Przedszkolaki ekologicznie. Ponad 2 mln złotych na zajęcia edukacyjne w Świdnicy
Z jednej strony wirtualna rzeczywistość, z drugiej przedszkolne centra edukacji ekologicznej. To elementy niezwykłego programu edukacyjnego. 2 155 707 zł otrzyma Świdnica na zajęcia edukacyjne w siedmiu przedszkolach. Blisko 500 dzieci w okresie od września 2025 roku do czerwca 2026 roku weźmie udział w dodatkowych zajęciach m.in. z ekologii, a także w zajęciach terapeutycznych oraz integracji sensorycznej. Pozyskane pieniądze pozwolą także na kupno specjalistycznego sprzętu edukacyjnego oraz remont niektórych pomieszczeń w przedszkolach.
W programie uczestniczyć będą przedszkola miejskie numer 1, 3, 4, 6, 14, 15 oraz 16. Placówki zostaną doposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym narzędzia Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych czyli m.in. podłogi interaktywne, zestawy Google Virtual Reality oraz zestawy LEGO, a także sprzęt specjalistyczny – ścianki sensoryczne, interaktywne tablice do nauki, urządzenia wspomagające pracę logopedów. Zostaną utworzone sale do zajęć z integracji sensorycznej oraz miejsca do pracy warsztatowej na świeżym powietrzu – przedszkolne centra edukacji ekologicznej. 14 nauczycieli zwiększy swoje kompetencje w zakresie nowych metod pracy z dziećmi. Każde przedszkole otrzyma pakiet specjalistycznego oprogramowania opartego o podstawę programową wychowania przedszkolnego do wykorzystania na zajęciach edukacyjno-rozwojowych oraz rewalidacyjno-terapeutycznych w przedszkolu.
- Dzięki tym inwestycjom, przedszkola będą mogły lepiej dostosować się do wymagań współczesnej edukacji, wspierając jednocześnie zdrowie, dobrobyt psychiczny, kreatywność i umiejętności społeczne dzieci. Ponadto nauczyciele zyskają nowe kwalifikacje, które przełożą się na wzrost jakości prowadzonych zajęć - mówi Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy.
Wybrane pomieszczenia przedszkolne zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ogrody sensoryczne pozwolą natomiast oddziaływać na różne zmysły dzieci poprzez wzrok, słuch, dotyk, węch i smak. Da to też możliwość kontaktu z naturą oraz pobudzenie ekologicznego podejścia do środowiska.
/UM Świdnica/
Dodaj komentarz
Komentarze (0)