Informacje dla mieszkańców

środa, 10.1.2018 14:54 973 0

Podajemy ważne informacje dla użytkowników wieczystych i właścicieli nieruchomości.

Informacja dla użytkowników wieczystych

Na podstawie znowelizowanego przepisu art. 74 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.) dotyczącego udzielania osobom fizycznym ze względów socjalnych, 50% bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe, zmieniony został termin składania wniosku o udzielenie bonifikaty - użytkownik wieczysty winien złożyć wniosek w nieprzekraczalnym terminie do dnia 1 marca roku, za który opłata jest wnoszona.

Uwaga!

  • brak złożenia wniosku w wymaganym terminie powoduje utratę uprawnienia do uzyskania bonifikaty,

  • brak jest możliwość przywrócenia terminu do złożenia wniosku,

  • ciężar dowodu, że istnieją przesłanki udzielenia bonifikaty od opłaty rocznej, spoczywa na użytkowniku wieczystym,

  • dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego jest obliczony jako średnia miesięczna dochodu, o którym mowa w przepisach o dodatkach mieszkaniowych, uzyskanego w roku poprzedzającym rok, za który opłata roczna jest wnoszona.

Aby udokumentować dochód każdego członka gospodarstwa domowego do wniosku należy dołączyć właściwy dokument z niżej wymienionych, jako załącznik:

  • zaświadczenie od pracodawcy o wysokości dochodu za rok poprzedzający rok, za który opłata jest wnoszona tj. za 2017 r. lub rozliczenie roczne PIT,

  • zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona tj. za 2017 r.,

  • decyzję o przyznaniu renty lub emerytury, obowiązującą na rok 2017, bądź roczne rozliczenie PIT o osiągniętych dochodach z tego tytułu w roku 2017,

  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status
    i otrzymywane świadczenie,

  • oświadczenie potwierdzające sytuację materialną, w przypadku braku dochodów, złożone przy pracowniku urzędu prowadzącym sprawę.

Właścicielu nieruchomości!

Gmina Strzegom w styczniu 2018 r. poinformuje wszystkich właścicieli nieruchomości
o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Do informacji dołączony zostanie harmonogram odbioru odpadów.

Dodatkowo informujemy, że w przypadku potrzeby wydruku miesięcznych blankietów rachunków na powyższą opłatę - będą one drukowane w siedzibie Urzędu Miejskiego w Strzegomiu w Wydziale Gospodarki Odpadami Komunalnymi - na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości.

  

Dodaj komentarz

Komentarze (0)