Wnioski na usuwanie azbestu

piątek, 22.1.2016 08:31 388 0

Jeszcze tylko do końca stycznia można składać wnioski na usuwanie wyrobów zawierających azbest w ramach konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska.

W ubiegłorocznej edycji programu, do której przystąpiło 33 mieszkańców, zebrano na terenie gminy Marcinowice i zutylizowano aż 57,7 ton tej szkodliwej substancji. Osoby przystępujące do programu mogą liczyć na dofinansowanie w wysokości do 85% ze środków WFOŚiGW oraz NFOŚiGW, jednak nie więcej niż 800 zł za tonę usuniętych odpadów.

Warunki przystąpienia do kolejnej edycji są następujące:

- złożenie w Urzędzie Gminy kompletnego wniosku o przyznanie dofinansowania w terminie do 31 stycznia 2016 r.,

- wniesienie wkładu własnego wynoszącego 15% kosztów demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów (w terminie określonym przez wójta gminy Marcinowice),

Uwaga! Zakup i montaż nowego pokrycia dachowego nie są objęte dofinansowaniem! Właściciel nieruchomości musi wykonać je we własnym zakresie.

W przypadku kiedy koszt demontażu, transportu i utylizacji 1 tony eternitu przekroczy szacowaną kwotę, powstałą różnicę pokrywa wnioskodawca. Ostateczny termin realizacji zadania wyznaczono do 15 września 2016 r.

Więcej informacji można uzyskać pod nr. telefonu 74/85-85-226, a wzory wniosków i oświadczeń są do pobrania na stronie www.marcinowice.pl oraz w pokoju nr 5 na parterze Urzędu Gminy Marcinowice.

Konkurs jest realizowany przez WFOŚ w ramach programu „SYSTEM – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez WFOŚiGW, część 1) Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. Ale uwaga – warunkiem uruchomienia programu na terenie gminy Marcinowice będzie decyzja o przyznaniu funduszy na ten cel. W przeciwnym razie program nie będzie realizowany.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)