Rozwój cyfrowych usług publicznych w świdnickim UM

środa, 20.9.2023 12:23 559 0

We wtorek, 19 września odbyło się spotkanie podsumowujące projekt „Dostawa licencji i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego w ramach zadania pn. „Rozwój cyfrowych usług publicznych w Gminie Miasto Świdnica”.

Prezydent miasta Beata Moskal-Słaniewska wraz z sekretarzem Maciejem Ratajem i główną księgową UM Elżbietą Zalewską-Kardasz oraz koordynatorami programu z ramienia Urzędu, Magdą Pietrzyk i Robertem Marchewką spotkali się z Januszem Szymurą, prezesem firmy REKORD SI Sp. z o.o., aby omówić efekty dotychczasowych działań i kolejne etapy prac.

Nowe technologie informatyczne w Urzędzie Miejskim w Świdnicy są odpowiedzią na pojawiające się wyzwania związane z cyfryzacją w administracji publicznej. Wdrożony system „Ratusz” to innowacyjne rozwiązanie, które ma na celu ułatwienie i usprawnienie codziennych operacji oraz zapewnienie lepszej obsługi mieszkańcom, w szczególności poprzez rozwój cyfrowych usług. Dzięki w pełni zintegrowanemu systemowi urząd może skuteczniej zarządzać swoimi zasobami, poprawić jakość usług i zwiększyć efektywność administracyjną.

Wprowadzone rozwiązania wspierają obszary związane z podatkami i opłatami lokalnymi, prowadzeniem ewidencji, zarządzaniem dokumentami, elektronicznymi usługami publicznymi, a także raportowaniem i analizami. W skład systemu wchodzi także aplikacja mobilna mMieszkaniec, w której zamieszczane są wiadomości o wydarzeniach w mieście, istnieje możliwość zgłoszenia usterki, a także na bieżąco otrzymywania powiadomień o planowanym wywozie odpadów. W najbliższym czasie pojawią się także kolejne funkcjonalności.

UM Świdnica

Dodaj komentarz

Komentarze (0)