Kolejne oszustwo! 33-latka przekazała kody BLIK oszustowi wierząc, że pomaga mężowi
Nasz pośpiech ułatwia oszustom zrealizowanie swojego przestępczego planu. Kolejny mieszkaniec naszego powiatu stracił sporą sumę pieniędzy poprzez przekazanie kodów BLIK. Uwierzyła, że to jej własny mąż prosi ją o pomoc, a w rzeczywistości zasiliła konto oszustów.
Do Komisariatu Policji w Strzegomiu zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana za pomocą metody "na BLIKA". 33-latka straciła 900 złotych. W nieznanych okolicznościach ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym jej męża. Podszywając się pod niego na komunikatorze internetowym przysłał wiadomość z prośbą o pomoc przy opłaceniu zamówienia, uzasadniając "że coś ma zablokowane". Kobieta wygenerowała kod i przesłała go oszustowi.
Jednak po wysłaniu kodu ponownie otrzymała prośbę o kolejną opłatę i zapewnienie, że odda po południu, jak tylko będzie miał przerwę. Wówczas 33-latka zorientowała się, że rozmawia z kimś innym. Wykonała telefon do męża, a gdy ten zaprzeczył jakimkolwiek prośbom o pożyczkę uświadomiła sobie, że padła ofiara oszusta, który nie tracił czasu i wykorzystał kod.
- Apelujemy o rozsądek i ostrożność! Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Skontaktujmy się telefonicznie lub osobiście ze znajomym i upewnijmy się czy naprawdę potrzebuje on naszej pomocy! - przekazuje asp. Magdalena Ząbek, Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
/KPP w Świdnicy/
Dodaj komentarz
Komentarze (0)