Równe szanse w gm. Świdnica

piątek, 2.2.2018 14:07 444 0

Na przełomie stycznia i lutego br. w trzech gminnych szkołach rozpoczęła się realizacja projektu pn. „Równe szanse w Gminie Świdnica” (RPDS.10.02.04-02-0007/17), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Celem głównym projektu podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Grupą docelową projektu są uczniowie szkół podstawowych zlokalizowanych w Gminie Świdnica: w Pszennie, Mokrzeszowie i Lutomi Dolnej. Ogółem w projekcie weźmie udział 409 uczniów oraz 56 nauczycieli. Uczniowie będą mieli możliwość rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, języka angielskiego oraz TIK, a także niwelowania i wyrównywania braków oraz uzupełniania umiejętności ułatwiających funkcjonowanie na przyszłym rynku pracy.

Projektem zostaną objęci:

  • uczniowie zdolni potrzebujący wsparcia w postaci dodatkowych zajęć rozwijających,
  • uczniowie wymagający wsparcia w postaci dodatkowych zajęć pomagających w nadrobieniu zaległości w stosunku do programu realizowanego w szkole,
  • uczniowie wymagający wsparcia w postaci zajęć rozwijających kompetencje / postawy kluczowe z punktu widzenia rynku pracy,
  • uczniowie o specyficznych potrzebach edukacyjnych oraz zidentyfikowanych dysfunkcjach rozwojowych,
  • nauczyciele potrzebujący szkoleń rozwijających kompetencje odpowiadające potrzebom edukacyjnym uczniów.

Szkoły uczestniczące w projekcie zostaną doposażone w sprzęt TIK: laptopy, tablice multimedialne wraz z rzutnikami, tablety oraz różnorodne ciekawe pomoce dydaktyczne do zajęć zaplanowanych w projekcie.

W ramach projektu zaplanowano różne typy zajęć dostosowane do potrzeb uczniów:

1. ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
a. Zajęcia dla uczniów o wysokich wynikach z języka angielskiego przygotowujące do egzaminu TELC/TOEIC
b. Zajęcia umożliwiające uczniom zdolnym rozwiniecie predyspozycji i zainteresowań w formie kółek zainteresowań

  • Matematyka
  • Informatyka
  • Nauki przyrodnicze
  • Nauki matematyczno-przyrodnicze (elementy fizyki, chemii, geografii, biologii, matematyki)

2. ZAJĘCIA WYRÓWNUJĄCE
Zajęcia adresowane do uczniów, którzy nie radzą sobie z podstawą programową realizowaną w szkole.

  • Język angielski
  • Język niemiecki
  • Matematyka
  • Informatyka
  • Nauki przyrodnicze


3. ZAJĘCIA ZAPEWNIAJĄCE POZOSTAŁE WSPARCIE
a. Zajęcia związane z rynkiem pracy

  • trening postaw kluczowych na rynku pracy
  • zajęcia z przedsiębiorczości

b. Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

  • terapia pedagogiczna
  • zajęcia logopedyczne
  • wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
  • zajęcia korekcyjno - kompensacyjne

c. Wyjazdy edukacyjne

  • Wycieczka do Humanitarium we Wrocławiu
  • Wycieczka Explora Park w Wałbrzychu

4. ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • rewalidacja ucznia niepełnosprawnego
  • socjoterapia ucznia niepełnosprawnego


5. ZAJĘCIA PODNOSZĄCE KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI
Szkolenia dla nauczycieli w zakresie:

  • posługiwania się technikami komputerowymi w dydaktyce
  • rozwoju wśród uczniów umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa)
  • wykorzystania metod eksperymentu w edukacji, w celu podnoszenia jakości nauczania przedmiotów ścisłych
  • przygotowania do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi


Działania projektu ukierunkowane są na:

  • zwiększenie samodzielności uczniów w nauce
  • poprawę ich wiedzy i umiejętności jej samodzielnego poszerzania
  • poprawę sytuacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez częściowe złagodzenie dysfunkcji
  • poprawę  efektywności kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii
  • zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli.

Całkowita wartość projektu: 754 201,11 zł.  Kwota dofinansowania z EFS: 716 311,11 zł
Okres realizacji: styczeń 2018 – lipiec 2019

Dodaj komentarz

Komentarze (0)