27-latek uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku i stracił 15 tysięcy złotych

środa, 8.11.2023 17:15 863 2

Kolejny mieszkaniec powiatu świdnickiego padł ofiarą oszustwa "na pracownika banku" i stracił sporą sumę pieniędzy. Oszuści wykorzystują coraz nowsze metody manipulacyjne i nakłonili swojego "klienta" do wygenerowania kodu BLIK oraz zainstalowania w telefonie aplikacji - rzekomo celem ochrony środków na koncie. Tak naprawdę uzyskali w ten sposób dostęp do konta mężczyzny i zgromadzonych tam środków. Świdniccy policjanci apelują o ostrożność i weryfikację podejrzanych informacji.

Na komendę zgłosił się 27-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego. Zadzwonił do niego mężczyzna i podawał się za pracownika banku, w którym pokrzywdzony ma założone konto. Oszust zapytał, czy mężczyzna dokonywał płatności kartą, a kiedy 27-latek potwierdził tę informację, rzekomy pracownik połączył go z kobietą, również rzekomym pracownikiem placówki bankowej. Asystująca w przestępstwie kobieta poinformowała, że doszło do próby przelewu pieniędzy z konta 27-latka i potrzebna jest odpowiednia blokada środków.

27-latek zaczynał mieć wątpliwości, czy rozmawia z pracownikiem banku, więc ta poleciła sprawdzić mu numer dostępny w internie. Kiedy pokrzywdzony potwierdził oficjalny numer, uwierzył, że rozmawia z bankiem i wykonywał polecenia rozmówczyni. Pierwszym krokiem było wygenerowanie kodu BLIK na kwotę 2 tysięcy złotych. Kiedy wykonał przelew kobieta oświadczyła, iż musi jeszcze dokończyć proces legalizacji konta. Poleciła instalację specjalnego programu.

Następnie, aby się zalogować, przesłał zdjęcie swojego dokumentu tożsamości i przekazał IP urządzenia. Potem zainstalował kolejną wskazaną aplikację, gdzie konieczne było wpisanie numeru karty bankomatowej. W tym czasie mężczyzna widział, jak z jego konta wypływają środki pieniężne, ale rozmówczyni uspakajała go, że cały czas są jedynie blokowane przez bank. Po przelaniu z konta ponad 15 tysięcy złotych rozmówczyni rozłączyła się, a mężczyzna zrozumiał, ze został oszukany.

Świdnicka policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych, kodów BLIK. Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM.

KPP w Świdnicy

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

czwartek, 09.11.2023 15:14
Brawo głupich nie brakuje
julian środa, 08.11.2023 17:47
Młody a rozumu 0.