Kiedy znikną szpetne reklamy?

niedziela, 8.5.2016 09:39 5285 4

Każdy mieszkaniec, turysta lub po prostu kierowca wjeżdżający do Świdnicy od strony Pszenna „witany” jest ogromną ilością billboardów reklamowych zlokalizowanych przy drodze krajowej nr 35, na odcinku od sklepu PSB „Mrówka”, aż po ulicę Częstochowską. Ilość tych nośników może przyprawić o ból głowy. Na przestrzeni zaledwie kilkuset metrów możemy „podziwiać” ponad 60 reklam, chaotycznie ustawionych, co kilka metrów. Na jednym z nośników możemy odnaleźć nawet reklamę… naszego miasta.

W związku z tym Świdnickie Forum Rozwoju zadało pytania władzom miasta. Brzmią one tak: 

  1. Czy wszystkie billboardy ustawione są legalnie- jeśli nie, to czy miasto poczyniło kroki w celu wyeliminowania nielegalnych reklam,
  2. Czy billboard z reklamą naszego miasta- pośród kilkudziesięciu innych szpecących reklam, jest właściwy, skoro miasto chce walczyć i podjąć szereg kroków dot. uregulowania polityki reklamowej w mieście.

- Jak się okazuje, większość szpetnych billboardów zlokalizowana jest na działce, która należy do miasta. Są one legalne, gdyż… miejsca na nośniki dzierżawione są od miasta. Co to oznacza? Że można byłoby rozwiązać problem nagromadzenia takiej ilości nośników reklamowych w jednym miejscu w prosty sposób. Wystarczyłoby, że miasto wypowie dotychczasowe umowy dzierżawy nośników reklamowych, które zlokalizowane są na miejskiej działce nr 673, obr 2. Naszym zdaniem, powinniśmy zrobić wszystko, aby ograniczać ilość billboardów, które tak szpecą krajobraz naszych miast. Świdnica,  atrakcyjny kierunek dla turystów, powinna świecić przykładem i zrobić wszystko, aby na swoich terenach wyeliminować plagę reklam. Jeśli znajdują się one na terenach miejskich powinny zostać uporządkowane jako pierwsze - wyjaśnia radny Marcin Paluszek i dodaje.Mamy nadzieję, że wzorem innych miast w Polsce powstanie spójny kodeks reklamowy, który określa zasady zachowania i kształtowania ładu przestrzennego na obszarze miasta oraz będzie stanowił ważny czynnik porządkujący chaotyczny napływ form reklamowych w przestrzeni publicznej. Znaczna część obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych a także ogrodzeń umieszczana jest w sposób przypadkowy, często nieuwzględniający charakteru obiektów budowlanych i ich artykulacji architektonicznej, wartości zabytkowej i istniejącego otoczenia.

 ŚFR

Przeczytaj komentarze (4)

Komentarze (4)

loki środa, 11.05.2016 10:46
Co z ruiną po Markecie przy ul. Szymanowskiego.Myślę że jeszcze...
świdniczanin poniedziałek, 09.05.2016 00:26
Świdnica jest ładnym miastem i takie szpecące reklamy są nie...
Grey niedziela, 08.05.2016 11:57
Pół biedy reklamy przy wjeździe do miasta. Gorzej, że często...
niedziela, 08.05.2016 17:47
Popieram. Szkoda szpecić nasze piękne miasto