Kolejne oszustwo! 33-latka przekazała kody BLIK oszustowi wierząc, że pomaga mężowi

sobota, 22.6.2024 08:00 538 0

Nasz pośpiech ułatwia oszustom zrealizowanie swojego przestępczego planu. Kolejny mieszkaniec naszego powiatu stracił sporą sumę pieniędzy poprzez przekazanie kodów BLIK. Uwierzyła, że to jej własny mąż prosi ją o pomoc, a w rzeczywistości zasiliła konto oszustów.

Do Komisariatu Policji w Strzegomiu zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana za pomocą metody "na BLIKA". 33-latka straciła 900 złotych. W nieznanych okolicznościach ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej męża. Podszywając się pod niego na komunikatorze internetowym przysłał wiadomość z prośbą o pomoc przy opłaceniu zamówienia, uzasadniając "że coś ma zablokowane". Kobieta wygenerowała kod i przesłała go oszustowi.

Jednak po wysłaniu kodu ponownie otrzymała prośbę o kolejną opłatę i zapewnienie, że odda po południu, jak tylko będzie miał przerwę. Wówczas 33-latka zorientowała się, że rozmawia z kimś innym. Wykonała telefon do męża, a gdy ten zaprzeczył jakimkolwiek prośbom o pożyczkę uświadomiła sobie, że padła ofiara oszusta, który nie tracił czasu i wykorzystał kod.

- Apelujemy o rozsądek i ostrożność! Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy! - przekazuje asp. Magdalena Ząbek, Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

/KPP w Świdnicy/

Dodaj komentarz

Komentarze (0)