Nowe DART-y na testach pod Żmigrodem. We Wrocławiu już w grudniu!
Pojazdy Szynowe PESA S.A. zaprezentowały w Żmigrodzie pierwszy z 20 pojazdów typu PesaDART produkowanych dla PKP Intercity. W pierwszy kurs z pasażerami składy PesaDART wyruszą już w grudniu tego roku. Będą kursować na liniach: Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do – Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice.
Fot PKP Intercity
Pociąg jest testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.
Po zakończeniu pierwszej fazy testów pociąg zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który jest nie tylko właścicielem toru doświadczalnego w Żmigrodzie, ale także jednostką weryfikującą zgodność pojazdu z normami obowiązującymi w Polsce i Europie. Instytut dokona badania homologacyjnego, obejmującego m.in. sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, kompatybilności elektromagnetycznej, poziomu hałasu, oświetlenia, działania pantografów oraz urządzeń bezpieczeństwa.
Fot. PKP Intercity
DART-y będą bezprzedziałowe i pomieszczą 352 pasażerów w dwóch klasach (klasa I– 60 miejsc i klasa II – 292 miejsca).
Udogodnieniami dla pasażerów będą: klimatyzowana i bezprzedziałowa przestrzeń pasażerska, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne dla każdego pasażera, podłoga na jednej wysokości ułatwiająca poruszanie się pasażerów po pojeździe, możliwość montażu urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej i WiFi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery, przestrzeń na bagaż w każdym z wagonów, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, automatyczne drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, elektroniczny system informacji pasażerskiej, wewnętrzne nagłośnienie, system monitoringu przedziałów pasażerskich, przyciski przywoływania obsługi pociągu, przedział barowy i wyciszenie pojazdu (falownik zamontowany na dachu).
Dla osób niepełnosprawnych przewidziano windę, osobną toaletę i dwa miejsca wydzielone na osób poruszających się na wózkach.
DART-y to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większe bezpieczeństwo podróżowania (standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227 - 4 scenariusze zderzeniowe).
Ważące 280 ton i mierzące 153 metry długości pociągi wyprodukowane zostaną w Bygdoszczy, a w procesie produkcji weźmie udział 350 krajowych przedsiębiorstw.
Łączna wartość kontraktu (z dostawą i serwisowaniem pociągów) to 1 320 626 400 zł z czego 574 miliony zostaną pokryte ze środków unijnych.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)