Umowa na obwodnicę Kłodzka podpisana!

poniedziałek, 26.1.2015 08:46 2036 0

Przedstawiciele opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisali umowę z wykonawcami obwodnicy Kłodzka. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 30 miesięcy a jej koszt to blisko 200 mln zł.

- Długość całej obwodnicy to ok. 11,5 km. Pierwsza część od drogi K-46 z kierunku Nysy w kierunku na drogę krajową na Boboszów, później droga krajowa nr 33 w kierunku na Boboszów i ostatni odcinek od drogi krajowej z Boboszowa w kierunku drogi krajowej nr 8. Obiektów mostowych będzie sporo natomiast najdłuższe to są dwie estakady: jedna o długości ok. 1 km i druga 0,5 km – wyjaśnia Andrzej Kałużny, dyrektor opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oferty na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka złożyło 13 firm. Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za najkorzystniejszą uznał ofertę konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Trakt S.A.

- Firma istnieje na rynku 25 lat i do tej pory zrealizowała w pierwszej perspektywie unijnej m.in. obwodnicę Bielska Białej, zachodnią obwodnicę Poznania, południową obwodnicę Warszawy, odcinek S-8 Rawa-Piotrków, obwodnicę Pabianic a teraz robimy obwodnicę Nowego Sącza. Oprócz tego robimy także duże projekty kolejowe – mówi Piotr Jurczyk, prezes zarządu P.U.T Intercor – Jeśli początek będzie dobry to cała inwestycja nie powinna być problemem , bo to właśnie projektowanie jest jedną z większych niewiadomych, są to decyzje administracyjne. Mamy jednak wsparcie i widać pozytywny klimat inwestycji, więc na tę chwilę nie widzę żadnych zagrożeń dla realizacji inwestycji.

Z ramienia inwestora umowę podpisali: Andrzej Kałużny - dyrektor GDDKiA oddział w Opolu i Jerzy Roczek - zastępca dyrektora ds. Przygotowania Inwestycji GDDKiA oddział w Opolu, a w imieniu wykonawcy –  Piotr Jurczyk, prezes P.U.T. INTERCOR. Przy podpisywaniu umowy obecni byli m.in. poseł Monika Wielichowska, senator Stanisław Jurcewicz, którzy zwrócili się do wykonawcy z prośbą, aby prace rozpoczęte zostały od ronda Lwowskiego, na którym bardzo często dochodzi do wypadków.

-
Już dawno zapowiedzieliśmy, że jeżeli będzie wyłoniony wykonawca to będziemy go prosić żeby prace rozpoczęto od ronda. Chcę dziś zabrać wykonawcę i dyrektora GDDiK z Opola w to miejsce, aby pokazać, że to jest bardzo ważny punkt realizacji inwestycji – mówi poseł Monika Wielichowska.


- Budowa obwodnicy Kłodzka tak jak drogi S-8 to były moje dwa priorytety. Trzeci to poprawa bezpieczeństwa na istniejącej K-8. Obwodnica stała się faktem natomiast teraz jesteśmy w bardzo newralgicznym momencie jeżeli chodzi o infrastrukturę i wpisywanie ewentualnych projektów do Programu Rządowego na lata 2014-2023. Trwają konsultacje publiczne, więc już w grudniu wypełniłam ten kwestionariusz dla wszystkich i jest on do ściągnięcia z mojej strony internetowej jak i innych stron urzędu. Ważne jest to, że nie tylko instytucje, ale każdy mieszkaniec może go wypełnić i wysłać. Kontroluję sprawę w ministerstwie i wiem, że do tej pory wpłynęło już ponad 2 tysiące takich wniosków od nas. W grudniu zwróciłam się do wszystkich samorządów z prośbą żeby podejmowały uchwały o konieczności budowy S-8. Uchwały są podejmowane i mocno zaangażowane są w to trzy powiaty. Poza tym w styczniu w ramach konsultacji publicznych byliśmy z samorządowcami na spotkaniu u pani minister, gdzie mówiliśmy o tym. Jest jeden problem, bo Czesi nie chcą realizować połączenia z nami i nie możemy włożyć tej inwestycji do sieci TNT, która jest opracowana i następne ruszenie nastąpi w 2020 roku czyli na koniec tego programowania. Walczymy jednak dwutorowo żeby wywalczyć cokolwiek, bo chodzi nam o to żeby skomunikować się, szybciej pojechać do Wrocławia i bezpieczniej. Na S-8 będziemy czekać 20 lat. Czy mamy na to czas? Nie, bo musimy się rozwijać teraz. Nie przyjedzie do nas żaden inwestor jeśli będzie tak zatłoczona droga. Jest szansa na to, aby w program ten wpisać np. cztery etapy realizacji w obecnym korytarzu drogi. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała na prośbę pani minister wszelkie dane, że pasy 2+2 wychodzą od Magnic do Łagiewnik. Oczywiście mówimy też o obwodnicach i pasach 2+1 i to nie jest drobny lifting, bo to też jest inwestycja szacowana na ok. 2 mld złotych - tłumaczy poseł Wielichowska. 

 

Budowa obwodnicy Kłodzka ma zostać zrealizowana w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Pierwsze 12 miesięcy przewidziane jest na zaprojektowanie, a kolejne - na realizację. Wykonawca zadeklarował 10 lat gwarancji.



Dodaj komentarz

Komentarze (0)