Informacje dla mieszkańców
Podajemy ważne informacje dla użytkowników wieczystych i właścicieli nieruchomości.
Informacja dla użytkowników wieczystych
Na podstawie znowelizowanego przepisu art. 74 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.) dotyczącego udzielania osobom fizycznym ze względów socjalnych, 50% bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe, zmieniony został termin składania wniosku o udzielenie bonifikaty - użytkownik wieczysty winien złożyć wniosek w nieprzekraczalnym terminie do dnia 1 marca roku, za który opłata jest wnoszona.
Uwaga!
-
brak złożenia wniosku w wymaganym terminie powoduje utratę uprawnienia do uzyskania bonifikaty,
-
brak jest możliwość przywrócenia terminu do złożenia wniosku,
-
ciężar dowodu, że istnieją przesłanki udzielenia bonifikaty od opłaty rocznej, spoczywa na użytkowniku wieczystym,
-
dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego jest obliczony jako średnia miesięczna dochodu, o którym mowa w przepisach o dodatkach mieszkaniowych, uzyskanego w roku poprzedzającym rok, za który opłata roczna jest wnoszona.
Aby udokumentować dochód każdego członka gospodarstwa domowego do wniosku należy dołączyć właściwy dokument z niżej wymienionych, jako załącznik:
-
zaświadczenie od pracodawcy o wysokości dochodu za rok poprzedzający rok, za który opłata jest wnoszona tj. za 2017 r. lub rozliczenie roczne PIT,
-
zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona tj. za 2017 r.,
-
decyzję o przyznaniu renty lub emerytury, obowiązującą na rok 2017, bądź roczne rozliczenie PIT o osiągniętych dochodach z tego tytułu w roku 2017,
-
zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status
i otrzymywane świadczenie, -
oświadczenie potwierdzające sytuację materialną, w przypadku braku dochodów, złożone przy pracowniku urzędu prowadzącym sprawę.
Właścicielu nieruchomości!
Gmina Strzegom w styczniu 2018 r. poinformuje wszystkich właścicieli nieruchomości
o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Do informacji dołączony zostanie harmonogram odbioru odpadów.
Dodatkowo informujemy, że w przypadku potrzeby wydruku miesięcznych blankietów rachunków na powyższą opłatę - będą one drukowane w siedzibie Urzędu Miejskiego w Strzegomiu w Wydziale Gospodarki Odpadami Komunalnymi - na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)