ŚOK pod lupą audytorów
Na co przeznaczają środki pochodzące z kasy miasta, czy wydają je racjonalnie i jaka jest ich celowość- głównie te zagadnienia badać będzie zewnętrzna firma audytorska zatrudniona przez Urząd Miasta w Świdnicy.
Na pierwszy ogień poszły MZEC I MOPS. Tym razem pod lupę wzięto Świdnicki Ośrodek Kultury. Audyt przeprowadza firma zewnętrzna a koszt jego przeprowadzenia zamknął się w 4 tysiącach złotych. To nieporównywalnie mniej w stosunku do dwóch poprzednich jednostek. Koszty audytu wyniosły w nich ok. 40 tysięcy złotych.
- Firma VULCAN Sp. z o.o. od 27 lat jest dostawcą rozwiązań i narzędzi do optymalizacji organizacji i finansów jednostek budżetowych, w tym jednostek oświaty. Jest autorem jedynych w Polsce rozwiązań systemowych dotyczących organizacji samorządowej edukacji. W firmie tej pracują takie autorytety w dziedzinie organizacji i finansów jak : Jan Zięba, Mariusz Tobor, Agnieszka Czuczwara, Andrzej Rzeszut, Barbara Kołcio, które to osoby gwarantują najwyższą jakość świadczonych usług. Ponadto świdnicki system szkolnej edukacji pracuje w oparciu o oprogramowanie autorstwa firmy VULCAN. Ponieważ jednym z najistotniejszych elementów funkcjonowania nowego Centrum Usług Wspólnych ma być spójny informatyczny system operacyjny – bez wątpienia eksperci firmy VULCAN – biorąc pod uwagę dotychczasową, kilkunastoletnią współpracę z tą firmą - przeprowadzą to zadanie w sposób najbardziej profesjonalny. Wartość świadczonej usługi nie przekracza progu ustawowo określonej wysokości ceny zadania, a więc wybór realizatora zadania odbył się w sposób jak najbardziej prawidłowy, zgodnie z obowiązującą ustawą i regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Miasto Świdnica – podkreśla Maciej Rataj, Sekretarz Miasta.
Audytem objęte zostaną również inne miejskie spółki i instytucje.
- Chcemy w ten sposób sprawdzić nie tylko jaka jest ich faktyczna kondycja, ale określić także dalszą strategię ich funkcjonowania w zakresie obsługi księgowej, płacowej, informatycznej i utrzymania obiektów- dodaje Mateusz Jadach z biura prasowego UM.
Radni na ten cel przeznaczyli podczas jednej z sesji 100 tysięcy złotych.
Komentarze (2)