Gminny program „Szczęśliwy Dom – Szczęśliwe Dzieciństwo”

wtorek, 4.6.2019 09:43 929 0

27 maja rodzice i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Zastrużu zakończyli pierwszy cykl zajęć w ramach Gminnego Programu „Szczęśliwy dom – Szczęśliwe dzieciństwo”.

Głównym celem programu jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą, a także promowanie i rozwijanie umiejętności wychowawczych wolnych od przemocy, sprzyjających rozwojowi dziecka. Szkoła Podstawowa w Zastrużu jako pierwsza zgłosiła się do udziału w programie, który zrealizowany został w terminie od 11 marca 2019r. do 27 maja 2019r.

Rodzice wykazali się dużą determinacją, wytrwałością uczestnicząc w 11 spotkaniach, (każde po 3 godziny), a także odwagą i otwartością, aby zmierzyć się z własną postawą rodzicielską, chcieć podzielić się własnymi doświadczeniami i trudnościami w wychowaniu dzieci. W ankiecie ewaluacyjnej rodzice dzielili się refleksjami dotyczącymi własnej postawy rodzicielskiej po przebytych warsztatach. Oto niektóre z nich:

  • - „stałam się mniej nerwowa, zdecydowanie nie krzyczę w domu na domowników, polepszyły mi się relacje z najstarszą córką”
  • - „zmieniłam podejście do moich dzieci, staram się patrzeć przez ich pryzmat, dużo łatwiej jest mi zrozumieć co czują i dlaczego mogą się tak zachowywać”
  • - „diametralnie zmieniłem postawę wobec mojego dziecka, ale i dorosłych domowników. Myślę, że z dumą mogę powiedzieć, że jestem tatą dla mojego synka”
  • - „staram się bardziej słuchać tego co mówią dzieci, jestem bardziej cierpliwa, zauważyłam, że konflikty szybciej się rozwiązuje spokojną rozmową”

W uroczystości wręczenia dyplomów rodzicom i nauczycielom brały udział kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Żarowie – Małgorzata Siemińska oraz Dyrektor Szkoły Podstawowej w Zastrużu – Krystyna Wardach. Podkreślały, że bycie rodzicem to jedna z najpiękniejszych i najważniejszych ról życiowych, z drugiej strony to trudne i odpowiedzialne zadanie. Dziękowały rodzicom za trud i chęć uczestniczenia w doskonaleniu własnych kompetencji wychowawczych.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)