Jak robić lokalne SEO na przykładzie Wrocławia?

piątek, 17.4.2020 20:24 242

Firmy funkcjonujące na rynku wrocławskim i prowadzące działalność stacjonarną, powinny skupić się na akcjach marketingowych zorientowanych właśnie na ten rynek. Dotyczy to również innych miast. Niezwykle ważnym elementem strategii promocyjnej będzie pozycjonowanie lokalne np. pozycjonowanie we Wrocławiu.

Jest to zbiór czynności, których celem jest poprawa pozycji strony www w wynikach wyszukiwania dla fraz lokalnych (zawierających odniesienie do regionu bądź miasta – na przykład „fryzjer Wrocław”). Jest to także sposób, aby link do naszej strony wyświetlił się osobom korzystającym z funkcji geolokalizacji. Analizuje ona to, gdzie znajduje się obecnie Internauta i na tej podstawie przygotowuje spersonalizowane listy wyszukiwania. Jeśli więc ktoś wpisze w polu „szukaj” frazę „fryzjer”, otrzyma wyniki zawierające zakłady mieszczące się najbliżej niego.

Jak widać gra jest warta świeczki. W ten sposób możemy stosunkowo łatwo i szybko dotrzeć do klientów znajdujących się blisko nas. Jak pokazują badania, znaczna większość użytkowników poszukujących w ten sposób produktów bądź usług decyduje się na skorzystanie z oferty firm wyświetlonych dzięki wyszukiwaniu lokalnemu.

Choć możliwości są spore, wciąż żywe pozostaje pytanie, co zrobić, aby pozycjonowanie lokalne rzeczywiście przyniosło pożądany efekt.

Odpowiednia strategia marketingowa

Elementem najważniejszym w tamach tego typu działań promocyjnych okaże się wizytówka firmy, którą należy stworzyć w systemie Google Moja Firma. To właśnie ona jest bowiem wyświetlana we wspomnianych listach wyszukiwania. Należy podać w niej lokalizację firmy, dane kontaktowe, godziny otwarcia oraz inne niezbędne dane. Dorzucić możemy również zdjęcia

Gogole Moja Firma to również system zbierający opinie klientów. Jeśli więc nasze produkty bądź usługi okażą się być na odpowiednim poziomie, istnieje duża szansa, że Internauci się o tym dowiedzą.

To oczywiście nie wszystko. Skupić musimy się również na działaniach prowadzonych na innych stronach branżowych, a także na witrynie docelowej. W pierwszym przypadku ważne jest używanie danych kontaktowych i fraz lokalnych na różnego rodzaju wyszukiwarkach lokalnych (takich jak np. Panorama Firm). Do tego powinien dojść odpowiednio zaplanowany link-building.

Jeśli zaś chodzi o czynności realizowane na własnej stronie www, ważna jest jej optymalizacja w oparciu o wymagania stawiane przez roboty Google, a także przygotowanie i prawidłowe użycie lokalnych fraz kluczowych.

Jak wybrać agencję?

Sukces pozycjonowania lokalnego zależy od wielu kwestii. Często proces ten wymaga użycia różnego rodzaju narzędzi, najważniejsze okażę się jednak doświadczenie w branży. Jeśli więc nie czujemy się na siłach, by wszystko to przeprowadzić na własną rękę, powinniśmy postawić na usługi profesjonalnych agencji.

Pogotowie SEO działa na rynku od 2002 roku. Jest tworzone przez pierwsze pokolenie specjalistów od reklamy w Internecie. Lata doświadczeń i mnóstwo zrealizowanych sprawia, że jest to agencja, której warto zaufać. Zwłaszcza że zajmuje się kreowaniem marek i brandów na rynkach lokalnych, krajowych i globalnych. Specjaliści z Pogotowie SEO oferują doradztwo oraz wsparcie na każdej płaszczyźnie marketingowej.