„Akademia H2O” w Świdnicy

poniedziałek, 22.5.2023 09:24 266 0

W środę, 17 maja odbyło się robocze spotkanie z udziałem prezydent Beaty Moskal-Słaniewskiej, jej zastępcy Szymona Chojnowskiego, Marcina Garcarza, wiceprezesa zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu, Tomasza Jaworskiego, prezesa Świdnickiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, Barbary Zielińskiej, dyrektor działu komunikacji społecznej MPWiK oraz Magdaleny Urbańskiej-Malucha, dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Świdnicy, w sprawie planów realizacji projektu edukacyjnego mającego na celu budowanie wiedzy, świadomości i szacunku dla ograniczonych zasobów wody i środowiska naturalnego w świdnickich szkołach podstawowych.

 „Akademia H2O” to projekt MPWiK Wrocław dla najmłodszych uczniów klas szkół podstawowych. Oswaja dzieci z otaczającą ich przyrodą, wzmacnia edukację ekologiczną w szkołach oraz rozwija odpowiedzialność za środowisko. Zgodnie z decyzją prezydent Świdnicy, Wydział Edukacji we współpracy z ŚPWIK planuje realizację tego programu w drugich klasach świdnickich szkół podstawowych,  od następnego roku szkolnego 2023/2024.

Osią programu jest 14 zajęć o tematyce związanej z wodą i ekologią. Podczas lekcji nauczyciele rozmawiają z dziećmi o wodzie w kosmosie, suszy, deszczu, oszczędzaniu wody, piciu kranówki czy zmianach klimatycznych. Każde dziecko i każdy nauczyciel uczestniczący w projekcie otrzymuje pakiet materiałów edukacyjnych.

- Program „Akademia H2O” jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata w dziedzinie ekologii. Nasze szkoły już dziś realizują wiele ciekawych projektów edukacyjnych w tym zakresie, ale ten program dotyczący wody jest szczególnie ważny ze względu na szeroki zakres tematyczny, wagę problematyki, bogate materiały edukacyjne i długofalowe, angażujące podejście. Czerpiemy wzorce z wiodących i innowacyjnych przedsięwzięć tego typu w kraju – mówi prezydent Beata Moskal-Słaniewska.

Wrocławskie wodociągi przygotowały autorskie scenariusze zajęć, które ułatwią nauczycielom przekazywanie wiedzy najmłodszym uczniom. W każdej świdnickiej szkole, podobnie jak we Wrocławiu, uczniowie otrzymają własne zeszyty ćwiczeń. Nauczyciel samodzielnie dostosuje termin i moment przeprowadzenia poszczególnych lekcji do pozostałych – związanych z podstawą programową.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)