Kolejna osoba straciła pieniądze przy sprzedaży online

dzisiaj, 16 godz temu 713 0

Pomimo licznych ostrzeżeń, oszuści wciąż wykorzystują metody wyłudzania pieniędzy przy sprzedaży internetowej. Kolejna ofiara zgłosiła się do Komisariatu Policji w Świebodzicach, po tym jak została oszukana podczas sprzedaży przedmiotu na popularnej platformie handlowej.

54-letnia kobieta wystawiła na sprzedaż maszynkę do golenia. Już tego samego dnia otrzymała wiadomość na komunikatorze WhatsApp od rzekomej kupującej, która zapytała o możliwość wysyłki. Sprzedająca potwierdziła, a oszustka zadeklarowała, że "wszystko załatwi z kurierem". W tym celu poprosiła o adres e-mail oraz numer konta.


  - Po chwili 54-latka odebrała telefon od nieznanej kobiety, podającej się za pracownika platformy sprzedażowej. Fałszywa konsultantka poinformowała, że pomoże w procesie weryfikacji płatności i przekonując do swojej wiarygodności, nakłoniła sprzedającą do wygenerowania kodu BLIK oraz jego podania. Kiedy 54-latka poinformowała rozmówczynię o tym, że z konta zniknęła jej część pieniędzy.... oszustka stwierdziła, że zniknięcie środków z konta jest częścią procedury weryfikacyjnej i nakłoniła 54-latkę do wygenerowania kolejnych dwóch kodów BLIK. W efekcie kobieta straciła blisko 12 tysięcy złotych - mówiasp. Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.

Pamiętaj!

✔ Nigdy nie podawaj kodów BLIK osobom trzecim!
✔ Nie ulegaj presji czasu – oszuści często próbują działać szybko, byś nie miał/a czasu na zastanowienie.
✔ Zawsze weryfikuj, z kim rozmawiasz – platformy sprzedażowe nie dzwonią do użytkowników w sprawie płatności.
✔ Korzystaj wyłącznie z oficjalnych metod płatności i dostawy dostępnych na platformach sprzedażowych.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)