestesmy tak samo slabi jak oni.
Darek__de ks środa, 19.07.2023 18:54
Podobno ze Lwowa i okolic założyli szkoły wyższe we Wrocławiu. Zatrudnili się w Poznaniu w Wojsku Polskim...
środa, 19.07.2023 20:37
Dokładnie, tylko zamiast "Podobno" powinieneś napisać "Polacy".
Maschinengewehrschütze poniedziałek, 17.07.2023 00:03
To nie nasza wojna. Zaden Polak nie stanie ramię w ramię z krajem budującym swą tożsamość narodową na gloryfikacji banderowskich zbrodniarzy. A jakiekolwiek zespoły historyczne,rozmowy i negocjacje nie dadzą nic. To tylko bajki Dudy opowiadane od kilku już lat. Ukraina,szczególnie ta zachodnia jest zbyt mocno przesiaknięta banderyzmem. Nawet w czasie wojny zmieniane są nazwy ulic . Skąd na to pieniądze? No właśnie...może zapytać "polityków"?
poniedziałek, 17.07.2023 08:38
Jak tylko rozpoczęła się ta wojna, to stwierdziłem, że tłuką się między sobą dwa wrogie nam kraje więc po co się wtrącać ? Ich więcej łączy niż nas kiedykolwiek z którymś z nich. Mają to samo pismo, trudny dla innych do rozróżnienia język, tę samą wiarę i wspólną część historii. Tworzą też wiele rodzin ukraińsko rosyjskich , a w obronie własnego kraju uczestniczy tylko niewielki ułamek tych którzy powinni. Reszta (bardziej majętna) układa się na zachodzie i raczej nie przejmuje się tak bardzo swoim krajem jak "sojusznicy". Spotykamy ich we wszystkich kurortach na świecie i nie są tam po to by zarobić na utrzymanie
abc poniedziałek, 17.07.2023 11:17
Każda decyzja putina jest kopią decyzji stalina, to po pierwsze.
Po drugie od 800 lat rosja prowadzi podboje sąsiadów, średnio co 2-50 lat podbijała kolejne kraje. putin zmienił reguły i skrócił czas pokoju do 7 lat, to jest czwarta wojna jaką wywołał.
Po trzecie: na dwa miesiące przed wojną kategorycznie zażądał wycofania wojsk NATO za linię odry, co skutkowałoby polską i bałtami jako następnym celem agresji militarnej rosji. Więc to jest nasza wojna, ukraińcy walczą abyś mógł sobie swobodnie krytykować władze bez obawy, że zostaniesz wysłany na syberię do łagru.
Zen wtorek, 18.07.2023 08:09
Bardzo ładnie nam przedstawiłeś aktualną narrację obowiązującą na Wukrianie. Oczywiście BREDZISZ i to w skali horrendalnej. A to, to już max absurdu "ukraińcy walczą abyś mógł sobie swobodnie krytykować władze bez obawy", jasne - Policja wtargnęła do mieszkania Katarzyny Sokołowskiej prowadzącą akcję "Wołyń Pamiętamy", Polakom ogranicza się wolność wypowiedzi pod pretekstem popierania zbrojnej napaści Rosji na państwo obok nas (a co ze strefą Gazy, tam jest napaść jednego państwa na drugie czy nie?), blokuje się strony internetowe np. "Myśli Polskiej", "w realu". A co było kiedy państwo Kuba chciało przystąpić do układu Warszawskiego, wtedy USA dokonały blokady wyspy, nie pozwalając Rosji zbliżyć się militarnie do jej granic.
Artur wtorek, 18.07.2023 08:23
Krytykowałeś, ale potwierdziłeś, że ma rację. Policja robi nam czasem na życzenie różnych chorych władz i naszej wschodniej mentalności dużo syfu, ale w zdecydowanej większości kończy się tylko nieprzyjemnie, a nie śmiercią lub przymusowym wywiezieniem na koniec świata. Cieszę się, gdy Rosja ma na mnie bardzo mały wpływ.
Maschinengewehrschütze środa, 19.07.2023 08:18
Słowa Putina o wycofaniu wojsk NATO za Odrę opublikowało Centrum Informacji i Operacji Psychologicznych na Ukrainie a następnie zostało powielone przez polskojęzyczne media.
abc środa, 19.07.2023 08:58
blebleble
To było oficjalne żądanie kremla, wojska NATO mają wynieść się za linię odry. Przestań czytać komsomolską prawdę
BRAWO PO i PSL wtorek, 18.07.2023 10:02
Pani poseł Monika Wielichowska znalazła czas, aby wziąć udział w kłodzkich wydarzeniach upamiętniających ofiary Rzezi Wołyńskiej, natomiast nasi dyżurni politycy z PiS-u tylko listy piszą - bardzo to znamienne. Przed wyborami na pewno znajdą dla nas czas i będą oskarżać PO, PSL o brak patriotyzmu.
Apel poniedziałek, 17.07.2023 17:13
Panie "redaktorze" [kot] może wykaże pan trochę cywilnej odwagi i w końcu zacznie się pan podpisywać pod swoimi stronniczymi i nader często świadczącymi o braku wiedzy w danej tematyce artykułami z IMIENIA i NAZWISKA. Czasy PRL-u i styropianowej konspiracji minęły, czego się pan wstydzi, swojego "warsztatu"?
poniedziałek, 17.07.2023 19:11
Panie Apel, pan Kot nie musi się podpisywać bo kto czyta regularnie Dobę ten wie kto to jest. Pan Apel też nie znalazł w sobie odrobiny odwagi by się przedstawić (chyba że Apel to nazwisko ?)
poniedziałek, 17.07.2023 20:17
Tak ... Apel to nazwisko po ojcu, matka byla zd. Konspiracja