Potrzebne są środki ochrony osobistej dla domu seniora

czwartek, 30.4.2020 13:25 15286 37

W domu seniora Marconi wykryto zakażenie koronawirusem u 16 pensjonariuszy i 8 pracowników. Wszyscy zamknięci zostali w placówce, by odizolować ognisko Covid 19. W tej chwili potrzebne są środki ochrony osobistej, ale nie tylko.

Zbiórkę uruchomiła Małgorzata Dziura-Sztajnberg w porozumieniu z władzami domu seniora. 

- Potrzebne są rękawiczki jednorazowe, specjalistyczne maseczki ochronne FFP3 dla opiekunów, fartuchy jednorazowe - czepki - gogle - przyłbice - kombinezony - mundurki higieniczne jednorazowe - maseczki jednorazowe chirurgiczne - maseczki wielokrotnego użycia z materiału, płyny i środki do dezynfekcji. Każda ilość się przyda i jest na wagę złota. Osoby chętne, które chciałby pomóc jako wolontariusze i gotowe są do bezpośredniej opieki nad seniorami mogą się zgłaszać do pielęgniarki oddziałowej pani Edyty Posadzki tel. 727-557-857 - wylicza pani Małgorzata, która od początku epidemii wraz z koleżankami zajmuje się szyciem maseczek bawełnianych.

Stąd też prośba do wszystkich ludzi dobrej woli o podarowanie materiałów, z których będzie można je uszyć.

- Do dziś obdarowałyśmy nimi dzieci ze Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci Chorych Serce, mieszkańców kilku budynków przy ulicy Kliczkowskiej. A w najbliższym czasie maseczki dostaną podopieczni Schroniska im. Brata Alberta nr 2 w Świdnicy. Na tym nie poprzestajemy. Maski będą szyte cały czas, a także planujemy szycie fartuchów ochronnych. Dodatkowo ogłaszamy zbiórkę materiałów niezbędnych do produkcji maseczek oraz gotowych wyrobów (Maski, fartuchy), które będziemy przekazywać potrzebującym nie tylko instytucja ale osobom prywatnym również. Kontakt w tej sprawie poprzez numer telefonu 785-279-409 - dodaje pani Małgorzata.

 

Przeczytaj komentarze (37)

Komentarze (37)

Malvina piątek, 01.05.2020 08:08
Szukają wolontariuszy
Malvina piątek, 01.05.2020 08:07
Szukają wolontariuszy
czwartek, 30.04.2020 22:54
Są to zdzierusy biorą od ludzi taka kasę i nie mają a powiedzmy. Sobie szczerze.. Znam i mam kontakt z ludźmi z tamtąd i wiemy co tam się dzieje masakra jak się traktuje pracowników nowych a pracujących parę lat ci co pracują przechodzą kwarantannę w domu pomimo zakażenia.. A ci nowo przyjęci są pozamykani bez dostępu w ośrodku do niczego.. Nawet nikt się nimi nie interesuje jak się czują pomimo zakażenia i złego samo poczucia a niektóre paniusie pojechały sobie do domku i niby mają taką samą kwarantannę jak ci w środku ludzie pomyślcie to jest zatajanie prawdy
Jerzy piątek, 01.05.2020 00:30
Czyli co uważa Pan/i ze pracownicy zostali zmuszeni do pozostania i opieki ?
Małgorzata Dziura-Sztejnberg czwartek, 30.04.2020 19:54
Jakim cynicznym człowiekiem trzeba być, aby "mądrować się" przed komputerem i hejtować na lewo i prawo bez wrażliwości na krzywdę drugiego człowieka. Rozmawiałam dzisiaj z personelem i dyrekcją placówki. Środki ochrony osobistej jakimi dysponuje placówka rozchodzą się i zużywają w bardzo szybkim tempie. Najbardziej brakuje rękawiczek jednorazowych i profesjonalnego sprzętu do ochrony jaki obowiązuje w szpitalach zakaźnych. Opiekunowie, którzy są zamkniecie z seniorami też są już przemęczeni. Jest ich coraz mniej gdyż niektórzy, zarażeni wirusem zostali odsunięci od pracy i przebywają w kwarantannie domowej stąd też apel o pomoc do wolontariuszy-ochotników. Przykro się czyta wasze komentarze drodzy państwo-hejterzy zwłaszcza te dotyczące rozliczanek finansowych. Kto i co i za ile płaci za pobyt. A może zamiast hejtować KUPISZ pudełko rękawiczek, paczkę maseczek i w ten sposób pomożesz tym, którzy są tam w środku, w placówce i opiekują się czyjąś babcią, dziadkiem, mamą, tatą.
Jerzy czwartek, 30.04.2020 23:50
Takie pytanie do Pani. Jak dobrze zna pani placówkę, dyrektorów ?? Czy wie Pani jak funkcjonuje, Ile wynosi pobyt seniora ? Ile pracuje pracowników? Czy zapoznała się Pani głębiej ze aż tak poleciała Pani z pomocą ??
piątek, 01.05.2020 00:05
Nie znam dyrektorów, prezesów, szefów, bo mi to niepotrzebne. ZNAM za to pensjonariuszy, oddanych opiekunów, którzy tam pracują i to zmyślą właśnie o NICH jest to zbiórka.
Jerzy piątek, 01.05.2020 00:12
Ale to powinna firma chyba zapewnić z myślą o podopiecznych i pracowników ? Skoro dostają pieniądze za podopiecznych ...jak każda rodzina płaci za pobyt to chyba w tej cenie już jest opłata za potrzebne materiały i opiekę ? Za leki i środki higieniczne rodzina i tak dopłaca .. Wiec w czym problem ?
SEiLA piątek, 01.05.2020 00:21
A ja nie wiem o co ta wojna ja tam zdania nie.zmienie. mogę pomóc bezinteresownie instytucja ktore naprawdę tego potrzebują a nie firmom prywatnym. To może idac za przykładem każdy właściciel firmy tj np restauracji sklepików itp powinien poprosić o zbiórkę? ??? Ci ludzie zostali z zamknięta firma już ponad 1.5 miesiąca i też mają pracowników i kuszą wypłacać im wynagrodzenia albo zwolnić bo najzwyczajniej w świecie ich nie stać na pensję dla ludzi. A ośrodki które są nad morzem albo w górach? Ludzie z tego żyli i co mają Robić? Muszą sobie poradzić SAMI. Proszę mi wybaczyć że się uniislam ale uważam że spółka z o o dobrze presperujaca nagle nie może sobie poradzić. Wstyd. Są ludzie ubodzy którym wstyd jest prosić o cokolwiek....
Jerzy piątek, 01.05.2020 00:29
dokładnie.
W.. czwartek, 30.04.2020 21:59
Myślę, że trochę Panią poniosło. Nie wiem czy zdaje sobie Pani sprawę, że są naprawdę biedne instytucję, które radzą sobie same i nigdy nie odważyłyby się o cokolwiek poprosić. Proszę sobie wyobrazić, że teraz są naprawdę bardzo ciężkie czasy A Pani pisze o wolontariacie, może w innej sytuacji gospodarczej na świecie byłoby inaczej a nie kiedy ludzie martwią się o swój byt....Ale jeżeli Pani ma tak otwarte serce na pomoc to może pójdzie Pani za przykładem i zgłosi się jako pierwsza do pomocy w środku i zamiast negowanie wpisów innych osób zapiczątkuje Pani swoim przykładem jak działać. Nie neguję tego, że zbiórki są "be", ale przykład powinien iść najpierw od osoby,która daje przykład A Pani niestety nie kojarzę z żadnej większej zbiórki. Pozdrawiam serdecznie i liczę na to, że w żaden sposób nie odbierze Pani tego wpisu jako hejt bo nie to było moim celem.
czwartek, 30.04.2020 23:26
większość informacji jest na stronie Fundacji "Bliżej Siebie".

https://blizejsiebie.fanimani.net.pl
/
Zbiórka 2019/14/OR Ratujemy kolano Janusza.

Zbiórka 2018/2603/OR Pomóżmy Gabrysiowi poznać i zrozumieć świat.

Zbiórka 2017/63/OR Pomóżmy Arturowi stanąć na nogi.

Zbiórka 2017/276/OR Pomóżmy Arturowi stanąć na nogi.

Zbiórka 2017/458/OR Pomóżmy Arturowi stanąć na nogi.

Zbiórka 2017/1921/OR Pomóżmy Januszowi ocalić stopę .

Zbiórka 2017/1922/OR Pomóżmy Gabrysiowi poznać i zrozumieć świat.

Zbiórka 2017/3603/OR Pomóżmy Arturowi stanąć na nogi.

Zbiórka 2017/5070/OR „I Ty możesz zostać świętym Mikołajem”- pomoc materialna i niematerialna na rzecz dzieci, osób młodych, starszych, chorych, niepełnosprawnych, samotnych i ubogich oraz Podopiecznych fundacji i ich rodzin.

Ja niestety znajduje się w grupie podwyższonego ryzyka w związku z przewlekłą i nieuleczalną chorobą i niestety nie dam przykładu, nie wejdę do placówki. W innym przypadku jak najbardziej tak. Znam, słyszę i widzę, że zgłaszają się wolontariusze do pomocy np. siostry zakonne, księża i dają sobie radę. Nie muszą przechodzić specjalistycznego szkolenia.
Joanna czwartek, 30.04.2020 23:39
Pani nadal nie rozumie co ludzie chcą przekazać , ludzie PISZĄ ze oczywiście jak ktoś jest w potrzebie to jak najbardziej można pomagać. Ale „bogatym” firmom, firma działa , każda rodzina nadal opłaca pobyt . Nic się nie zmieniło wiec firma ma Kasę również na odpowiednie wynagrodzenie dla pracowników ... dla darmowa sile robocza
Xxx piątek, 01.05.2020 00:11
Dokładnie
SEiLA czwartek, 30.04.2020 23:38
Ale co Pani porównuje? Księża i pracujących ludzi....? Podziwiam owszem te grupy społeczne ale bez przesady . Mało tego proszę sobie wyobrazić że mój mąż też ma nieuleczalną chorobę i jest w grupie ryzyka i niestety nie wzięła bym na swoje barki odpowiedzialności gdybym przyniosła coś do domu. A czy ktoś zapewni tym.wolontariuszom nocleg żeby nie musieli narażać swoich rodzin???? Niejeden ratownik medyczny nie wraca do domu bo boi się o rodzinę. I jakoś muszą radzić sobie sami bo nasze kulejace Państwo nie jest w stanie zapewnić im nic....
Xx czwartek, 30.04.2020 23:44
Jak firma zaproponuje godziwa pensje za takie poświęcenie ro napewno się znajdzie ktoś chętny do pomocy ! Każdy chce żyć ! A nie zapomnijmy ze mamy w swidnicy jeacze Alberta, hospicjum, dom samotnej matki, domy dziecka, czy nawet szpital ... gdzie zakonnice się bardziej przydadzą niedługo
Ja czwartek, 30.04.2020 22:26
Tez uważam ze oczywiście powinnismy zbierać i pomagać ale dla biednych publicznych instytucji , są w swidnicy Inne instytucje które bardzo proszą o środki i są w większej potrzebie. Myśle ze tą firmę stać, żeby sama sobie poradziła. A wolontariat to śmiech, firma powinna zapłacić komuś żeby wszedł wykwalifikowany personel a nie przypadkowe osoby. To nie jest wolontariat wyprowadzić pieska na spacer, tylko narażanie ZDROWIA a może i życia.
SEiLA czwartek, 30.04.2020 23:29
Zgadzam się. Też pomagam i nie jestem anty zbiorkowa . Ale też pracuje a mąż ma firmę i od marca wszystko leży i kwiczy . Jakoś mój pracodawca musiał sobie sam zakupić środki ochrony dla pracowników. Mało tego ja tak.jak każdy z nas wyrzuca obecnie kupę pieniędzy na zakup masek czy rękawiczek.dla siebie i swoich rodzin. Nie wiem czy za chwilę będę pracować a żyć trzeba. Z wolontariatu w obecnej sytuacji dziecka nie wykarmie niestety. Mało tego uważam że firma która prowadzi działalność o takiej specyfice powinna wiedzieć ze środki będą potrzebne i to nie od wczoraj. Tak jak pisałam poprzednio współczuję pracownikom bo domyslam się w jaki sposób aż chronieni-tak jak w większości firm. Masz robić i koniec a jak nie to Cię zwolniony. I co ludzie narażają swoje życie i zdrowie bo boja się stracić pracę. Takie są realia. Dla firm są pomoce Tarcze sugeruje się zainteresować tematem. ...
Świdniczanin czwartek, 30.04.2020 20:20
Prywatna placówka, kasę biorą, to ich problem. Już nie przesadzajmy ze ich nie stać na rękawiczki, trochę przesada.... nikt nie jest cyniczny ale nikt nie pomaga innym Prywatnym firmom i nikt nie zbiera środków ochrony a tez potrzeba wszędzie , każda prywatna firma radzi sobie sama. W Wielu branzach pracodawcy sami sobie radzą i nikt nie żebra po paru dniach.
Aaaa czwartek, 30.04.2020 20:58
Po 4 tyś biorą od rodzin za opiekę i chcą pomocy szpitala się pomaga A właściciel niech zadba o środki ochrony za to mu płacą rodziny słona kase za opiekę nad bliskimi.....
Borys czwartek, 30.04.2020 16:12
Przebywający tam pensjonariusze płacą miesięcznie 3200 złotych za swój pobyt więc nie wierzę aby nie można było wygospodarować pieniędzy na środki ochrony. Skandal właściciele Marconi.
Xx czwartek, 30.04.2020 16:15
Miałem tam mamę, już czynsz jest kwocie około 4 tys zwyż po podwyzszkach, plus dopłaty za leki czy rehabilitacje
czwartek, 30.04.2020 19:08
Czysty zysk tylko rządania rodzino płać.
Maja czwartek, 30.04.2020 17:36
DO KACZORA...
Prawda czwartek, 30.04.2020 17:11
Oszuści . Przecież wczoraj na Dobie oświadczyli że mają i mieli wszystko. Przeczytajcie sobie . Nie dawać bogatym . Jak świat światem bogaty na biednym chce jechać .
Zbyszek czwartek, 30.04.2020 17:17
Właśnie ciekawe ile firma dała innym jak się nic nie działo ze teraz oczekują jakieś pomocy, czy firma wspierała i pomagała innym potrzebującym placówką , oprócz organizowania głupich maratonów chyba nic niw zrobili dla powiatu.
SEiLA czwartek, 30.04.2020 15:32
O proszę nagle się obudzili że nie ma środków ochrony? To jak do tej pory funkcjonowało? Bez ochrony? Wstyd porostu wstyd. Ja.rozumiem że w szpitalach brakuje bo tam działa nasze Państwo które już dawno kulalo że swoimi decyzjami.... ale tu prywatny ośrodek? Żal tylko pracowników i tych osób co tam przebywaja
Autor czwartek, 30.04.2020 15:42
Tak, w tym wszystkim najbardziej szkoda pracowników.
rysiu czwartek, 30.04.2020 15:36
Przecież areszt szyje srodowiskowy szyje seniorzy szyją to gdzie te maseczki ?????
Zbigniew czwartek, 30.04.2020 15:06
Z dobrej woli to możemy podać adres sklepów gdzie materiały można kupić i inne środki ochrony , jakieś jaja ktoś sobie robi z ta zbiórka. Zbierać to można na szpitale państwowe, fundacje, schroniska czy bezdomnych, a nie prywatne domy. Niech rząd wspomoże, jak są tacy chojni i rozdają na prawo i lewo
Antek czwartek, 30.04.2020 15:28
Facet nie dawaj i nie pieprz takich farmazonów tolo
Ja czwartek, 30.04.2020 14:37
Prywatne to niech sami kupują. Zdzierają tyle pieniędzy 4-5 tys za jednego podopiecznego to nie mają pieniędzy.Śmiechu warte!
Ania czwartek, 30.04.2020 14:51
Dokładnie, niech zaproponują dobra pensje żeby ktoś wszedł wykwalifikowany nie z ulicy, narażając własne zdrowie i życie to może znajdzie się ktoś chętny do pomocy
Krystyna czwartek, 30.04.2020 13:53
Prywatny dom opieki który bierze 4-5 tys za pobyt seniora szuka wolontariuszy za darmo, i materiałów ??Jakieś żarty
czwartek, 30.04.2020 14:30
DOKŁADNIE , wole dać bezdomnemu nawet na wino , im nigdy .Dobre PRYWACIARZ a jednak ŻEBRAK
evve czwartek, 30.04.2020 13:59
Fakt
Slawo czwartek, 30.04.2020 14:23
Covid będzie większy zysk