Kończą się prace na pierwszym odcinku linii Świdnica – Sobótka

środa, 8.4.2020 11:37 4675 10

Kończą się prace na pierwszym odcinku linii Świdnica – Sobótka. Kolejowa inwestycja za blisko 200 mln zł realizowana jest ze środków unijnych RPO województwa dolnośląskiego. Z centrum Wrocławia do podmiejskich miejscowości Sobótki i Świdnicy, pojedziemy pociągiem w 2021 r. Odnawiana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. linia zapewni sprawne codzienne podróże i rekreacyjne wypady w masyw Ślęży.

Na stacji w Sobótce Zachodniej prowadzone są prace torowe. Przewidziano m.in. wymianę 5 rozjazdów ważnych elementów linii kolejowej, zapewniających możliwość przejazdu pociągu z toru na tor. Z myślą o podróżnych przebudowywane będą perony. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie. Będą wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

Od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego. Na jednotorowej trasie Wrocław–Świdnica w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą zapewnione mijanki. Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów.

W maju planowane jest zakończenie prac torowych na pierwszym odcinku Świdnica – Sobotka Zachodnia i przystąpienie do robót na drugim Sobótka Zachodnia – Wrocław. Organizacja prac i podział na dwa odcinki wynika m.in. z potrzeby zapewnienia stałego dojazdu składów dla wywozu kruszywa ze stacji w Sobótce Zachodniej. 

W obszarze Wrocławia będą dwa przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerów miejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony na ul. Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązanie maksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursów szynobusów.

Rewitalizowana jednotorowa linia z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma ok. 60 km. Przebudowanych zostanie 14 przystanków. Będą wyższe dostosowywane do pociągów - szynobusów, które na tej trasie będą kursować. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dla rowerzystów przewidziano stojaki na jednoślady.

Odnowiona trasa kolejowa, po ponad 20 latach,  zapewni ponownie przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz. Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020/2021r.

Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. - Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Przeczytaj komentarze (10)

Komentarze (10)

jagokogo poniedziałek, 13.04.2020 10:21
Nie "pieniędzy unijnych". NASZYCH pieniędzy, wpłacanych do unijnej kasy, które...
MASAKRA czwartek, 09.04.2020 09:45
"codzienne podróże i rekreacyjne wypady" BRAWO TY kiedy jedziemy ???
Rafał środa, 08.04.2020 18:04
PKP ZRUJNOWAŁY LINIĘ A TERAZ Z NIE SWOICH PIENIĘDZY JĄ...
Podroznik czwartek, 09.04.2020 09:47
Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile ludzi podrozuje na trasie...
kerim środa, 08.04.2020 21:58
ale przejazdu na westerplatte nie potrafia naprawic tylko rozebrac...
KD środa, 08.04.2020 21:37
Czy ja dobrze widzę że po remoncie będzie jeden peron?
R środa, 08.04.2020 13:01
Linia Wrocław - Świdnica zamknięta została w 2000r. to jest 20 lat temu a nie jak pisze autor 18 lat.
środa, 08.04.2020 19:55
Oraz tego, że inwestycja jest w większości finansowa przez rząd
globtroter środa, 08.04.2020 17:11
Powrócą wspomnienia z młodości ....Ta ...
środa, 08.04.2020 17:12
Dyrda wtedy nie kursował ....