Blisko 4 300 kobiet przebadanych dzięki akcji "Muszkieterowie dla Polek" od początku roku

poniedziałek, 4.11.2019 14:57 683 0

Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Polegają one w dużej mierze na wskazywaniu zagrożeń wynikających z braku systematycznych badań.

W Polsce ponownie bowiem obserwuje się rosnącą śmiertelność z powodu raka piersi – wynika z raportu „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania” opracowanego przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny 1 . Grupa Muszkieterów od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Badania przeprowadzają specjaliści w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché. Od początku roku przebadanych zostało aż 4 280 kobiet. Natomiast w ciągu ostatnich sześciu miesięcy diagnozie poddało się 2 405 Pań, u 240 z nich wykryto zmianę łagodną, a 40 skierowano na dalsze badania.

W ostatnich dwóch kwartałach mammobusy odwiedziły 39 polskich miast, w czterech województwach: lubuskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim oraz dolnośląskim. Badania mammograficzne realizowane przed supermarketami sieci Intermarché i Bricomarché są w pełni refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Dotyczy to kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.

– Staramy się aktywnie angażować w promowanie działań prozdrowotnych wśród Polek, dlatego od 12 lat prowadzimy kampanię „Muszkieterowie dla Polek”. Jej celem jest zwiększanie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań mammograficznych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – To jedna z najdłużej prowadzonych przez nas akcji społecznych. Każdego roku docieramy do kilku tysięcy kobiet z różnych stron Polski. Jest to dla nas potwierdzenie ogromnej wartości tej kampanii.

Akcja „Muszkieterowie dla Polek” jest kontynuowana w czwartym kwartale tego roku. Kampania jest niezmiennie realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2018 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,5 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.

Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (46. pozycja w 2019 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii. Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)