Od 1 lipca komunikacyjna rewolucja w Świdnicy. Nowe rozkłady już dostępne!

wtorek, 25.6.2024 10:32 2499 0

Likwidacja okólnych linii 50 i 52, nowe linie autobusowe, nowa pętla oraz szereg innych zmian zaplanowano w świdnickiej komunikacji miejskiej od 1 lipca. Komunikacyjną rewolucję zorganizowano na podstawie konsultacji z mieszkańcami, które odbyły się w lutym i marcu na czterech świdnickich osiedlach. Na podstawie spotkań wypracowano nowy schemat połączeń, który szczegółowo zaprezentowaliśmy poniżej.

Można analizować już nowy rozkład jazdy, który umieszczony został na stronie internetowej miejskiego przewoźnika - TUTAJ. Na przystankach rozkłady pojawiać się będą sukcesywnie.

Jakie zmiany czekają mieszkańców?

Linie autobusowe będą miały kolejne numery od 1 do 14. Trasy, które łączą miasto z gminą Świdnica nadal będą miały numery "pełnych dziesiątek"; 10, 20, 30 i 60, a 41 i 43 zapewni komunikację z gminą Marcinowice. Przesłanką za likwidacją linii okólnych 50 i 52 jest ich długa trasa, co generowało duże opóźnienia. Zastąpione będą na różnych odcinkach liniami 2, 3, 5 oraz 11. Duże zmiany mają na celu optymalizację rozkładu jazdy i poprawę siatki połączeń wszystkich osiedli z centrum miasta, szpitalem "Latawiec", terenami przemysłowymi, cmentarzami i pozostałymi newralgicznymi punktami miasta, takimi jak szkoły czy urzędy.

Linia 1 pojedzie od pętli "Strzelińska" przez ulice Westerplatte, Towarową, Kopernika, Jodłową, ponownie Westerplatte, Śląską, Pionierów Ziemi Świdnickiej, Sprzymierzeńców, aleję Niepodległości, plac Grunwaldzki, Muzealną (trasa powrotna: Żeromskiego), Komunardów, Ofiar Oświęcimskich (z powrotem Zamenhofa, Sikorskiego), Riedla, Wyszyńskiego i Prądzyńskiego do pętli "Emilii Plater" na osiedlu Młodych. Wariantowe kursy pojadą do Komorowa. Linia zapewni połączenie osiedla Młodych, Zarzecze i centralnej części miasta z cmentarzem przy ul. Brzozowej, przychodnią Eskulap oraz strefą przemysłową przy ul. Strzelińskiej.

Nowa linia nr 2 kursować będzie z pętli przy ul. Strzelińskiej do nowej pętli "Krzywoustego" na osiedlu Zawiszów (i z powrotem). Pojedzie ulicami Westerplatte, Bystrzycką, Kraszowicką, Przyjaźni, Zieloną, Śląską, Pionierów Ziemi Świdnickiej, Sprzymierzeńców, aleją Niepodległości, pl. Grunwaldzki, Muzealną, pl. św. Małgorzaty, 1 Maja, Kościelną, Saperów, Parkową, Gdyńską, Łukasińskiego (z powrotem Pobożnego i Odnowiciela), K. Wielkiego i B. Śmiałego. Zapewni połączenie osiedla Kraszowice i Zawiszów z centralną częścią miasta, strefą przemysłową przy ul. Strzelińskiej oraz cmentarzami przy ul. Brzozowej i Łukasińskiego. Warto wspomnieć, że pojedzie nową trasą przez dotychczas nieobsługiwaną ulicę Gdyńską i Parkową, w pobliżu których rozbudowuje się nowe osiedle mieszkaniowe.

Nowa linia nr 3 pojedzie z pętli "Emilii Plater" ulicami Marcinkowskiego, Riedla, Zamenhofa, Strzegomską (C.H. E.Leclerc), Esperantystów, Łukasińskiego, Pobożnego, Odnowiciela, Łukasińskiego, pl. św. Małgorzaty, Muzealną, pl. Grunwaldzki, al. Niepodległości, pl. Drzymały, Bystrzycką, Kraszowicką i Przyjaźni do pętli przy ul. Słowiańskiej (i z powrotem). Zapewni połączenie Kraszowic oraz osiedli Młodych i Zawiszów z centrum miasta, centrum handlowym E.Leclerc, Galerią Świdnicką i cmentarzami przy ul. Słowiańskiej i Łukasińskiego.

Linia 4 pojedzie w relacji Kopernika - Colgate (i z powrotem) ulicą Jodłową, Westerplatte, Wrocławską, 1 Maja, pl. św. Małgorzaty, Łukasińskiego, Pobożnego, Odnowiciela, Andersa i K. Wielkiego. Wariantowe kursy pojadą od ul. Łukasińskiego prosto ul. K. Wielkiego do "Colgate".

Nowa linia nr 5 pojedzie z nowej pętli "Krzywoustego" na osiedlu Zawiszów przez ulice B. Śmiałego, K. Wielkiego, Pobożnego, Odnowiciela, Esperantystów, Strzegomską (C.H. E.Leclerc), Zamenhofa, Riedla, Wyszyńskiego, Prądzyńskiego, E. Plater, Zamenhofa, Skłodowskiej-Curie, Bora-Komorowskiego (z powrotem Okulickiego), Fieldorfa, Jałowcową, Jarzębinową, Wrzosową, Leśną, Korczaka, Wałbrzyską, pl. Grunwaldzki, Muzealną, pl. św. Małgorzaty, 1 Maja, Kościelną, Saperów, Mieszka I, Wodną od pętli przy ul. Kopernika. Niektóre kursy wydłużone będą przez ulicę Przemysłową i Metalowców do przystanku "Wokulskiego". Linia zapewni połączenie osiedla Zarzecze, Młodych i Zawiszów ze szpitalem "Latawiec", centrum miasta, strefą przemysłową przy ul. Przemysłowej, centrum handlowym E.Leclerc, urzędem miasta i starostwem powiatowym oraz cmentarzem przy Łukasińskiego. Piątka pojedzie przez dotychczas nieobsługiwaną ulicę Jałowcową, Jarzębinową i Wrzosową, zapewniając bardziej dogodne połączenie dla mieszkańców tego terenu z centrum i pozostałymi częściami miasta.

"Szóstka" pojedzie z pętli E. Plater ulicami Prądzyńskiego, Wyszyńskiego, Riedla, Zamenhofa, Strzegomską (C.H. E.Leclerc), Esperantystów, Łukasińskiego, Pobożnego, Odnowiciela, Łukasińskiego, pl. św. Małgorzaty, Muzealną, pl. Grunwaldzki, al. Niepodległości, pl. Drzymały, Westerplatte i Jodłową do przystanku "Kopernika" (i z powrotem). Niektóre kursy wydłużone zostaną do Inżynierskiej oraz do Pszenna. Niektóre z wariantowych kursów do Pszenna pojadą ulicą Metalowców.

Linia nr 7 pojedzie w relacji E. Plater - Krzywoustego (i z powrotem) przez ulicę Prądzyńskiego, Wyszyńskiego, Riedla, Ofiar Oświęcimskich, Komunardów, Żeromskiego (z powrotem Muzealną), pl. Grunwaldzki, al. Niepodległości, Wrocławską, Łączną, Stęczyńskiego, K. Wielkiego, B. Śmiałego do pętli przy ul. Krzywoustego. Kursy pracownicze wydłużone zostaną z pętli "Krzywoustego" do "Colgate" ulicą Stęczyńskiego, Pobożnego, Odnowiciela, Andersa i K. Wielkiego.

Nowa linia nr 8 pojedzie z pętli przy ul. Strzelińskiej do pętli "Sikorskiego" (i z powrotem) ulicą Westerplatte, aleją Niepodległości, pl. Grunwaldzki, Muzealną (z powrotem Żeromskiego), Komunardów, Ofiar Oświęcimskich, Zamenhofa i Sikorskiego. Zapewni szybkie połączenie północ - południe.

Linia nr 9 pojedzie z pętli przy ul. E. Plater do pętli "Wschodnia" (i z powrotem) przez ulice Marcinkowskiego, Riedla, Zamenhofa, Esperantystów, Łukasińskiego, Pobożnego, Odnowiciela, Łukasińskiego, Gdyńską, Parkową, Saperów, Kościelną, 1 Maja, pl. św. Małgorzaty, Muzealną, pl. Grunwaldzki, Wałbrzyską, Korczaka, Leśną i Główną. Zapewni połączenie osiedla Młodych i Zawiszów ze szpitalem "Latawiec", centrum miasta i osiedlami w pobliżu ul. Wałbrzyskiej.

Linia 10 pojedzie w relacji pl. św. Małgorzaty - Pogorzała (i z powrotem) przez Muzealną, pl. Grunwaldzki, Wałbrzyską, Leśną, Korczaka, Kochanowskiego, Witoszów Dolny i Witoszów Górny. Wariantowe kursy wydłużone zostaną do Modliszowa. Z drugiej strony w godzinach pracowniczych autobusy linii 10 pojadą ulicą Łukasińskiego, Odnowiciela, Andersa i K. Wielkiego do "Colgate".

Nowa linia 11 kursować będzie w relacji Kopernika - Leśna Szpital (i z powrotem) przez ulicę Jodłową, Westerplatte, Bystrzycką, Kraszowicką, Przyjaźni, Zieloną, Śląską, Słowiańską, Wałbrzyską, Korczaka i Leśną. Od strony przystanku "Kopernika" część kursów przedłużona zostanie do pętli "Wokulskiego" przez ul. Przemysłową i Metalowców. Od strony szpitala "Latawiec" wariantowe kursy przedłużone zostaną do przystanku "Okulickiego", szczególnie w godzinach pracy urzędów. Zapewni połączenie Zarzecza i Kraszowic ze szpitalem "Latawiec", urzędami, cmentarzem przy Brzozowej oraz Cmentarzem Słowiańskim, a także mieszkańców Kraszowic i pozostałych przyległych do trasy ulic ze strefą przemysłową przy ul. Przemysłowej.

Nowa linia nr 12 pojedzie w relacji Inżynierska - Pogodna (i z powrotem) ulicami Przemysłową, Kopernika, Jodłową, Westerplatte, al. Niepodległości, pl. Grunwaldzki, Muzealną (z powrotem Żeromskiego), Komunardów, Ofiar Oświęcimskich, Zamenhofa, E. Plater, Prądzyńskiego, Wyszyńskiego, Riedla, Zamenhofa, Sikorskiego i Pogodną. Zapewni połączenie osiedla Młodych, Zarzecze oraz Kolonia z centrum handlowym Leroy Merlin, centrum miasta, terenami przemysłowymi przy ul. Pogodnej i Galerią Świdnicką.

Linia nr 13 będzie kursować w relacji E. Plater - Inżynierska (i z powrotem) ulicą Marcinkowskiego, Riedla, Zamenhofa, Esperantystów, Łukasińskiego (z powrotem Pobożnego i Odnowiciela), Stęczyńskiego, Szarych Szeregów, Wokulskiego, Metalowców i Przemysłwoą. Zapewni szybkie połączenie osiedla Młodych i Zawiszów ze strefą przemysłową i osiedlem Kolonia.

Linia nr 14 pojedzie z nowej pętli "Sudecka" do przystanku "Polna Droga" (i z powrotem) ulicą Bystrzycką, Westerplatte, Jodłową, Kopernika, Wodną, Mieszka I, Saperów, Kościelną, 1 Maja, pl. św. Małgorzaty, Muzealną, pl. Grunwaldzki, al. Niepodległości i Sprzymierzeńców. Zapewni połączenie osiedla Na Wzgórzu z centrum miasta oraz dojazd do Zalewu Witoszówka. Linia rozpocznie kursowanie w 2025 roku.

Linia 20 kursować będzie w relacji pl. Grunwaldzki - Wieruszów (i z powrotem) ulicą Muzealną, pl. św. Małgorzaty, 1 Maja, Wrocławską, pl. Drzymały, Westerplatte, Boleścin, wariantowo przez Krzczonów, Grodziszcze i Krzyżową. Wariantowe kursy pojadą od ul. 1 Maja przez Kościelną, Wodną, Kopernika i Jodłową, gdzie znajdują się szkoły i siedziba ZUS.

Linia 30 pojedzie w relacji pl. Grunwaldzki - Lubachów (i z powrotem) przez ul. Muzealną, pl. św. Małgorzaty, 1 Maja, Wrocławską, pl. Drzymały, Westerplatte, Śląską, Bystrzycę Dolną, Burkatów i Bystrzycę Górną. Wariantowe kursy "trzydziestki" pojadą od ul. Westerplatte ulicą Bystrzycką, Kraszowicką, Przyjaźni, Słowiańską do ul. Śląskiej, zapewniając dodatkowe połączenie dla Kraszowic.

Linie 41 i 43 pojadą w dotychczasowych relacjach pl. Grunwaldzki - Marcinowice - Kątki (41) oraz pl. Grunwaldzki - Gruszów (43) przez pl. św. Małgorzaty, 1 Maja, Kościelną, Saperów, Wrocławską, Szarych Szeregów i Pszenno.

Linia 60 pojedzie w dotychczasowej relacji pl. Grunwaldzki - Stachowice (i z powrotem) przez ulicę Muzealną, pl. św. Małgorzaty, 1 Maja, Wrocławską, pl. Drzymały, Westerplatte, Bystrzycką, Opoczkę, Bojanicę, Lutomię Dolną i Lutomię Górną (do której wariantowo kursy będą skrócone).

Wprowadzenie zmian nastąpi 1 lipca.

 

/opr. doba.pl/

Dodaj komentarz

Komentarze (0)